نماد سایت ایوسی

فروش متقاعد کننده چیست؟ (با نکات)

هنر فروش متقاعد کننده - موفقیت در فروش

هنر فروش متقاعد کننده - موفقیت در فروش

برای بسیاری از شرکت ها، فروش برای یک عملیات تجاری موفق ضروری است. با برقراری ارتباط خوب با مشتریان خود، آنها می توانند احساس ارزشمندی و درک کنند و احتمالاً برای خرید محصولات یا خدمات شرکت از شما بازتر خواهند بود. یکی از راه‌های فروش مؤثر به مشتریان، متقاعد کردن است.

در این مقاله از ایوسی، فروش متقاعد کننده را تعریف کرده و مزایای آن را شرح می دهیم و هشت نکته برای فروش متقاعد کننده موثر ارائه می دهیم.

مرتبط: مهارت های متقاعدسازی: تعریف و مثال ها

فروش متقاعد کننده چیست؟

فروش متقاعد کننده روشی برای فروش است که در آن سعی می‌کنید مشتری را متقاعد کنید که محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید دقیقاً همان چیزی است که او نیاز دارد. این روشی منصفانه برای تکمیل فروش است، زیرا فروش متقاعد کننده همچنین شامل گوش دادن به مشتریان و درک نیازها، خواسته ها، انگیزه ها و مبارزات آنها می شود تا بتوانید به اندازه کافی راه حل هایی ارائه دهید که برای آنها مفید باشد. فروش متقاعد کننده موفق به معنای درک افکار یک فرد در مورد یک محصول یا ایده است و قادر به آموزش آنها در مورد آن است تا بتواند در برداشت های اولیه خود تجدید نظر کند.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل تکنیک های فروش موثر

مزایای فروش متقاعد کننده

فروش متقاعد کننده چندین مزیت دارد، از جمله:

ارتباط:

فروش متقاعدکننده مؤثر است زیرا معمولاً فقط زمانی کار می‌کند که برای شناختن مشتری خود و آنچه ممکن است از یک محصول یا خدمات نیاز داشته باشد، وقت گذاشته باشید. شما باید بتوانید به حرف آنها گوش دهید، رابطه ایجاد کنید و اعتماد آنها را جلب کنید قبل از اینکه آنها احساس راحتی کنند که روی شما به عنوان یک فروشنده یا در شرکتی که نمایندگی آن را دارید سرمایه گذاری کنند.

فرصت‌های تجاری بیشتر:

هرچه مشتریان بیشتر به شما اعتماد کنند، احتمال بیشتری دارد که شما و شرکت شما را به مخاطبین خود مانند خانواده، دوستان، همسایگان و همکارانشان توصیه کنند. اگر بتوانید همان رابطه مثبت را با آنها ایجاد کنید، این افراد ممکن است مشتریان طولانی مدت شما شوند.

افزایش فروش:

میزان اعتمادی که مشتریان نسبت به فروشنده خود احساس می کنند، بر میزان تمایل آنها برای خرج کردن برای محصولات و خدماتی که فروشنده می فروشد تأثیر می گذارد. فروش متقاعد کننده به مشتریان کمک می کند تا به خرید از همان فروشنده ادامه دهند، زیرا آنها احساس می کنند که هنگام توصیه محصولات و خدمات، مخاطب آنها بهترین منافع خود را در ذهن دارند.

رضایت شغلی بیشتر:

از آنجا که فروش متقاعد کننده روشی است که به شما کمک می کند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و پیشنهادات محصولی را ارائه دهید که واقعاً برای آنها مفید باشد، ممکن است رضایت شغلی بیشتری را تجربه کنید. داشتن روابط نزدیک با مشتریان و توانایی ارائه راه حل برای مشکلات آنها می تواند به شما کمک کند نسبت به توانایی های خود اطمینان داشته باشید و به طور کلی از عملکرد خود راضی باشید.

مرتبط: ایجاد رابطه: نکات و مثال ها

نکات و راهکارهای متقاعدسازی برای افزایش فروش

استراتژی های متقاعدسازی مختلفی وجود دارد که می توانید آنها را در تکنیک فروش خود بگنجانید تا در فروش محصولات و خدمات شرکت خود به مشتریان موفق باشید. این لیست از نکات و استراتژی های متقاعدسازی را برای افزایش فروش و ایجاد روابط خود با مشتریان مرور کنید:

مزایا را به اشتراک بگذارید

معمول است که بروشورهای فروش و توضیحات محصول ویژگی های یک کالا را به نمایش بگذارند، اما به عنوان یک فروشنده، مهم است که مزایایی را که مشتریانتان از داشتن محصول یا ثبت نام در یک سرویس متوجه می شوند، توضیح دهید. مزیت اصلی محصول می تواند برای هر مشتری متفاوت باشد، به همین دلیل است که اگر بعداً قصد ارائه پیشنهادات محصول به آنها را دارید، شناختن مشتری شما ضروری است. به تأثیرات مثبتی که محصول بر روی مشتری شما خواهد گذاشت فکر کنید و مطمئن شوید که آنها به طور کامل با آنها ارتباط برقرار می کنند.

محدود کردن گزینه ها

برخی از مشتریان زمانی که گزینه های زیادی در دسترس دارند، ممکن است احساس ناراحتی کنند. با محدود کردن انتخاب‌های آن‌ها، می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا سریع‌تر و بهتر تصمیم بگیرند. به فرآیندی فکر کنید که مشتری قبل از تصمیم گیری نهایی برای خرید طی می کند. آنها ممکن است نظرات را بخوانند، از دوستان مورد اعتماد خود نظر بخواهند، تحقیقات گسترده ای در مورد محصول انجام دهند و موارد دیگر. انجام این کار برای هر گزینه خرید می‌تواند زمان و تلاش زیادی را ببرد، و هر چه مشتری زمان بیشتری را صرف کند، شانس بیشتری برای صرف نظر از خرید محصول دارد.

برای اعتراض آماده شوید

معمولاً در فروش با اعتراض مشتریانی مواجه می شود که از نیاز خود به خرید یک محصول یا خدمات خاص متقاعد نشده اند. به عنوان یک فروشنده، یکی از وظایف شما این است که بتوانید اعتراضات مشتریان را شناسایی کرده و با مزایای خرید محصول یا خدمات با آنها مقابله کنید. برای موفقیت در فروش متقاعد کننده، به ایراداتی فکر کنید که مشتریان ممکن است داشته باشند تا بتوانید با اطمینان به آنها رسیدگی کنید.

مطالب مرتبط: ۱۰ استراتژی برای غلبه بر مخالفت ها در فروش

نمایش توصیفات

گاهی اوقات، وقتی مشتریان مطمئن نیستند که باید محصولی را که می‌فروشید بخرند یا خیر، ممکن است به توصیه‌ها و نظرات درباره محصول یا شرکتی که محصول را می‌فروشد روی بیاورند. هدف آنها این است که قبل از تصمیم گیری برای خرید، نسبت به آنچه محصول یا خدمات می تواند ارائه دهد، اطمینان بیشتری داشته باشند. اگر کمی تردید احساس می‌کنید، به مشتریان خود توصیه‌هایی ارائه دهید که می‌توانند بخوانند تا ببینند مشتریان مشابه خودشان چگونه از محصول سود برده‌اند.

به دانش بالایی تبدیل شود

مشتریان احتمالاً سؤالات زیادی در مورد آنچه می فروشید خواهند داشت، بنابراین لازم است که با آگاهی کامل در مورد محصول یا خدماتی که به آنها پیشنهاد می کنید، آماده باشید. با ایجاد دانش خود در مورد محصول، همچنین در موقعیت بهتری برای ایجاد نمایش های فروش هستید که تمام ویژگی ها و مزایایی را که مشتری می تواند از خرید محصول انتظار داشته باشد را به نمایش بگذارد.

اطمینان پروژه

اعتماد شما به محصولی که می فروشید و روش های شما برای فروش آن نیز می تواند به مشتریان شما اطمینان دهد. با نشان دادن اعتماد به زبان بدن و لحن صدای خود، احتمال الهام بخشیدن به اعتماد به مشتریانی که محصول را به آنها می‌فروشید، افزایش می‌یابد.

مطالب مرتبط: اعتماد به نفس در مقابل تکبر: تعاریف و تفاوت های کلیدی

شباهت ها را بیابید

وقتی با مشتریان خود صحبت می کنید، شباهت ها و فرصت های ارتباطی بین آنها و خودتان را بیابید. ممکن است در میان موضوعات دیگر درباره کتاب مورد علاقه خود یا آب و هوای بد صحبت کنید. حتی مکالمات به ظاهر بی‌اهمیت نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر احساس راحتی مشتریان با شما و محصولی که می‌فروشید داشته باشد. یک فروشنده موفق می تواند بلافاصله با مشتریان ارتباط برقرار کند و این ارتباط را فراتر از زمانی که مشتری تصمیم خرید خود را می گیرد حفظ کند.

به مشتری اجازه دهید بداند که کنترل خود را حفظ می کند

برای مشتریان مهم است که بدانند انتخاب با آنهاست که آیا خرید کنند یا نه. اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما به خوبی می دانند که حتی زمانی که مزایای محصول را توضیح می دهید و بر مخالفت های آنها غلبه می کنید، آنها همچنان بر خرید خود کنترل دارند، از جمله اینکه آیا خرید می کنند، چه زمانی و چگونه خرید می کنند و چگونه خرید می کنند. بسیاری از محصولاتی که خواهند خرید

ارتباط غیرکلامی یکی از ابزارهای بسیاری است که می تواند به شما کمک کند در مصاحبه ها و زندگی حرفه ای خود تأثیر خوبی داشته باشید. با این حال، ارزیابی نامزدها باید بر اساس مهارت‌ها و صلاحیت‌ها باشد و محیط‌های کاری باید در تلاش باشند تا تفاوت‌های فردی در سبک‌های ارتباطی را درک کنند.

خروج از نسخه موبایل