نماد سایت ایوسی

۹۶ ابزار بازاریابی دیجیتال برای کمک به موفقیت شما (با انواع)

ابزار بازاریابی

ابزار بازاریابی

کسب و کارها و متخصصان شاغل در صنعت بازاریابی می توانند از طیف وسیعی از ابزارهای دیجیتال بهره مند شوند. ابزارهای بازاریابی می توانند به شما در انجام چندین کار کلیدی مانند افزایش آگاهی از برند، اطمینان از تولید سرنخ و جمع آوری داده های ارزشمند مشتری کمک کنند. دانستن انواع مختلف ابزارهای رایج می تواند به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر کمک کند که به موفقیت یک شرکت کمک می کند.

در این مقاله از ایوسی، به تعریف ابزارهای بازاریابی می پردازیم، انواع مختلف را توضیح می دهیم و ۹۶ برنامه خاص را که باید در نظر بگیرید را فهرست می کنیم.

ابزارهای بازاریابی چیست؟

ابزارهای بازاریابی تکنیک ها، منابع و برنامه های دیجیتالی هستند که می توانند به شرکت ها کمک کنند تا محصولات و خدمات خود را به طور موثر تبلیغ کنند. این ابزارها همچنین ممکن است به شرکت‌ها کمک کنند تا کمپین‌های بازاریابی را اجرا کنند و پیشرفت خود را پس از آن پیگیری کنند. کمپین های بازاریابی به شرکت اجازه می دهد تا مستقیماً با مشتریان درگیر شود، بنابراین سازمان ها ممکن است از انواع مختلفی از ابزارها برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات کلیدی استفاده کنند. هر نوع ابزار بازاریابی هدف منحصر به فردی را دنبال می کند، بنابراین کسب و کارها اغلب از چندین گزینه برای اجرای استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند.

انواع ابزار بازاریابی 

سازمان ها می توانند از چندین ابزار بازاریابی برای اهداف مختلف استفاده کنند. در اینجا چند نوع رایج از ابزارهای بازاریابی با مثال های خاص آورده شده است:

تجزیه و تحلیل بازاریابی

تجزیه و تحلیل بازاریابی شامل مطالعه داده های مصرف کننده و صنعت برای حمایت از کمپین های تبلیغاتی یک شرکت است. کسب‌وکارهای مدرن معمولاً از ابزارهای دیجیتالی استفاده می‌کنند که این داده‌ها را به‌طور خودکار جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌کند و به کارکنان بازاریابی اجازه می‌دهد تا روندهای جدید را در زمان واقعی مشاهده کنند. با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل بازاریابی، می توانید اطلاعات کلیدی در مورد پایگاه مصرف کنندگان یک شرکت، از جمله جمعیت شناسی و ترجیحات آنها را بیاموزید. همچنین می توانید فعالیت های تجاری یک رقیب را بررسی کنید. در نتیجه، می توانید سرنخ های بیشتری را شناسایی کرده و استراتژی های بازاریابی را برای کمپین های مختلف بهینه کنید.

در اینجا هشت نمونه از ابزارهای تحلیل بازاریابی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

  1. Google Analytics
  2. Improvado
  3. Oribi
  4. MixPanel
  5. Heap Analytics
  6. SEMrush
  7. KissMetrics
  8. Formisimo

صفحات فرود

صفحات فرود وب سایت بهینه سازی شده ای هستند که یک شرکت برای یک کمپین بازاریابی خاص ایجاد می کند. مشتریان اغلب می توانند از طریق پیوندهای خارجی در توضیحات ویدیوی تبلیغاتی یا ایمیل به این صفحات وب دسترسی داشته باشند. بسیاری از شرکت‌های مدرن صفحات فرود را برای ایجاد آگاهی از برند، تولید سرنخ و فروش ایجاد می‌کنند. با استفاده از یک ابزار دیجیتال، می توانید صفحات فرود خود را با استفاده از قالب ها و طرح های گرافیکی بهینه شده برای تعامل آنلاین ایجاد کنید.

در اینجا هشت نمونه از ابزارهای صفحه فرود برای امتحان آورده شده است:

  1. OptiMonk
  2. Unbounce
  3. ClickFunnels
  4. Carrd
  5. ConvertKit
  6. KickoffLabs
  7. Swipe Pages
  8. GetResponse

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شامل توسعه محتوای وب سایتی است که در صفحات اصلی نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالاتری دارد، که الگوریتم ها آن را مدیریت می کنند. اگر وب سایت شرکتی در الگوریتم موتور جستجو رتبه بالایی داشته باشد، به احتمال زیاد در چند صفحه اول جستجوی کلمه کلیدی مرتبط ظاهر می شود. بسیاری از ابزارهای دیجیتال می توانند به شما در تحقیق درباره این کلمات کلیدی و ردیابی هرگونه تغییر در یک پلت فرم کمک کنند، که ممکن است به طور کلی بهره وری کمپین را افزایش دهد. همچنین می توانید از یک ابزار سئو برای بررسی رتبه فعلی وب سایت خود در SERP ها، آزمایش گزینه های جدید کلمات کلیدی و توسعه استراتژی های بهینه سازی خود استفاده کنید.

این هشت نمونه از ابزارهای رایج سئو را در نظر بگیرید:

  1. Ahrefs
  2. HubSpot Marketing Hub
  3. SEMrush
  4. Mozcast
  5. Keyword Hero
  6. SEOlyzer
  7. SplitSignal
  8. Ryte

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل استفاده از پروفایل های شرکت در وب سایت های رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند، تعامل با مشتریان و تبلیغ محصولات یا خدمات است. ابزارهای بازاریابی رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند تا کارهای کلیدی مانند ایجاد پست، اشتراک گذاری لینک ها، تحقیق در مورد برچسب ها و اظهار نظر در مورد پاسخ های مشتریان را بهینه سازی کنید. به عنوان مثال، ممکن است از یک ابزار رسانه اجتماعی برای برنامه ریزی یک تبلیغ برای ارسال همزمان در چندین پلتفرم استفاده کنید. این برنامه‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا مخاطبان هدف شرکت را پیدا کنید، گزارش‌هایی تهیه کنید و معیارهای تعامل را دنبال کنید.

در اینجا هشت نمونه از ابزارهای رسانه های اجتماعی برای امتحان آورده شده است:

  1. Hootsuite
  2. Buzzsumo
  3. SocialPilot
  4. Brandwatch
  5. Social Champ
  6. Buffer
  7. eClincher
  8. SociAlert

بیشتر بخوانید: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ به تایید رسمی محصول یا خدمات توسط افراد مشهور آنلاین با چندین فالوور اشاره دارد. این افراد همچنین ممکن است نماینده یک جامعه یا مناطق مورد علاقه خاص مانند آرایش یا بازی های ویدیویی باشند. ابزارهای بازاریابی تأثیرگذار می توانند به شما کمک کنند تا افراد مشهور آنلاین را شناسایی کنید که پایگاه دنبال کنندگان آنها با مخاطبان هدف یک شرکت مطابقت دارد. آنها همچنین می توانند به شما اجازه دهند تا روابط تجاری خود را با این افراد حفظ کنید و متمایزترین کاربران را در بازار خود شناسایی کنید.

این هشت نمونه از ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ را در نظر بگیرید:

  1. BuzzStream
  2. Upfluence
  3. NeoReach
  4. Influencity
  5. Mavrck
  6. HYPR
  7. Fourstarzz Media
  8. FameBit

بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی معمولاً به تبلیغات پولی اطلاق می شود که قبل از یک ویدیوی آنلاین که توسط یک سرویس پخش میزبانی می شود پخش می شود. شرکت ها همچنین ممکن است تبلیغات ویدیویی را در وب سایت ها و نمایه های رسانه های اجتماعی خود ارسال کنند. استفاده از ابزارهای تخصصی برای بازاریابی ویدیویی می‌تواند به شما در ویرایش فیلم خام و بهینه‌سازی محتوا برای مرورگرهای دسکتاپ و موبایل کمک کند، که ممکن است بازدید شما را افزایش دهد. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا یک برنامه زمان بندی پست تنظیم کنید و کلمات کلیدی مرتبط را برای برچسب گذاری برای پلتفرم های پخش مختلف شناسایی کنید.

در اینجا هشت نمونه متداول از ابزارهای بازاریابی ویدیویی برای امتحان آورده شده است:

  1. Vidgeos
  2. Vimeo
  3. Tube Buddy
  4. Hippo Video
  5. Wistia
  6. Biteable
  7. Animaker
  8. Wideo

مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) هر تکنیک یا برنامه‌ای را توصیف می‌کند که به شما در ایجاد روابط مثبت بین کسب‌وکارها و پایگاه مشتریانشان کمک می‌کند. استفاده از ابزار CRM در طول کمپین بازاریابی به شما امکان می دهد تا داده های کلیدی مشتریان، از جمله اطلاعات شخصی و سابقه خرید آنها را بررسی کنید. بسیاری از ابزارها به شما امکان می دهند روند خرید آنها را تجزیه و تحلیل کنید و آنها را به گروه های مصرف کننده مختلف تقسیم کنید. در نتیجه، ممکن است بهتر تشخیص دهید که کدام استراتژی های تبلیغاتی می تواند به یک شرکت کمک کند تا پایگاه مشتری خود را جلب کند. ابزارهای CRM همچنین می توانند به شما در مدیریت پاداش های برنامه های وفاداری مشتری و پیگیری تعاملات کمک کنند.

این هشت ابزار متداول CRM را برای بازاریابی در نظر بگیرید:

  1. HubSpot CRM
  2. Zendesk
  3. Greenrope
  4. Salesforce
  5. Zoho
  6. Nutshell
  7. SugarCRM
  8. Intercom

مدیریت شهرت برند

برای شرکت ها اغلب مهم است که شهرت برند خود را ایجاد و حفظ کنند. مدیریت شهرت برند شامل بررسی هر بحثی در مورد یک شرکت است تا بتوانید دیدگاه های مصرف کننده در مورد یک محصول یا خدمات را بهتر درک کنید. برنامه های تخصصی به شما این امکان را می دهند که کلمات کلیدی مرتبط را در یک پایگاه داده جستجو کنید و فرآیند را به طور کلی ساده کنید. با استفاده از ابزار مدیریت شهرت نام تجاری، می توانید یاد بگیرید که کدام کمپین های بازاریابی نظرات مثبتی دارند. این تلاش ها به ارتقای استراتژی های برند کمک می کند و از یک کسب و کار در برابر حوادث غیرمنتظره روابط عمومی (PR) محافظت می کند.

در اینجا هشت ابزار مدیریت شهرت برند وجود دارد که باید امتحان کنید:

  1. Brand24
  2. Reputology
  3. Brandwatch
  4. Social Mention
  5. Google Alerts
  6. Digimind
  7. YouScan
  8. SentiOne

بازاریابی رویداد

بازاریابی رویداد شامل ایجاد آگاهی از طریق رویدادهای تبلیغاتی آنلاین و آفلاین است. نمونه‌های رایج رویدادهای تبلیغاتی شامل کنفرانس‌ها، سمینارها، ارائه سخنرانان، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌های تجاری، نمایش جوایز و فروشگاه‌های پاپ آپ می‌شود. ابزارهای تخصصی به شما امکان می دهند هر مرحله از یک رویداد را با موفقیت برنامه ریزی کنید و این تلاش های کاری را سازماندهی کنید. آنها می توانند به شما در ایجاد فرم ثبت نام، ارسال تبلیغات در سیستم عامل های مختلف و پیگیری حضور و غیاب کمک کنند. با استفاده از ابزارهای مدیریت رویداد، ممکن است آگاهی از برند یک شرکت را افزایش دهید و اطلاعات جدیدی در مورد مشتریان هدف آن بیاموزید.

این هشت نمونه از ابزارهای مدیریت بازاریابی رویداد را در نظر بگیرید:

  1. Bizzabo
  2. Webex Events
  3. Cvent
  4. Attendease
  5. Asana
  6. Judgify
  7. BrightTALK
  8. Social Tables

جذب سرنخ

جذب سرنخ زمانی اتفاق می افتد که یک بازدیدکننده آنلاین به یک مشتری بالقوه تبدیل شود. بسیاری از شرکت ها فرمی را در وب سایت یا صفحات فرود خود اضافه می کنند که باعث جذب سرنخ می شود. این فرم ها در ازای دریافت تخفیف یا پاداش، اطلاعاتی در مورد مشتریان یک شرکت از جمله نام و آدرس ایمیل آنها می خواهند. برنامه‌های تخصصی اغلب فرم‌های جذابی را ارائه می‌کنند که می‌توانید آن‌ها را سفارشی کنید، سپس در وب‌سایت شرکت میزبانی کنید. استفاده از این نوع ابزار ممکن است به شما در تبدیل سرنخ های بیشتر و شناسایی بهتر مشتریان هدف کمک کند.

در اینجا هشت نمونه رایج از ابزارهای جذب سرنخ آورده شده است:

  1. Typeform
  2. Gravity Forms
  3. Turnstile
  4. Convertflow
  5. ClickFunnels
  6. Leadformly
  7. Hello Bar
  8. Leadpages

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی شامل تبلیغ محصولات یا خدمات یک شرکت با ارسال ایمیل تبلیغاتی برای مشتریان هدف، از جمله اعضای مشترک شده است. ابزارهای تخصصی می توانند به شما در سازماندهی کمپین های بازاریابی ایمیلی یک شرکت، توسعه پیام های جدید و حفظ فهرست آدرس ها کمک کنند. آنها همچنین به شما امکان می دهند ایمیل ها را بر اساس جدول زمانی کمپین برنامه ریزی کنید و درخواست های مشتریانی که به پیام ها پاسخ می دهند را پیگیری کنید. با استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ، می توانید فرآیند ایمیل مارکتینگ را بهینه کنید و با پایگاه مصرف کننده ارتباط بهتری برقرار کنید.

این هشت نمونه از ابزارهای ایمیل مارکتینگ را در نظر بگیرید:

  1. MailChimp
  2. Sender
  3. Benchmark Email
  4. SalesHandy
  5. GetResponse
  6. Sendinblue
  7. Respona
  8. Omnisend

طراحی گرافیک بازاریابی

طراحی گرافیک بازاریابی شامل افزودن عناصر بصری به محتوای تبلیغاتی است. برخی از نمونه های رایج عبارتند از اینفوگرافیک، میم، تصاویر و بنرهای رسانه های اجتماعی. طراحی گرافیک بازاریابی همچنین ممکن است طرح‌بندی صفحه وب و عناصر دیگر، مانند انواع فونت و طرح‌های رنگی را توصیف کند. نرم‌افزار تخصصی می‌تواند به شما کمک کند محتوایی از نظر زیبایی شناختی ایجاد کنید که بهترین جذابیت را برای مخاطبان هدف شما داشته باشد. همچنین می‌توانید از این برنامه‌ها برای ذخیره طرح‌ها برای چندین پروژه استفاده کنید و آنها را با همکاران یا سرپرستان خود به اشتراک بگذارید.

در اینجا هشت نمونه رایج از ابزارهای طراحی گرافیک بازاریابی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  1. Canva
  2. Design Pickle
  3. Adobe Spark
  4. Venngage
  5. Blender
  6. DesignWizard
  7. Adobe Color CC
  8. GIMP
خروج از نسخه موبایل