نماد سایت ایوسی

۱۶ استراتژی حفظ مشتری که کار می کنند

استراتژی های حفظ مشتری

استراتژی های حفظ مشتری

حفظ مشتری یکی از مهم ترین راه هایی است که یک شرکت می تواند تجارت خود را توسعه دهد. در حالی که مشتریان جدید برای موفقیت یک کسب و کار ضروری هستند، مشتریان فعلی که خریدهای اضافی انجام می دهند، می توانند ارزش بیشتری را برای یک شرکت برای هزینه کمتر تبلیغات و اطلاع رسانی فراهم کنند. مشتری که محصول شما را خریده است ممکن است قبلاً در مورد کسب و کار شما آموزش دیده باشد و ممکن است با مقدار کمی تشویق مایل به خرید مجدد باشد.

در این مقاله از ایوسی، ما فهرستی از ۱۶ استراتژی ارائه می دهیم که می توانید از آنها برای تشویق مشتریان به خریدهای تکراری استفاده کنید.

استراتژی های موثر حفظ مشتری

در حالی که در راستای هدف خود برای حفظ مشتریان کار می کنید، از ترکیبی از استراتژی های مختلف استفاده کنید. با استفاده از چندین روش برای حفظ مشتری، می توانید تجزیه و تحلیل کنید که کدام روش ها در بین مخاطبان هدف شما موفق تر هستند. ممکن است متوجه شوید که مشتریان خود را در مرحله خاصی از فرآیند خرید از دست داده اید و سپس قادر خواهید بود تلاش های خود را بر روی منطقه ای متمرکز کنید که بیشتر به آن نیاز دارد. استراتژی‌های زیر می‌توانند از حفظ مشتری در نقاط مختلف فرآیند فروش پشتیبانی کنند:

مطالب مرتبط: با نماینده فروش آشنا شوید

شبانه روزی

یکی از راه‌های جلوگیری از از دست دادن مشتریان، ایجاد روشی آسان برای یادگیری مشتریان در مورد محصول شما است. برای اطمینان از اینکه مشتریان شما به محض شروع استفاده از محصول یا خدمات شما را درک می‌کنند، یک سیستم داخلی ایجاد کنید که مشتریان را با مهارت‌های فنی مورد نیاز برای استفاده از آنچه می‌فروشید و کاربردهای آن آشنا می‌کند.

این سیستم‌ها معمولاً شامل فیلم‌های آموزشی، پی‌دی‌اف‌های قابل دانلود یا کتاب‌های الکترونیکی یا پشتیبانی مستقیم از خدمات مشتری هستند. هنگامی که مشتریان کاربردهای عملی آنچه را که استفاده می کنند را درک می کنند، به احتمال زیاد به اهدافی دست پیدا می کنند که آنها را به خرید محصول شما سوق داده است.

سلف سرویس

استراتژی دیگر برای حفظ مشتریان مستلزم این است که آنها در مورد انتخاب های خود احساس قدرت کنند. برای این کار می توانید روش هایی را برای مشتریان ارائه دهید تا اطلاعات مربوط به محصول شما را با یکدیگر به دست آورند و معامله کنند. به عنوان مثال، می توانید یک انجمن انجمن در وب سایت خود داشته باشید که در آن کاربران می توانند سوالاتی را که سایر کاربران به آنها پاسخ می دهند ارسال کنند.

تعیین انتظارات

با مشتریان خود در مورد انتظاراتی که هنگام تجارت با شما می توانند انتظار داشته باشند، شفاف باشید. مطمئن شوید که خدمات رقابتی ارائه می دهید، اما از دادن وعده های غیر واقعی خودداری کنید. مشتریانی که تجربیاتشان با انتظارات آنها مطابقت دارد، احتمالاً به استفاده از محصول شما ادامه می دهند.

جمع آوری بازخورد

هنگامی که مشتریان احساس می کنند که از ایده ها و بازخورد آنها قدردانی می شود، ممکن است نسبت به یک محصول یا برند احساس مثبت تری داشته باشند. درخواست فعالانه و تأیید بازخورد می تواند رابطه شما با مشتری را تقویت کند. این استراتژی همچنین می تواند به مشتریان کمک کند تا انتظارات خود را به اشتراک بگذارند و به شما امکان می دهد زمینه های بهبود را ارزیابی کنید.

خبرنامه ها

خبرنامه‌هایی که به‌روزرسانی‌های منظم و محتوای جالب را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، می‌توانند آنها را تشویق کنند تا با برند شما تعامل داشته باشند و محصولات را به طور مرتب خریداری کنند. هنگامی که مشتری آدرس خود را ارائه می دهد، معمولاً علاقه خود را به محصول شما نشان می دهد و ممکن است از دریافت یک خبرنامه اطلاعاتی بهره مند شود. خبرنامه ها همچنین می توانند علاقه به محصولات یا به روز رسانی های جدید را افزایش دهند و مشتریان را تشویق به خرید دیگری کنند.

ارجاعات

ارائه پاداش زمانی که مشتری دیگران را به محصول شما ارجاع می دهد، به آنها انگیزه می دهد تا به استفاده از محصول شما ادامه دهند. ارجاع‌ها مشتریان فعلی را تشویق می‌کنند تا برند شما را در ازای محصولات رایگان یا با تخفیف تبلیغ کنند. این روش دارای امتیاز ایجاد مشتریان جدید و همچنین افزایش ارزش مشتریان فعلی است.

ردیابی ارتباطات مشتری

تمام ارتباطات مشتری را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که همه مشتریان خدمات با کیفیت را در طول فرآیند خرید دریافت می کنند. این شامل پیگیری با مشتریان قبلی و تجزیه و تحلیل الگوهای خرید است. درک روند خرید مشتریان شما می تواند بینش ارزشمندی در مورد نحوه درگیر نگه داشتن آنها با محصول خود به شما بدهد.

مرتبط: مهارت های خدمات مشتری: تعاریف و ۱۷ مثال

ارائه مشوق ها

مشوق ها باعث می شود مشتریان به محصول شما علاقه مند شوند و می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، از جمله هدایا و مسابقات. ارائه فرصتی برای پاداش در ازای خرید یک محصول می‌تواند مشتریان فعلی را برای سفارش اضافی تحت تأثیر قرار دهد. این نوع مشوق ها همچنین می تواند باعث ایجاد تبلیغات و تبلیغات رایگان برای یک شرکت شود.

مسئولیت سازمانی

مشتریان اغلب شرکت‌ها و محصولاتی را انتخاب می‌کنند که با ارزش‌های آن‌ها همخوانی داشته باشد، بنابراین نشان دادن مسئولیت‌پذیری شرکتی می‌تواند مشتریان را تشویق کند که به کسب و کار خود ادامه دهند. این عمل می تواند شامل اهدای کمک به موسسات خیریه، داوطلب شدن یا حمایت از دلایل خاص باشد. در نظر بگیرید که مشتریان شما از کدام یک از ارزش‌های شما بیشتر استقبال می‌کنند و با ابتکاری که نشان‌دهنده کمک مثبت به جامعه است، مشارکت کنید.

بیشتر بخوانید: مسئولیت اجتماعی شرکت چیست؟

راحتی

یک رابط کاربری ساده و در دسترس هنگام برخورد با یک نام تجاری یا محصول اغلب می تواند یک عامل تعیین کننده برای مشتریانی باشد که برای انجام تجارت با یک شرکت انتخاب می کنند. اقداماتی را انجام دهید تا خرید محصول خود را تا حد امکان راحت کنید، مانند ارائه پشتیبانی زنده یا داشتن گزینه ای برای مشتری برای ایجاد حساب.

شخصی

هنگام تعامل با مشتریان فعلی، تا آنجا که ممکن است تعاملات را سفارشی کنید تا یک ارتباط شخصی به یاد ماندنی ایجاد کنید. شخصی سازی می تواند به مشتریان کمک کند که بیشتر با محصول یا خدمات شما ارتباط برقرار کنند. این می تواند از شخصی سازی نام ها در ایمیل ها گرفته تا ارسال یادداشت های دست نویس با جزئیات مربوط به خرید آنها باشد.

پیشنهادات تخصصی

اطلاعاتی را که از مشتریان خود جمع آوری کرده اید مطالعه کنید و مشتریان خاصی را با پیشنهادات تخصصی هدف قرار دهید. بسیاری از شرکت‌ها متوجه می‌شوند که کدام مشتریان خرید معمولی خود را انجام نداده‌اند و برای تشویق مشتری به تعامل مجدد با آنها، یک محصول تخفیف یا رایگان ارسال می‌کنند. این می تواند حفظ مشتری را بدون دادن تخفیف های زیاد به عموم مردم تشویق کند.

مطالب مرتبط: نحوه درخواست بازخورد

دنبال کردن

پس از خرید، به دنبال بازخورد مشتریان خود باشید و به یاد داشته باشید که تجربه آنها را دنبال کنید. اگر یک مشتری معمولی خرید محصول شما را متوقف کرد، تماس بگیرید و اطلاعاتی را در مورد دلیل توقف خرید خود جمع آوری کنید. این می تواند به شما فرصتی برای به دست آوردن مجدد مشتری بدهد و اطلاعات ارزشمندی در مورد جلوگیری از فرسایش در آینده به شما بدهد.

اشتراک ها

راه اندازی یک سرویس اشتراک را برای ایجاد درآمد منظم برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. محصولات اشتراک می توانند راحتی و سادگی را برای مشتریان و همچنین خریدهای قابل اعتماد برای یک تجارت فراهم کنند. چه به صورت هفتگی، ماهانه یا سالانه، یک اشتراک منظم مشتری را تشویق می کند تا به محصول شما متعهد شود.

استفاده از گواهینامه ها

به طور منظم موفق‌ترین جنبه‌های محصولات و خدمات خود را با گنجاندن توصیه‌ها در مطالب بازاریابی و اطلاع رسانی خود تبلیغ کنید. با به اشتراک گذاشتن داستان های واقعی از تجربه مثبت مشتری، می توانید به مشتریان یادآوری کنید که چرا کسب و کار شما را برای خرید اولیه خود انتخاب کردند. توصیفات به مشتریان این امکان را می دهد که به یاد بیاورند که محصول شما چگونه زندگی آنها را بهبود بخشیده است و پیشرفت آینده را تصور کنند.

تقدیم تشکرات

به طور مرتب از مشتریانی که از کسب و کار شما حمایت می کنند تشکر کنید. نشان دادن فروتنی به عنوان یک فروشنده یا سازمان می تواند دیگران را تشویق کند که به همکاری با شما ادامه دهند و به طور مثبت تصمیم آنها را برای خرید تقویت کند. تشکر از مشتریان شما می تواند از طریق پیام های رسانه های اجتماعی ساده یا هدایای شخصی انجام شود.

مرتبط: راهنمای یادداشت های سپاسگزاری (همراه با مثال ها و نکات)

خروج از نسخه موبایل