نماد سایت ایوسی

روابط با مشتری: ۱۳ راه برای ایجاد ارتباطات بهتر

روابط با مشتری

روابط با مشتری

روابط با مشتری پایه و اساس بسیاری از مشاغل است. شما می توانید استراتژی های ارتباط با مشتری خود را با استفاده از طیف وسیعی از تاکتیک هایی که رضایت مشتری را در اولویت قرار می دهد، بهینه کنید.

در این مقاله از ایوسی، اهمیت ارتباط با مشتری را بررسی می‌کنیم و سیزده روش را برای ایجاد روابط پایدار و سودآور با مشتریان به اشتراک می‌گذاریم.

ارتباط با مشتری چیست؟

روابط با مشتری ارتباطاتی است که یک شرکت از طریق تعاملات و خرید با مشتری ایجاد می کند. سیاست‌های بازاریابی، برندسازی و کسب‌وکار یک کسب‌وکار همگی می‌توانند بر نحوه نگاه مشتریان به رابطه خود با شرکت تأثیر بگذارند. روابط با مشتری می تواند به کسب و کارها کمک کند تا نوعی از ارتباطات وفادار را شکل دهند که منجر به سود بلندمدت می شود.

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد و حفظ روابط مثبت با مشتری 

روابط مشتری در مقابل خدمات مشتری

آنها ممکن است یکسان به نظر برسند، اما روابط با مشتری به رابطه مستمری که شما با مشتریان خود ایجاد می کنید اشاره دارد، در حالی که خدمات مشتری بیشتر در پاسخ به شکایات و/یا مسائلی خاص و فردی مشتری است که باید فوراً به آنها رسیدگی شود.

مزایای روابط قوی با مشتری

روابط خوب با مشتری بخش مهمی از داشتن یک تجارت موفق است. آنها مهم هستند زیرا آنها لحن را برای نحوه تفکر مشتریان فعلی و آینده در مورد یک تجارت و محصولات آن تعیین می کنند.

برخی از مزایای روابط قوی با مشتری عبارتند از:

۱۳ روش برای ایجاد ارتباط با مشتری

در اینجا ۱۳ تکنیک وجود دارد که می توانید برای ایجاد روابط قوی تر با مشتری از آنها استفاده کنید:

۱. سفر مشتری را درک کنید

برای داشتن روابط خوب با مشتری، ابتدا باید اقدامات و فرآیندهای فکری مشتری را در طول فرآیند خرید ارزیابی کنید. داشتن نقشه سفر مشتری که جزئیات هر مرحله از قیف فروش را نشان می دهد و افکار مشتری را در هر مرحله مورد بررسی قرار می دهد، می تواند به شما کمک کند تا با تجربه مشتری همدلی کنید و نیازهای آنها را پیش بینی کنید.

۲. خود را به مشتری معرفی کنید

در دنیای دیجیتالی فزاینده، مشتریان از فرصت صحبت مستقیم با نماینده شرکت قدردانی می کنند. به مشتریان یک شماره تماس مستقیم برای یک کارمند جلویی بدهید و همه ارتباطات را با نام یک کارمند واقعی امضا کنید. وقت گذاشتن برای معرفی خود به مصرف کننده به صورت شخصی یک راه عالی برای ایجاد ارتباطات واقعی است.

مرتبط: ۱۱ روش برای ارائه خدمات عالی به مشتری

۳. نظرسنجی از مشتریان برای سنجش رضایت

وقتی یک شرکت به نظرات و شکایات آنها گوش می دهد، مشتریان از آن استقبال می کنند. نظرسنجی های مشتریان را برای جمع آوری بازخورد در مورد محصولات و خدمات مشتری شرکت خود ارسال کنید. ارسال نظرسنجی در وب سایت خود یا ارسال درخواست ایمیل برای بازخورد یا بررسی محصول را در نظر بگیرید. همه این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا در مورد ارزش‌های مشتریانتان بیشتر بدانید.

۴. ابزارهای نرم افزاری CRM را پیاده سازی کنید

استفاده از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای کمک به مدیریت داده‌ها و ردیابی ارتباطات می‌تواند به شما این امکان را بدهد که خدمات تعامل بیشتری را به مشتریان ارائه دهید. با استفاده از نرم افزار برای مدیریت وظایف اداری، تیم شما می تواند تمرکز بیشتری بر روی ارتباط با مشتریان به روشی معتبر داشته باشد.

مطالب مرتبط: سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟ 

۵. مزایای خدمات مشتری خود را بازاریابی کنید

تبلیغات شرکت خود را به عنوان یک کسب و کار شروع کنید که برای مشتری ارزش قائل است تا آگاهی از برند شما را گسترش دهد و فرهنگ شرکتی ایجاد کند که بر تعهد به مصرف کنندگان تأکید دارد. استفاده از خدمات عالی به مشتریان به عنوان یک ابزار بازاریابی، مشتریانی را جذب می کند که به خدمات با کیفیت بالا و دقت نیز اهمیت می دهند. برای جذب و حفظ مشتریان وفادار، بر پیشنهاداتی مانند خط خدمات مشتری ۲۴ ساعته، یک برنامه پاسخگو یا جوایز وفاداری تأکید کنید.

۶. عادات مشتری را مطابقت دهید

با استفاده از همان نوع فناوری و کانال های ارتباطی که آنها انجام می دهند، برقراری ارتباط با مشتریان را آسان تر کنید. در مورد اینکه مشتریان شما چگونه تمایل به خرید دارند تحقیق کنید، سپس نام تجاری خود را در آن فضاها در دسترس قرار دهید. می‌توانید پروفایل‌های شرکتی را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنید که مخاطبان هدف شما بیشترین استفاده را از آن می‌کنند تا مشتریان بتوانند شما را پیدا کنند و تعامل داشته باشند.

۷. فوراً پاسخ دهید

یکی از مهمترین مراحل شروع و حفظ ارتباط با مشتری، پاسخگو بودن و ارتباطی بودن است. وقتی مشتریان می توانند اعتماد کنند که شما فوراً به نیازهای آنها پاسخ می دهید، انگیزه ای برای ادامه استفاده از خدمات شما و ایجاد یک رابطه طولانی مدت خواهند داشت. سعی کنید در اسرع وقت به پیام های مشتریان پاسخ دهید تا قبل از اینکه حواسشان پرت شود یا به سمت رقیب بروند، آنها را درگیر کنید. سیاست هایی را تنظیم کنید که پاسخ را در یک بازه زمانی مشخص تضمین کنند و همیشه سعی کنید سریعتر از آن زمان باشید.

۸. کنترل های کیفیت ثابتی را تنظیم کنید

داشتن استانداردهای کیفیت دقیق تضمین می کند که مشتریان هر بار که با شرکت شما تجارت می کنند، کیفیت ثابتی دریافت می کنند. تنظیم خط‌مشی‌های تضمین کیفیت به شما این فرصت را می‌دهد که از هر گونه مشکلی قبل از تأثیر بر مشتری جلوگیری کنید و تصویری قابل اعتماد و مثبت را به همه مشتریان ارائه دهید.

۹. به طور منظم پیگیری کنید

طبیعی است که تعامل مشتری در طول زمان نوسان داشته باشد، به همین دلیل است که پیگیری یک استراتژی عالی برای ایجاد تعادل در روابط بلندمدت با مشتری است. اگر مشتری مدتی است خریدی انجام نداده است، تماس بگیرید تا در مورد خدماتی که می تواند در آینده نزدیک استفاده کند، بپرسید. این می تواند به شما کمک کند تا با یادآوری ارتباط مثبتی که از قبل با کسب و کار شما دارند، از تبدیل شدن مشتریان به رقبا جلوگیری کنید.

۱۰. تمام ارتباطات را شخصی کنید

شخصی سازی ارتباطات با مشتریان با نام بردن آنها یک استراتژی ساده و موثر برای توسعه روابط با مشتری است. می‌توانید از نرم‌افزار لیست پستی برای پر کردن خودکار نام مشتریان در ایمیل‌های فرم استفاده کنید، یا با نوشتن نامه‌های شخصی به مشتریان، سفارشی‌سازی اضافی اضافه کنید. مشتریان اغلب از جلب توجه شخصی قدردانی می کنند و بیشتر به برندهایی که در سطح شخصی با آنها تعامل دارند احساس وابستگی می کنند.

مطالب مرتبط: ۷ راهکار حرفه ای جذب مشتریان جدید

۱۱. فایل های دقیق مشتری را نگه دارید

با ارجاع به فایل‌های مشتری و اطلاعات حسابشان در طول تعامل، به مشتریان نشان دهید که برایتان مهم هستند. نگه داشتن سوابق دقیق در مورد تعاملات مشتری می تواند به شما این امکان را بدهد که به خریدهای قبلی مراجعه کنید، به طور موثر به بلیط های خدمات مشتری پاسخ دهید و به دنبال الگوهایی در رفتار مشتری باشید. با ثبت اطلاعات در مورد هر تعاملی که با مشتریان خود دارید، می توانید به سرعت به تجربیات مشتری در مورد برند خود اشاره کنید و حتی حس نوستالژی در آنها ایجاد کنید.

۱۲. راه هایی برای پاداش دادن به وفاداری پیدا کنید

برنامه های وفاداری ابزاری موثر برای بهبود روابط با مشتری هستند. وقتی مشتریان انگیزه ای برای خرید از شرکت شما داشته باشند، انگیزه بیشتری برای وفادار ماندن به برند شما خواهند داشت. همچنین می توانید با ارسال تخفیف پس از سفارش های بزرگ یا در طول ماه تولد مشتری، احساس ارزشمندی در مشتریان ایجاد کنید.

۱۳. با زبان تایید کننده ارتباط برقرار کنید

هنگام صحبت با مشتریان، از کلمات و عباراتی استفاده کنید که با تجربه و دیدگاه آنها همدلی کند. استفاده از زبان تایید کننده باعث می شود مشتری احساس راحتی کند و به آنها اجازه می دهد تا با همکاران شرکت اعتماد ایجاد کنند. رفتار با مشتری مانند یک اولویت و اعتبار بخشیدن به تجربه آنها به عنوان یک مصرف کننده به آنها نشان می دهد که شما به رضایت آنها متعهد هستید و برای آنها به عنوان یک مشتری بلند مدت ارزش قائل هستید.

مطالب مرتبط: ۸ دلیل برای اینکه خدمات مشتری مهم و اولویت است

خروج از نسخه موبایل