بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۴۰ نقطه قوت فروش که هر فروشنده ای باید داشته باشد

نحوه فروش آنلاین محصولات از تجارت الکترونیک خانگی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فروشندگان به دلیل توانایی آنها در جمع آوری اطلاعات مشتری، ارائه زمین های فروش و شناسایی بازارهای جدید برای رشد هر شرکتی مهم هستند. اگر می خواهید یک فروشنده موفق باشید، باید برای توسعه مهارت های فروش قوی قدم بردارید. اغلب، کارفرمایان در رزومه کاری خود و در طول مصاحبه به دنبال نشانه هایی می گردند که نشان می دهد شما این مهارت ها را دارید.

در این مقاله از ایوسی، مهارت های فروش برتر مورد نیاز شما را بررسی می کنیم.

چرا نقاط قوت فروش مهم هستند؟

نقاط قوت فروش می تواند به شما در پیشرفت شغلی یا رشد کسب و کارتان کمک کند. برای توضیح منطق و مزایای اقدامات، تصمیمات و محصولات خاص، به مهارت های فروش قوی نیاز دارید. برای بهبود فروش خود، باید مشتریان را متقاعد کنید که ابتکارات منطقی هستند. نقاط قوت فروش می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • بهبود نرخ رشد کسب و کار

  • حفظ مشتری بهتر

  • روابط عالی بین کسب و کار شما و مشتریان یا شرکا

  • رشد سهم بازار

  • اقتدار برند

مرتبط: مهارت های شغلی فروش: تعریف، مثال ها و نکات

۴۰ نقطه قوت یک فروشنده

یک حرفه موفق در فروش به چیزی بیش از مهارت های بازاریابی و ارتباطی عالی بستگی دارد. مشاغل فروش مستلزم داشتن انواع مهارت های نرم و سخت است که به شما در فروش محصول یا خدمات کمک می کند. در طول مصاحبه، یک مدیر استخدام ممکن است از شما انتظار داشته باشد که نقاط قوت زیر را نشان دهید:

۱. توانایی های سازمانی

یک مدیر فروش باید دارای مهارت های سازمانی برای مدیریت موثر مسئولیت ها و اهداف مختلف باشد. با ساختار و نظم، می توانید بهره وری خود را افزایش دهید و وظایف خود را به موقع انجام دهید.

۲. ارتباطات تجاری

مهارت های ارتباطی تجاری به شما کمک می کند اطلاعات واضح و دقیقی را به طرف های دیگر بدهید. چه با یک مشتری بالقوه صحبت کنید چه با یک همکار، ارتباط شما باید دقیق و سرراست باشد.

۳. انگیزه

یک فروشنده با انگیزه احتمالاً به نتایج مثبت و سود می رسد. این مهارت به شما این امکان را می دهد که وظایف خود را به آرامی و کارآمد انجام دهید، از جمله زمانی که تحت فشار کار می کنید. اگر انگیزه داشته باشید، به احتمال زیاد به طردها مودبانه واکنش نشان خواهید داد.

مرتبط: چگونه انگیزه فروش را افزایش دهیم

۴. اعتماد به نفس

فروشندگان با اعتماد به نفس خود را آزادانه بیان می کنند، که می تواند مشتریان و مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد و نرخ تبدیل را بهبود بخشد. اگر مشتریان بالقوه با فروشنده ای مطمئن و متقاعد کننده کار کنند، ممکن است به مشتریان عادی تبدیل شوند.

۵. سازگاری

سازگاری نقطه قوتی است که به شما امکان می دهد به سرعت خود را با شرایط مختلف کاری وفق دهید. به عنوان یک فروشنده، باید روندها و فناوری های جدیدی را شناسایی کنید که می توانند بهره وری شما را بهبود بخشند و استراتژی فروش خود را بر این اساس اصلاح کنید.

۶. واکنش به اعتراض

مخالفت ها در فروش رایج هستند و درک نحوه واکنش به آنها می تواند به شما کمک کند مکالمات موثر و مثبتی با مشتریان و مصرف کنندگان داشته باشید. یک استراتژی برای پاسخ به انواع رایج شکایات ایجاد کنید تا بتوانید سریع و آسان این کار را انجام دهید.

۷. مهارت های ارائه

توانایی های عالی ارائه به شما امکان می دهد اطلاعات را به طور موثر به مشتریان و همکاران منتقل کنید. اطمینان حاصل کنید که می‌توانید محتوای جذاب و آموزنده را در قالبی واضح، حرفه‌ای و قابل فهم ارائه کنید.

۸. توانایی های مذاکره

مهارت های مذاکره به شما کمک می کند تا روابط تجاری ایجاد کنید و راه حل های بلندمدتی برای مشکلات احتمالی پیدا کنید. فروشنده ای که مذاکره کننده خوبی نیز باشد می تواند راه حل هایی ارائه دهد که برای هر دو طرف هنگام کار با مشتری یا کارفرما مفید باشد.

۹. بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی نقش مهمی در شناسایی سرنخ های فروش جدید دارد . مهارت های بازاریابی ارجاعی خود را بهبود بخشید تا بتوانید از شکاف های مختلف در بازار استفاده کنید.

۱۰. بسته شدن فروش

درک نحوه بستن یک فروش یکی از مهمترین بخش های فرآیند فروش است. این مهارت به شما امکان می دهد مشتری را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما را بخرد و معامله را کامل کند.

۱۱. مدیریت زمان

زمانی که از زمان خود به درستی استفاده کنید، می توانید بهره وری و کارآمدی بیشتری داشته باشید، عملکرد بهتری داشته باشید و هزینه ها را کاهش دهید. این مهارت مستلزم آن است که ضرب الاجل ها را رعایت کنید و کمترین زمان را برای تبدیل سرنخ ها به فروش صرف کنید.

مرتبط: مهارت های مدیریت زمان: تعریف و مثال

۱۲. مدیریت قلمرو

یک فروشنده با مهارت های مدیریت منطقه خوب بازار هدف خود را درک می کند و هر منطقه امیدوار کننده را به حداکثر می رساند. آنها همچنین می دانند که چگونه پیام ها را برای مطابقت با مناطق خاص شخصی سازی کنند.

۱۳. قضاوت

یک فروشنده خوب به سرعت تصمیمات منطقی می گیرد. شما باید تصمیمات خوبی بگیرید که به نفع هر دو طرف در معامله باشد.

۱۴. قصه گویی

اگر بتوانید تصویری از سودمندی خدمات یا محصولات خود ترسیم کنید، می توانید مشتریان را متقاعد کنید که آنها را بخرند. هنگام گفتن داستان خود جذاب، معتبر، دقیق و واضح باشید. هدف این است که احساسات مشتری خود را جلب کنید و شرکت خود را از رقبا متمایز کنید.

۱۵. اکتشاف

یک فروشنده موفق می تواند فرصت های تجاری جدید را شناسایی و به حداکثر برساند. این مهارت شامل تحقیق در مورد سرنخ های بالقوه، انجام تماس های سرد و ایجاد فرصت های جدید است.

۱۶. فن آوری

برنامه ها و فناوری های مختلف کامپیوتری برای فروش و رشد کسب و کار ضروری هستند. نحوه استفاده از ابزارهای بهره وری، نرم افزارهای تحلیلی و فناوری های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را بدانید.

۱۷. کنجکاوی

کنجکاوی نقطه قوتی است که باعث می‌شود نمایندگان فروش بخواهند ترجیحات و چالش‌های مشتری را درک کنند تا اینکه فروش را به پایان برسانند. کنجکاو باشید و آماده درک نیازهای مشتری احتمالی خود باشید.

۱۸. آمادگی برای گوش دادن

گوش دادن فعال به شما امکان می دهد چالش ها و دیدگاه های مشتری یا کارفرمای خود را درک کنید. شنوندگان فعال بهتر می توانند راه حل ها را شخصی سازی کنند و روابط بلندمدت ایجاد کنند.

مرتبط: مهارت های عالی برای درج در رزومه فروش

۱۹. صداقت

صداقت در حین فروش به ایجاد اعتماد بین شما و مشتری یا کارفرما کمک می کند. در حین ارائه و تراکنش ها صادق باشید و در مورد هر یک از عناصر خدمات یا محصول خود صحبت کنید. صداقت می تواند به شما کمک کند تا در صنعت شهرت خوبی داشته باشید.

۲۰. مهارت های رهبری

این مهارت عملی توانایی شما برای رهبری یا تأثیرگذاری بر یک گروه را برجسته می کند. اگر ویژگی های رهبری قوی دارید ، می توانید کارفرمایان را متقاعد کنید که شما و مشتریان را برای خرید محصول شما استخدام کنند.

مرتبط: رهبری فروش چیست؟

۲۱. تفکر انتقادی

اگر می خواهید در فروش موفق باشید، باید بتوانید واقعیت ها را تجزیه و تحلیل کنید و قضاوت های منطقی داشته باشید. هنگام ارزیابی حقایق و تصمیم گیری منطقی و عینی باشید.

مرتبط: ۶ نوع اصلی مهارت های تفکر انتقادی (با مثال)

۲۲. کار تیمی

رسیدن به اهداف فروش به تلاش تیم فروش بستگی دارد. یک فروشنده عالی باید مایل به همکاری و کار به عنوان بخشی از یک گروه باشد. سعی کنید اهداف شخصی خود را با اهداف تیم مطابقت دهید.

۲۳. تحقیق خریدار

با مهارت‌های پژوهشی مؤثر، می‌توانید گرایش‌های مصرف‌کننده، انواع خریداران و رقابت‌هایی را که می‌توانند بر روند فروش شما تأثیر بگذارند، شناسایی کنید. اگر تحقیقات کاملی در مورد خریدار انجام داده باشید، می توانید تجارت مشتری را قبل از رقبای خود به دست آورید.

۲۴. دانش محصول

یک فروشنده معتبر همه چیز را در مورد محصول یا خدمات خود می داند. از ویژگی‌های آن گرفته تا عملکردهای آن، باید ثابت کنید که می‌دانید کالای شما چه کاری می‌تواند انجام دهد و چه سودی برای خریدار دارد. اطمینان حاصل کنید که دانش محصول شما گسترده و عمیق است.

مرتبط: توسعه محصول چیست؟ (به علاوه مراحل و نکات مفید)

۲۵. دانش سیاست

فروشندگان باید سیاست های شرکت خود را درک کنند تا بتوانند چشم انداز و ماموریت سازمان را دنبال کنند. دانستن سیاست های شرکت نیز به جلوگیری از سوء تفاهم و حفظ روابط قوی با مشتری کمک می کند.

۲۶. مدیریت تعارض

درک نحوه مدیریت تعارضات و اعتراضات به شما کمک می کند تا روابط بلندمدت با مشتریان برقرار کنید. اطمینان حاصل کنید که می توانید با مسائل احتمالی به روشی بی طرفانه و قطعی برخورد کنید.

۲۷. مهارت های شبکه سازی

مهارت‌های شبکه‌سازی به شما این امکان را می‌دهد که با مشتریان احتمالی درگیر شوید و روابط بلندمدت ایجاد کنید. فروشنده ای که در طول فرصت های شبکه سازی قابل اعتماد و جذاب باشد، می تواند لیست مشتریان خود را افزایش دهد و روابط تجاری را تقویت کند.

مرتبط: مهارت های ایجاد رابطه: تعاریف و مثال ها

۲۸. هوش هیجانی

هوش هیجانی بخش مهمی از درک و همدلی با احساسات و نظرات مشتریان شما است. فروشندگان با هوش هیجانی می توانند روابط قوی با مشتریان بالقوه و موجود ایجاد کنند و مکالمات دشوار را مدیریت کنند.

۲۹. دانش نرم افزار کسب و کار

ابزارهای فعال سازی فروش به فروشندگان کمک می کند تا بهره وری را بهبود بخشند و کاغذبازی را به حداقل برسانند. برخی از رایج ترین انواع ابزارهای فروش عبارتند از CRM، تجزیه و تحلیل فروش، گیمیفیکیشن فروش و هوش فروش.

۳۰. تعامل با مشتری

این زیربخش از مهارت های ارتباطی اغلب با سطح موفقیت یک فروشنده مرتبط است. درک نحوه متمرکز نگه داشتن مشتریان می تواند عملکرد فروش شما را بهبود بخشد و روابط بلندمدت ایجاد کند.

مرتبط: تعامل با مشتری چیست؟ تعریف استراتژی های پلاس

۳۱. مشتری پروری

بستن یک فروش به رابطه شما با مشتری پایان نمی دهد. ارتباط خود را با مشتریان فعلی و قبلی حفظ کنید تا به رابطه خود ارزش بیافزایید و آنها را برای مدت طولانی به عنوان مشتری حفظ کنید.

۳۲. طرز فکر رشد

اگر می خواهید شغل خود را ارتقا دهید، توانایی فروش بیشتر مهم است. یک فروشنده موفق تمام فرصت ها را برای یادگیری و توسعه مهارت های جدید دنبال می کند.

مرتبط: استفاده از ذهنیت رشد برای توسعه مهارت های خود

۳۳. انعطاف پذیر

فروش در شرایط و مکان های مختلف اتفاق می افتد. باز باشید و بتوانید با این شرایط در حال تغییر سازگار شوید. انعطاف پذیری شما می تواند به شما در توسعه استراتژی های جدید و احتمالا به دست آوردن مشتریان جدید کمک کند.

۳۴. تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل داده های انتقادی نقطه قوتی است که بر توانایی های تصمیم گیری شما تأثیر می گذارد. تجزیه و تحلیل داده‌ها به شما امکان می‌دهد راه‌حل‌های شخصی‌سازی شده برای مشکلات احتمالی ایجاد کنید و به اطمینان از روند فروش روان کمک می‌کند.

مرتبط: تجزیه و تحلیل روند: تعاریف، انواع روندها و سوالات متداول

۳۵. روابط عمومی

درک چگونگی حفظ تصویر شرکت یا مشتری برای حفظ یک رابطه تجاری طولانی مدت با آنها مهم است. نحوه واکنش مخاطبان به برند شما را کنترل کنید و بهبودهایی را انجام دهید تا در درازمدت به نفع فروش شما باشد.

مرتبط: روابط عمومی چیست؟ آنچه شما باید در مورد شغل در روابط عمومی بدانید

۳۶. تماس سرد

تماس سرد، چه از طریق تلفن یا ایمیل، به شما کمک می کند تا از مشتریان بالقوه ای که تیم فروش شما هرگز با آنها تماس نداشته اند، کسب و کار دریافت کنید. اگر مهارت های تماس سرد خوبی دارید، می توانید مشتریان بالقوه را متقاعد کنید که محصولات و خدمات شما را بخرند یا روی آنها سرمایه گذاری کنند. تماس سرد می تواند دامنه محصول شما را افزایش دهد و درآمد شرکت شما را افزایش دهد.

۳۷. فروش اجتماعی

رسانه های اجتماعی یک بازار به سرعت در حال رشد هستند. یک فروشنده می داند که چگونه از این پلتفرم ها مشتری جذب کند. شما باید بتوانید به راحتی از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانور دهید و محصولات خود را بازاریابی کنید.

۳۸. مهارت های متقاعد کننده

از زبان متقاعدکننده برای متقاعد کردن مشتریان احتمالی برای سرمایه گذاری در کالای شما استفاده کنید. با این حال، نکته اصلی این است که معتبر و دقیق باقی بمانید تا مشتریان به شما اعتماد کنند.

مرتبط: مهارت های متقاعدسازی: تعریف و مثال ها

۳۹. توانایی حل مسئله

نحوه واکنش شما به مشکلات می تواند بین فروش و اهداف از دست رفته تفاوت ایجاد کند. هنگامی که مشکلاتی با مشتریان یا همکاران پیش می آید، روی راه حل های شخصی و قطعی تمرکز کنید.

مرتبط: مهارت های حل مسئله: تعاریف و مثال ها

۴۰. خاص بودن

در مورد دستیابی به اهداف فروش خود آگاه باشید. موفقیت در فروش مستلزم این است که در یک زمان روی موارد خاصی تمرکز کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

  1. النقاط القویه لعملیه البیع تشمل:

    ۱- فهم الاحتیاجات والمطالبات الخاصه بالعملاء: تحدید احتیاجات العملاء وتقدیم الحلول المناسبه یعزز فرص البیع بنجاح.

    ۲- مهارات التواصل القویه: القدره على التواصل بشکل فعال وإقناع العملاء بفوائد المنتج أو الخدمه المعروضه یعتبر مهاره أساسیه لتحقیق المبیعات.

    ۳- الثقه بالمنتج أو الخدمه: إثبات جوده المنتج أو الخدمه وتقدیم أمثله على النجاحات المحققه یزید من ثقه العملاء ورغبتهم فی الشراء.

    ۴- الاستماع الفعّال: الاستماع لاحتیاجات ومتطلبات العمیل بشکل فعال یعزز فهمهم ویساعد فی تقدیم الحلول المناسبه.

    ۵- مهارات التفاوض: القدره على التفاوض بشکل فعال یعتبر أداه قویه فی عملیه البیع، مما یساعد فی تلبیه احتیاجات العملاء وإقناعهم بقیمه المنتج.

    ۶- خدمه العملاء الممتازه: تقدیم خدمه لا مثیل لها وتلبیه احتیاجات العملاء بشکل سریع وفعّال یؤدی إلى رضا العمیل وتکرار استخدام المنتج أو الخدمه.

    ۷- إقامه علاقه قویه مع العملاء: توجیه العملاء بشکل دوری والاهتمام بتحسین مستوى رضاهم یسهم فی تعزیز الثقه وبالتالی زیاده فرص البیع والربحیه.

    ۸- متابعه قویه بعد البیع: متابعه العملاء بعد البیع والاطمئنان على رضاهم وتلبیه أی استفسارات أو مشکلات قد تنشأ یعزز العلاقه ویجعل العمیل یشعر بأهمیه وجوده لدیکم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *