بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مهارت های متقاعدسازی: تعریف و مثال ها

نکاتی برای رهبران خوب برای بهبود مهارت های متقاعدسازی خود

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مهارت های متقاعدسازی ابزار مهمی برای کارکنان در هر صنعتی است. توانایی تأثیرگذاری بر دیگران، ارائه استدلال های مؤثر و ترغیب دیگران به اقدام، دارایی ارزشمندی است که می تواند در طیف وسیعی از محیط های کاری مفید باشد. اگر علاقه مند به یادگیری این هستید که چگونه می توانید مهارت های متقاعدسازی خود را بهبود بخشید، باید همه چیزهایی که این اصطلاح مستلزم آن است را بدانید.

در این مقاله از ایوسی، انواع مختلف مهارت‌های متقاعدسازی را بررسی می‌کنیم، نکاتی را برای نحوه موثر متقاعد کردن ارائه می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه مهارت‌های متقاعدسازی خود را بهبود ببخشید.

بیشتر بخوانید: مهارت های ارتباطی: تعاریف و مثال ها

مهارت های متقاعدسازی چیست؟

متقاعدسازی فرآیند متقاعد کردن شخص دیگری برای انجام یک عمل یا موافقت با یک ایده است. در محل کار، متقاعدسازی برای فروش محصولات، جذب اعضای تیم و افزایش بهره وری استفاده می شود. یک کارمند با مهارت های متقاعدسازی قوی می تواند بر دیگران تأثیر بگذارد تا عملکرد خوبی داشته باشند و موفق شوند. یک کارمند متقاعد کننده همچنین می تواند تصمیم گیری گروهی را تسریع و تسهیل کند. هنگامی که به خوبی استفاده شود، متقاعدسازی یک مهارت نرم ارزشمند است که می تواند تأثیر قابل توجهی در هر محل کار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مهارت های نرم: تعاریف و مثال ها

فهرست مهارت های متقاعدسازی

متقاعدسازی شامل چندین مهارت نرم رایج دیگر است، از جمله:

  • ارتباط

  • هوش هیجانی

  • گوش دادن فعال

  • منطق و استدلال

  • مهارت های بین فردی

  • مذاکره

ارتباط

مهارت‌های ارتباطی خوب پایه‌ای است که بر روی آن مهارت‌های متقاعدکننده دیگری ایجاد می‌کنید. هدف از متقاعد بودن این است که دیگران را تحت تأثیر قرار دهیم تا به روشی خاص فکر کنند یا عمل کنند و سریعترین راه برای انجام آن صحبت با آنهاست. مهارت های ارتباط موثر شامل بیان واضح خود، استفاده از حرکات غیرکلامی و واژگانی است که طرف مقابل آن را درک می کند. اگر بتوانید ایده ها و افکار خود را به شیوه ای جذاب به اشتراک بگذارید که برای شنونده شما جذاب باشد، به احتمال زیاد آنها برای متقاعد کردن باز هستند.

مرتبط: مهارت های ارتباطی برای موفقیت شغلی

هوش هیجانی

یکی دیگر از مهارت های مهم متقاعدسازی شامل توجه و تفسیر احساسات شنونده است. هوش هیجانی یک مهارت آموخته شده است که به شما امکان می دهد احساس دیگران را درک کنید و به درستی پاسخ دهید. هنگامی که برای متقاعد کردن استفاده می‌شود، به شما کمک می‌کند تا روش‌های متقاعدکننده خود را متناسب با موقعیت یا شخص خاص تنظیم کنید.

تصور کنید در حال تلاش برای متقاعد کردن یکی از همکاران خود هستید تا مسئولیت جدیدی را در محل کار خود به عهده بگیرد. هنگامی که با آنها صحبت می کنید، متوجه می شوید که بازوهای آنها روی هم قرار گرفته است و از تماس چشمی خودداری می کنند. وقتی صحبت می کنند جملاتشان کوتاه و صریح است. با استفاده از هوش هیجانی خود، باید بتوانید ببینید که آنها احساس ناراحتی یا ترس می کنند. با این اطلاعات، می‌توانید تاکتیک‌های متقاعدسازی خود را برای آرام کردن آنها یا کاهش نگرانی‌هایشان تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: هوش هیجانی: تعاریف و مثال ها

گوش دادن فعال

یکی دیگر از مهارت های متقاعد کننده آموخته شده، گوش دادن فعال است. خوب گوش دادن مستلزم دقت و احترام در گفتگو با دیگران است. قبل از اینکه بتوانید کسی را متقاعد کنید، اغلب باید نگرانی ها یا استدلال های او را بدانید و درک کنید. دادن زمان به طرف مقابل برای صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن افکار خود باعث می شود که او احساس ارزشمندی کند و می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند. همچنین به شما این امکان را می دهد که انگیزه های آنها را درک کنید، که به نوبه خود به شما کمک می کند تا استدلال های متقاعدکننده موثرتری را تشکیل دهید.

مرتبط: مهارت های گوش دادن فعال برای برقراری ارتباط موفق

منطق و استدلال

بسیاری از استدلال های متقاعد کننده موثر با استفاده از منطق و مهارت های استدلال ساخته می شوند. قبل از اینکه بتوانید شخص دیگری را متقاعد کنید که به یک ایده اعتقاد داشته باشد یا به یک عمل متعهد شود، آنها باید بدانند که چرا انجام این کار یک انتخاب منطقی است. برای نشان دادن این موضوع به آنها، باید با استفاده از حقایقی که دیدگاه شما را تأیید می کند، با آنها استدلال کنید. یک طرز فکر منطقی و مهارت های استدلال خوب به شما کمک می کند تا استدلال های متقاعدکننده ای را ایجاد کنید.

مرتبط: استدلال قیاسی: تعریف و مثال

مهارت های بین فردی

مهارت های بین فردی مبتنی بر توانایی شما در انجام تعاملات مثبت و حفظ روابط معنادار با افراد دیگر است. اگر با ایجاد مکالمات یا برقراری ارتباط در محل کار راحت نیستید، ممکن است متقاعدسازی را یک چالش بدانید. بخشی از متقاعد کننده بودن، واقعی بودن، طبیعی بودن و حداقل کمی کاریزماتیک بودن است. مردم بیشتر با کسی که دوست دارند موافق هستند، بنابراین بهبود روابط بین فردی شما یکی از بهترین راه‌ها برای مهارت بیشتر در متقاعد کردن است.

بیشتر بخوانید: مهارت های بین فردی: تعاریف و مثال ها

مذاکره

مذاکره اغلب بخش مهمی از متقاعدسازی موفق است. در بسیاری از موارد، شخصی که شما را متقاعد می‌کنید، تمایلی به همکاری نخواهد داشت، مگر اینکه معتقد باشد که از این معامله سود می‌برد. ممکن است لازم باشد بتوانید یک سازش را برای متقاعد کردن آنها برای مشارکت تسهیل کنید. برای انجام این کار، شما باید نیازهای آنها را درک کنید، راهی برای برآورده کردن آن نیازها پیدا کنید و در مورد ترتیباتی که هر دو طرف را خشنود می کند مذاکره کنید. مهارت های مذاکره نیاز به تمرین دارد، اما زمانی که می خواهید یک همکار یا مشتری سرسخت را متقاعد کنید، می تواند یک دارایی مهم باشد.

مرتبط: ۱۰ اصل مهم در مهارت مذاکره را بشناسید

نکاتی برای استفاده از مهارت های متقاعدسازی

اجرای موفقیت آمیز مهارت های متقاعدسازی شما به زمان، انرژی و تمرین نیاز دارد. در اینجا چند نکته برای متقاعد کردن مؤثر دیگران وجود دارد:

  • بر اعتماد تمرکز کنید

  • مراقب اطراف خود باشید

  • علایق مشترک پیدا کنید

  • از حقایق و احساسات استفاده کنید

بر اعتماد تمرکز کنید

ایجاد اعتماد یکی از مهمترین عناصر مکالمات متقاعد کننده است. اگر از شخص دیگری می‌خواهید ریسک کند یا قدمی خارج از منطقه امن خود بگذارد، ضروری است که به شما و قضاوت شما اعتماد کند. برای ایجاد اعتماد، باید در محل کار خود شهرت خوبی داشته باشید و مایل به خدمت باشید. اگر خود را فداکار و مایل به کمک نشان دهید، احتمال دارد که دیگران لطف خود را برگردانند.

مراقب اطراف خود باشید

بخشی از اجرای یک مکالمه متقاعد کننده موفق، انتخاب زمان و مکان مناسب است. شما می خواهید مکانی را انتخاب کنید که شنونده شما در آن احساس راحتی و آرامش کند. این می تواند در دفتر شما، در اتاق کارکنان، در کافی شاپ نزدیک یا حتی در خانه شما باشد. همچنین می‌خواهید زمانی را انتخاب کنید که استرس یا عجله نداشته باشند، مثلاً در ابتدای هفته یا در یک استراحت طولانی ناهار.

علایق مشترک پیدا کنید

همانطور که در حال شروع یک مکالمه یا ارائه متقاعد کننده هستید، مهم است که بین خود و شنوندگان خود زمینه مشترک پیدا کنید. روی مشکلات مشترک یا اهداف متقابل خود تمرکز کنید. اگر بتوانید چیزی را بیابید که از همان ابتدا با آن موافق هستید، شنونده شما نسبت به سایر ایده های شما بازتر خواهد بود.

از حقایق و احساسات استفاده کنید

وقتی کسی را متقاعد می‌کنید، باید داده‌های غیرقابل انکاری را ارائه دهید که نشان می‌دهد توافق با شما چه سودی برای او دارد. به عنوان مثال، اگر خودرویی را می فروشید، می توانید با نشان دادن نمودارهایی با اطلاعات ایمنی دقیق، مشتری را متقاعد کنید. برای جلب توجه احساسات آن‌ها، می‌توانید با همان مشتری صحبت کنید که چقدر لذت بردن از رانندگی بچه‌هایشان در ماشین در طول سفرهای جاده‌ای خانوادگی لذت‌بخش خواهد بود – و اگر بچه‌ها سرگرمی ندارند، حداقل در یک گاوصندوق هستند. وسیله نقلیه.

چگونه مهارت های متقاعدسازی را بهبود دهیم

چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به یک متقاعد کننده موفق تر انجام دهید:

۱. روی پرورش روابط کار کنید

اولین قدم برای متقاعد کردن موثرتر، بهبود مهارت های افراد است. بر اعتمادسازی و ایجاد رابطه با همکاران، مشتریان و دوستان خود تمرکز کنید. حتی اگر هرگز مجبور به استفاده از مهارت های متقاعد کننده خود در مورد این افراد خاص نباشید، تقویت روابط خود با آنها به شما کمک می کند تا مهارت های هوش بین فردی و هوش هیجانی خود را تمرین کنید. همچنین می توانید به دنبال فرصت هایی برای ایجاد روابط حرفه ای جدید و گسترش شبکه خود باشید.

۲. اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

اگر می‌خواهید شخص دیگری را متقاعد کنید که باورهایش را تغییر دهد یا به کاری متعهد شود، باید به استدلال‌های خود اطمینان کامل نشان دهید. اگر برای برقراری تماس چشمی یا بیان واضح خود تلاش می کنید، اعتماد شنونده به استدلال شما دشوار خواهد بود. سخنرانی های متقاعدکننده خود را از قبل تمرین کنید و سیگنال های غیرکلامی را که باعث عصبی شدن شما می شود حذف کنید.

۳. مهارت های ارتباطی خود را تمرین کنید

توسعه مهارت های ارتباطی حرفه ای و شخصی شامل آگاهی عمدی از نحوه تعامل خود با دیگران است. به دنبال فرصت هایی برای ایجاد گفتگو یا شرکت در یک بحث باشید. برای مشارکت در تصمیم گیری های گروهی و شرکت در جلسات محل کار تلاش کنید. هر فرصتی که برای تبدیل شدن به یک ارتباط موثرتر داشته باشید، شما را به یک سخنران متقاعد کننده ماهرتر مجهز می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *