بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ نوع نیاز تجاری (به علاوه تعریف)

چهار نوع نیاز تجاری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک کسب و کار اغلب جاه طلبی هایی دارد که کارکنان آن به آنها کمک می کنند تا در جهت رسیدن به آن تلاش کنند. می تواند با تعیین نیازهای آنها، مراحل لازم برای رسیدن به آن جاه طلبی ها را در نظر بگیرد. درک انواع مختلف نیازهایی که برای کسب و کارها وجود دارد می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که سازمان شما برای رسیدن به اهدافش چه نیازی دارد.

در این مقاله از ایوسی، نیازهای تجاری را مورد بحث قرار می‌دهیم و فهرستی از هشت نیاز ضروری کسب‌وکار را ارائه می‌کنیم که می‌توانید هنگام ارزیابی نیازهای شرکت خود به عنوان مرجع استفاده کنید.

نیازهای کسب و کار چیست؟

نیازهای تجاری منابع یا روش هایی هستند که سازمان ها برای رسیدن به اهداف تجاری خود به آن نیاز دارند. شما می توانید نیازهای یک سازمان را از طریق تحلیل و تفکر انتقادی شناسایی کنید. مشخص کنید که کسب و کار در کجا قرار دارد، برای رسیدن به اهدافش به چه چیزهایی نیاز دارد و اگر با چالش‌هایی روبرو می‌شود که ممکن است مانع از پیشرفت شرکت شود. درک اهداف هدف می تواند به شما در تصمیم گیری برای حفظ کارایی کسب و کار کمک کند. در اینجا چند سوال وجود دارد که می توانید هنگام تعیین نیازهای یک تجارت بپرسید:

  • اهداف هر حوزه در کسب و کار چیست؟
  • نتایج یا نتایج اهداف و مقاصد را چگونه تصور می کنید؟
  • آیا با چالش هایی روبرو هستید؟ چگونه می توانید آنها را حل کنید؟

۸ نیاز ضروری کسب و کار

در اینجا فهرستی از هشت نیاز ضروری کسب و کار آورده شده است:

۱. داده ها و اطلاعات

کسب و کارها اغلب به چندین شکل از داده ها نیاز دارند تا به آنها کمک کند تا شرکت خود را به طور موثر اداره کنند. آنها از سیستم های پایگاه داده برای جمع آوری و سازماندهی مجموعه های بزرگی از داده ها برای تجزیه و تحلیل استفاده می کنند. داده ها به شرکت ها کمک می کند تا اطلاعات مهمی مانند برنامه ریزی بودجه خود یا ایجاد استراتژی های بازاریابی را انتخاب کنند. به عنوان مثال، متخصصان فروش می توانند از داده ها برای پیش بینی فروش برای فصل های آینده خود استفاده کنند. پیش‌بینی فروش به این معنی است که آنها می‌توانند بر اساس داده‌های فروش قبلی تخمین بزنند که انتظار دارند درآمدشان در دور بعدی فروششان چقدر باشد. در اینجا انواع مختلفی از داده هایی که کسب و کارها استفاده می کنند آورده شده است:

  • داده های داخلی: این نوع اطلاعات تمام داده های ذخیره شده در پایگاه داده یک شرکت است. آنها می توانند از این اطلاعات برای جمع آوری بینشی در مورد نحوه عملکرد شرکت و اینکه چگونه می توانند کارایی آن را بهبود بخشند، استفاده کنند.

  • داده های خارجی: اطلاعات خارجی تمام داده هایی است که خارج از شرکت تولید می شود. این نوع داده ها می تواند شامل اطلاعات دولتی در مورد شرکت، سوابق مالیاتی و گزارش های پلیس باشد.

  • داده های دارای مهر زمانی: این نوع اطلاعات توصیف می کند که مصرف کننده چه زمانی و چه مدت با شرکت تعامل داشته است. نمونه ای از اینکه چگونه یک کسب و کار می تواند از این داده ها استفاده کند، زمانی است که در حال تجزیه و تحلیل مدت زمانی است که مصرف کنندگان در یک صفحه وب سایت خود باقی مانده اند.

  • داده های ساختاریافته: اطلاعات ساختاریافته به داده های سازماندهی شده در یک شرکت اشاره دارد. نمونه ای از داده های ساخت یافته، سازماندهی داده ها در جداول است یا حتی ممکن است به سادگی یک لیست باشد.

مقالات مرتبط:

۲. سیستم ها

سیستم‌ها از نرم‌افزاری استفاده می‌کنند که کار را برای کسب‌وکارها خودکار می‌کند تا زمان را کاهش داده و بهره‌وری را ساده‌تر کند. هنگامی که یک کسب و کار از سیستم های اتوماسیون استفاده می کند، می تواند به کاهش خطاها، افزایش درآمد و افزایش بهره وری کمک کند. ممکن است خطاها را کاهش دهد زیرا کارمندان می توانند سیستم ها را طوری برنامه ریزی کنند که کار را دقیقاً همانطور که می خواهند انجام دهند انجام دهند. سیستم‌های خودکار همچنین درآمد و بهره‌وری را افزایش می‌دهند، زیرا ممکن است سیستم با افزایش دقت کار را سریع‌تر تولید کند، بنابراین محصول یا خدمات زمان کمتری را در مرحله تولید صرف می‌کنند. در اینجا چند سیستم اتوماسیون مختلف وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • فناوری اطلاعات: فناوری اطلاعات می تواند شامل هوش مصنوعی و پایگاه های داده باشد. کسب و کارها می توانند از این نوع سیستم برای ایمن سازی اطلاعات خود، عیب یابی چالش ها و افزایش کارایی در شرکت استفاده کنند.

  • گردش کار: گردش کار شامل مشارکت کارکنان و سیستم های اتوماسیون برای کمک به ساده سازی تولید، به ویژه در یک پروژه است. کارمندان می توانند با سیستم تعامل داشته باشند تا اطلاعات مربوط به وظایف خود را بیابند.

  • رباتیک: رباتیک ماشین‌هایی است که یک شرکت می‌تواند برای کمک به مونتاژ خودکار محصولات با پیش‌گیرنده‌های حسی استفاده کند. اغلب، این ماشین‌ها می‌توانند طیف گسترده‌ای از وظایف را برای کمک به جمع‌آوری سریع‌تر محصولات انجام دهند.

  • پردازش رویداد: پردازش رویداد نوعی فناوری است که داده ها را فیلتر می کند تا به دنبال رویدادهای عملی باشد. هنگامی که سیستم رویدادهای قابل اجرا را پیدا می کند، اعلانی را برای کسی ارسال می کند تا در هشدار شرکت کند.

۳. برنامه های کاربردی

شرکت ها می توانند برنامه هایی را به نرم افزار خود اضافه کنند تا به افزایش بهره وری کمک کنند. برنامه‌های کاربردی می‌توانند شامل برنامه‌هایی با جدول زمانی پروژه باشند تا کارمندان بتوانند پیشرفت خود را کنترل کنند، که به آنها اجازه می‌دهد تا در برنامه خود باقی بمانند تا ضرب‌الاجل‌های خود را برآورده کنند. انواع دیگر برنامه‌ها می‌توانند شامل برنامه‌های ایمیل برای کارمندان برای برقراری ارتباط با یکدیگر در داخل دفتر و با مشتریانی باشند که در پروژه‌ای با آنها کار می‌کنند. انواع مختلفی از برنامه‌ها وجود دارد که می‌توانید به نرم‌افزار یک شرکت اضافه کنید که به صورت آنلاین رایگان هستند یا برنامه‌های دیگری که بسته به نیاز سازمانتان می‌توانید برای آنها هزینه کنید.

۴. زیرساخت

زیرساخت به ساختمان ها و سیستم های یک شهر، استان و کشور اشاره دارد. زیرساخت یک کسب و کار می تواند شامل ساختمان فیزیکی، نرم افزار و سیستم های آن مانند کامپیوترهای آن باشد. همچنین می‌توانید سیستم‌هایی مانند خدمات فناوری اطلاعات، حمل‌ونقل و انرژی را در نظر بگیرید که می‌توانند به کسب‌وکار کمک کنند تا عملکرد روان‌تر و کارآمدتری داشته باشد.

۵. فرآیندها

چندین فرآیند وجود دارد که ممکن است در یک تجارت از آنها استفاده کنید، مانند پردازش سفارشات، ایجاد محصولات و ارسال محصولات به مشتریان. در کسب‌وکاری که فروش را انجام نمی‌دهد، می‌توانند از فرآیندهایی مانند برنامه‌ریزی قرار ملاقات برای مشتریان خود و سفارش لوازم برای دفترشان استفاده کنند. فرآیندها به سازماندهی کسب و کار کمک می کنند تا کارمندان به یک روال پایبند باشند. ایجاد یک روال با استفاده از فرآیندها به کارکنان اجازه می دهد تا به شرکت خود در دستیابی به اهداف خود کمک کنند.

مقالات مرتبط:

۶. تجربه مشتری

تجربه مثبت مشتری می تواند به بهبود کسب و کار شما کمک کند. تجربه مشتری شامل خدمات مشتری در فروشگاه یا تلفن است. مشتریان راضی می توانند به کسب و کار شما در رسیدن به اهداف خود کمک کنند زیرا احتمال بازگشت مشتری خوشحال به شرکت شما بیشتر است. آنها همچنین ممکن است کسب و کار شما را به دوستان و خانواده خود توصیه کنند، که می تواند به افزایش دید و درآمد برند شما کمک کند. دیده شدن برند به این معناست که تعداد زیادی از مصرف کنندگان از وجود شرکت شما اطلاع دارند. برای بهبود تجربه مشتریان خود، می توانید آموزش های بیشتری در زمینه خدمات مشتری به کارمندان خود ارائه دهید.

مقالات مرتبط:

۷. استراتژی های بازاریابی

استراتژی های بازاریابی تقریباً برای هر شرکتی که می خواهد رشد کند مفید است. یک استراتژی بازاریابی می تواند شامل نحوه برنامه ریزی شما برای آگاه کردن مصرف کنندگان از کسب و کارتان و آنچه می توانید به آنها ارائه دهید باشد. در این استراتژی، می‌توانید حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و تبلیغات خود را چه دیجیتال و چه چاپی وارد کنید. ایجاد یک استراتژی بازاریابی می تواند به دستیابی به نیازهای کسب و کار کمک کند، به خصوص اگر می خواهید درآمد و سرنخ های بالقوه جدید خود را افزایش دهید. سرنخ های بالقوه مصرف کنندگانی هستند که احتمالاً محصول یا خدماتی را از یک کسب و کار خریداری می کنند.

مقالات مرتبط:

۸. محصولات و خدمات

محصولات و خدمات به مشتریان شما ارزش می دهند. اگر می‌خواهید محصولات یا خدمات خود را بهبود ببخشید، می‌توانید از مشتریان خود بپرسید که چه چیزی ممکن است دوست داشته باشند از کسب و کار شما ببینند. شما می توانید این کار را با ارسال نظرسنجی برای آنها انجام دهید تا آنها به صورت ناشناس در آنها نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

مقالات مرتبط:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *