اگر شغل جدیدی را به عنوان فروشنده برای یک شرکت شروع می کنید، استفاده از تاکتیک های مناسب برای این نقش می تواند مفید باشد. انجام این کار نه تنها می تواند به عملکرد فروش شما در حال حاضر کمک کند، بلکه بر حرفه فروش شما نیز تأثیر می گذارد. استفاده از استراتژی های فروش در روز به روز می تواند به شما کمک کند تا مجموعه مهارت های خود را بهبود بخشید و محصولات خود را به طور موثرتری بفروشید.
در این مقاله از ایوسی، استراتژیهای فروش را مورد بحث قرار میدهیم و فهرستی از نمونههایی از استراتژیهایی را به شما ارائه میدهیم که میتوانید در حرفه فروش خود از آنها استفاده کنید.
استراتژی فروش چیست؟
استراتژی فروش ابزار یا تاکتیکی است که فروشنده می تواند از آن برای بهبود سطح فروش خود، افزایش علاقه مشتریان بالقوه و احتمالاً افزایش فروش استفاده کند. یک فروشنده می تواند از چندین استراتژی در هنگام ارائه به مشاغل یا شرکت ها استفاده کند تا به آنها کمک کند تا آنچه را که می فروشید بخرند.
مطالب مرتبط: با نماینده فروش آشنا شوید
۲۷ مثال استراتژی فروش
در اینجا لیستی از ۲۷ استراتژی فروش وجود دارد که می توانید در تکنیک های فروش خود اعمال کنید:
۱. ایجاد نتایج
هنگامی که توجه یک مشتری بالقوه را به خود جلب کردید، مهم است که به وضوح مزایایی را که در صورت خرید هر چیزی که می فروشید، دریافت می کند، تعریف کنید. با مشخص کردن واضح نتایج فروش، می توانید علاقه مشتری خود را افزایش دهید و احتمالاً معامله را ببندید.
برای مثال، اگر به مشتری بگویید که شرکتی که نمایندگی آن را دارید، یک دستگاه کپی با کیفیت جدید را میفروشد، مطمئن شوید که او میداند تحویل چقدر طول میکشد و در صورت خرید دستگاه چگونه میتواند به افزایش بهرهوری کسبوکارشان کمک کند.
مطالب مرتبط: اهداف و نتایج کلیدی (OKR) مثالها (و نکاتی برای ایجاد خود)
۲. انعطاف پذیر باشید
هر شرکتی متفاوت است و برخی از آنها خواسته های منحصر به فردی دارند که باید قبل از خرید محصول شما برآورده شوند. در چنین مواردی، انعطاف پذیری و کمک کردن می تواند مهم باشد.
تلاش برای برآورده کردن بسیاری از خواستهها تا جایی که میتوانید به مشتری بالقوه خود نشان دهید که تا زمانی که برای او کار میکنید به کمکتان ادامه میدهید و میتواند احتمال فروش شما را افزایش دهد.
۳. یک سناریوی برد-برد ایجاد کنید
هنگام انجام یک فروش، ایجاد یک موقعیت برد-برد می تواند مهم باشد. این به مزایای فروش هم برای شما و هم برای مشتری خوب اشاره دارد. این می تواند با صادق بودن با مشتری در مورد نتایج فروش رخ دهد.
به عنوان مثال، اگر مشتری بخواهد محصول شما را با قیمت غیرمنطقی بخرد، میتواند مفید باشد به او اطلاع دهید که این قیمت دیگر برای شما بهعنوان فروشنده سودی ندارد و قیمت متقابلی را ارائه دهید که به نفع او کمتر است، اما همچنان به اندازه کافی بالا است. به نفع شما نیز هست
مطالب مرتبط: ۱۲ مهارت مهم مذاکره (با تعریف و مثال)
۴. نقاط فروش خود را تمرین کنید
تمرین نقاط فروش و زمینه فروش خود می تواند راه بسیار مفیدی برای تسکین اعصاب و جلب اعتماد در هنگام ارائه به مشتریان واقعی باشد. نشان دادن اعتماد به هر چیزی که می فروشید می تواند به افزایش فروش شما و افزایش علاقه مشتری کمک کند.
۵. داستان بگویید
هنگام فروش یک محصول، از گفتن یک داستان نترسید. روایتی برای مشتریان خود بسازید که به شخصی نیاز به کمک نشان دهد و نشان دهید که چگونه معرفی محصول شما می تواند مشکل شخصیت را حل کند. این می تواند به مشتریان بالقوه کمک کند تا خود را به عنوان شخصیت تصویر کنند و مزایای محصول شما را به آنها نشان دهند.
۶. مراقب باشید
خواه شخصاً با شخصی صحبت می کنید یا با تلفن صحبت می کنید، توجه به پیشنهاد خود و مشتریان بالقوه شما می تواند به آنها کمک کند که در مورد چیزی که می فروشید جدی هستید. همچنین به آنها کمک میکند که اگر سؤال یا نگرانی در مورد محصول مطرح کنند، احساس کنند شنیده میشوند.
مطالب مرتبط: تمرکز ذهنی: ۱۰ راه برای بهبود تمرکز
۷. با مشتریان پیگیری کنید
پس از ایجاد یک پیشنهاد فروش به مشتری، ممکن است بپرسند که آیا می توانند در مورد آن فکر کنند. اگر این اتفاق بیفتد، پیگیری آنها می تواند مهم باشد. پیگیری با مشتری در عرض ۲۴ ساعت پس از انجام فروش اولیه می تواند به یادآوری محصول به آنها کمک کند و احتمالاً شانس شما را برای فروش سریع افزایش دهد.
۸. خود را با محصول بفروشید
وقتی برای یک شرکت می فروشید، فقط یک محصول را نمی فروشید، بلکه خودتان را نیز می فروشید. هنگامی که به مشتریان و مشاغل بالقوه پیشنهاد می کنید، فروتنی، مثبت بودن و مودب بودن می تواند مهم باشد. اگر یک کسب و کار یا مشتری شما را دوست داشته باشد، این احتمال وجود دارد که محصول شما را نیز دوست داشته باشد.
۹. احساس فوریت ایجاد کنید
در زمینه فروش، ایجاد حس فوریت برای مشتری بالقوه برای خرید هر چیزی که می فروشید می تواند مفید باشد. با تصمیم گیری سریع آنها یا پیشنهاد معامله ای که برای همیشه دوام نخواهد داشت، ممکن است تمایل بیشتری به خرید فورا داشته باشند.
مرتبط: ۴ تکنیک موثر فروش با نکاتی در مورد نحوه استفاده از آنها
۱۰. از آزمایش های رایگان استفاده کنید
هنگام فروش یک محصول، اگر برای هر چیزی که می فروشید اعمال شود، ارائه نمونه های آزمایشی یا رایگان می تواند مفید باشد. آزمایشها و نمونههای رایگان به مشتری یا کسبوکار اجازه میدهد تا محصول شما را قبل از خرید آزمایش کند تا ببیند آیا میتواند برای آنها مفید باشد یا خیر.
ارائه یک دوره آزمایشی رایگان همچنین به ایجاد سطحی از اعتماد بین شما و مشتری کمک می کند زیرا نشان می دهد که شما به اندازه کافی به محصول خود اعتقاد دارید که به آنها اجازه می دهید آن را رایگان امتحان کنند. شرکتی که شما نمایندگی میکنید باید همیشه این آزمایشها یا نمونهها را قبل از ارائه آنها تأیید کند.
۱۱. به فروش به مشتریان فعلی ادامه دهید
هنگام فروش محصول یا خدماتی که می توان دوباره خریداری کرد، تماس با خریداران قبلی و دیدن اینکه آیا آنها علاقه مند هستند یا خیر، می تواند مفید باشد. با فروش به مشتریان فعلی، می توانید به تقویت روابط کاری خود ادامه دهید و یک پایگاه مشتری ایجاد کنید که ممکن است در آینده حتی بیشتر خرید کند.
بیشتر بخوانید: نحوه فروش به مشتریان فعلی (با نکات)
۱۲. ابتدا به بازارهای کوچک بفروشید
اگر در حال فروش یک محصول جدید هستید، شروع آن در بازارهای کوچکتر می تواند مفید باشد. معرفی به بازارهای کوچکتر در ابتدا می تواند به شما کمک کند تا محصول را سریعتر بفروشید، و اگر محصول به خوبی مورد استقبال قرار گیرد، ممکن است توجه شرکت های بزرگتر را نیز به خود جلب کند.
۱۳. حتما با تصمیم گیرنده صحبت کنید
هنگام ایجاد پیشنهاد فروش، مهم است که با فرد یا مدیری که توانایی بله یا نه گفتن دارد صحبت کنید. اگر زمین فروش خود را به کسی بدهید که قدرت تصمیم گیری ندارد، ممکن است در نهایت چندین بار پیشنهاد فروش را بدهید. تشخیص اینکه چه کسی تصمیم گیرنده در کسب و کار یا سازمان است می تواند به شما در صرفه جویی در زمان و انرژی کمک کند.
۱۴. مشکلی را که دارید حل می کنید به آنها بگویید
همانطور که برای فروش خود پیش بینی می کنید، برجسته کردن مشکل بالقوه ای که یک مشتری با آن مواجه است و به آنها بگویید چگونه محصول یا خدمات شما می تواند آن را حل کند می تواند مفید باشد. این می تواند راهی مفید برای شما باشد تا به وضوح نشان دهید که محصول شما چگونه به مشتری یا کسب و کار سود می رساند و احتمالاً علاقه آنها را افزایش می دهد و فروش شما را افزایش می دهد.
مطالب مرتبط: چگونه مشتریان خود را خوشحال کنیم و وفاداری ایجاد کنیم
۱۵. خطرات و پاداش ها را به وضوح تعیین کنید
مهم است که در مورد تمام پاداش هایی که محصول یا خدمات شما می تواند به مشتری ارائه دهد و همچنین خطرات آن صادق باشید. با تعریف واضح خطرات مربوط به خرید محصول یا خدمات خود، می توانید به مشتری خود نشان دهید که می تواند به شما اعتماد کند و احتمالاً در تصمیم گیری آنها برای خرید تأثیر بگذارد.
۱۶. مطمئن شوید که مفید هستید
فروش محصول یا خدمات شما به عنوان ابزاری مفید برای نیازها یا مشکلات مشتری، راهی عالی برای علاقه مند کردن آنها به طرح فروش شما است. اگر میدانید که محصول شما برای شرکتها یا کسبوکارهای خاصی مفید نخواهد بود، ارائه خدمات خود به شرکتهایی که میتوانند از آن سود ببرند، میتواند مفیدتر باشد.
۱۷. نمایشی ارائه دهید
نمایش زنده یا آموزش در مورد نحوه استفاده از محصول شما می تواند برای مشتری یا کسب و کار بسیار مفید باشد. این می تواند به آنها کمک کند تا به طور کامل بفهمند محصول شما چه کاری انجام می دهد و چگونه می تواند برای آنها مفید باشد. همچنین به آنها اجازه می دهد محصول را در عمل ببینند تا بدانند کار می کند.
بیشتر بخوانید: ۹ روشی که باید در حین انجام نمایش فروش دنبال کنید
۱۸. ایمیل های خودکار را تنظیم کنید
برخی از برنامهها میتوانند به شما امکان تنظیم ایمیلهای خودکار را بدهند که میتوانند محصولی را که میفروشید به مشتریان یادآوری کنند یا به خریداران بالقوه معرفی سریع ارسال کنند. ایمیلهای یادآور راهی عالی برای تازه کردن حافظه مشتریانی هستند که قبلاً به آنها اشاره کردهاید، و ایمیلهای معرفی میتوانند به افزایش دسترسی مشتریان شما کمک کنند و در عین حال احتمالاً علاقه به محصول شما را افزایش دهند.
۱۹. درخواست معرفی کنید
یک راه عالی برای تبدیل یک خریدار بی علاقه به یک فروش بالقوه، درخواست معرفی است. این بدان معناست که اگر متوجه شدید مشتری نمیخواهد چیزی را که میفروشید بخرد، از او بپرسید که آیا کسی را میشناسد که علاقهمند باشد یا خیر. آنها ممکن است نام شخص دیگری را به شما بدهند که بتوانید محصول خود را به او معرفی کنید و به شما کمک کنند با چشم انداز مثبت و هدفی جدید از میدان فروش خارج شوید.
۲۰. بدانید چه زمانی کسی علاقه مند است
یاد بگیرید که چگونه به صورت غیرکلامی چه میگوید را بخوانید. اگر بتوانید تشخیص دهید که چه زمانی کسی به آهنگ شما علاقه مند است، یا زمانی که علاقه خود را از دست می دهد، بهتر می توانید درک کنید که چگونه برای اصلاح وضعیت، زمین خود را تغییر دهید.
به عنوان مثال، اگر در مورد تدارکات فروش صحبت می کنید و متوجه شدید که خریدار بالقوه شما علاقه خود را از دست می دهد، یادآوری اینکه محصول چگونه می تواند برای آنها و شرکتشان مفید باشد می تواند مفید باشد.
مطالب مرتبط: راهنمای کامل ارتباطات غیرکلامی در محیط کار
۲۱. ثابت قدم باشید
هنگام فروش محصول خود، مهم است که با زمین و قیمت خود سازگار باشید. اگر محصول خود را به یک شرکت کمتر بفروشید، ممکن است شرکت دیگری در مورد آن بشنود و همان قیمت را بخواهد. ثابت ماندن با قیمت های خود می تواند به شما کمک کند روابط کاری خود را با خریداران فعلی حفظ کنید و احتمالاً اعتماد خریداران جدید را جلب کنید.
به عنوان مثال، اگر یک مشتری بالقوه قیمتی بسیار پایین را بخواهد، میتواند مفید باشد که به او بگویید چگونه این قیمت برای سایر مشتریان شما ناعادلانه است و تمایل شما به منصف بودن را نشان میدهد و به آنها نشان میدهد که محصول خود را به دیگری نمیفروشید. شرکت برای کمتر
۲۲. سرنخ های فروش خود را اولویت بندی کنید
اگر برای مشتریان بالقوه ای که مایل به خرید هستند به شما سرنخ داده می شود، مهم است که اولویت بندی کنید که چه کسانی بیشتر از دیگران علاقه مند هستند. با اولویتبندی فروش آسانتر، این توانایی را دارید که محصول خود را سریعتر بفروشید و قبل از اینکه یک شرکت رقیب این فرصت را پیدا کند، به مشاغل بزرگتر بفروشید.
مطالب مرتبط: نحوه ایجاد یک سرنخ در ۵ مرحله (با مراحل)
۲۳. به بازخوردها گوش دهید
اگر میزان فروش خود را به چندین شرکت که به محصول شما علاقه ای ندارند، می دهید، حتماً دلیل آن را بپرسید. بازخورد شرکتها و مشتریانی که به پیشنهاد فروش شما گوش میدهند میتواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا قیمتهای شما معقول است، آیا محصول شما نیاز به اصلاح دارد یا اینکه آیا پیش از تلاش برای فروش مجدد، باید سطح فروش شما تغییر کند.
۲۴. مثبت بمانید
مثبت اندیشی در زمینه فروش خود به مشتریان و کسب و کارها می تواند به آنها کمک کند در خرید محصول یا خدمات شما احساس راحتی بیشتری کنند. هنگام ساختن یک پیشنهاد فروش، استفاده از انتخاب کلمات هیجان انگیز، تاکید بر مزایای بالقوه و لبخند زدن را در نظر بگیرید.
مطالب مرتبط: پشتکار در فروش: مزایا و نکات موفقیت
۲۵. به سوالات و نگرانی ها پاسخ دهید
اگر مشتری یا ارباب رجوع در مورد یک محصول یا خدمات سؤالی داشته باشد، رسیدگی به این نگرانیها فوراً میتواند مفید باشد. پاسخگویی به نیازهای مشتری می تواند به آنها کمک کند تا در تصمیم خود برای خرید چیزی که می فروشید اطمینان بیشتری پیدا کنند.
۲۶. پروفایل خریدار ایده آل ایجاد کنید
هنگامی که برای اولین بار پیش فروش خود را ایجاد می کنید، می تواند مفید باشد که بدانید چه کسی ممکن است بخواهد محصول شما را بخرد. ایجاد یک نمایه خریدار ایده آل می تواند به شما کمک کند تا شرکت ها و مشتریانی را که به آنها علاقه مند هستند، سریعتر بیابید زیرا با در نظر گرفتن آنها محصول را می فروشید. به عنوان مثال، اگر یک هدلامپ پرقدرت ایجاد کنید که میتواند ساعتها دوام بیاورد، یکی از اولین مکانهایی که ممکن است بخواهید به شرکتهای معدن بپردازید خواهد بود.
مطالب مرتبط: ۹ مثال از انگیزه خریدار و چیستی آن
۲۷. تحقیق کنید
قبل از ایجاد یک پیشنهاد فروش به یک مشتری یا شرکت، ابتدا میتوان در مورد آنها تحقیق کرد. داشتن درک قوی از کاری که شرکت انجام می دهد و نحوه عملکرد آنها می تواند شما را بهتر برای ورود به بازار آماده کند و احتمالاً هر گونه مزایایی را که محصول ارائه می دهد مستقیماً برای خریدار بالقوه ایجاد می کند.