بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

فروش پیشنهادی چیست؟ (تعریف و تکنیک)

استراتژی های پیشنهادی فروش ایده آل برای رستوران ها

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فروش پیشنهادی یک تکنیک فروش است که در آن فروشنده پیشنهاداتی را در مورد موارد اضافی برای گنجاندن در فروش ارائه می دهد. این یکی از تکنیک‌هایی است که فروشندگان ممکن است برای افزایش ارزش معاملات خود از آن استفاده کنند. درک اینکه فروش پیشنهادی چیست و چگونه کار می‌کند، ممکن است به فروشندگان و خریداران کمک کند تا فروش را با موفقیت انجام دهند.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که فروش پیشنهادی چیست، مزایای آن را شرح می‌دهیم، در مورد زمان استفاده از آن بحث می‌کنیم و شش تکنیکی را فهرست می‌کنیم که می‌توانید برای بهبود مهارت‌های فروش پیشنهادی خود از آنها استفاده کنید.

فروش پیشنهادی چیست؟

فروش پیشنهادی، که اغلب به آن افزایش فروش نیز گفته می شود، تکنیکی است که در طی یک فروش، محصولات یا خدمات اضافی را به مشتری توصیه می کند. این تکنیک ارزش فروش را افزایش می دهد و اغلب منجر به  کمیسیون بالاتر برای فروشنده  و افزایش درآمد برای شرکت می شود. فروش اضافی بر اساس توصیه های فروشنده انجام می شود.

چند نمونه از فروش پیشنهادی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تشویق به خرید گارانتی محصول.
  • پیشنهاد خرید گارانتی تمدید شده برای کالایی که قبلاً دارای گارانتی محدود است.
  • تشویق به خرید لوازم جانبی با خرید لباس.
  • تشویق به افزودن صندلی‌های چرمی یا ارتقاء دیگر هنگام خرید خودرو.
  • پیشنهاد به مشتری برای خرید یک جفت کفش برای تکمیل یک پلیور جدید.

مطالب مرتبط:  فروش بالا چیست؟ نکات و مثال ها

راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

مزایای فروش پیشنهادی

فروش پیشنهادی یک تکنیک فروش مفید است زیرا مزایای زیر را ارائه می دهد:

  • افزایش درآمد: با فروش دو یا چند کالا به جای کالایی که مشتری در ابتدا قصد خرید آن را داشت، فروشنده می تواند سود حاصل از فروش را به حداکثر برساند و در نتیجه درآمد فروشگاه را افزایش دهد.

  • رضایت مشتری: اگر یک فروشنده کالای اضافی مفیدی را پیشنهاد کند، ممکن است مشتری از خرید خود احساس رضایت بیشتری کند. این می تواند به ویژه در صورتی صادق باشد که اقلام ثانویه را با تخفیف دریافت کنند یا از یک معامله بسته سود ببرند .

  • بهبود وفاداری مشتری: هر چه مشتری محصولات بیشتری از یک شرکت بخرد، احتمال ادامه خرید با آن شرکت بیشتر خواهد بود، به خصوص اگر تجربه خوبی از محصول داشته باشند.

  • حداقل تلاش: فروشنده قبلاً با فروش اولیه اعتماد خود را با مشتری ایجاد کرده است و افزودن محصولات اضافی با حداقل هزینه معمولاً قابل قبول است. همچنین برای بستن یک فروش اضافی حداقل تلاش لازم است زیرا مشتری قبلاً با خرید چیزی موافقت کرده است.

مطالب مرتبط:  چگونه یک برنامه فروش بنویسیم که کار کند (با الگو)

خدمات مشتری

چه زمانی از فروش پیشنهادی استفاده کنیم

بهترین زمان برای استفاده از فروش پیشنهادی زمانی است که مشتری قبلاً با خرید موافقت کرده باشد. سپس فروشنده می‌تواند توصیه‌های بیشتری را برای محصولات یا ویژگی‌هایی که مکمل آن خرید هستند، ارائه دهد. با نشان دادن ارزش اضافی به مشتری، آنها به احتمال زیاد با خرید موافقت می کنند.

فروش پیشنهادی را می توان در اکثر صنایع فروش استفاده کرد، از جمله:

  • خودرو: فروش پیشنهادی در یک نمایندگی خودرو ممکن است شامل فروش ضمانت‌نامه‌ها، کمک‌های جاده‌ای یا بسته‌های خودروی ممتاز باشد.

  • جواهرات: فروش پیشنهادی ممکن است در صنعت جواهرات به شکل اضافه کردن ضمانت‌های تمدید شده یا طرح‌های بیمه مورد استفاده قرار گیرد.

  • پوشاک: فروشندگان خرده‌فروشی ممکن است از فروش پیشنهادی برای توصیه لوازم جانبی یا کفش‌های اضافی استفاده کنند که مکمل اقلام خریداری شده باشد.

  • سفر:  آژانس‌های مسافرتی ممکن است علاوه بر هزینه سفر، ارتقاء سفر یا بسته‌های تجربی را پیشنهاد دهند. وب‌سایت‌های هتل همچنین ممکن است تخفیف‌هایی را در پروازها یا اجاره وسایل نقلیه ارائه دهند، چیزهایی که خریداران احتمالاً به هر حال خریداری می‌کنند.

  • مبلمان: فروشندگان مبلمان ممکن است از فروش پیشنهادی برای ارائه محصولات نظافتی یا طرح های حفاظتی برای خرید مبلمان منزل استفاده کنند.

  • رستوران‌ها: کارکنان پیشخدمت یا بارمن‌ها ممکن است علاوه بر مواردی که قبلاً سفارش داده‌اند، توصیه‌هایی در مورد آیتم‌های منو یا پیش‌غذاهای با ارزش‌تر نیز ارائه دهند.

مطالب مرتبط:  ۱۰ مهارت برتر فروش برای همکاران فروش

۶ تکنیک فروش پیشنهادی

در اینجا شش تکنیک پیشنهادی فروش وجود دارد که ممکن است در نظر بگیرید:

۱. یک رابطه شخصی ایجاد کنید

ایجاد یک رابطه شخصی به شخصی سازی یک محصول یا خدمات کمک می کند. مشتریان پس از شنیدن اینکه محصول چگونه به دیگران کمک کرده است، بیشتر به آن اعتماد می کنند. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در ایجاد این نوع رابطه در حین بحث درباره یک محصول وجود دارد:

  • از دانش خاص یا تجربه شخصی در مورد محصول برای ارائه مشاوره ارزشمند استفاده کنید.

  • صادق باشید و به مشتری اطلاع دهید که چگونه محصول می تواند به شما کمک کند.

  • به مشتری اجازه دهید بداند در مورد محصول چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید.

مطالب مرتبط:  ۱۸ روش استراتژیک برای بهبود مهارت های فروش

۲. محصول را به مشتری متصل کنید

با اتصال یک محصول به علایق یا نیازهای مشتری، می توانید نشان دهید که این محصول چگونه شخصاً به نفع آنها خواهد بود. این می‌تواند شامل مواردی مانند پیشنهاد کفی‌های بالشتک‌دار برای بهبود راحتی یک جفت کفشی باشد که برای کار می‌خرند. همچنین می‌تواند به‌روزرسانی‌های خودرویی را پیشنهاد کند که نیازهای فعلی آن‌ها را برآورده کند، مانند پیشنهاد یک سیستم هندزفری در صورت نیاز به تماس تلفنی در حین رانندگی.

این تکنیک مستلزم آن است که فروشنده، مشتری را بشناسد، علایق و مشکلات او را بیابد و سپس چیزهایی را برای حل آن مشکلات پیشنهاد کند. همچنین به معنای در نظر گرفتن بودجه مشتری است. پیشنهاد محصولات یا خدماتی که خارج از بودجه مشتری هستند می تواند منجر به کاهش فروش آنها شود.

مطالب مرتبط:  ۱۲ نمونه از فروش بالا (با تعریف و نکات)

۳. اقلام مکمل را بفروشید

فروش اقلامی که مکمل خرید اصلی هستند یا تجربه مشتری را با آن محصول بهبود می بخشد، ایده آل است. به عنوان مثال، مشتری با خرید یک جفت چکمه زمستانی در ترکیب با خرید یک کت زمستانی، تمایل بیشتری به خرید دارد.

با این حال، بعید است که یک جفت صندل یا شورت بخرند، حتی اگر در فروش باشند. هنگام فروش پیشنهادی، مهم است که توصیه محصول اضافی مکمل مورد اول باشد.

مطالب مرتبط:  ارتقای محصول: تعریف، چرایی و مراحل

۴. روی ارزش تمرکز کنید

نشان دادن ارزش هنگام تلاش برای فروش پیشنهادی مهم است. این به این معنی است که دقیقاً چگونه به نفع مشتری خواهد بود. نمونه هایی از این عبارتند از:

  • ارائه توضیحات دقیق در مورد ارزش کل گارانتی ها در هنگام خرید یک خودروی جدید توسط مشتری

  • توضیح قیمت با تخفیف در صورتی که مشتری با خرید خود بسته گارانتی حفاظتی اضافه کند

این تکنیک مستلزم شناخت عمیق محصول و هرگونه فروش یا تخفیف موجود است. همچنین، با قرار دادن خود به عنوان یک متخصص در مورد محصولات یا خدمات فروخته شده، مشتری به توصیه های شما اعتماد می کند.

مطالب مرتبط:  چگونه ارزش محصول خود را تعریف کنیم (با نکات)

۵. ارائه خدمات خوب به مشتریان

خدمات خوب به مشتریان از همان ابتدا نه تنها برای بستن فروش اولیه بلکه برای ترکیب هر گونه افزودنی پیشنهادی مهم است. مشتریان تمایل بیشتری به خرید اقلام اضافی از فروشندگانی دارند که خدمات خوبی به آنها ارائه می دهند. تکنیک هایی مانند زیر ممکن است کمک کند:

  • استفاده از نام کوچک مشتری

  • به یاد آوردن جزئیات کلیدی در مورد آنها

  • تشویق آنها به بازگشت و بازدید در صورت نیاز به محصولات اضافی

  • استفاده از گوش دادن فعال برای درک نگرانی های آنها

  • یافتن راه‌های منحصربه‌فرد برای تشکر از خریدشان

مطالب مرتبط:  ۱۱ روش برای ارائه خدمات عالی به مشتریان

۶. روی زمان بندی تمرکز کنید

زمان‌بندی نیز برای فروش پیشنهادی به کار مهم است. فروش پیشنهادی تنها باید پس از موافقت مشتری با خرید خدمات یا محصول اولیه انجام شود. پیشنهاد فروش زودهنگام می تواند مشتری را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به کاهش هر دو خرید آنها شود. مهم است که ابتدا  اعتماد ایجاد  کنید و قبل از ارائه هر گونه پیشنهادی برای خریدهای دیگر، فروش اولیه را ببندید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *