بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

پشتکار در فروش: مزایا و نکات موفقیت

نمونه هایی از اهداف فروش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پشتکار عامل مهمی در فروش موفق است. بیشتر فروش ها پس از یک تماس اتفاق نمی افتد و یک فروشنده مداوم ممکن است چندین بار مشتری بالقوه را برای ایجاد رابطه و در نهایت فروش درگیر کند. مداوم بودن به معنای صرف زمان است و اگر رویکرد درستی را در پیش بگیرید، بازده بالقوه می تواند قابل توجه باشد.

در این مقاله از ایوسی، معنای پایداری در فروش را مورد بحث قرار می‌دهیم و نکاتی را به شما می‌دهیم تا خودتان امتحان کنید.

ماندگاری در فروش چیست؟

پافشاری در فروش، حتی پس از رد اولیه یا واکنش غیرتعهدی، همچنان به دنبال فروش است. در فروش، اغلب قبل از اینکه بتوانید یک معامله را نهایی کنید، چندین تماس لازم است. تماس چندباره محترمانه با یک فروشنده احتمالی، نشانه پشتکار است، و این کاری است که اکثر فروشندگان موفق مایل به انجام آن هستند.

مطالب مرتبط: ۱۴ شغل فروش که درآمد خوبی دارند

مزایای مداومت در فروش

پشتکار بودن یکی از جنبه های کلیدی یک فروشنده موفق است. در اینجا چندین مزیت برای پایداری در این نقش وجود دارد:

در حال توسعه روابط

مداوم بودن می تواند به شما کمک کند تا رابطه ای با مشتری بالقوه ایجاد کنید که پاداش بیشتری دارد. دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد که چرا یک مشتری در ابتدا تصمیم می گیرد به یک پیشنهاد یا جلسه “نه” بگوید. این می تواند یک مسئله بودجه یا یک قرارداد موجود با یک رقیب باشد. حفظ رابطه با یک مشتری بالقوه می تواند شما را در موقعیتی قرار دهد که در صورت تغییر شرایط، کسب و کار را به دست آورید.

یادگیری در مورد مشتریان بالقوه

تحقیقات می تواند شما را برای ملاقات با مشتری احتمالی آماده کند، زیرا اطلاعات می تواند به شما در پیش بینی نیازها یا تردیدهای مشتری کمک کند. صحبت مستقیم با مشتری بینش بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند تحقیقاتی را که انجام می دهید تکمیل کند. پیگیر بودن و ادامه برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی به شما این امکان را می دهد که در مورد شرکت آنها اطلاعات کسب کنید و پیشنهادات آینده را تغییر دهید که ممکن است نیازهای آنها را بهتر برآورده کند.

مطالب مرتبط: پرسش‌های متداول: چگونه بدون تجربه شغل فروش پیدا می‌کنید؟

افزایش شانس برای فروش

اگر بعد از یک یا دو تماس تسلیم شوید، احتمال کمتری برای فروش دارید. پایداری به این معنی است که علیرغم یک “نه” اولیه از یک مشتری بالقوه، و شما همچنان با احترام، همچنان در تماس هستید. این رویکردی است که نیاز به صبر دارد و فروشنده می پذیرد که گاهی اوقات یک فروش می تواند تماس های متعددی را طی ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد.

نشان دادن توجه شما

مشتریان کسی را می خواهند که به نیازهای آنها اهمیت می دهد و پشتکار این را نشان می دهد. مشتریان همچنین کسی را می خواهند که پاسخگو باشد و بتواند به مشکلاتی که پیش می آید رسیدگی کند. فروشنده ای که نشان می دهد که مایل است مشتری را برای ماه ها دنبال کند، نشان می دهد که اهمیت می دهد، کوشا است و هر کار مربوط به فروش یا محصول را تکمیل می کند.

بهبود اعتماد به نفس شما

کیفیتی که می تواند به فروشنده کمک کند تا به موفقیت برسد، عدم پذیرش شخصاً رد شدن و داشتن اعتماد به نفس برای ادامه با وجود یک “نه” اولیه است. پشتکار می تواند در این زمینه با آموزش به فروشنده برای ادامه فروش علیرغم رد شدن کمک کند. اگر یک فروشنده بتواند “نه” را به “بله” تبدیل کند، می تواند به افزایش اعتماد به نفس او نسبت به توانایی های خود کمک کند.

نکاتی برای پایداری در فروش

در اینجا چند نکته در مورد پایداری و در عین حال محترمانه بودن با مشتریان بالقوه فروش آورده شده است:

برای مخاطبین خود برنامه ریزی کنید

وقتی یک فروشنده مداوم است، به این معنی است که با احترام مشتری را دنبال می کند که در ابتدا پیشنهادی را رد کرده یا به جلسه ای نه گفته است. این به معنای اتخاذ یک رویکرد بلند مدت برای ایجاد رابطه ای است که امیدواریم به فروش تبدیل شود. در چنین شرایطی، ایده خوبی است که تعداد دفعاتی را که با یک مشتری خاص تماس گرفته اید، پیگیری کنید، برنامه مشتری بالقوه را درک کنید و از استراتژی عمدی در مورد زمان و نحوه تماس با آنها استفاده کنید.

راه درست تماس با آنها را انتخاب کنید

مشتریان بالقوه اغلب یک راه ترجیحی برای برقراری ارتباط دارند. برخی جلسات حضوری را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر یک تماس تلفنی یا ایمیل کوتاه را ترجیح می دهند. سعی کنید از بهترین راه برای دستیابی به یک مشتری بالقوه آگاه باشید و اگر هنوز منتظر پاسخ مثبت هستید، تاکتیک های مختلفی را در نحوه ارتباط با آنها در نظر بگیرید. اگر یک ماه پیش یک جلسه حضوری داشتید که منجر به فروش نشد، ممکن است یک ایمیل پیگیری کافی باشد.

برای شکست آماده باشید

قبل از رفتن به جلسه فروش، در نظر گرفتن هر یک از نتایج بالقوه جلسه و نحوه واکنش شما به هر سناریو مفید است. چه پیشنهاد فروش شما پذیرفته شود یا رد شود، آماده سازی متفکرانه می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که در لحظه چگونه واکنش نشان دهید. یک “نه” اولیه می تواند دلسرد کننده باشد، اما اگر برنامه ای آماده کرده باشید، به شما این امکان را می دهد که تمرکز خود را به مرحله بعدی فرآیند خود معطوف کنید.

تیم خود را درگیر کنید

فروشندگان اغلب به تنهایی کار می کنند، فروش می کنند و برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند. با این حال، بحث درباره استراتژی با یک مدیر یا همتا ممکن است مفید باشد. تبادل ایده با اعضای تیم شما می تواند رویکرد فروش شما را بهبود بخشد و راه های خلاقانه ای برای پیگیری فروش حتی پس از دریافت رد به شما ارائه دهد.

مطالب مرتبط: ۷۰ نقل قول قدرتمند در مورد کار گروهی برای الهام بخشیدن به موفقیت

منظم بمانید

فروشندگان اغلب مسئول حل نگرانی های مشتری، پیگیری سرنخ های جدید و فروش به مشتریان فعلی هستند. هنگام ردیابی چندین مشتری، سازماندهی ماندن به شما کمک می‌کند اطلاعات مرتبط در مورد شرکت‌ها و سطوح علاقه به محصول خود را برای مرجع در دسترس نگه دارید. این جزئیات ممکن است به شما در تعیین زمان ایده‌آل برای تماس با یک سرنخ و اطلاعاتی که باید در یک پیشنهاد بازنگری شده درج کنید، کمک کند.

بدانید چه زمانی باید متوقف شود

نقطه‌ای وجود دارد که تماس‌های تلفنی و ایمیل‌های برگشت‌نشده نشان می‌دهد که زمان آن فرا رسیده است که به دنبال پیشروی نباشید. پس از چندین تماس بی پاسخ، شاید بهتر باشد به دنبال مخاطبین دیگر بگردید. علاوه بر این، اگر یک رهبر قراردادی چند ساله با یک رقیب امضا کند، ممکن است ایده خوبی باشد که فرصت‌های دیگر را دنبال کنید. دانستن اینکه چه زمانی باید دنبال سرنخ را متوقف کنید به شما آزادی می‌دهد تا توجه خود را به جای دیگری متمرکز کنید و شاید در چند سال آینده به مشتری بازگردید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *