بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

فروشنده چیست؟ انواع و مزایا

فروشنده چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فروشندگان نقشی حیاتی در اقتصاد خرده‌فروشی و بزرگ‌تر ایفا می‌کنند، جایی که به عنوان رابط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کننده عمل می‌کنند. فروشندگان برای فروش در بازار هستند تا سود کسب کنند، اما آنها همچنین به توزیع کالا، فراهم کردن فضای ذخیره سازی و شناسایی ترجیحات مشتری کمک می کنند. دانستن وظایف و مسئولیت های یک فروشنده می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا این کار برای شما ایده آل است یا خیر.

در این مقاله از ایوسی، به نمایندگان فروش، کارهایی که انجام می دهند و مزایای این حرفه می پردازیم.

فروشنده چیست؟

یک فروشنده مجدد محصولات را با هدف فروش آنها بعداً با قیمت بالاتر خریداری می کند. فروشندگان کالا و خدمات را از تولیدکنندگان به صورت عمده خریداری می کنند، بنابراین معمولاً تخفیف دریافت می کنند. سپس فروشندگان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را از طریق فروش مجدد، رساندن کالاها و خدمات به کاربران نهایی، به یکدیگر متصل می‌کنند. این متخصصان در هزینه های بازاریابی و فروش محصولات تولید کنندگان صرفه جویی می کنند و به صرفه جویی در زمان، پول و تلاش آنها کمک می کنند.

مطالب مرتبط: کانال های فروش چیست؟ تعریف، ۱۵ مثال و نکته

فروشنده چه می کند؟

یک فروشنده بیشتر از فروش مجدد اقلام برای سود انجام می دهد. آنها وظایف خاصی را از طرف تولید کنندگان انجام می دهند که برخی از آنها عبارتند از:

  • انجام بازرگانی و تبلیغ برای محصولات

  • نگهداری موجودی و توزیع محصولات به مصرف کنندگان نهایی

  • آموزش به مشتریان در مورد نحوه استفاده از محصول یا خدمات

  • ارائه پشتیبانی از مشتری و رسیدگی به مشکلاتی که کاربران در خرید خود دارند

  • درجه بندی و بسته بندی اقلام قبل از فروش به خریداران

  • انجام تحقیقات در مورد روند بازار و رفتار مشتری و جمع آوری اطلاعات مفید دیگر برای تولید کنندگان

انواع نمایندگی های فروش

در زیر دسته های مختلف فروشندگان و نقش آنها در زنجیره تامین آورده شده است:

عمده فروش

عمده‌فروش معمولاً یک سازمان بزرگ است که پیشنهاد خرید محصول یک شرکت و فروش آن را به فروشگاه‌های خرده‌فروشی می‌دهد. عمده فروشان اغلب خارج از یک انبار فعالیت می کنند و می توانند در انواع مختلفی از محصولات تخصص داشته باشند. با این حال، عمده فروشان به ندرت به طور مستقیم با مصرف کنندگان تعامل دارند.

بیشتر بخوانید: نحوه تبدیل شدن به یک عمده فروش: ۸ مرحله

خرده فروش

خرده فروش محصولات را از عمده فروش یا توزیع کننده خریداری می کند و آن محصولات را در مقادیر کم به مشتریان می فروشد. این باعث می شود خرده فروش حلقه نهایی با مشتری در زنجیره فروش باشد. خرده فروش به عنوان یک فروشنده، در دسترس بودن انواع کالاها با قیمت های مقرون به صرفه را تضمین می کند، زیرا هدف اصلی آنها جلب رضایت خریداران با ارائه کالاها و خدمات با کیفیت است.

مرتبط: ۱۱ گام برای تبدیل شدن به یک خرده فروش

پخش کننده

توزیع کننده نهادی است که محصولات را از تولید کننده خریداری می کند و به واحد دیگری در زنجیره تامین می فروشد. توزیع کنندگان بیشتر به عمده فروشان می فروشند، اما ممکن است به طور مستقیم به خرده فروشان و حتی مصرف کنندگان در موارد نادری بفروشند. اگرچه توزیع‌کنندگان وظایف مشابهی را مانند عمده‌فروشان انجام می‌دهند، توزیع‌کننده ارتباط نزدیکی با تولیدکننده دارد، که در مورد عمده‌فروش صدق نمی‌کند.

توزیع کنندگان ممکن است قراردادهای خرید انحصاری با تولیدکنندگان داشته باشند و نقش فعالی در تبلیغ و تبلیغات محصولات یک شرکت داشته باشند. به عنوان مثال، یک توزیع کننده ممکن است دموها را سازماندهی کند، نمونه های رایگان را وعده دهد یا تخفیف بدهد تا دیگران را برای خرید یک محصول متقاعد کند.

مرتبط: راهنمای ۶ مرحله ای شما برای تبدیل شدن به یک توزیع کننده

مزیت های نمایندگی فروش چیست؟

فروش مجدد به یک مسیر شغلی محبوب تبدیل شده است، همانطور که در افزایش فروشندگان آنلاین و فروشگاه های کوچک فروش مجدد دیده می شود. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا ممکن است بخواهید یک تجارت فروش مجدد را در نظر بگیرید:

فرآیند کسب و کار کارآمد

هنگامی که آنها یک بازار تثبیت شده دارند، فروشندگان می توانند به سرعت سفارشات مشتریان را تکمیل کنند. انجام این کار ممکن است زیرا آنها از قبل خطی از تامین کنندگان قابل اعتماد دارند که می توانند سفارشات را در کوتاه مدت انجام دهند. سپس فروشندگان می توانند زمان بیشتری را صرف جذب مشتریان جدید و جستجوی محصولات سودآورتر برای فروش و تبلیغ کنند.

انعطاف پذیری

فروش مجدد مقداری انعطاف در مسیر شغلی شما فراهم می کند، زیرا به شما امکان می دهد از بین طیف گسترده ای از تولید کنندگان و محصولات برای فروش انتخاب کنید. اگر شما یک فروشنده کوچک هستید که موجودی زیادی ندارید، ممکن است این توانایی را داشته باشید که به سرعت محصولات را برای به حداکثر رساندن سود و کاهش ریسک در صورتی که تقاضای بازار برای محصول شما نوسان کند، تغییر دهید.

گسترش سریع

انعطاف پذیری و سودآوری فروش مجدد می تواند گسترش سریع تجارت را آسان کند، به خصوص اگر از کانال های بازاریابی و فروش آنلاین استفاده می کنید. با درک بازار و روابط قوی با تامین کنندگان، ممکن است بتوانید به سرعت با هزینه نسبتا کم به مقیاس برسید.

پشتیبانی سازنده

فروشندگان اغلب از طیف وسیعی از حمایت تولیدکنندگان و سازندگان محصول برخوردار می شوند. تولیدکنندگان و تولیدکنندگان پشتیبانی فنی، بازاریابی و لجستیکی را برای کمک به عملیات فروشندگان خود ارائه می کنند. آنها همچنین می توانند آموزش هایی را برای کمک به فروشندگان در درک ویژگی ها، عملکردها و مزایای کالای خود ارائه دهند. برخی از تولیدکنندگان و تولیدکنندگان نیز کانال‌های بازاریابی را ارائه می‌کنند که می‌تواند به فروشندگان کمک کند تا تعامل با مشتریان را بهبود بخشند.

الزامات تحصیلی نمایندگی فروش

الزامات آموزشی برای فروشندگان به صنعت آنها و محصولات یا خدماتی که می فروشند بستگی دارد. افرادی که کالاهای روزمره را می فروشند می توانند با مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن فروشنده باشند. اگر می‌خواهید نرم‌افزار و سایر محصولات فنی را مجدداً بفروشید، ممکن است لازم باشد با ویژگی‌ها و عملکردهای کالا آشنا باشید تا به خریداران کمک کنید از خرید خود ارزش بیشتری کسب کنند. برای محصولات مرتبط با سلامت و سایر زمینه های تخصصی، کارفرمایان ممکن است از نمایندگان فروش بخواهند که مدرک و چندین سال تجربه در صنعت خود داشته باشند.

محیط کار نمایندگی فروش

یک فروشنده می تواند در طیف وسیعی از محیط ها بسته به مقیاس عملیات و مشتریان خود کار کند. فروشندگانی که در مقیاس کوچک‌تر کار می‌کنند ممکن است از خانه کار کنند و کالاها را در اتاق یا فضای ذخیره‌سازی نگهداری کنند. فروشندگان مستقر با عملیات بزرگتر ممکن است یک انبار فیزیکی داشته باشند. برخی از فروشندگان، معاملات را از طریق فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های آنلاین، به‌ویژه آن‌هایی که درگیر حمل و نقل و سایر انواع تجارت الکترونیکی هستند، تسهیل می‌کنند.

فروشندگان همچنین می توانند کانال های فروش آفلاین و آنلاین را ترکیب کنند تا تجربه خرید را برای خریداران راحت کنند. فروشگاه‌های آنلاین همچنین می‌توانند با استفاده از قدرت رسانه‌های اجتماعی و سایر تکنیک‌های بازاریابی و فروش مبتنی بر وب، به آنها کمک کنند تا به مشتریان بیشتری دست یابند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *