بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۸ مهارت مردمی برای کمک به موفقیت در کار

مهارت های ارتباطی در محل کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

مهارت های افراد شامل طیف گسترده ای از توانایی ها است که به شما کمک می کند با دیگران به شیوه ای موثر و دلپذیر تعامل داشته باشید. داشتن مهارت های لازم برای برقراری ارتباط و کار با دیگران برای دستیابی به اهداف شرکت بسیار مهم است. در این مقاله از ایوسی به این می پردازیم که مهارت های افراد چیست و ۱۸ مورد از مهمترین مهارت های افراد برای محیط کار چیست.

مهارت های مردمی چیست؟

مهارت‌های مردمی معمولاً به سه دسته تقسیم می‌شوند: اثربخشی شخصی، مهارت‌های تعاملی و مهارت‌های وساطت. مهارت‌ها در همه این دسته‌ها به یک هدف بزرگ‌تر کمک می‌کنند:

ایجاد روابط حرفه‌ای شما با سایر افراد به طور متقابل، لذت بخش و سازنده.

اثربخشی شخصی به نحوه ارائه خود به دیگران اشاره دارد. این شامل مهارت هایی مانند اعتماد به نفس، صداقت و قاطعیت است. شما باید بتوانید محدودیت ها و شایستگی های خود را درک کنید و تصمیمات هوشمندانه ای بگیرید که بر اساس عقل و نه احساس هدایت می شوند.

در حالی که مهارت‌های اثربخشی شخصی به شما کمک می‌کند تا با اعتماد به نفس توانایی‌ها و مرزهایتان را به اشتراک بگذارید، مهارت‌های تعامل به شما کمک می‌کند تا به‌طور مؤثر توانایی‌ها و مرزهای دیگران را بشناسید و درک کنید. تعاملات مثبت مستلزم همدلی، گوش دادن و احترام است. همکاران و مشتریان شما باید بدانند که آنها را شنیده اید و به مرزها و نیازهای آنها احترام می گذارید.

مهارت های وساطت مشابه مهارت های تعامل است، اما به طور خاص در موقعیت هایی اعمال می شود که افراد درگیر علایق یا دیدگاه هایی دارند که با یکدیگر در تضاد هستند. حل این اختلافات مستلزم همدلی، صبر و توانایی مذاکره برای راه حلی است که همه طرف ها بتوانند آن را بپذیرند.

مرتبط: هوش هیجانی: تعریف و مثال

مهارت های ۱۸ نفر برای محل کار

در حرفه شما، مهارت های افراد عالی می تواند به شما کمک کند تا روابط سازنده ای با همکاران و سرپرستان برقرار کنید، به یک محیط کاری مثبت کمک کنید و به اهداف شغلی شخصی خود برسید. در اینجا ۱۸ مهارت افراد مهمی که در محل کار به آنها نیاز دارید آورده شده است:

۱. قاطعیت

خوب است که در پاسخ به درخواست هایی که به شما می شود قاطعانه رفتار کنید. برای بله گفتن به هر درخواستی به راحتی احساس فشار می کنید، اما اگر وظایف زیادی را بر عهده بگیرید، ممکن است نتوانید بهترین کار خود را روی همه آنها انجام دهید. بهتر است فوراً نه بگویید و به آن شخص اجازه دهید کسی را پیدا کند که وقت کافی برای توجه به کار را داشته باشد. این موضوع برعکس هم صادق است. شما باید در هنگام درخواست کمک قاطع باشید و به وضوح انتظارات خود را بیان کنید.

۲. اعتماد به نفس

داشتن شرایط لازم برای دستیابی به یک هدف خاص مهم است، اما اگر این شرایط را با اطمینان بیان نکنید، سرپرستان و اعضای تیم شما ممکن است در مورد اعتماد به شما احساس عدم اطمینان کنند. به توانایی های خود ایمان داشته باشید و از استفاده از زبانی که نامطمئن یا مردد به نظر می رسد زمانی که در مورد شایستگی های خود صحبت می کنید اجتناب کنید.

مطالب مرتبط: اهمیت خودارزشمندی بالا در محل کار

۳. گشاده رویی

گشاده رویی و داشتن ذهنی باز متناسب با آن، توانایی مواجهه با نظرات یا روش هایی است که لزوماً با آنها موافق نیستید بدون اینکه حالت تدافعی بگیرید یا فوراً آنها را نادرست رد کنید. نگرش باز قدرت پذیرش این است که بیش از یک راه برای انجام کاری وجود دارد و ممکن است مواردی وجود داشته باشد که شخص دیگری رویکرد مؤثرتری نسبت به شما داشته باشد.

این در محل کار مهم است، زیرا شما باید بتوانید به اعضای تیم اجازه دهید به گونه ای به کار خود نزدیک شوند که برای آنها منطقی ترین باشد، حتی زمانی که برای شما منطقی نیست. همچنین هنگام برنامه‌ریزی و استراتژی‌سازی به‌عنوان یک تیم، که در آن دیدگاه‌های مختلفی را می‌شنوید و باید به همه آن‌ها احترام و توجه کافی داشته باشید، مهم خواهد بود.

۴. صداقت فعال

صداقت در محل کار به معنای انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطمینان از داشتن اطلاعات کامل و دقیق است. این یک مهارت ضروری برای ایجاد اعتماد است زیرا شما را به عنوان فردی قابل اعتماد و راستگو معرفی می کند. با اعضای تیم خود، صداقت فعال شامل مواردی مانند انتقاد سازنده و اعتراف سریع اشتباهات خود است. در مورد مشتریان، مواردی مانند فقط دادن وعده هایی که قطعاً می توانید انجام دهید و ارائه انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج یا چارچوب زمانی یک پروژه را شامل می شود.

۵. قضاوت خوب

توانایی سنجش نیات دیگران به شما کمک می کند تا در مورد افرادی که با آنها کار می کنید بهتر تصمیم بگیرید. همچنین به شما کمک می کند تا بهتر تشخیص دهید که چگونه ممکن است کسی به چیزهایی که می گویید و انجام می دهید واکنش نشان دهد تا بتوانید مناسب ترین راه را برای انتقال یک ایده یا اطلاعات پیدا کنید. این می تواند به ویژه در فروش مفید باشد. قضاوت خوب به شما کمک می کند تعیین کنید که شخصی در سفر خریدار کجاست و چه چیزی می توانید بگویید یا پیشنهاد دهید که برای آن مشتری خاص متقاعد کننده ترین باشد.

۶. ارتباطات

ارتباط شفاف، کامل و فعالانه یکی از مهم ترین مهارت های افراد است که می توانید در تجارت داشته باشید. ارتباط عالی می تواند از بسیاری از مشکلات و سوء تفاهم ها جلوگیری کند. این مستلزم تفکر فعالانه در مورد آنچه باید و با چه کسی ارتباط برقرار شود. به جای اینکه فرض کنید شخصی قبلاً یک قطعه اطلاعات را می‌داند، فعالانه با همه کسانی که باید آن را بدانند تماس بگیرید تا مطمئن شوید که این اطلاعات را می‌دانند.

مرتبط: ۱۰ مهارت ارتباطی برای موفقیت شغلی

۷. کار تیمی

چه به صورت تیمی کار کنید و چه به صورت مستقل، سطحی از همکاری با مشتریان و سایرین که روی یک پروژه کار می کنند معمولاً یک ضرورت در محل کار است. این بدان معناست که شما باید بتوانید برای پیشرفت شغلی خود با دیگران به خوبی کار کنید. مهارت های کار تیمی شامل ارتباط قوی، انعطاف پذیری، ذهن باز و قابل اعتماد بودن است.

۸. همدلی

کار با افراد دیگر به صبر و درک نیاز دارد. زمانی که افراد عجولانه رفتار می کنند یا تندخو هستند، اغلب به این دلیل است که احساس می کنند در مورد چیزی غرق شده اند یا مشغول هستند. پاسخگویی با همدلی و شفقت می‌تواند به پراکندگی وضعیت کمک کند و به طور موثر کاری را که باید انجام شود به پیش می‌برد. همدلی می تواند به جلوگیری از تعارضاتی که ممکن است پیشرفت پروژه را کند کند کمک کند.

۹. توانایی تفویض اختیار

در پست های رهبری، باید بدانید که چگونه وظایف را به تیم خود محول کنید تا کار به بهترین نحو ممکن تکمیل شود. به عنوان یک عضو تیم، به جای اینکه سعی کنید همه کارها را خودتان انجام دهید، باید به سایر اعضای تیم برای انجام وظایف خود اعتماد کنید.

۱۰. گوش دادن فعال

گوش دادن فعال با سایر اشکال گوش دادن متفاوت است، زیرا شما به جای گوش دادن برای درک نحوه پاسخگویی، گوش می دهید تا بفهمید. این بدان معناست که به جای واکنش نشان دادن به چیزهایی که گفته می شود، زمان بیشتری را صرف سؤال پرسیدن کنید. این به شما کمک می کند تا جزئیات بیشتری را جذب کنید و از سوء تفاهم هایی که می تواند جریان کار شما را مختل کند جلوگیری کنید.

۱۱. درک مرزها

محیط کاری مثبت، محیطی است که همه کارکنان بتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند. این بدان معناست که آنها باید احساس امنیت کنند و مورد احترام همکاران خود باشند. شما می توانید با توجه به مرزهای شخصی همکاران خود و یادگیری اینکه چه اظهارات یا اقداماتی ممکن است باعث ایجاد احساس ناراحتی یا بی احترامی به آنها شود، به این هدف دست یابید. مراقبت از مرزهای همکارانتان به جلوگیری از درگیری و تنش کمک می کند که می تواند همکاری موثر به عنوان یک تیم را چالش برانگیزتر کند.

۱۲. مهارت های رهبری

مهارت های رهبری در تمام مراحل شغلی شما مفید است، نه فقط زمانی که در یک موقعیت رهبری هستید. مهارت های رهبری قوی به این معنی است که شما در ایجاد انگیزه در افراد و تشخیص نقاط قوت و ضعف هر یک از اعضای یک تیم عالی هستید. این زمانی مفید است که در مورد چگونگی واگذاری کارها به بهترین نحو و پیش‌بینی چالش‌هایی که ممکن است در طول پروژه با آن‌ها مواجه شوید، تصمیم بگیرید تا بتوانید قبل از وقوع آن چالش‌ها برنامه‌ای داشته باشید.

مرتبط: مهارت های رهبری: تعاریف و مثال ها

۱۳. اخلاق خوب

به یاد داشتن مودب بودن نشان می دهد که به اطرافیان خود احترام می گذارید و به آنها اهمیت می دهید. این به ایجاد یک محیط کاری مثبت از دوستانه و احترام کمک می کند. وقتی کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد، فراموش کردن چیزهای کوچکی مانند گفتن “لطفا” و “متشکرم” آسان است، اما نزاکت‌های ساده مانند اینها به همکارانتان نشان می‌دهد که شما کارهایی را که انجام می‌دهند تشخیص می‌دهید و قدردانی می‌کنید.

۱۴. توانایی خواندن زبان بدن

زبان بدن می تواند به شما بگوید که شخص در مورد موقعیتی که در آن قرار دارد چه احساسی دارد. این به شما کمک می کند بهترین راه برای نزدیک شدن به آن شخص را انتخاب کنید. برای مثال، اگر یک همکار مضطرب به نظر می رسد، ممکن است صدای خود را پایین بیاورید یا هنگام صحبت با او از زبان مثبت استفاده کنید. اگر زبان بدن یک مشتری بالقوه حاکی از عدم اطمینان باشد، ممکن است قبل از اینکه بخواهید معامله را ببندید، زمان بیشتری را برای متقاعد کردن او صرف کنید.

مرتبط: مهارت های ارتباط غیرکلامی: تعریف و مثال

۱۵. حل تعارض

گاهی اوقات، درگیری هایی بین همکاران ایجاد می شود که می تواند پیشرفت کار را کند کند یا همکاری موثر در یک پروژه را چالش برانگیزتر کند. توانایی حل و فصل مسالمت آمیز و مؤثر تعارضات یک مهارت ارزشمند در محل کار است. این امر مستلزم همدلی و توانایی بی طرف ماندن است، حتی اگر نظرات شخصی در مورد تعارض داشته باشید.

مرتبط: مهارت های حل تعارض: تعریف و مثال

۱۶. اقناع

توانایی ایجاد یک مورد قانع کننده برای دیگران در تجارت بسیار مهم است، به خصوص اگر در یک موقعیت فروش یا بازاریابی کار می کنید. در مرحله جستجوی کار نیز مهم است، زیرا باید کارفرما را متقاعد کنید که بهترین نامزد برای پر کردن این موقعیت هستید. متقاعدسازی مستلزم داشتن یک هدف روشن، استدلال های مستدل و توانایی انطباق بر اساس پاسخ هایی است که از طرف شخصی که می خواهید متقاعد کنید دریافت می کنید.

۱۷. مذاکره

این توانایی دستیابی به توافق مشترک بین طرف هایی است که ممکن است با اهداف متفاوت وارد مذاکره شوند. می توانید از این مهارت در حل تعارض، در جلسات استراتژی، در فروش و درخواست افزایش حقوق استفاده کنید. مذاکره مستلزم ایجاد توازن بین انعطاف پذیری برای به تعویق انداختن نیازهای دیگران و قاطعیت است تا اطمینان حاصل شود که نیازهای غیرقابل مذاکره شما نیز برآورده می شود.

مرتبط: ۱۰ اصل مهم در مهارت مذاکره را بشناسید

۱۸. حل مسئله

مهارت های حل مسئله شامل تفکر استراتژیک، خلاقانه و سازماندهی شده در مورد موضوعی است که در محل کار با آن سروکار دارید. همچنین مستلزم این است که خود و تیمتان را به اندازه کافی آرام نگه دارید تا به وضوح درباره مشکل فکر کنید تا بتوانید سریع راه حلی پیدا کنید. این امر به اجرای کارآمدتر پروژه ها و جلوگیری از استرس غیر ضروری کمک می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *