بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه در محل کار همدل باشیم

چرا همدلی یک ابرقدرت در آینده کار است؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

همدلی یک مهارت مهم برای زندگی شخصی و حرفه ای شماست. وقتی با همکاران تجاری و سرپرستان همدل باشید، برقراری ارتباط و حل مسائل را آسان‌تر خواهید دید. در این مقاله از ایوسی، توضیح می دهیم که همدلی چیست، چرا مهم است و چگونه همدلی بیشتری داشته باشیم.

همدلی چیست؟

همدلی توانایی در نظر گرفتن و درک دیدگاه دیگران است. وقتی همدلی نشان می‌دهید، تصور می‌کنید که تجربه موقعیت آنها و احساساتی که ممکن است داشته باشید چگونه است.

به عنوان مثال، اگر همکار شما اخیراً فقدانی را تجربه کرده است، ممکن است از وضعیت او ناراحت شوید. شما سطح غم و اندوه آنها را تجربه نمی کنید، اما می توانید تصور کنید که این غم چه احساسی دارد و به گونه ای واکنش نشان دهید که نسبت به آنچه ممکن است تجربه می کنند حساس باشد.

مطالب مرتبط: همدردی در مقابل همدلی: تعریف و اهمیت در محل کار

آیا فرد می تواند همدلی را بیاموزد؟

همدلی فقط یک ویژگی شخصیتی نیست. بلکه یک مهارت قابل آموزش هم است. در حالی که درست است که برخی افراد به طور طبیعی همدل هستند، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید این مهارت را کسب کنید. همدلی ارتباط نزدیکی با هوش هیجانی دارد. هرچه بیشتر احساسات شخص دیگری را درک کنید، بهتر می توانید به آنها پاسخ دهید.

بیشتر بخوانید: مهارت های ایجاد رابطه: تعاریف و مثال ها 

اهمیت همدلی در محیط کار

همدلی مهارت مطلوبی است که بسیاری از کارفرمایان در میان کارمندان بالقوه به دنبال آن هستند.
در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا همدلی در محل کار مهم است:

ارتباط ایجاد می کند:

همدلی می تواند به شما کمک کند با تمرکز بر مسائلی که بر آنها تأثیر می گذارد با همکاران ارتباط برقرار کنید.

مهارت های اجتماعی را بهبود می بخشد:

حفظ روابط کاری مثبت با همکاران و مشتریان، مهارت های اجتماعی شما را بهبود می بخشد، که کلید اساسی موفقیت در هر صنعتی است.

شما را به یک بازیکن تیمی عالی تبدیل می کند:

همدلی یک مهارت لازم برای کار کردن به عنوان عضوی از یک تیم است. با ارزش گذاری برای دیدگاه های دیگران، تیم شما می تواند به سرعت هر چالشی را حل کند و حتی ممکن است فرآیندهای موجود را بهبود بخشد تا کارآمدتر شود.

رزومه شما را بهبود می بخشد:

افزودن همدلی به عنوان یک مهارت در رزومه می تواند به کارفرمایان بالقوه نشان دهد که ارزش این مهارت را قدردانی می کنید و مهارت های ارتباطی قوی دارید.

مطالب مرتبط: چرا همدلی در محیط کار مهم است؟ 

چند نمونه از همدلی در محیط کار چیست؟

فرصت همدلی می تواند بارها در طول یک روز کاری معمولی خود را نشان دهد.

مثلا:

  • یک کارمند خرده‌فروشی ممکن است با مشتری‌ای که گردن‌بندی را خریده است که اولین بار آن را می‌بندد، و در بستنش ناشی است، همدردی کند.
  • یک معلم ممکن است با دانش آموزی که در اولویت دادن به تکالیف درسی با یک فعالیت بعد از مدرسه مشکل دارد، همدلی کند.
  • یک مدیر منابع انسانی ممکن است با نامزد بالقوه ای که به دلیل شرایط اضطراری خانوادگی نیاز به برنامه ریزی مجدد مصاحبه در آخرین لحظه دارد، همدردی کند.

چگونه در محل کار همدل باشیم

در اینجا چند راه برای نشان دادن همدلی در محل کار وجود دارد:

۱. به مشکلات از منظری متفاوت برخورد کنید

مشکل یا موقعیت را از دیدگاه اعضای تیم خود تصور کنید. حتی اگر به همان نتیجه ای که آنها رسیدند نرسید، درک بهتری از روند تفکر آنها خواهید داشت که می تواند به بحث های آینده کمک کند.

۲. برای فهمیدن سوال بپرسید

بپرسید چه تجربیاتی به یک نتیجه خاص منجر شده است. عوامل زمینه‌ای بالقوه‌ای را در نظر بگیرید که باعث می‌شوند فرد احساسی را که دارد داشته باشد. برای مثال، اگر با خریداری صحبت می‌کنید که از یک محصول ناراضی است، در مورد انتظارات او از محصول و ویژگی‌های تجربه منفی آن‌ها بپرسید. اگر شرایط را درک نمی کنید، تا زمانی که متوجه نشدید به سوال پرسیدن ادامه دهید. همدلی با درک عمیق تر از آنچه اتفاق افتاده است به وجود می آید.

۳. احساسات طرف مقابل را تأیید کنید

در تعاملات خود، نگرانی های شخصی که با او سر و کار دارید را تکرار کنید تا بدانند شما را درک می کنید. به عنوان مثال، اگر با مشتری ناراضی کار می کنید، به آنها بگویید که می دانید این یک تجربه خسته کننده است. احساسات آنها را بپذیرید و به آنها بگویید که این راه مناسبی برای احساس کردن است.

۴. وضوح ترجیحی را تعیین کنید

وقت گذاشتن برای درک هدف مورد نظر یک نفر، راهی عالی برای نشان دادن همدلی است. وقتی کسی می‌خواهد با چالشی که با آن روبرو است ارتباط برقرار کند، سؤال بپرسید و گوش دادن فعال را تمرین کنید. این به ویژه در خدمات مشتری مفید است. آیا مشتری محصول جدید را ترجیح می دهد یا بازپرداخت؟ آیا هدف نهایی به کار انداختن نرم افزار یا یافتن یک محصول متفاوت است؟ زمانی می توانید بهتر همدلی کنید که بتوانید هدف افراد را ببینید و بفهمید که برای چه چیزی تلاش می کنند.

۵. مهارت های شنیداری خود را توسعه دهید

پرسیدن سوال و تمرین تشویق های غیرکلامی، مانند تماس چشمی، برای اینکه مردم بدانند که به آنها گوش می دهید مفید است. وقتی یک همکار در مورد تجربه ای صحبت می کند که شما با آن آشنا نیستید، بپرسید که چه احساسی در آن ایجاد شده است. اگرچه ممکن است خودتان این تجربه را نداشته باشید، اما درک شما از تجربه همکارتان به شما کمک می‌کند با دیگرانی که در آینده با موقعیت‌های مشابهی مواجه می‌شوند، همدلی بیشتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مهارت های گوش دادن فعال: تعریف و مثال

۶. پیشنهاد کمک کنید

از همکاران بپرسید که آیا آنها برای یک پروژه دشوار به کمک نیاز دارند و در صورت امکان به آنها کمک کنید. زمانی که یک همکار در حال تلاش است، همیشه واضح نیست، بنابراین بخشی از همدلی مشاهده محیط شما و پیشقدم شدن برای ارائه کمک قبل از درخواست است.

۷. تعصبات خود را به چالش بکشید

گرایش به سمت افرادی که شبیه شما هستند طبیعی است، اما زمانی که مکالمه با همکاران خارج از حلقه درونی خود را آغاز کنید، بیشتر یاد خواهید گرفت. صحبت با همکارانی که معمولاً با آنها تعامل ندارید می تواند به شما کمک کند دیدگاه های متفاوتی را بیاموزید، زیرا با افرادی ارتباط برقرار خواهید کرد که لزوماً رویکردهای حل مسئله شما را با یکدیگر مشترک نیستند.

مرتبط: ۹ سوگیری تصمیم گیری برای تشخیص و رسیدگی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *