بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مهارت های جرات ورزی: ​​تعریف، مثال ها و نکات

قاطعیت، انفعال و پرخاشگری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

قاطعیت در محل کار به معنای داشتن یک رفتار با اعتماد به نفس و محترمانه است که به شما امکان می دهد با دیگران ارتباط خوبی برقرار کنید. داشتن تعاملات سازنده و مثبت در محل کار ممکن است به تیم سازی، رهبری و همکاری موثر منجر شود. اگر می خواهید نیازهای خود را بهتر بیان کنید و عزت نفس خود را در محل کار افزایش دهید، ممکن است برای شما مفید باشد که مهارت های ابراز وجود خود را توسعه دهید.

در این مقاله از ایوسی، نمونه‌هایی از مهارت‌های جرات‌ورزی ارائه می‌دهیم، در مورد چگونگی بهبود آنها بحث می‌کنیم، نکاتی را برای توسعه این مهارت‌ها در محل کار به اشتراک می‌گذاریم و توضیح می‌دهیم که چگونه آنها را در طول جستجوی شغل برجسته کنید.

مهارت های جرات ورزی چیست؟

مهارت‌های جرات‌ورزی، استراتژی‌های ارتباطی هستند که به شما امکان می‌دهند اطلاعات و ایده‌ها را به روشی باز و مستقیم منتقل کنید و در عین حال برای افرادی که با آنها صحبت می‌کنید احترام بگذارید.

قاطعیت به شما این امکان را می دهد که ادعاها و تصمیمات خود را به شیوه ای آرام و مطمئن توضیح دهید. ارتباط قاطعانه برای بسیاری از ارتباطات محل کار ایده آل است زیرا می تواند به اعضای تیم کمک کند تا مسائل را حل کنند و محیط کاری مثبت تری ایجاد کنند.

مطالب مرتبط:  نکاتی برای قاطعیت در کار 

نمونه هایی از مهارت های ابراز وجود

وقتی قاطعانه رفتار می کنید، ممکن است بتوانید پیام ها یا ایده ها را با موفقیت منتقل کنید. در اینجا چند نمونه از مهارت های قاطعیت آورده شده است:

توجه

مهم است که وقتی خودتان را مطرح می کنید، محترمانه رفتار کنید. این به این معنی است که افکار و احساسات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. شما می توانید با گوش دادن صبورانه به نظرات دیگران، در نظر گرفتن دقیق نظرات آنها و تشخیص اعتبار افکار آنها، حتی زمانی که آنها با افکار شما متفاوت هستند، احترام قائل شوید.

صداقت

ارتباط قاطعانه باز و صادقانه است، به این معنی که شما به راحتی به سؤالات پاسخ می دهید، تمام اطلاعات مربوطه را ارائه می دهید و جزئیات پشتیبانی را در صورت درخواست ارائه می دهید. این ممکن است شامل به اشتراک گذاشتن تحقیقات خود با دیگران در تیم شما یا ارائه نظرات خود در صورت درخواست باشد.

این همچنین به معنای ارائه افکار خود در صورت مناسب است. برای برقراری ارتباط مستقیم و دقیق در محیط کار، صداقت و درستکاری لازم است.

بیشتر بخوانید:  راهنمای کامل صداقت در محل کار

مسئولیت

قاطعیت ممکن است شامل دفاع از حقوق خود و دیگران باشد. این همچنین می تواند به معنای مسئولیت شخصی برای اعمال خود و پاسخگو ماندن در مورد آنچه گفته اید یا انجام داده اید باشد. به عنوان مثال، زمانی که خطای محل کار ناشی از محاسبات اشتباه شماست، ممکن است به دیگران بگویید، سپس تلاش های تیم را برای رفع مشکل هدایت کنید.

بیشتر بخوانید:  تعریف مسئولیت پذیری در مدیریت

خود کنترلی

خودکنترلی به شما این امکان را می دهد که قاطعیت خود را به شیوه ای آرام و محترمانه حفظ کنید. داشتن خودکنترلی می‌تواند به شما کمک کند تا افکار خود را به اشتراک بگذارید و در عین حال از احساسات و واکنش‌های دیگران آگاه باشید. مثلاً وقتی با مشتری ناراضی مواجه می شوید، خودکنترلی می تواند شما را قادر سازد صبورانه و مؤدبانه پاسخ دهید تا بتوانید موضوع را به بهترین شکل ممکن حل کنید.

مطالب مرتبط:  مهارت های خودکنترلی چیست؟ (و نحوه بهبود آنها)

چگونه مهارت های جرات ورزی را تقویت کنیم

مهارت های جرات ورزی می تواند کارکنان را برای برقراری ارتباط واضح و حفظ روابط حرفه ای مثبت با اطرافیانشان مجهز کند. در اینجا چند قدم وجود دارد که می توانید برای توسعه مهارت های قاطعیت خود بردارید:

۱. سبک ارتباط شخصی خود را ارزیابی کنید

برای بهبود قاطعیت خود، با ارزیابی سبک ارتباطی فعلی خود شروع کنید. در نظر بگیرید که آیا در محل کار خود را آشکارا ابراز می کنید و آیا اغلب بازخورد ارائه می دهید و می پذیرید. شناخت فرصت‌های بهبود می‌تواند به شما کمک کند تعیین کنید کجا یا چه زمانی باید قاطعانه‌تر عمل کنید.

۲. تحویل خود را تمرین کنید

تمرین ارتباطات مهم پیش از موعد با یک دوست یا همکار مفید است تا مطمئن شوید پیام شما مستقیم و محترمانه است. می‌توانید برای بهبود تحویل خود برای تعاملات آینده بازخورد بخواهید. تمرین تعاملات مشترک ممکن است شما را آماده کند تا زمانی که در محل کار با آنها مواجه می شوید، به طور موثر پاسخ دهید.

۳. افکار خود را به اشتراک بگذارید

مهم است که نظرات و ایده های خود را به طور آشکار ارائه دهید تا در بحث های محل کار مشارکت کنید. وقتی فکر یا پیشنهادی دارید که فکر می کنید می تواند مفید باشد، آن را با همکاران یا مدیران خود به اشتراک بگذارید. این می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید تا دیدگاه خود را به طور منظم به اشتراک بگذارید.

۴. کنترل احساسات خود را حفظ کنید

سعی کنید با تمرین حتی نفس کشیدن و ثابت نگه داشتن صدای خود در هنگام رویارویی آرام بمانید. همچنین می‌توانید تکنیک‌های مدیریت استرس را در خارج از محل کار، مانند تمرین‌های منظم، مدیتیشن یا ژورنال‌نویسی اجرا کنید تا به شما کمک کند رفتاری آرام داشته باشید. کنترل احساسات می تواند منجر به گفتگوهای سازنده تری شود که در آن همه بتوانند آزادانه ایده های خود را به اشتراک بگذارند.

مطالب مرتبط:  راهنمای کامل ارتباطات غیرکلامی در محیط کار 

مهارت قاطعیت در محیط کار

افراد قاطع در محل کار اغلب ارتباطات و رهبران قوی هستند. توسعه تکنیک های جرات ورزی ممکن است عملکرد محل کار شما را بهبود بخشد و به شما در برقراری ارتباط موثر در موقعیت های کاری کمک کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌توانید با قاطعیت‌تر در شغل خود عمل کنید:

  • حد و مرزهای حرفه ای را تعیین کنید. شما می توانید با دانستن حجم کاری قابل مدیریت برای شما و تنها پذیرفتن پروژه هایی در این محدوده ها، تعادل بین کار و زندگی سالم را حفظ کنید.

  • مودبانه گوش کن ارتباط قاطعانه نه تنها شامل صحبت کردن بلکه گوش دادن مؤدبانه نیز می شود. تمرکز روی دیگران را تمرین کنید تا بتوانید پاسخی محترمانه به افکار آنها ارائه دهید.

  • درخواست های واضح و دقیق ارائه دهید. اظهارات و سوالات شما باید واضح و مستقیم باشد. قبل از پایان مکالمه، مطمئن شوید که دیگران انتظارات شما را درک می کنند، مانند مهلت های مهمی که باید رعایت کنند.

  • به دنبال فرصت هایی برای همکاری باشید. همکاری با دیگران بخش اساسی ارتباط قاطعانه است. به دنبال راه‌های کارآمد برای واگذاری وظایف به دیگران و فرصت‌هایی برای تکمیل وظایف پروژه باشید که می‌توانید به طور مؤثر انجام دهید.

بیشتر بخوانید:  قاطعیت در محل کار: مزایا، معایب و چگونگی قاطعیت بیشتر 

چگونه مهارت های جرات ورزی را برجسته کنیم

در اینجا چند راه برای نشان دادن توانایی خود در برقراری ارتباط قاطعانه در زمانی که به دنبال شغل هستید آورده شده است:

مهارت قاطعیت برای رزومه و نامه حمایتی

می‌توانید با گنجاندن توانایی‌ها یا ویژگی‌های مرتبط در بخش مهارت‌ها، مانند خودانگیختگی و گوش دادن فعال، قاطعیت خود را در رزومه خود برجسته کنید. هنگامی که مسئولیت های شغلی خود را در نامه حمایتی خود توضیح می دهید، سعی کنید بر روش هایی که در موقعیت های قبلی قاطعانه عمل کرده اید تأکید کنید.

هر زمانی که در نقش رهبری کار کرده اید، وظایفی را به دیگران محول کرده اید یا اختلافات را حل کرده اید، ذکر کنید. مدیران استخدام ممکن است نامزدهای قاطع را از توانایی آنها در نوشتن با اطمینان در مورد دستاوردهای خود تشخیص دهند.

در اینجا فهرستی از مهارت‌های قاطعیت وجود دارد که می‌توانید در رزومه یا نامه‌ی خود بگنجانید:

مهارت قاطعیت برای مصاحبه شغلی

در طول مصاحبه، می‌توانید قاطعیت خود را با بیان واضح و مستقیم در مورد تجربه کاری و انتظارات خود از شغلی که برای آن درخواست می‌دهید، نشان دهید. در مورد دستاوردها و چالش های گذشته خود صریح صحبت کنید و با آرامش به سوالات مصاحبه کننده پاسخ دهید. هنگام بحث در مورد درگیری ها، قبل از اینکه توضیح دهید که چگونه آن را حل کرده اید، سعی کنید هر دو طرف موقعیت را تأیید کنید.

یک دست دادن محکم  و یک رفتار دلپذیر نیز می تواند قاطعیت شما را نشان دهد. ممکن است برای شما مفید باشد که با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده تمرین کنید تا مطمئن شوید که مدارک خود را به گونه ای مودبانه و قابل درک ارائه می دهید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *