بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۵ شغل خدمات مشتری که در سال ۲۰۲۴ درآمد خوبی دارند

برترین استراتژی های خدمات مشتری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

خدمات مشتری حوزه ای بزرگ و به سرعت در حال رشد است. با نقش‌های موجود در هر سطح تجربه و فرصت‌های فراوان برای پیشرفت، شغل در خدمات مشتری به شما امکان می‌دهد مهارت‌هایی را ایجاد کنید که می‌توانید تقریباً به هر صنعتی منتقل کنید. چه مدتی در بخش خدمات مشتری کار کرده باشید یا به دنبال تغییر شغلی باشید که به شما امکان می دهد درآمد خاصی کسب کنید، مشاغل خدمات مشتری پردرآمد زیادی وجود دارد.

در این مقاله از ایوسی، نگاهی خواهیم داشت به حقوق ۱۵ شغل خدمات مشتریان با درآمد خوب، به همراه وظایف اصلی آنها و انواع شرکت هایی که اغلب برای این موقعیت استخدام می کنند تا شروعی برای جستجوی شغلی شما داشته باشند.

بیشتر بخوانید: کار در خدمات مشتری: هر آنچه که باید بدانید

خدمات مشتری چیست؟

خدمات مشتری، فرایند ارائه خدمات و پشتیبانی به مشتریان است تا نیازها، مشکلات و خواسته‌های آن‌ها در طول مراحل قبل، حین و بعد از خرید یا استفاده از یک محصول یا خدمات مرتفع شود. خدمات مشتری به صورت معمول شامل ارتباط با مشتریان، رفع مشکلات، ارائه راهنمایی و مشاوره، خدمات پس از فروش، پاسخ به سوالات و بهبود رضایت مشتری می‌شود. هدف اصلی خدمات مشتریان، ایجاد رابطه بلندمدت و ارتباط قوی با مشتریان برای حفظ و جلب مشتریان است.

فواید خدمات مشتری

خدمات مشتری را می توان به صورت فعالیت ها و سرویس هایی دانست که یک سازمان برای راضی نگه داشتن و رضایتمند کردن مشتریان خود ارائه می دهد. این خدمات می تواند به صورت مستقیم (مثل پشتیبانی مشتریان، مشاوره، ارائه اطلاعات و …) یا غیر مستقیم (مثل تخفیف ها، کمپین ها و …) ارائه شود.

فواید خدمات مشتری می تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. حفظ و جلب مشتری: خدمات مشتری مناسب و کیفیت بالا می تواند برای سازمان باعث حفظ و جلب مشتریان در برابر رقبا شود. افزایش رضایت مشتریان به معنی افزایش وفاداری مشتریان به سازمان است.
  2. ایجاد رقابتی تفاوتی: ارائه خدمات مشتری ممتاز و منحصر به فرد می تواند سازمان را در بین رقبا تمایز دهد و باعث شود تا مشتریان به سمت آن جذب شوند.
  3. افزایش فروش: خدمات مشتری موثر می تواند به افزایش فروش و در نتیجه درآمد سازمان منجر شود. رضایتمندی مشتریان و خدمات مرتبط می توانند باعث افزایش تکرار خرید و افزایش مقدار واحد های فروخته شده شوند.
  4. افزایش شهرت و اعتبار: خدمات مشتری ممتاز و به موقع می توانند به سازمان کمک کنند تا در نظر مشتریان به عنوان یک سازمان قابل اعتماد و با کیفیت شناخته شود. این موارد ممکن است باعث افزایش شهرت و اعتبار سازمان در بازار شود.
  5. مشارکت و همکاری: ارائه خدمات مشتری مناسب می تواند مشتری را به همکاری و مشارکت با سازمان ترغیب کند. مشتریان راضی ترین هستند که در فرآیند تصمیم گیری سازمان نقشی ایفا کنند و باعث مشتری مداری در سازمان می شوند.
  6. بازخورد و بهبود: خدمات مشتری شامل مکانیزم هایی است که سازمان را با عملکرد و نیازهای مشتری آشنا می کند. این بازخورد ها می تواند به بهبود عملکرد سازمان، محصولات و خدمات منجر شود.

به طور کلی، خدمات مشتری می تواند نقش کلیدی در موفقیت و رشد یک سازمان بازی کند و باعث ایجاد یک رابطه مستدام و مفید با مشتریان شود.

۱۵ شغل خدمات مشتری با درآمد خوب

برای کمک به شما در یافتن فرصت مناسب، در اینجا ۱۵ شغل خدمات مشتری ارائه شده است که دستمزد آنها بالا است (بروزرسانی ارقام در پاییز ۱۴۰۲).

۱. نماینده مرکز تماس

میانگین حقوق ملی: ۸۵۴۹۵۲۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: نماینده مرکز تماس معمولاً برای یک مرکز تماس یا شرکت بازاریابی تلفنی کار می کند و تماس های ورودی و خروجی را مدیریت می کند. آنها وظیفه دارند اسکریپت های تماس را دنبال کنند، نیازهای مشتری را تعیین کنند، در مورد مسائل تحقیق کنند و راه حل های به موقع ارائه دهند. همچنین ممکن است نمایندگان مسئول پیشنهاد و فروش محصولات باشند.

۲. گویندگان بانکی

میانگین حقوق ملی: ۸۷۱۴۴۰۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: گویندگان بانک برای بانک ها و اتحادیه های اعتباری کار می کند و به مشتریان در مدیریت تراکنش های مالی کمک می کند. آنها مسئول خوشامدگویی به مشتریان و کمک به سپرده ها، برداشت ها، نقل و انتقالات، حواله ها و چک های نقدی هستند. آنها همچنین باید دستگاه های خودپرداز، شمارش وجوه نقد، برگه های واریزی پرونده و شماره موجودی را مدیریت کنند.

۳. پذیرش پزشکی

میانگین حقوق ملی: ۹۱۳۵۳۶۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: پذیرش‌های پزشکی برای بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی کار می‌کنند و مسئولیت پاسخگویی به تلفن‌ها، تعیین نوبت، ارسال یادآوری‌های قرار ملاقات، احوالپرسی و بررسی بیماران و سایر وظایف دفتری را بر عهده دارند. آنها همچنین ممکن است در تراکنش های پرداخت، ورود داده ها و وظایف حسابداری کمک کنند.

۴. مهماندار هواپیما

میانگین حقوق ملی: ۹۳۹۷۲۰۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مهمانداران هواپیما در شرکت های هواپیمایی خصوصی و تجاری استخدام می شوند. آنها مسئول خوشامدگویی به مسافران، کمک به مردم برای یافتن صندلی‌هایشان، کمک به قرار دادن چمدان‌های دستی، اطمینان از رعایت ایمنی از طریق نمایش تجهیزات ایمنی، سرو غذا و نوشیدنی در طول پرواز و ارائه آموزش در مواقع اضطراری هستند. آنها همچنین به آزمایش تجهیزات اضطراری و تمیز کردن کابین بین پروازها کمک می کنند.

مرتبط: ۱۸ روش برای دریافت حقوق در سفر

۵. هماهنگ کننده بیمار

میانگین حقوق ملی: ۱۰۰۱۱۳۶۰۰ تومان در سال

وظایف اولیه: هماهنگ کننده های بیمار معمولاً برای بیمارستان ها و مراکز مراقبت طولانی مدت کار می کنند. آنها با بیماران و خانواده های آنها ملاقات می کنند تا در مورد برنامه های مراقبت از بیماران بحث کنند و اطلاعات آموزشی در مورد درمان ها، داروها و روش ها ارائه دهند. هماهنگ کنندگان مراقبت از بیمار در طول مراقبت از بیمار با بیمار و خانواده او در تماس هستند و نتایج را ارزیابی و گزارش می دهند.

۶. کارشناس روابط با مشتری

میانگین حقوق ملی: ۱۰۲۲۲۰۸۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: متخصصان روابط با مشتری به نمایندگی از انواع مختلف سازمان ها کار می کنند و معمولاً مسئولیت اطمینان از رضایت بلند مدت مشتری را بر عهده دارند. آنها ممکن است از طریق تلفن، ایمیل یا شخصاً به سؤالات مشتری رسیدگی کنند، نظرسنجی های مربوط به شادی مشتری را انجام دهند، به نظرات مشتریان آنلاین پاسخ دهند و بازخورد مشتری را برای کمک به پیشرفت شرکت جمع آوری کنند.

۷. دربان

میانگین حقوق ملی: ۱۰۴۵۸۰۰۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک نگهبان معمولاً در یک هتل یا استراحتگاه استخدام می شود و معمولاً در میز پذیرش کار می کند. آنها از مهمانان استقبال می کنند، رزرو را تأیید می کنند، امکانات را به مهمانان نشان می دهند و اطمینان حاصل می کنند که همه چیزهایی را که برای یک اقامت راحت نیاز دارند در اختیار دارند. یک دربان همچنین به سؤالات مهمان پاسخ می دهد، پیشنهادات غذاخوری و سرگرمی را ارائه می دهد و فعالیت ها، حمل و نقل و رزرو رستوران را ترتیب می دهد.

۸. هماهنگ کننده حساب

میانگین حقوق ملی: ۱۱۰۳۱۶۰۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک هماهنگ کننده حساب اغلب برای یک آژانس بازاریابی کار می کند و به کارکنان ارشد خدمات مشتری، مانند مدیران حساب و مدیران دارایی، پشتیبانی اداری ارائه می دهد. آنها مسئول وظایفی مانند تهیه و تشکیل قراردادها و سایر اسناد، به روز رسانی پایگاه های داده داخلی، هماهنگی جلسات و گردآوری گزارش های عملکرد حساب هستند.

۹. مسئول پذیرش

میانگین حقوق ملی: ۴۷۱۷۹ تومان در سال

وظایف اصلی: مسئولین پذیرش برای سازمان های مختلفی کار می کنند، معمولاً در یک محیط میز جلو. آنها به مشتریان خوش آمد می‌گویند، به سؤالات پاسخ می‌دهند، شکایات را مستند می‌کنند و به راهنمایی مشتریان به کارمند یا بخش مناسب برای نیازهایشان کمک می‌کنند. آنها همچنین مسئول پاسخگویی به تلفن ها و انجام کارهای اداری سبک مانند چاپ، کپی و بایگانی هستند. همچنین ممکن است از آنها خواسته شود که بازدیدکنندگان را بررسی کنند و نشان های امنیتی مهمان را ارائه دهند.

۱۰. تحلیلگر میز کمک

میانگین حقوق ملی: ۱۲۰۸۱۸۴۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک تحلیلگر میز کمک یک متخصص فناوری اطلاعات است که برای کمک به مشتریان یا کاربران داخلی (مانند کارمندان دیگر) در حل مسائل فنی سخت افزاری و نرم افزاری کار می کند. آنها ممکن است درخواست ها را از طریق تلفن، ایمیل، حضوری یا با نرم افزار پشتیبانی زنده بررسی کنند. آنها همچنین ممکن است به راه اندازی تجهیزات جدید، اطمینان از رعایت امنیت و اجرای به روز رسانی های نرم افزار کمک کنند.

۱۱. نماینده خدمات اعضا

میانگین حقوق ملی: ۱۲۰۱۹۹۲۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک نماینده خدمات عضو معمولاً برای یک بانک، شرکت بیمه، باشگاه بدنسازی یا هر سازمان مبتنی بر عضویت دیگر کار می کند. آنها وظیفه دارند به مهمانان خوشامدگویی کنند، به تماس های تلفنی پاسخ دهند، سؤالات و نگرانی های خود را مطرح کنند، بازخورد مهمان را به کارمندان ارشد ارائه کنند و به اعضا در مورد مزایای سازمان، خط مشی ها و رویه ها آموزش دهند. آنها همچنین ممکن است مسئول فروش یا فروش متقابل خدمات و تکمیل تراکنش های مالی باشند.

۱۲. نماینده پشتیبانی فنی

میانگین حقوق ملی: ۱۲۸۲۱۲۸۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: نمایندگان پشتیبانی فنی یا از راه دور یا در مراکز تماس و اغلب به نمایندگی از ارائه دهندگان کابل و اینترنت یا شرکت های لوازم الکترونیکی مصرفی کار می کنند. آنها مسئول رسیدگی به نگرانی های فنی مشتری از طریق تلفن، ایمیل یا چت هستند. این متخصصان وظیفه تجزیه و تحلیل، عیب یابی و حل مسائل فنی و تعیین مراحل بعدی را دارند. آنها همچنین ممکن است معاملات مشتری مانند خرید و بازپرداخت را انجام دهند.

۱۳. مدیر خدمات مشتری

میانگین حقوق ملی: ۱۳۹۶۷۵۲۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیر خدمات مشتری به عنوان رابط بین مشتری و تیم خدمات مشتری عمل می کند. این متخصصان وظیفه نظارت بر همه طرح های رضایت مشتری، طرح سوالات و شکایات مشتری و تلاش برای اطمینان از رضایت کامل مشتریان را بر عهده دارند. آنها همچنین ممکن است مسئول مدیریت تیمی از نمایندگان خدمات مشتری باشند.

۱۴. مشاور خدمات

میانگین حقوق ملی: ۱۴۷۷۲۲۴۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: یک مشاور خدمات عموماً برای یک مرکز خدمات نمایندگی خودرو کار می کند و به عنوان رابط بین مشتریان و تکنسین های خدمات عمل می کند. آنها قرارهای تعمیر و نگهداری و خدمات را برنامه ریزی می کنند، وسایل نقلیه را بررسی می کنند و مسائل مربوط به خودرو و جدول زمانی تعمیر را با مشتریان در میان می گذارند. آنها همچنین ممکن است اتومبیل های اجاره ای را رزرو کنند، تراکنش های مالی را انجام دهند و وظایف اداری را انجام دهند.

۱۵. مدیر میز پذیرش

میانگین حقوق ملی: ۱۶۸۸۲۸۰۰۰ تومان در سال

وظایف اصلی: مدیر میز پذیرش، تمام کارکنان میز پذیرش هتل یا استراحتگاه، از جمله دربان، مسئول پذیرش و ممیزان شبانه را آموزش می دهد و هدایت می کند. آنها مطمئن می شوند که لابی تمیز و قابل ارائه است و به سؤالات و شکایات مشتری رسیدگی می کند. آنها همچنین ممکن است وظایف پذیرش یا دربان مانند خوشامدگویی به مهمانان، پاسخگویی به تلفن ها و رزرو و بازیابی رزرو را تکمیل کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *