بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۱ روش برای ارائه خدمات عالی به مشتری

رهبری خدمتگزار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ارائه خدمات عالی به مشتریان می تواند به شما کمک کند تا در بسیاری از مشاغل و مشاغل، به ویژه در فروش، خدمات مشتری، مشاوره، خرده فروشی، غذا و نوشیدنی، تبلیغات و بازاریابی، سرآمد شوید. خدمات خوب به مشتریان متکی بر ایجاد روابط قوی با مردم است. در این مقاله از ایوسی، ۱۱ روش برای ارائه خدمات عالی به مشتریان را به اشتراک می گذاریم.

خدمات خوب به مشتریان چیست؟

خدمات خوب به مشتری، کمک با کیفیت و به موقع توسط یک کسب و کار و کارکنان آن به افرادی است که از محصولات و خدمات آن استفاده می کنند یا خریداری می کنند. خدمات مشتری می تواند از کمک به مشتریان در خرید تا حل مشکلات آنها به صورت آنلاین باشد. متخصصان خدمات مشتری این مسئولیت را دارند که اطمینان حاصل کنند که مشتریان با برآوردن نیازهای خود تجربه خوبی دارند. آنها ممکن است به صورت حضوری، تلفنی یا آنلاین از طریق ایمیل یا خدمات چت با مشتریان کار کنند. از آنجایی که این یک مجموعه مهارتی است که کارفرمایان برای آن ارزش قائل هستند، توسعه مهارت های خدمات مشتری می تواند به شما کمک کند تا در حرفه خود پیشرفت کنید.

۱۱ روش برای ارائه خدمات عالی به مشتریان

در اینجا یازده راه برای تبدیل شدن به یک حرفه ای عالی در زمینه خدمات مشتری وجود دارد:

۱. صمیمی باشید

مهم ترین قانون در ارائه خدمات عالی به مشتریان، رفتار دوستانه است. سعی کنید با لبخند از مشتریان استقبال کنید و همیشه مودب و محترمانه رفتار کنید. با توجه به نیازهای مشتری و ارائه کمک یا توصیه قبل از درخواست، فعال باشید. مهم است که همیشه با مشتری خود مهربان و همدل باشید، حتی در شرایط استرس زا یا مشاجره که مشتریان ناامید یا عصبانی به نظر می رسند.

۲. به سرعت پاسخ دهید

یکی دیگر از عوامل در ارائه خدمات خوب به مشتریان، به موقع بودن پاسخ های شما است. مشتریان از پاسخ سریع به سوالات خود قدردانی می کنند، به خصوص زمانی که درخواستی حساس به زمان دارند. برای ارائه خدمات خوب به مشتریان، سعی کنید تمام تماس‌های تلفنی و ایمیل‌ها را ظرف ۲۴ ساعت برگردانید. به مشتریان خود اطلاع دهید که چه مدت طول می کشد تا به آنها کمک کنید.

۳. محصول یا خدمات خود را بشناسید

برای ارائه خدمات عالی به مشتریان خود، باید تمام جنبه های محصول یا خدماتی که می فروشید را بدانید. در حالت ایده‌آل، می‌توانید درباره ویژگی‌ها و کاربردهای آن بحث کنید، مزایای استفاده از محصول یا خدمات شما را به مشتریان خود نشان دهید و هر چیزی را که به درستی کار نمی‌کند عیب‌یابی کنید.

۴. به مشتریان خود گوش دهید

گوش دادن یکی از ساده ترین راه ها برای ارائه خدمات عالی به مشتریان است. گاهی اوقات مشتریان فقط نیاز به شنیده شدن دارند، بنابراین مطمئن شوید که فعالانه به آنچه می‌گویند گوش دهید. آنها ممکن است یک نکته معتبر داشته باشند که می توانید از آن برای بهبود محصول یا خدمات خود استفاده کنید. با گوش دادن دقیق، می توانید بفهمید که مشتری شما دقیقاً چه چیزی از شما نیاز دارد.

۵. تشکر کنید

یک «متشکرم» ساده می‌تواند در ارائه خدمات به مشتریان کمک زیادی کند. مشتریان اغلب قدردانی صمیمانه را به خاطر می آورند و به آنها یادآوری می کند که چرا شرکت شما را استخدام کرده اند یا از فروشگاه شما خرید کرده اند. تشکر از شما پس از هر معامله راهی آسان برای ارائه خدمات عالی به مشتریان است. در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که می توانید از مشتریان برای کسب و کارشان تشکر کنید:

  • یک یادداشت تشکر دست نویس بفرستید. ارسال یک یادداشت تشکر دست نویس راهی شخصی سازی شده برای نشان دادن میزان قدردانی به مشتریانتان است. بعلاوه، در دنیای دیجیتال امروزی، ارسال کارت از طریق پست، جلوه خاصی می‌افزاید.
  • ارائه نمونه رایگان دادن نمونه رایگان به مشتریان خود راهی عالی برای تشکر است زیرا دو مزیت دارد. اولاً، مشتریان اغلب وقتی چیزی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند، احساس قدردانی می‌کنند. دوم، اگر به دنبال تبلیغ یک محصول جدید هستید، یک نمونه رایگان راهی عالی برای دستیابی به آن در دست مشتریانی است که به احتمال زیاد آن را خریداری می کنند.
  • یک چیز اضافی اضافه کنید. افزودن چیزهای اضافی به کیف یا بسته مشتری خود راه خوبی برای تشکر است. گزینه ها می توانند شامل کیسه های کوچک آب نبات، برچسب یا مواد تبلیغاتی باشند.
  • تخفیف ویژه ارائه دهید. اگر علاقه مند به تشکر از مشتریان وفادار هستید، به آنها تخفیف ویژه بدهید. یکی از راه های انجام این کار این است که بلافاصله پس از خرید به آنها تخفیف بدهید. این نه تنها از آنها برای کسب و کارشان تشکر می کند، بلکه می تواند فروش دیگری را نیز تشویق کند.

۶. مشتریان خود را بشناسید

ارائه خدمات عالی به مشتریان به این معنی است که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه می خواهند. هنگامی که درک بهتری از مشتریان خود و عواملی که آنها را هدایت می کند داشته باشید، ارائه خدمات شخصی سازی شده برای مشتریان به آنها آسان تر می شود.

در اینجا چند نکته وجود دارد که چگونه می توانید مشتریان خود را بهتر بشناسید:

  • سوالات خود را بپرسید. پرسیدن چند سوال ساده از مشتریان، ساده ترین راه برای شناخت آنهاست. این همچنین یک راه عالی برای شما برای یافتن مناطقی است که می توانید از رقبای خود متمایز شوید.
  • از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی بینش هایی را در مورد آنچه مشتریان شما دوست دارند، عادات آنها و آنچه می خرند ارائه می دهند. همچنین می‌توانید از پست‌ها در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید تا مشتریان خود را بهتر بشناسید و بفهمید که آنها چه چیزهایی را در مورد محصولات یا خدمات شما دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند.
  • نظرسنجی انجام دهید. نظرسنجی ها راه خوبی برای دریافت بازخورد صادقانه از مشتریان و کسب اطلاعات خاص در مورد خواسته ها و نیازهای آنهاست.

۷. بازخورد بخواهید

درخواست بازخورد از مشتریان به آنها نشان می دهد که به نظر آنها اهمیت می دهید و می خواهید مفید باشید. اجازه دادن به آنها برای ارائه بازخورد می تواند باعث شود آنها احساس قدردانی کنند. هنگامی که مشتریان در حال تکمیل سفارشات خود هستند، می توانید از فرم های بازخورد، نظرسنجی مشتریان، پرسشنامه ها یا بازخورد دست اول استفاده کنید تا بفهمید به چه چیزی نیاز دارند و نظر آنها در مورد کسب و کار، محصولات یا خدمات شما چیست.

۸. از بازخوردی که دریافت می کنید استفاده کنید

هنگامی که از مشتریان خود بازخورد دریافت کردید، باید از آن برای بهبود فرآیند خدمات مشتری خود استفاده کنید. می‌توانید به طور منظم برای بازبینی بازخوردهایی که دریافت می‌کنید زمان بگذارید تا بتوانید زمینه‌هایی را که می‌توانید در آن بهبود ببخشید شناسایی کنید و تغییرات خاصی را که می‌توانید ایجاد کنید، یادداشت کنید.

۹. روی روابط تمرکز کنید

یک رابطه مثبت با مشتریان به شما کمک می کند تا کسب و کار بازگشت آنها را تضمین کنید. نشان دادن اینکه به آنها اهمیت می دهید ممکن است باعث وفاداری و قدردانی آنها شود. می‌توانید خدمات شخصی‌سازی شده ارائه دهید، با نام آن‌ها احوالپرسی کنید و مکالمات قبلی را یادداشت کنید تا بتوانید دفعه بعد که ملاقات کردید به آن اطلاعات مراجعه کنید.

۱۰. به وعده های خود عمل کنید

وفای به قول هایی که به مشتریانتان داده اید به شما کمک می کند تا رابطه ای قوی با آنها ایجاد کنید تا نشان دهید به آنها احترام می گذارید و ارزش اعتماد آنها را دارید. مهم است که به خاطر داشته باشید که هر تعهدی یک وعده است، چه در وب سایت شرکت نوشته شده باشد، چه در بلیط خدمات مشتری آنلاین ذکر شده باشد یا در یک تماس تلفنی به آن اشاره شود.

مشتریان زمانی را به یاد می آورند که یک شرکت یا نماینده به چیزی متعهد می شود و اعتماد دارند که هر آنچه که متعهد باشد تحویل داده خواهد شد. اگر اشتباهی رخ داد و یک قول شکسته شد، مطمئن شوید که برای جبران وعده شکسته و ایجاد مجدد اعتماد بین شما و مشتری، چیزی ارائه دهید.

۱۱. در آینده با مشتریان پیگیری کنید

اگر می‌خواهید در مورد خدمات مشتری خود فراتر از انتظارات عمل کنید، بعداً با مشتریان پیگیری کنید تا تجربه آنها را از محصول و خدمات شما بررسی کنید. وقت گذاشتن برای برقراری ارتباط با مشتریانی که ساکت بوده اند یا تماسی نداشته اند، می تواند به آنها احساس قدردانی و خاص بودن بدهد.

تماس با مشتریان پس از یک غیبت طولانی همچنین می تواند به آنها یادآوری کند که محصول یا خدمات شما وجود دارد و خدمات مشتری چقدر عالی است. پیگیری حتی می‌تواند باعث شود یک مشتری قدیمی خرید دیگری انجام دهد یا یک مرجع دهان به دهان به شخص دیگری ارائه دهد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *