بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۹ نرم افزار CRM منبع باز برای بهبود روابط با مشتری

سیستم های CRM منبع باز - نرم افزار crm

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شرکت‌ها اغلب از نرم‌افزار CRM منبع باز برای برقراری ارتباط و همکاری با مشتریان با هدف نهایی بهبود روابط خود با مشتریان استفاده می‌کنند. چندین برنامه CRM در دسترس هستند که ابزارهای مختلفی را برای کمک به شرکت ها در پیاده سازی مدیریت مشتری ارائه می دهند. اگر در زمینه مدیریت مشتری یا خدمات مشتری برای شرکت خود کمک می کنید، ممکن است برای شما مفید باشد که در مورد انواع مختلف نرم افزار CRM که می توانید استفاده کنید یاد بگیرید.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که نرم‌افزار CRM منبع باز چیست و نه برنامه‌ای را که می‌توانید برای اجرای استراتژی‌های CRM در سازمان خود استفاده کنید، فهرست می‌کنیم.

نرم افزار CRM منبع باز چیست؟

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری منبع باز (CRM) برنامه ای است که به شرکت اجازه می دهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کند و به شرکت کمک می کند تا آنها را به دست آورد و حفظ کند. نرم افزار CRM می تواند چندین کار مانند ارسال پیشنهادات و جمع آوری داده های مشتری را انجام دهد. هدف نرم افزار CRM بهبود روابط یک شرکت با مشتریانش است. نرم افزار منبع باز برنامه ای است که عمومی است و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا ویژگی های برنامه را سفارشی کنند. از آنجایی که هر توسعه‌دهنده‌ای می‌تواند نرم‌افزار منبع باز را تغییر دهد، برنامه معمولاً در یک دوره زمانی بهبود می‌یابد و استفاده از آن را آسان‌تر و مفیدتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟

۹ نرم افزار CRM منبع باز

در اینجا لیستی از ۹ نرم افزار CRM منبع باز وجود دارد که می توانید از آنها برای تعامل با مشتریان استفاده کنید:

۱. SuiteCRM

SuiteCRM در ویژگی های فروش و بازاریابی از طریق ماژول ها و طرح بندی های قابل تنظیم تخصص دارد. این برنامه شامل ابزارهای توسعه روابط و یک ویژگی داشبورد است که جریان های داده و وضعیت پروژه را نمایش می دهد. از آنجایی که این برنامه منبع باز است، می توانید ماژول های برنامه را سفارشی کنید، به این معنی که می توانید از آن با برنامه های زیادی استفاده کنید. SuiteCRM با چندین سیستم عامل کار می کند و راه اندازی ساده ای دارد که استفاده و یادگیری آن را آسان می کند. یک نسخه رایگان از SuiteCRM وجود دارد، اگرچه برخی از بسته‌های پولی نیز وجود دارند که دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند.

۲. OroCRM

OroCRM یک نرم افزار CRM سازگار است که چندین ابزار CRM مانند گزارش، تجزیه و تحلیل و یکپارچه سازی برنامه را به کاربران ارائه می دهد. یکی از مزایای این نرم افزار این است که یک نرم افزار CRM منبع باز منعطف است. این دارای یک چارچوب ساده برای استفاده است که تغییر و سفارشی سازی آن را برای توسعه دهندگان آسان می کند. نسخه اولیه OroCRM رایگان است و آن را به یک برنامه مقرون به صرفه تبدیل می کند. همچنین یک نسخه ارتقا یافته وجود دارد که می توانید برای دریافت آن هزینه کنید.

مرتبط: راهنمای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

۳. CiviCRM

CiviCRM یک نرم افزار CRM منبع باز است که برای سازمان های غیرانتفاعی بخش مدنی در نظر گرفته شده است. این برنامه برای کاربران کاملا رایگان است و برای غیرانتفاعی ها قابل دسترسی است. CiviCRM کاملاً قابل تنظیم است و در عین حال کاربر پسند است. برخی از ابزارهای آن عبارتند از مدیریت پرونده، مدیریت تماس، بازاریابی ایمیلی و ردیابی کمک هزینه. این برنامه همچنین به شرکت ها اجازه می دهد تا از طریق یکپارچه سازی برنامه ها وجوه جمع آوری کنند. اگرچه استفاده از CiviCRM مزایای متعددی دارد، اما تمرکز آن بر فروش نیست. با وجود این، توسعه دهندگان می توانند برنامه را تغییر دهند تا ویژگی های مالی را در بر گیرد.

۴. EspoCRM

EspoCRM ویژگی‌های اتوماسیون فروش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد فرصت‌های مختلف را پیدا کنند. همچنین دارای ویژگی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا مخاطبین خود را ثبت کنند و روابط خود را با گروه‌های دیگر، چه مشتری و چه سازمان تعریف کنند. EspoCRM همچنین دارای مستندات دقیق، همراه با راه حل های ذخیره سازی ابری است. این برنامه شامل امنیت داده ها، داشبورد، مدیریت تقویم و پشتیبانی مشتری می باشد. EspoCRM دارای یک نسخه خود میزبانی است که رایگان است و یک راه حل میزبانی ابری که پولی است.

نرم افزار رایگان و متن باز CRM برای مشاغل کوچک

۵. وی تایگر

Vtiger یک برنامه CRM است که هم نسخه منبع باز و هم نسخه ابری دارد و طیف گسترده ای از ابزارهای CRM را به کاربران ارائه می دهد. به عنوان مثال، شرکت ها می توانند از این برنامه برای اجرای کمپین های بازاریابی، مدیریت چرخه های فروش و ردیابی مشتریان استفاده کنند. Vtiger همچنین با ابزارهای گزارش دهی و تجزیه و تحلیل همراه با پسوندهای ایمیل همراه است. برخی از ویژگی های دیگر آن عبارتند از فعال سازی فروش، مدیریت خط لوله و اتوماسیون بازاریابی. Vtiger یک برنامه رایگان است، اگرچه چندین افزونه وجود دارد که شرکت می تواند خریداری کند.

۶. اودو

Odoo اپلیکیشنی است که با استفاده از ویژگی خود به کاربران در فروش، خدمات و عملیات خود کمک می کند. این برنامه CRM دارای طراحی ماژولار است، به این معنی که یک شرکت می تواند برنامه های مختلف را برای ایجاد یک تجربه کاربری سفارشی ترکیب کند. Odoo به شرکت ها اجازه می دهد تا ادغام های شخص ثالث را تکمیل کنند و هزاران برنامه دارد که شرکت ها می توانند از آنها استفاده کنند. این نرم افزار همچنین شامل مواد آموزشی مختلفی است که به کاربران کمک می کند تا نحوه کار با برنامه را یاد بگیرند. شرکت‌ها می‌توانند از Odoo به صورت رایگان استفاده کنند و در صورت تمایل، افزونه‌های پولی را نیز اضافه کنند.

مرتبط: ۸ گام پیشنهادی جهت پیاده سازی یک CRM موثر

۷. Axelor CRM

Axelor CRM برنامه ای است که وظایف زیادی را برای شرکت ها انجام می دهد. این یک برنامه تحت وب است، اگرچه یک نسخه دستگاه تلفن همراه نیز وجود دارد که دسترسی برنامه را افزایش می دهد. Axelor CRM به شرکت‌ها کمک می‌کند تا از طریق یکپارچه‌سازی مشتریان و سرنخ‌های شرکت و اجازه دادن به آن برای ردیابی و فیلتر کردن این اطلاعات، بر روابط با مشتری تمرکز کنند. یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار استفاده از بردهای kanban است که به کاربران اجازه می دهد تمامی فرآیندهای اپلیکیشن ها را به صورت یکجا مشاهده کنند. Axelor CRM یک برنامه رایگان و کامل است.

۸. X2CRM

X2CRM یک نرم افزار CRM با نسخه منبع باز است که امکان سفارشی سازی های مختلف را فراهم می کند. این برنامه دارای چندین ماژول مانند فروش و بازاریابی است و شامل ویژگی های اتوماسیون برای کارهای تکراری می باشد. X2CRM دارای بسیاری از ابزارهای اضافی، از جمله گردش کار، گزارش، مدیریت و امنیت است. همچنین دارای یک نسخه موبایل است که به کاربران امکان می دهد با مشتریان ارتباط برقرار کنند و اطلاعات تماس را در دستگاه های تلفن همراه خود مشاهده کنند. نسخه منبع باز X2CRM رایگان است، اگرچه ویژگی های پولی نیز در دسترس است.

۹. Zoho CRM

Zoho CRM یک برنامه نرم افزاری کامل است که به کاربران امکان می دهد با مشتریان ارتباط برقرار کنند و در عین حال موفقیت مشتری کاربر را اندازه گیری کنند. یکی از ویژگی های اصلی Zoho CRM این است که شرکت ها می توانند کارهای تکراری را برای کمک به بهینه سازی فرآیندهای شرکت خودکار کنند. این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی دیگر را به راحتی ادغام کنند که این امر باعث استفاده بیشتر نرم افزار می شود. Zoho CRM همچنین گزارش‌های بلادرنگ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به آنها کمک کند عملکرد خود را پیگیری کنند.

مرتبط: ۹۶ ابزار بازاریابی دیجیتال برای کمک به موفقیت شما (با انواع)

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *