بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه ایجاد طرح کمپین تامین مالی جمعی در ۹ مرحله

راهنمای جمع‌آوری سرمایه برای تأمین مالی موفق

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر شما یا تیم حرفه ای تان قصد راه اندازی یک کسب و کار، محصول یا خدمات جدید را دارید، ممکن است از توسعه یک طرح کمپین تامین مالی جمعی بهره مند شوید. این می‌تواند به شما کمک کند تا از کمک‌کنندگان مختلف کمک مالی کنید تا در توسعه و اجرای پروژه خود مشارکت کنید. درک نحوه ایجاد یک برنامه می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا یک برنامه کمپین ممکن است به شما در دستیابی به اهداف حرفه ای خود کمک کند یا خیر.

در این مقاله از ایوسی، ما بررسی می‌کنیم که یک طرح کمپین تامین مالی جمعی چیست، اجزای ضروری را مورد بحث قرار می‌دهیم و مراحلی را ارائه می‌کنیم که نحوه ایجاد موفقیت‌آمیز آن را توضیح می‌دهد.

مطالب مرتبط: جمع سپاری در بازاریابی چیست؟ تعریف و مثال

طرح کمپین تامین مالی جمعی چیست؟

طرح کمپین تامین مالی جمعی روشی است که استارت آپ ها و سایر کسب و کارهای جدید می توانند برای شرکت خود سرمایه جمع آوری کنند و در معرض دید قرار گیرند. کسب‌وکارها می‌توانند کمپین‌های خود را در سایت‌های تامین مالی جمعی میزبانی کنند و ممکن است درصدی از پولی را که دریافت می‌کنند به سایتی که استفاده می‌کنند بپردازند. این طرح‌ها می‌توانند به استارت‌آپ‌ها اجازه دهند تا کمک‌های مالی کوچکی از حامیان مختلف دریافت کنند تا برای توسعه محصولات یا خدمات خود در مقیاس بزرگ تأمین مالی کنند. یک طرح کمپین تامین مالی جمعی موفق ممکن است تضمین کند که کسب و کار دارای منابع مالی لازم برای رسیدن به اهداف مالی خود و راه اندازی یک محصول یا شرکت جدید است.

مطالب مرتبط: تامین مالی جمعی چیست؟ (به علاوه نکاتی برای جمع آوری پول)

اجزای اساسی یک طرح کمپین تامین مالی جمعی

یک طرح کمپین تامین مالی جمعی ممکن است شامل اجزای مهم زیر باشد:

  • اهداف مالی: هنگام ایجاد یک طرح کمپین تامین مالی جمعی، مهم است که اهداف خود را مشخص کنید تا پیشرفت خود را ردیابی کنید و تشخیص دهید که آیا سازمانی که برای آن کار می کنید می تواند محصول یا خدمات جدیدی را تا پایان کمپین راه اندازی کند یا خیر. این همچنین به شما امکان می دهد درک بهتری از میزان بودجه اضافی که ممکن است نیاز داشته باشید داشته باشید.

  • جدول زمانی: از آنجایی که تامین مالی جمعی می تواند شامل جنبه های مختلف در حال تغییر باشد، ممکن است مهم باشد که یک جدول زمانی را در برنامه کمپین خود بگنجانید. علاوه بر تاریخ شروع و پایان خود، زمان‌بندی دوره‌های قبل، راه‌اندازی و پس از راه‌اندازی را در نظر بگیرید تا به شما و اعضای تیمتان کمک کند تا پیشرفت کمپین را پیگیری کنید.

  • نمونه اولیه: یک نمونه اولیه می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا به اهداکنندگان بالقوه پروژه ای را نشان دهد که ممکن است در آن مشارکت داشته باشند و به آنها کمک کند تا هدف نهایی شما را تصور کنند. این همچنین به شما امکان می دهد تا در مورد محصول خود و هرگونه تغییر یا اصلاحی که ممکن است برای بهبود تجربیات کاربر یا رضایت مشتری انجام دهید، بازخورد و ورودی دریافت کنید.

  • اعضای تیم و نقش‌های آن‌ها: یکی از جنبه‌های جدایی‌ناپذیر طرح کمپین تأمین مالی جمعی، شناسایی اعضای تیم درگیر و نقش‌های متمایز آن‌ها است تا اطمینان حاصل شود که تمام وظایف ضروری را در نظر می‌گیرید. وظایف آنها ممکن است شامل نوشتن محتوای بازاریابی، ایجاد پست های رسانه های اجتماعی یا مدیریت پیشرفت و موفقیت کلی کمپین باشد.

  • استراتژی های بازاریابی: استراتژی های بازاریابی آینده خود را در برنامه کمپین خود ترسیم کنید تا مطمئن شوید که همه اعضای تیم به اطلاعات یکسان دسترسی دارند و می توانند بر اساس آن محتوا تولید کنند. این همچنین می تواند به شما اجازه دهد که نظرات آنها را دریافت کرده و به طور جمعی درباره روش ها و رویکردهای بالقوه طوفان فکری کنید.

مطالب مرتبط: ۱۴ منبع کارآفرین برای راه اندازی یک کسب و کار موفق

چگونه یک طرح کمپین تامین مالی جمعی موفق ایجاد کنیم

زمانی که شما و اعضای تیمتان یک طرح کمپین تامین مالی جمعی ایجاد می کنید، این مراحل را دنبال کنید:

۱. انتظارات شخصی و اهداف تامین مالی جمعی را فهرست کنید

هدف گذاری یکی از جنبه های مهم توسعه یک طرح کمپین تأمین مالی جمعی موفق است، زیرا می تواند به شما امکان دهد میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی محصول یا کسب و کار جدید خود را شناسایی کنید و پیشرفت خود را در طول مدت کمپین پیگیری کنید. این می تواند شامل ترسیم انتظارات و اهداف شخصی شما برای کمپین و همچنین هدف مالی کلی فرآیند تامین مالی جمعی باشد. علاوه بر سودهای پولی، ممکن است هدف شما دستیابی به تعداد معینی از دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی یا مشترکین ایمیل باشد تا مخاطبان و جامعه خود را افزایش دهید.

هنگام توسعه یک هدف تامین مالی جمعی، چندین متغیر را در نظر بگیرید، از جمله:

  • هزینه‌های ثابت: هزینه‌های ثابت ممکن است شامل هزینه‌های یک‌باره مرتبط با پروژه شما باشد، مانند سفر، قالب‌گیری و ابزارآلات و طراحی بسته. این بدان معناست که این هزینه ها مستقل از هزینه هر واحد محصول هستند، بنابراین شما فقط باید یک بار آنها را در بودجه خود لحاظ کنید.

  • هزینه های متغیر: سازمان ها با هر واحد محصولی که تولید می کنند هزینه های متغیری را صرف می کنند، بنابراین این هزینه به تعداد اقلامی که شما تولید می کنید بستگی دارد. هزینه های متغیر می تواند به شما کمک کند تا قیمت هر واحد را تعیین کنید و می توانید از این مقدار در هنگام تعیین اهداف کمک مالی جمعی برای ایجاد تعداد مشخصی از موارد استفاده کنید.

  • میانگین ارزش سفارش: کسب‌وکارها معمولاً قیمت‌های متفاوتی را برای مشتریان مختلف ارائه می‌دهند، مانند قیمت‌های تخفیف‌خورده برای ۲۵ سفارش اول یا کاهش هزینه برای افرادی که پنج کالا یا بیشتر سفارش می‌دهند. میانگین ارزش سفارش شما معمولاً ۱.۲۵ برابر مقدار تخفیف‌خورده‌ترین قیمت است و به شما امکان می‌دهد پیش‌بینی کنید که مشتری چقدر ممکن است هزینه کند.

۲. در مورد بودجه تصمیم بگیرید

بعد از اینکه اهداف خود را برجسته کردید، می‌توانید در مورد بودجه کمپین تصمیم بگیرید تا شما و اعضای تیمتان منابعی را که برای سرمایه‌گذاری در تلاش‌های سرمایه‌گذاری جمعی در دسترس دارید، بدانید. برخی از پلتفرم‌های تامین مالی جمعی ممکن است درصدی از پولی را که جمع‌آوری می‌کنید از سازمان شما دریافت کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است نرخ ثابتی را دریافت کنند.

علاوه بر هزینه های بازاریابی و نیروی کار، در نظر بگیرید که آیا هزینه مورد نیاز برای پرداخت به سایت میزبان تامین مالی جمعی و آن را در بودجه خود ادغام کنید. شناسایی میزان منابعی که می‌توانید در تأمین مالی جمعی سرمایه‌گذاری کنید، می‌تواند به شما کمک کند وظایفی را که اعضای تیم ممکن است انجام دهند، تفویض و برنامه‌ریزی کنید و مبلغی را که می‌توانند برای هر کار صرف کنند، مشخص کنید.

۳. یک پلتفرم تامین مالی جمعی را انتخاب کنید

پس از تعیین هزینه های مالی که می توانید در یک سایت تامین مالی جمعی خرج کنید، می توانید پلتفرمی را که قصد استفاده از آن را دارید انتخاب کنید. علاوه بر ساختار هزینه سایت، ارزیابی موقعیت مکانی خود، نوع پروژه ای که قصد دارید اجرا کنید و مدل بودجه خود را نیز در نظر بگیرید. چه در حال خندیدن به یک پروژه تکنولوژیکی، یک بازی یا نوع دیگری از محصول باشید، پلتفرم‌های مختلف ممکن است بسته به صنعت و پروژه شما، جامعه قوی‌تر و قرار گرفتن در معرض بهتری را ارائه دهند.

مدل‌های تامین مالی نیز ممکن است متفاوت باشد، بنابراین اگر در مورد دستیابی به هدف کمک مالی خود مطمئن هستید، از پلتفرمی استفاده کنید که بودجه ثابت را ارائه می‌دهد، زیرا آنها بدون توجه به اینکه به هدف خود می‌رسید یا خیر، بخش مالی خود را جمع‌آوری می‌کنند. از طرف دیگر، پلتفرم‌های تامین مالی انعطاف‌پذیر تنها در صورتی درصد خود را جمع‌آوری می‌کنند که به هدف کمک مالی خود دست پیدا کنید، و در غیر این صورت، اهداکنندگان پول خود را پس می‌گیرند و پلتفرم چیزی دریافت نمی‌کند.

۴. برنامه خود را مشخص کنید

تشریح برنامه‌های خود می‌تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که برای رسیدن به اهداف خود در طول مراحل قبل، راه‌اندازی و پس از راه‌اندازی در مسیر خود باقی می‌مانید. ایجاد یک جدول زمانی به شما این امکان را می دهد که تمام وظایفی را که شما و تیمتان ممکن است در طول مدت کمپین تامین مالی جمعی انجام دهید مرور کنید و آنها را بر اساس مرحله پروژه سازماندهی کنید.

منعطف ماندن و باز بودن این ایده که جدول زمانی شما ممکن است با توسعه کمپین تغییر کند، ممکن است مفید باشد. از آنجایی که شما به سایر افراد، اهداکنندگان و سایت‌های میزبان متکی هستید، ممکن است کنترل تمام جنبه‌های فرآیند دشوار باشد، بنابراین ممکن است برنامه شما به دلیل تاخیرها یا تغییرات برنامه تنظیم شود.

مرتبط: برنامه ریزی استراتژیک چیست؟ تعریف، تکنیک ها و مثال ها

۵. اعضای تیم خود و مسئولیت های آنها را بشناسید

پس از شناسایی بودجه و مشخص کردن برنامه خود، اعضای تیم و مسئولیت های آنها را شناسایی کنید. این مهم است که همه افراد درگیر نقش خود را درک کنند تا اطمینان حاصل شود که تیم تمام جنبه‌های کمپین را تکمیل می‌کند و در عین حال از تکرار یا تکرار وظایف اجتناب می‌کند. علاوه بر افراد، ممکن است تصمیم بگیرید از خدمات تأمین مالی جمعی برای کمک به سازماندهی و تکمیل پروژه استفاده کنید.

اگر در حال انتخاب اعضای تیم به غیر از دوستان یا همکاران فعلی هستید، نامزدهایی را در نظر بگیرید که با محصولی که در حال توسعه شما هستید آشنا هستند و افرادی که ممکن است قبلاً به توسعه محصول مشابه کمک کرده باشند. آنها ممکن است بتوانند نتایج کار قبلی خود را به اشتراک بگذارند و پیشنهادات آگاهانه ای در مورد روش های تامین مالی جمعی و استراتژی های بازاریابی که موفق بوده اند ارائه دهند.

۶. یک نمونه اولیه توسعه دهید

ایجاد یک نمونه اولیه راه خوبی برای ایجاد یک نسخه ملموس از ایده پروژه شما است و به اهداکنندگان بالقوه اجازه می دهد تا بیشتر در مورد محصول بیاموزند. این می تواند به شما و تیم شما کمک کند تا هرگونه نقص یا خطا در تولید را ارزیابی کرده و آنها را قبل از ورود رسمی کالا به بازار حل کنید.

یک نمونه اولیه همچنین به اهداکنندگان اجازه می‌دهد تا نظرات خود را در مورد کیفیت یا تجربه کاربری محصول شما ارائه دهند و می‌توانند به شما در ایجاد تغییرات لازم در ادامه توسعه آن کمک کنند. حتی اگر نمونه اولیه شما کیفیت یا سبک دقیق محصول نهایی شما را نداشته باشد، می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی ممکن است و چه سازگاری هایی ممکن است نیاز داشته باشید.

مطالب مرتبط: توسعه محصول چیست؟ (به علاوه مراحل و نکات مفید)

۷. محصول خود را ایجاد کنید و بر اساس آن قیمت گذاری کنید

بر اساس نمونه اولیه، هزینه ها و تحقیقات بازار، می توانید شروع به توسعه محصول نهایی خود کرده و قیمت واحد را تعیین کنید. همانطور که آیتم را ایجاد می کنید، بررسی کنید که آیا محصولات مشابه دیگری در بازار وجود دارد یا خیر و ممکن است کالای شما چه تفاوتی داشته باشد.

همچنین می‌توانید در نظر بگیرید که چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند و ویژگی‌های مشترک و قیمت‌های محصولات مشابه محصولاتی که تیم شما طراحی می‌کنند، چیست. می‌توانید به بودجه‌تان مراجعه کنید تا میزانی را که می‌توانید برای توسعه محصول خرج کنید، و تعداد اقلامی را که باید بفروشید تا به نتیجه برسانید یا سود کنید، مشخص کنید.

مرتبط: ۷ مدل قیمت گذاری رایج

۸. استراتژی بازاریابی خود را مشخص کنید

هنگامی که محصول نهایی را ایجاد کردید، رویکرد بازاریابی سرمایه‌گذاری جمعی و استراتژی‌هایی را که شما و اعضای تیمتان ممکن است برای افزایش آگاهی محصول و جلب نظر اهداکنندگان احتمالی استفاده کنید، در نظر بگیرید. اگر از یک آژانس بازاریابی یا تبلیغاتی استفاده می‌کنید، قبل از راه‌اندازی صفحه تأمین مالی جمعی با آنها تماس بگیرید تا مطمئن شوید که آنها آماده ارائه محتوا مطابق با جدول زمانی شما هستند.

ممکن است از برنامه ریزی پیام کمپین خود سود ببرید و آن را در کانال های بازاریابی ثابت نگه دارید. ارزش ها، ماموریت و هدف پروژه برای ایجاد محتوای برندینگ معتبر و جذابیت برای مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید. شما می توانید از همه اعضای تیم پیشنهادات خود را بخواهید و به طور مشترک یک برنامه بازاریابی متناسب با چشم انداز سازمان ایجاد کنید.

مرتبط: ۱۰ استراتژی بازاریابی محلی که کار می کنند

۹. با جامعه خود تماس بگیرید و یک لیست ایمیل ایجاد کنید

تعداد افراد در لیست ایمیل شما ممکن است ارتباط مستقیمی با تعداد کمک‌های دریافتی شما داشته باشد، بنابراین ایجاد مخاطب یکی از جنبه‌های مهم کمپین سرمایه‌گذاری جمعی موفق است. ارتباط با همکاران، دوستان و اعضای خانواده، استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر منابع بازاریابی را در نظر بگیرید تا تا حد امکان با افراد بیشتری در شبکه تیم خود تماس بگیرید.

می توانید یک صفحه فرود وب سایت ایجاد کنید که به شما امکان می دهد ایمیل های بازدیدکنندگان را جمع آوری کرده و آنها را به لیست ایمیل خود اضافه کنید. این بدان معناست که ایجاد محتوای ایمیل با کیفیت بالا و جذاب ممکن است برای کمپین شما حیاتی باشد. در حالی که بعید است که همه مشترکین شما کمک مالی کنند، آنها می توانند به اشتراک گذاری محصول شما با سایر مشتریان احتمالی کمک کنند و با ایجاد آگاهی از برند و تعامل به شما کمک کنند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *