بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۷ استراتژی و نقشه ی فوق العاده جهت افزایش آگاهی از برند

آگاهی از برند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آگاهی و شناخت از برند یا brand awareness محصول و دستاورد با اهمیت برندینگ یا برندسازی به شمار می رود . از راه آگاهی و شناخت از برند قادر خواهیم بود سرنخ ‌های فروش را به مشتری ها بدل سازیم و نتیجه آنکه؛ نرخ تبدیل کسب و کار خودمان را افزایش دهیم.

در این مقاله از ایوسی، شما را با ۱۷ شیوه ی ساده ولی بسیار کاربردی جهت افزایش آگاهی و شناخت از برند و معیارهای اندازه‌ گیری کمی و کیفی آن آشنا خواهیم نمود.

آگاهی از برند چه است؟

“آگاهی از برند” یا نام تجاری نشان دهنده ی آن می باشد که مخاطبان مدنظر شما به چه میزان با نام تجاری شما آشنا می باشند و چطور آن را تشخیص می ‌دهند. برندهایی که آگاهی و شناخت نام تجاری خودمان را بالا می‌برند به راحتی می‌توانند روند پیشرفت را طی نمایند و در معرض محبوبیت قرار گیرند. زمانی که شما به منظور محصول و یا خدمات خودمان بازاریابی انجام می‌دهید آگاهی و شناخت از نام تجاری بسیار ارزش دارد، به خصوص در مراحل اولیه کسب و کار.

ممکن می باشد آگاهی و شناخت از برند مفهوم مبهمی به نظر برسد که در حقیقت دارای ابهام هم می باشد . به منظور آن دسته از صاحبان کسب و کار و یا بازاریابان که مایل می باشند کار خودمان را با اعداد و ارقام منظم ارزیابی نمایند ، آگاهی و شناخت از برند به احتمال زیاد کمی به منظور آن‌ها مبهم می باشد. ولی فقط به این علت که این مبحث قابل اندازه گیری نمی‌باشد سبب ن می گردد که ارزش آن را نادیده گرفت.

استراتژی های افزایش آگاهی از برند

در اینجا روش و راهکارهای افزایش آگاهی و شناخت از برند را بررسی خواهیم کرد.

۱- برنامه‌ های ارجاعی

زمانی که کاربران ببینند نفعی به آن‌ها خواهد رسید با خوشحالی می‌توانند در مورد محصولات یا خدمات شما صحبت نمایند و سایرین را به آن محصول یا خدمات ارجاع دهند. «دراپ باکس» یک نمونه خوب می باشد که نشان می‌دهد چطور برنامه‌های ارجاعی هوشمند می‌توانند یک کسب و کار را رونق دهند. چراکه دراپ باکس به ازای هر دوستی که از سمت شما فرستاده می گردد نیم گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر به زمانی که دراپ باکس هنوز تازه کار خودمان را شروع کرده بود برگردیم می‌بینیم که این برنامه ارجاعی به نوعی به بازاریابی دهان به دهان کمک و مساعدت کرد و سبب شد تعداد زیادی ثبت نام در دراپ باکس صورت بگیرد که یک صرفه جویی بزرگ در هزینه ‌های بازاریابی بود.

۲- افزایش محتوای مهمان

یکی دیگر از روش های عالی به منظور به دست آوردن آگاهی برند در فضای وب، ارائه ی یک تولید محتوای با ارزش فوق العاده و زرق و برق دار به منظور اشتراک گذاری دروب لاگ های دیگر می باشد. محتوای مهمان، هنوز هم راهی قدرتمند به منظور برندسازی در یک صنعت و کسب و کار می باشد.

با وجود اینکه محتوای ایجاد شده آسیبی به وب سایت شما نخواهد زد ولی شما نیاز دارید مهمان نشر مطالب با کیفیت بالا باشید. ایجاد یک محتوای ماندگار و به یاد ماندنی و ارزشمند شما را به مخاطبان جدید معرفی می ‌کند و تاثیر ماندگاری خواهد داشت.

۳- اینفوگرافیک ‌ها

اینفوگرافیک یا محتوای بصری یک روش واضح، رنگارنگ و متنوع به منظور نمایش داده‌ها و آمار و همین طور یک روش بازاریابی بسیار جالب می باشد. این محتوای قدرتمند اغلب به صورت گسترده به اشتراک گذاشته می‌ شود و آن‌ها را بدل به یک ابزار عالی به منظور برندسازی و جهت دادن به تفکرات مخاطب کرده می باشد.

۴- همکاری های محلی

یکی دیگر از استراتژی‎‌ های ساخت برند و نام تجاری، همکاری با مشارکت ‌های محلی می باشد. شراکت با دیگر کسب و کارهای محلی به منظور برگزاری سمینارها یا جشنواره‌های مقدماتی و یا به عنوان مثال کمک و مساعدت به تیم‌ های ورزشی محلی کمک و مساعدت به رویدادهای خیریه، سبب می گردد که نام تجاری شما در سرتاسر جشنواره‌ ها و رویدادها دیده شود و کمک و مساعدت بزرگی به شناخته شدن نام تجاری شما خواهد کرد.

۵- تبلیغات بر روی ماشین

یکی از استراتژی‌ ها و متد کلاسیک و نتیجه بخش به منظور ساخت برند استفاده ی از تبلیغات بر روی ماشین می باشد. این تبلیغات می‌ تواند اشخاص را جذب کند و توجه زیادی را به خودمان معطوف کند و می‌ توانید اطمینان حاصل نمایید که هر کجا بروید مردم با نام تجاری شما آشنا خواهند شد. این کار را می ‌توانید بر روی ماشین شرکت، یا وسیله ی نقلیه ی شخصی خودمان انجام دهید.

۶- خرید رایگان

هرکسی چیزهای رایگان را دوست دارد. نام تجاری خودتان را بر روی بسته های یا محصولات رایگان درج نمایید و آن را در جشنواره‌ های محلی به صورت رایگان بین اشخاص توزیع نمایید.

۷- مسابقات شبکه ‎های اجتماعی

برگزاری مسابقه ی در شبکه ‌های اجتماعی (پیج ها، کانال ها و …) یکی دیگر از مواردی می باشد که می‌ تواند در برندسازی و تبلیغات آنلاین به شما کمک و مساعدت کند. خواهید توانست یک عکس یا ویدیو را در این شبکه‌ ها ارسال نمایید و از کاربران بخواهید به علاقمندی‌ های خودشان رای دهند. شرکت کنندگان این پیوند را با خانواده و دوستان خودمان به اشتراک می‌گذارند تا رای بیشتری کسب کنند. نتیجه آنکه؛ شما با این کار آگاهی و شناخت برند خودمان را افزایش داده اید.

۸- تمرکز اجتماعی

با گسترش روز افزون تعداد شبکه ‌های اجتماعی، تلاش به منظور فعالیت‌ های بازاریابی در تمامی این شبکه‌ های اجتماعی کاری احمقانه می باشد. اگر کسب و کار شما به منظور یک شبکه اجتماعی خاص مناسب باشد، بایستی تمرکز خودمان را بر روی آن شبکه ی اجتماعی بگذارید. مثلا ، وب سایت ‌هایی که از از عکس‌های سنگین در تبلیغات خودمان استفاده می‌ نمایند ممکن می باشد بر روی اینستاگرام یا پینترست تمرکز کنند.
شما همچین بایستی بدانید مخاطبان شما بیشتر از چه شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌ نمایند و تمرکز خودمان را بر روی این شبکه‌ها قرار دهید. ولی این به این معنا نیست که به صورت کامل شبکه‌های اجتماعی دیگر را رها نمایید ، بلکه بایستی بیشترین تلاشتان را به منظور آن شبکه‌های اجتماعی خاص انجام دهید. اگر در مورد شبکه اجتماعی اصلی که در مورد آن مطمئن نیستید خواهید توانست شروع به تحقیق و تجزیه و تحلیل نمایید تا ببینید که ترافیک ارجاع شما در کدام شبکه بیشتر می باشد.

۹- شبکه اجتماعی لینکدین

ما قبلا کمی درباره ارزش محتوای مهمان صحبت کردیم، ولی راه های دیگری هم به منظور انتشار نام شما در وب وجود دارد. اخیرا لینکدین به کاربران اجازه داده می باشد که از راه ابزار انتشار، پست ها را انتشار دهند. اگر پست‌های شما توجه کافی را دریافت نمایند می‌توانند در پست‌های لینکدین توسط کاربران زیادی به اشتراک گذاشته شود.

۱۰- داستان سرایی

اگر خواستار آن هستید که یک برند به یاد ماندنی باشید بهتر می باشد از داستان سرایی استفاده نمایید . اگر شما بتوانید داستان‌ های قانع کننده‌ ای ایجاد نمایید که به طور عمقی و اثرگذار با کاربر ارتباط برقرار کند آن‌ها نام تجاری شما را به این زودی‌ها فراموش نخواهند کرد.

۱۱- شخصیت منحصر به فرد

یکی از روش های مطمئن به منظور افزایش آگاهی و شناخت برند، ایجاد هویت نام تجاری منحصر به فرد می باشد. اگر شما در صنعتی کار می ‌نمایید که تا حدودی به منظور کمدی یا شخصیت سازی مناسب است، خواهید توانست نام تجاری خودمان را از راه این شخصیت به شدت به یادماندنی نمایید .

نه فقط ایجاد یک شخصیت بامزه و یا کمدی مخاطبان را با تبلیغاتی جالب مواجه می‌کند بلکه سبب می گردد آن‌ها احساسات خودمان را به صورت بازاریابی ویروسی به یکدیگر منتقل نمایند و آن را در سرتاسر وب به اشتراک بگذارند.

۱۲- پادکست‌ ها

شروع پادکست در صنعت خودتان به صورتی که در آن با کارشناسان آن صنعت مصاحبه می‌نمایید ، راهی عالی به منظور ساختن نام تجاری شما می باشد. بعضی از صنایع مانند بازاریابی، تولید محتوای صوتی به منظور اشخاص مبتدی ارائه می‌دهند.

شما علاوه بر برندسازی از این راه خواهید توانست تبلیغات در پادکست را هم امتحان نمایید .

۱۳- تبلیغات کلیکی

در حالی که این روزها سئو و بهینه سازی وب سایت به منظور موتورهای جست و جو به شدت رقابتی شده است، تبلیغات PPC یک راه حل بسیار هوشمندانه به منظور دیده شدن برند شما در گوگل می باشد. این تبلیغات قادر خواهد بود به شما کمک و مساعدت کند در نتایج بالای جست و جو ی گوگل نشان داده شوید. حتی اگر کاربران در نهایت بر روی تبلیغات شما کلیک هم نکنند، دیدن نام تجاری شما در نتایج بالای صفحه کمک و مساعدت بسیار زیادی به برندسازی و آگاهی و شناخت نام تجاری شما می ‌کند.

۱۴- کمپین‌ های بازاریابی مجدد

چرا بازاریابی مجدد یک استراتژی پرطرفدار به منظور افزایش آگاهی و شناخت نام تجاری است؟ بازاریابی مجدد شامل نشان دادن تبلیغاتی به کاربرانی می باشد که از وب سایت شما بازدید کرده اند، ولی قبل از دیدن تبلیغات آن را ترک کرده‌اند. تبلیغات بازاریابی مجدد در سرتاسر وب‌ سایت هایی که مخاطبان شما بازدید می‌ نمایند قرار داده شده‌اند. آن‌ها به زودی می‌توانند نام تجاری شما را در تمامی جا ببینند مثلا دروب لاگهای مورد علاقه خودمان زمانی که در حال خرید می باشد ند. این موضوع سبب می گردد که نام تجاری شما بسیار بزرگتر شود و این یک راه بسیار عالی به منظور افزایش نرخ تبدیل می باشد.

۱۵- تبلیغاتی پولی در شبکه‌ های اجتماعی

بازاریابی اجتماعی ارگانیک یا طبیعی روز به روز دشوارتر می گردد و کسب و کارهای بیشتری به تبلیغاتی پولی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند. فیس بوک و توییتر به نسبت ارزان تر و کاربردی تر می باشند به منظور این نوع تبلیغات. در این نوع تبلیغات تمامی نمی‌کند که کاربران بلافاصله خرید نمایند یا خیر، بلکه سبب ایجد آشنایی بیشتر و آگاهی و شناخت از نام تجاری و نتیجه آنکه؛ آمادگی آن‌ها به منظور خرید می گردد.

۱۶- تبلیغات جنجالی

یکی از روش های به دست آوردن آگاهی و شناخت نام تجاری بحث برانگیز بودن و جنجالی بودن آن می باشد. ولی ممکن می باشد این نوع استراتژی به منظور تمامی کسب و کارها مناسب نباشد. با این رویکرد شما ممکن می باشد توجه مخاطب خودمان را به دست آورید ولی اینکه این توجه خوب باشد یا بد بستگی به موضوع بحث و رویکرد شما دارد.

۱۷- بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر

دوستان شما که در جایگاه خوبی قرار دارند یک راه آسان به منظور افزایش آگاهی و شناخت نام تجاری شما می باشد. شما بایستی اینفلوئنسرها و تاثیرگذاران در صنعت خودمان را شناسایی نمایید . این اینفلوئنسرها بایستی کسانی باشند که به صورت بالقوه به کسب و کار شما کمک و مساعدت کنند. با این نوع افزایش آگاهی و شناخت برند، در زمان کوتاهی تبدیل به یک برند سوپر استار خواهید شد.بنابراین اینفلوئنسر مارکتینگ را جدی بگیرید.

چطور باید آگاهی از نام تجاری را اندازه گیری کرد؟

آیا شما می‌ دانید که فعالیت های آگاه سازی برند شما کار می ‌کند یا نه؟ اگر نه چطور خواستار آن هستید این آگاه سازی را تقویت نمایید و یک بحران رقابتی را رفع نمایید ؟ درست مانند هر روش دیگری این نوع بازاریابی هم قابل اندازه گیری می‌باشد.

درست می باشد که آگاهی و شناخت از نام تجاری را نمی‌ شود با راه کار های سنتی اندازه گیری کرد ولی شما خواهید توانست میزان محبوبیت و آگاهی و شناخت از برند خودمان را با تعیین برخی معیارها و انجام برخی فعالیت‌ها بررسی نمایید. در اینجا برایتان چند راه آورده‌ایم که از این راه خواهید توانست آگاهی و شناخت نام تجاری خودمان را ارزیابی نمایید:

معیارهای کمی برای اندازه گیری و سنجش آگاهی از برند

این اعداد می‌تواند به شما کمک و مساعدت کند تصویری کلی از نام تجاری خودمان را به دست آورید. به منظور اندازه گیری کمی خواهید توانست این معیارها را بررسی نمایید:

ترافیک مستقیم

اولا، ترافیک مستقیم نتیجه تعداد افرادی می باشد که نام تجاری شما را در URL تایپ کرده اند و قصد بازدید از وب سایت شما را داشته اند. عددی که از تعداد ترافیک مستقیم شما به دست می ‌آید به شما می‌ گوید که بازاریابی شما تا چه حد منجر به افزایش بازدید وب سایت شما شده می باشد. این یک معیار با اهمیت برایتان می باشد چراکه بسیاری از مصرف کنندگان از راه رسانه ‌های اجتماعی، تبلیغات و پیدا کردن نام تجاری شما از راه تایپ کلمات کلیدی با محصول شما آشنا می ‌شوند. زمانی که مصرف کنندگان به صورت مستقیم به وب سایت شما دسترسی پیدا می‌ نمایند به این معنا می باشد که قبلا از نام تجاری شما آگاه شده اند.

تعداد ترافیک وب سایت

این تعداد فقط نشان دهنده ترافیک وب سایت می باشد که به شما می‌ گوید چه تعداد از جمعیت عمومی فضای اینترنت محتوای شما را بررسی می ‌کنند. این ارقام کاملا به شما نمی‌گوید که این تعداد بازدید کننده از کجا آمده اند ولی با اهمیت این می باشد که آن‌ها از نام تجاری شما آگاه می باشند و آن را بررسی می‌کنند.

تعاملات اجتماعی

تعاملات اجتماعی می‌تواند به دنبال کنندگان، لایک‌ ها، توئیت‌ ها و دیگر نظرات اشاره می کند. تعاملات اجتماعی این را به شما انعکاس می‌دهد که چطور بسیاری از اشخاص با نام تجاری شما آشنا می‌ شوند و با آن ارتباط برقرار می‌ نمایند و همین طور محتوای شما چطور آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معیارهای کیفی برای اندازه گیری و سنجش آگاهی از برند

این مرحله جایی می باشد که اعداد و ارقام نقش کمرنگ تری نسبت به معیارهای کمی دارند. ولی این تاکتیک ها هنوز هم می‌توانند به شما کمک و مساعدت نمایند تا بفهمید چه تعداد اشخاص از نام تجاری شما آگاه می باشد ند.

اندازه گیری کیفی به دو صورت انجام می‌گیرد:

جست و جو در موتور گوگل

انجام این کار سبب می گردد که شما بدانید با چه سرعتی درباره نام تجاری شما در فضای آنلاین صحبت می گردد . این کار به شما در مورد هر مراجعه شخص ثالث به وب سایت هشدار خواهد داد. دقت نمایید که به هر میزان نام تجاری شما پیشرفت و رشد بکند به همان میزان هم قوانین و ترفندهای موتور گوگل هم افزایش پیدا می‌کند.

گوش دادن به نظرات در اجتماع

گوش دادن به نظرات در مورد برند شما در اجتماع مانند رصد شبکه های اجتماعی به منظور به دست آوردن نظرات طبیعی و واقعی یکی دیگر از راه های اندازه گیری کیفی آگاهی و شناخت نام تجاری می باشد. مواردی مانند اینکه چه کسانی شما برند شما را تگ می‌کنند، چه کسانی برند شما را منشن می‌ نمایند در کامنت های شان و مخاطبان درباره نام تجاری شما در رسانه‌ های اجتماعی چطور صحبت می‌ کنند.

ایجاد نظرسنجی در شبکه‌ های اجتماعی

این فرایند بازخورد مستقیم از مشتریان و مخاطبان را در اختیار شما قرار می‌ دهد که به صورت باورنکردنی برایتان مفید می باشد. نه فقط به شما اجازه می‌دهد بدانید چه کسی از نام تجاری شما آگاه می باشد بلکه شما را متوجه می‌ کند به چه چیزهایی درباره برند خودمان فکر نمایید .

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *