بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مزایای هدف گذاری در بازاریابی (و نحوه انجام آن)

چگونه بازارهای هدف ایده آل خود را برای کمپین های پولی شناسایی کنید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کمپین‌های بازاریابی که مخاطب خاصی را هدف قرار می‌دهند، می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا بازارهای بزرگ‌تر را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنند و گروه‌های خاصی از مشتریان بالقوه را به یک برند مرتبط کنند. ایجاد یک استراتژی بازاریابی که اهداف بازاریابی شما را مشخص می کند، می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا مشتریان مناسب را هدف قرار دهد. اجرای استراتژی های بازاریابی هدف می تواند افراد بیشتری را قادر سازد تا برند شما را کشف کنند و مشتریان بیشتری را برای افزایش فروش به کسب و کار شما جذب کنند.

در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که بازاریابی هدف چیست، مزایای آن و چگونه می توانید از بازاریابی هدف استفاده کنید.

بازاریابی هدف چیست؟

بازاریابی هدف می تواند کسب و کار شما را با گروه های خاصی از افراد که به محصول شما علاقه مند هستند مرتبط کند. بخشی از مشتریان بالقوه را بر اساس نیازهای منحصر به فرد آنها تعریف می کند و هدف آن ارائه خدمات به آنهاست. از یک استراتژی هدف گذاری برای بازاریابی برند خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که مشتریان محصولات و خدمات شما را خریداری می کنند.

چهار نوع رایج تقسیم بندی بازار وجود دارد:

  • تقسیم بندی روانشناختی: این دسته شامل باورها، ارزش ها، سبک زندگی، شخصیت و علایق می شود.

  • تقسیم بندی جغرافیایی: این دسته شامل منطقه، شهر، محله، کد منطقه و کشور است.

  • تقسیم بندی جمعیتی: این دسته شامل جنسیت، سن، تحصیلات، مذهب، نژاد و وضعیت تأهل است.

  • تقسیم بندی رفتاری: این دسته شامل عادات خرج کردن یا خرید، تعاملات برند و وضعیت کاربر است.

مطالب مرتبط: همه آنچه باید در مورد بازاریابی یکپارچه بدانید

مزایای بازاریابی هدف

بازاریابی هدف به مدیریت مشتریان فعلی شما و افزایش سرنخ کمک می کند. بازاریابی هدف مزایای متعددی دارد، از جمله:

ارتباط مستقیم با یک مخاطب خاص

وقتی مستقیماً با یک گروه هدف صحبت می کنید، اطلاعات بازاریابی با مخاطبان طنین انداز می شود. کسب‌وکارهایی که مشتریان متنوعی دارند، معمولاً هنگام استفاده از کمپین‌های بازار که آنها را مستقیماً به مشتریان بالقوه مرتبط می‌کند، با چالش‌های بازاریابی مواجه می‌شوند. برای مثال، ممکن است برای شما چالش برانگیز باشد که به گروه بزرگی از مردم خطاب کنید و آنها را متقاعد کنید که برند شما را بخرند. گروه های بزرگتر را تقسیم کنید، تا بتوانید با کسانی که به محصولات یا خدمات خود علاقه مند هستند، برخورد کنید.

از آنجایی که هر فردی ممکن است دیدگاه متفاوتی نسبت به برند شما داشته باشد، داستان‌ها یا شعارها می‌توانند به طور متفاوتی برای هر فردی طنین انداز شوند. از طریق بازاریابی هدف، می توانید نیازهای هر مشتری را بهتر درک کنید و یک کمپین بازاریابی ایجاد کنید که مخاطب خاصی را هدف قرار دهد، بنابراین می توانید انتظارات آنها را برآورده کنید.

جذب سرنخ های با کیفیت بالا

وقتی مستقیماً با مخاطبی که هدف آن هستید صحبت می کنید، می توانید مشتریان بالقوه را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. کمپین بازاریابی هدف شما می تواند به گروه خاصی که می خواهید با کسب و کار خود درگیر شوید دسترسی پیدا کند. وقتی به گروه‌های مناسب دسترسی پیدا می‌کنید، به احتمال زیاد سرنخ‌های باکیفیتی دریافت می‌کنید که می‌توانند به مشتریان بالقوه تبدیل شوند. مطمئن شوید که مشتریان فعلی خود را حفظ کنید زیرا به دنبال چشم انداز جدید برای افزایش فروش خود هستید.

مرتبط: سرنخ فروش در مقابل بالقوه: تعاریف، کارکردها و نکات

برجسته کردن یک برند

وقتی از صحبت کردن با همه افراد در بازار اجتناب می کنید و روی یک مخاطب خاص تمرکز می کنید، شروع به متمایز شدن از رقبا می کنید. مطمئن شوید که برند خود را بازاریابی می کنید تا هر مشتری به راحتی بتواند شما را شناسایی کند. وقتی مشتریان برند شما را تشخیص می دهند، به احتمال زیاد از شما خرید می کنند، به خصوص اگر تجربه مثبتی داشته باشند. از موقعیت برتر خود در بازار استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که برند شما منحصر به فرد و شناخته شده باقی می ماند.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

توسعه وفاداری عمیق تر مشتری

توانایی متمایز شدن از رقبا با دستیابی به مشتریان در سطح مستقیم و فردی می تواند به شما در ایجاد روابط طولانی مدت کمک کند. وقتی مشتریان برند شما را منحصر به فرد تشخیص می دهند و احساس می کنند که انتظارات خاص آنها را برآورده کرده اید، به احتمال زیاد به برند شما وفادار خواهند بود و مشتری را برای شما به دست می آورند که بارها و بارها از شما خرید کند.

بهبود روابط با مشتری

نزدیک شدن به مشتریان و ایجاد روابط قوی به آنها کمک می کند خدمات و محصولات شما را متفاوت ببینند. وقتی درک عمیق تری از مشتریان بالقوه خود ایجاد می کنید، بر نیازهای آنها تمرکز می کنید و می بینید که چگونه می توانید انتظارات آنها را برآورده کنید. ویژگی هایی را که ممکن است در محصولات و خدمات خود بگنجانید شناسایی کنید تا اطمینان حاصل کنید که در حین بهبود برند خود با نیازهای مشتریان خود مطابقت دارید.

مرتبط: ۷ روش برای استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری

تمرکز بر یک بخش خاص

بازاریابی هدف می تواند شما را قادر سازد تا در مورد برنامه های بازاریابی، جهت گیری برندها و ابتکارات خود دقیق تر باشید. از طریق بازاریابی هدف، می توانید روی اهداف بازاریابی خود تمرکز کنید، همه افراد شرکت را برای یک هدف کار کنند و روی چشم انداز خود تمرکز کنید. مزیت تمرکز بر بازاریابی هدف، ایجاد گروه های کوچکی از افراد است که می توانید به کسب و کار خود متصل شوید. رویکرد بازاریابی متمرکز به کسب و کارها کمک می کند تا از منابع، بودجه و زمان خود برای ایجاد روابط تجاری بیشتر با خریداران بالقوه استفاده کنند.

بهبود محصولات و خدمات

بازاریابی هدف، اپراتورهای تجاری را قادر می‌سازد تا به گروه‌های کوچکی از افراد دسترسی داشته باشند و بهترین خدمات و محصولاتی را که نیازهایشان را برآورده می‌کند، به آنها ارائه دهند. شرکت‌های فروش برند می‌توانند روزانه با مخاطبان مختلف ارتباط برقرار کنند تا مشتریان بالقوه را از مزایای خرید محصولات و خدمات خود مطلع کنند. به عنوان مثال، یک برند خمیردندان ممکن است نوارهای سفید کننده را برای مشتریان ۳۵ ساله و بالاتر معرفی کند. تیم بازاریابی هدف ممکن است متوجه شود که افراد در این سن دچار مشکلات دندانی می شوند و چنین محصولاتی می توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.

نحوه استفاده از بازاریابی هدف

برای بهبود فروش شرکت خود، مزایای هدف قرار دادن گروه های کوچک از افراد را در نظر بگیرید. این می تواند فرصت هایی را برای بهبود فروش باز کند. در اینجا چند راه برای استفاده از بازاریابی هدف وجود دارد:

۱. ارتباطات را بهبود ببخشید

از زبانی استفاده کنید که مخاطب هدف شما به راحتی آن را بفهمد. وقتی مشتریان خود را بشناسید، می توانید در سطح شخصی تری با آنها ارتباط برقرار کنید. این رضایت را افزایش می دهد و به شما کمک می کند به طور موثر با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنید.

مرتبط: راهنمای کامل شبکه سازی

۲. محتوای بهتر ایجاد کنید

با رویکرد بازاریابی هدفمند، می توانید محتوای ارزشمندتری ایجاد کنید که با انتظارات مشتریان خود مطابقت داشته باشد. به جای تولید اینفوگرافیک های عمومی، کتاب های الکترونیکی، پست های وبلاگ و مقالات، هدف قرار دادن یک مخاطب خاص به شما این امکان را می دهد که محتوای با کیفیتی ایجاد کنید که خواسته ها، خواسته ها و ترس های آنها را برطرف کند. خطاب قرار دادن یک گروه خاص به شما کمک می کند تا محصولات یا خدمات خود را برای خریدارانی که می دانید علاقه مند هستند بازاریابی کنید و پایگاه مشتری خود را افزایش دهید.

۳. بهبود سئو

با بهینه سازی سئو، احتمال دستیابی به مشتریان خود را افزایش دهید. بازاریابی هدف به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی مناسب برای رتبه بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل را شناسایی کنید. از طریق کلمات کلیدی مناسب در محتوای خود، می توانید سرنخ های بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید. اگر از وب سایت کسب و کار خود برای بازاریابی محصولات خود استفاده می کنید، سئو را بهبود بخشید تا مشتریان بیشتری را به سمت برند خود جذب کنید.

مرتبط: راهنمای قطعی بازاریابی سئو

۴. ترافیک بیشتری را هدایت کنید

با هدف قرار دادن مخاطبان مناسب، ترافیک بیشتری را به وب سایت کسب و کار خود هدایت کنید. روی شناسایی مخاطبان هدف شما و محصولات یا خدماتی که می خواهند بخرند تمرکز کنید. استفاده از کمپین جستجوی پولی یکی از راه هایی است که می توانید مشتریان بیشتری را به محصولات و خدمات خود جذب کنید.

۵. کمپین های ایمیلی موثر ایجاد کنید

از بازاریابی هدف برای ارسال ایمیل به افراد مناسب، با محتوای مناسب و در زمان مناسب استفاده کنید. آنچه را که در مورد مشتریان خود می دانید به کار ببرید تا آنها را در سفر مشتری به سمت خرید کالاها و خدمات از کسب و کار خود راهنمایی کنید. ارسال ایمیل‌های مناسب به بخش‌های هدفمند می‌تواند منجر به وب‌سایت یا کسب‌وکار شما شود و به شما در بهبود فروش کمک کند.

مرتبط: ۸ نوع کمپین بازاریابی برای رونق کسب و کار

۶. تبلیغات جذاب ایجاد کنید

دانش خود را از مخاطبان خود برای یافتن سایت هایی که می توانید در آن تبلیغات نمایشی قرار دهید، به کار ببرید. تبلیغات خود را در سایت هایی قرار دهید که به احتمال زیاد توسط مشتری بالقوه شما بازدید می شود و سپس داده های تولید شده توسط آگهی را ردیابی کنید. افرادی که آگهی‌های پولی را مشاهده می‌کنند، می‌توانند درباره محصولات یا خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و به طور بالقوه آنها را خریداری کنند.

۷. از شبکه استفاده کنید

از اطلاعاتی که در مورد مخاطبان خود دارید برای شناسایی فرصت‌های پست مهمان استفاده کنید که می‌تواند به برند شما در متمایز شدن از رقبا کمک کند. با نوشتن محتوای ارزشمند برای وب سایت های دیگر که مشتریان مورد نظر شما را جذب می کند، برای وب سایت خود سرنخ ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا یک رابطه طولانی مدت با سایر اینفلوئنسرها ایجاد کنید و مشتریان جدیدی به دست آورید.

۸. از شبکه های اجتماعی بهره ببرید

استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی می تواند آگاهی از محصولات و خدمات شما را افزایش دهد. اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهند تا تبلیغاتی ایجاد کنید که گروه‌های خاصی را هدف قرار می‌دهند. بسیاری از مردم از فیس بوک استفاده می کنند و این راه خوبی برای یافتن مشتریان علاقه مند به یک محصول خاص است. از طریق تبلیغات فیس بوک، می توانید گروه کوچکی از مشتریان بالقوه را هدف قرار دهید. این مشتریان همچنین ممکن است دیگران را به برند شما ارجاع دهند و مشتریان جدیدی برای شما به ارمغان بیاورند.

سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند توییتر، لینکدین، یوتیوب و اینستاگرام نیز گزینه هایی دارند که کسب و کارها را قادر می سازد تا کاربران را بر اساس تقسیم بندی بازار هدف قرار دهند. شما می توانید با اعمال معیارهای خاصی از جمله موقعیت جغرافیایی، سن و جنسیت، تبلیغ خود را متمرکز کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *