بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۲۰ مهارت جدید ضروری برای یادگیری پیشرفت شغلی

مهارت جدید ضروری برای یادگیری

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

هنگامی که به دنبال شغل هستید یا سعی می کنید در حرفه خود پیشرفت کنید، می توانید مهارت های جدیدی را توسعه دهید که به ویژه برای کارفرمایان چشمگیر است. در این مقاله از ایوسی، ۲۰ مهارت برای یادگیری و چگونگی بهبود آنها را مرور خواهیم کرد.

۲۰ مهارت جدید برای تقویت شغل شما

توسعه مهارت‌های جدید به شما کمک می‌کند فرصت‌هایی را برای پیشرفت شغلی خود به دست آورید. در اینجا ۲۰ مهارت وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

۱. کد نویسی اولیه

محل های کار اکنون بیشتر به رایانه وابسته هستند و بنابراین به کارکنانی با مهارت های کدنویسی و برنامه نویسی نیاز دارند. کدنویسی شامل تعیین یک کار رایانه ای برای انجام آن بر اساس دستورالعمل هایی است که شما مشخص کرده اید. بنابراین، کسانی که مهارت های کدنویسی دارند، می توانند پتانسیل بیشتری برای یافتن مشاغل بیشتر و کسب درآمد بیشتر داشته باشند.

۲. تجزیه و تحلیل داده ها و آمار

این مجموعه از مهارت ها توانایی جمع آوری جزئیات کلیدی از مجموعه ای از اطلاعات و تفسیر آن جزئیات برای تشکیل یک نتیجه است. کارفرمایان از تجزیه و تحلیل داده ها و آمار استفاده می کنند تا محصولات و خدمات خود را به بازارهای خاص هدایت کنند یا ثابت کنند تغییرات تولید نتایج مطلوبی داشته است. تجزیه و تحلیل داده ها و آمار به شما این امکان را می دهد که یک نتیجه منطقی بگیرید و آن را به افراد دیگر منتقل کنید. داشتن و استفاده از این مهارت ها به شما کمک می کند تا مشکلات پیچیده را حل کنید و شهرت خود را به عنوان یک متخصص قابل اعتماد در زمینه خود افزایش دهید.

مطالب مرتبط: تجزیه و تحلیل داده ها: تعریف، انواع و مزایا

۳. سواد دیجیتال

بیشتر مشاغل به شدت به آخرین فناوری متکی هستند، و به روز ماندن در مورد جدیدترین تکرارهای برنامه های اصلی شرکت شما به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که شما قابل فروش خواهید بود. دریافت گواهینامه ها در آخرین فناوری به ارزش شما به عنوان یک کارمند می افزاید.

مرتبط: سواد اطلاعاتی چیست؟ چگونه مهارت های خود را بهبود بخشید

۴. زبان خارجی

دنیای تجارت به طور فزاینده ای در حال جهانی شدن است و تقاضا برای کسانی را ایجاد می کند که به چندین زبان مسلط هستند. کارفرمایان تمایل دارند به دنبال متخصصانی باشند که بتوانند به راحتی با مشتریان در بازارهای بین المللی و داخلی ارتباط برقرار کنند. داشتن این مهارت های زبانی احتمالاً پتانسیل درآمدزایی و پیشرفت کلی شغلی شما را افزایش می دهد. کارمندانی که به زبان های چینی، اسپانیایی و فرانسوی مهارت دارند، بیشترین تقاضا را در میان شرکت های آمریکایی دارند.

۵. مدیریت پروژه

مهارت‌های مدیریت پروژه ابزارهای بسیار مطلوبی هستند که مجموعه‌ای از فرآیندها و دستورالعمل‌ها را برای ساده‌سازی تمام پروژه‌های شما ارائه می‌دهند. آنها به شما این امکان را می دهند که دامنه کامل یک پروژه را درک کنید و آن را از ابتدا تا انتها مدیریت کنید. با ترکیب مهارت‌های مدیریت پروژه، سازمانی و حل مسئله، می‌توانید به سرعت مراحلی را که تیم شما برای ارائه پروژه در چارچوب پارامترهای داده شده نیاز دارد، استراتژی و اولویت بندی کنید، که به شما مزیت رقابتی بزرگی در پیشرفت شغلی می‌دهد.

مطالب مرتبط: آشنایی با فرآیندها و مراحل مدیریت پروژه

۶. سخنرانی عمومی

سخنرانی عالی در جمع به معنای انتقال ایده های خود به یک گروه به روشی واضح و قانع کننده است. همانطور که در دنیای حرفه ای پیشرفت می کنید، ممکن است از شما خواسته شود یا حتی از شما خواسته شود که به طور عمومی در مورد کار خود صحبت کنید. شما باید خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کنید. یادگیری اینکه چگونه در سخنرانی عمومی بهتر عمل کنید راهی عالی برای بهبود مهارت های عملکردی شما در تقریباً هر شغلی است.

مطالب مرتبط: از هیچ سخنران شوید / استمرار لازمه ی موفقیت در سخنوری

۷. رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال

اگر می خواهید در بازار کار رقابت کنید، باید بدانید که رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال چگونه کار می کنند و ارزش آنها برای کسب و کارها چیست. توانایی استفاده از رسانه های اجتماعی و حرکت در آنها یک مهارت ارزشمند است، به خصوص در مورد بازاریابی دیجیتال.

مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال

۸. تندخوانی

وقتی افراد سریع مطالعه می‌کنند، می‌توانند پاراگراف‌های بزرگ و تکه‌های اطلاعات را درک کنند، به‌جای اینکه کلمه به کلمه به آرامی هر عبارت را پردازش کنند. این مهارت به شما امکان می‌دهد سریع‌تر و با حفظ بیشتر مطالعه کنید. همچنین توانایی خواندن سریع به شما امکان می دهد برنامه خود را بهتر مدیریت کنید و بهره وری بیشتری داشته باشید.

مطالب مرتبط: مطالعه‌ی موثر با روش حرفه‌ای SQ3R در ۵ قدم

۹. تولید ویدئو و صدا

بسیاری از کسب‌وکارها برای بیان داستان یا تبلیغ کسب‌وکار خود بدون محدودیت تجاری، به تولید ویدیو یا صدا متکی هستند. اکنون تقریباً در هر صنعتی می توان متخصصان ویدیو و صدا را یافت. مهارت‌های ویرایش ویدیو شما را قادر می‌سازد تا عکس‌های ویدیویی را مرتب کرده و تغییر دهید تا ساختاری منسجم ایجاد کنید. تولید صدا به ضبط و ویرایش صدا اشاره دارد که صدای واضحی را تضمین می کند که نیازهای خلاقانه پروژه های مختلف را برآورده می کند. افزودن این مهارت ها به رزومه می تواند ارزش شغلی شما را افزایش دهد.

۱۰. توسعه وب

جزء اصلی توسعه وب، توانایی خواندن و نوشتن در زبان های برنامه نویسی است. این زبان‌ها یا کدها همان چیزی هستند که برنامه‌ها، برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها را ایجاد می‌کنند و به آن‌ها دستور می‌دهند تا به درستی اجرا شوند. این مهم است زیرا مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در توسعه وب، مانند توانایی تجسم، اتصال و برقراری ارتباط اطلاعات، همان مهارت هایی هستند که روزانه از آنها استفاده خواهید کرد.

مطالب مرتبط: درباره توسعه دهنده وب بیاموزید

۱۱. سازگاری

توانایی انطباق با فناوری، افراد و ایده های جدید برای پیشرفت شغلی شما ضروری است. کارفرمایان به دنبال انعطاف پذیری لازم برای انطباق با فناوری، همکاری ها و فلسفه های جدید هستند. رسیدن به اهدافی که برای آن تلاش می کنید، مستلزم تمایل به ایجاد تغییرات در مواقع ضروری است.

مرتبط: ۶ مهارت مهم سازگاری در محل کار

۱۲. ارتباطات

ارتباطات مجموعه‌ای از مهارت‌ها است که اگر به درستی به کار گرفته شوند، می‌توانند به پیشرفت شغل شما در هر جهتی که می‌خواهید کمک کنند. ارتباط موثر شامل موارد زیر است:

  • واضح صحبت کردن

  • گوش دادن فعال

  • مشاهده

  • نوشتن

استفاده از این مجموعه از مهارت ها برای ارائه و دریافت اطلاعات به طور موثر و کارآمد مهم است – برای موفقیت در هر شغلی حیاتی است.

مطالب مرتبط: چگونه یک ارتباط دهنده خوب باشیم

۱۳. تفکر خلاق

خلاقیت در بازار جهانی امروز حیاتی است. تفکر خلاق می تواند منجر به نوآوری هایی شود که به شرکت شما کمک می کند تا در بین رقبا برجسته شود و توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کند. بسیاری از کارفرمایان خلاقیت را به عنوان یکی از مهم ترین مهارت ها هنگام بررسی نامزدهای شغلی می دانند. یادگیری نحوه به کارگیری تفکر خلاق در مسئولیت های شغلی می تواند به شما کمک کند تا راه حل های جدید و موثری را برای چالش های رایجی که ممکن است در نقش خود با آنها روبرو شوید ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: ۱۸ تمرین خلاقیت برای بهبود تفکر خلاق و حل مسئله در محل کار

۱۴. خواندن

وقتی می خوانید، حتی اگر داستانی باشد، یاد می گیرید و جهان بینی خود را گسترش می دهید. از مکان‌ها دیدن می‌کنید، با مردم ملاقات می‌کنید و در مورد مهارت‌هایی یاد می‌گیرید که در غیر این صورت ممکن است هرگز تجربه نکنید. عادت کنید که چیزها را مطالعه کنید. هرچه بیشتر بدانید، چه در محل کار و چه در زندگی، بیشتر در معرض تجربیات جدید هستید.

۱۵. نوآوری

نوآوری، طبق تعریف، توانایی بهبود فرآیندها، ارائه محصولات و خدمات کارآمد به بازار و به طور کلی بهبود سودآوری شرکت شما است. تفکر نوآورانه مستلزم خلاقیت و تمایل به ریسک استفاده از روش‌های غیر متعارف به منظور بهبود فرآیندهای موجود و ایجاد فرآیندهای جدید است. متفکران مبتکر تمایل به حل مسئله دارند و حل مسئله نوآورانه کیفیتی است که کارفرمایان برای آن ارزش زیادی قائل هستند.

۱۶. رهبری

داشتن مهارت های رهبری برای پیشرفت شغلی شما بسیار مهم است. این مهارت‌ها شما را قادر می‌سازد تا دیگران را تشویق کنید تا برای موفقیت تلاش کنند و به تیم اجازه می‌دهد تا به‌عنوان یک واحد به‌جای یک گروه از هم گسیخته از افراد، به‌طور روان عمل کند. یک رهبر خوب الهام بخش، انگیزه و توانمند می کند. رهبر کار تیمی، رسیدن به اهداف و موفقیت کلی تیم را تسریع می کند و رهبری یک تیم برنده راهی عالی برای پیشرفت در محل کار است.

مطالب مرتبط: ۱۰ سبک رهبری رایج (به علاوه نحوه یافتن سبک خود)

۱۷. فتوشاپ

یادگیری حداقل اصول اولیه در فتوشاپ ابزار مهمی است اگر می خواهید در زمینه گرافیک یا طراحی وب کار کنید یا حتی فقط از آن در خانه برای عکس های خود استفاده کنید. همچنین اگر در یک نقش بازاریابی عملی کار می کنید، یادگیری فتوشاپ نیز مهم است. از آنجایی که این مهارت بسیار ارزشمندی است، بسیار عالی است که بتوان به یک رزومه نیز اضافه کرد.

مطالب مرتبط: معرفی ۵۱ شغل با فتوشاپ

۱۸. حل مسئله

کارفرمایان برای فردی با توانایی تجزیه و تحلیل شرایط یا چالش های دشوار یا پیش بینی نشده، تشخیص مشکل و اجرای بهترین راه حل ها ارزش زیادی قائل هستند. حل مسئله یک مهارت عملی است که به شما امکان می‌دهد در شرایط سختی کار کنید، جایی که راه‌حل‌های فوری می‌تواند به معنای سود یا زیان باشد. همچنین می تواند به ایجاد و پرورش روابط و همچنین شناسایی شما به عنوان فردی که برای تصمیم گیری های روزانه مورد اعتماد است کمک کند.

مطالب مرتبط: مهارت های حل مسئله: تعاریف و مثال ها

۱۹. بهره وری

اگرچه مولد بودن می تواند تا حدودی مفهومی انتزاعی باشد، اما عامل تعیین کننده جهانی است: وقت خود را صرف انجام کارهایی کنید که برایتان مهم است. افزایش بهره وری برای پیشرفت شغلی خود را می توان به سه مرحله تقسیم کرد:

آنچه برای شما مهم است را شناسایی کنید

این مرحله به خودآگاهی ختم می شود. دانستن اینکه برای چه چیزی تلاش می کنید، عامل انگیزشی نهایی است. به طور دوره ای بهره وری خود را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که اقدامات شما حرفه شما را به سمتی می برد که از آن راضی هستید. اهداف خود را بشناسید و اقدامات خود را برای حمایت از رسیدن به این اهداف هماهنگ کنید.

روی آنچه برای شما مهم است تمرکز کنید

این مرحله در مورد تعیین اهداف است. هنگامی که آنچه را که می خواهید شناسایی کردید، خواه در حال ارتقا باشد یا راه اندازی کسب و کار خود، حفظ هدف نهایی خود در خط مقدم ذهن شما ناخودآگاه شما را به سمت اقداماتی سوق می دهد که از رسیدن به آن هدف حمایت می کنند.

برای چیزهایی که برایتان مهم است وقت بگذارید

بعد از اینکه اهداف خود را شناسایی و تعیین کردید، باید آن را دنبال کنید. بهانه آوردن برای به تعویق انداختن کار آسان است. بسیاری از مردم رسیدن به اهداف خود را به تعویق می اندازند، زیرا آنها بیش از حد مشغله هستند و زمانی برای پیگیری پیشرفت ها ندارند، در حالی که روز به روز در تلاش هستند تا با ضرب الاجل ها هماهنگی داشته باشند. مدیریت زمان یک موضوع اولویت بندی است – به عبارت دیگر، بهره وری زمانی حاصل می شود که برای رسیدن به آن وقت بگذارید.

مطالب مرتبط: ۵ راه برای افزایش بهره وری شما (در کمتر از یک هفته)

۲۰. خود مدیریتی

همانطور که شرکت های بیشتری به محیط های کاری از راه دور روی می آورند، بدون نظارت فیزیکی به کارمندان خود تکیه می کنند. ممکن است از شما انتظار می رود که مسئولیت پذیرتر، منضبط تر و پاسخگوتر باشید. با پیشروی کسب و کارها، مهارت های خود مدیریتی اهمیت بیشتری پیدا می کند. چنین مهارت هایی عبارتند از:

  • گوش دادن فعال

  • تحمل استرس

  • انگیزه

  • مدیریت زمان

  • انعطاف پذیری

مرتبط: مهارت های خود مدیریتی: تعریف و مثال

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

4 پاسخ

    1. سلام

      فهرست مهارت های کلیدی برای توسعه مجموعه مهارت ها

      • ارتباط: مهارت های ارتباطی نوشتاری و کلامی برای نمایش موثر دستاوردها و مهارت های شما در یه نمونه کار ضروریه.
      • سازماندهی: توانایی سازماندهی و ساختار مجموعه خود به روشی واضح و منطقی برای جذاب و آسان کردن اون بسیار مهمه.
      • خلاقیت: استفاده از خلاقیت خود برای طراحی و قالب بندی نمونه کارها می تونه اون رو متمایز کنه و تأثیری ماندگار بر کارفرمایان یا مشتریان بالقوه بذاره.
      • مدیریت زمان: ایجاد تعادل در زمان خود برای جمع آوری، سرپرستی و به روز رسانی نمونه کارها در حفظ نمایشی فعلی و جامع از مهارت های شما مهمه.
      • توجه به جزئیات: اطمینان از اینکه نمونه کار شما عاری از اشتباهات سهوی، خطاها و تناقضاته، نشون دهنده حرفه ای بودن و توجه شما به جزئیاته.
      • مهارت های فنی: بسته به نوع پورتفولیویی که ایجاد می کنید، داشتن مهارت های فنی اولیه برای نرم افزار، طراحی یا تولید چند رسانه ای ممکنه ضروری باشه.
      • ترفیع خود: توسعه مهارت‌های خود تبلیغی و بازاریابی می‌تونه به شما کمک کنه تا ارزش‌تون رو به طور مؤثر بیان کنید و نقاط قوت‌تون رو در مجموعه خود برجسته کنید.
      • مدیریت پورتفولیو: توانایی ارزیابی و تجزیه و تحلیل محتوای نمونه کارها برای بهبود و به روز رسانی مستمرشون برای حفظ یه ویترین با کیفیت از مهارت های شما بسیار مهمه.
      • تفکر انتقادی: استفاده از مهارت‌های تفکر انتقادی برای انعکاس دستاوردها، تجربیات و یادگیری‌های خود می‌تونه به شما کمک کنه مرتبط‌ترین و تاثیرگذارترین محتوا رو در مجموعه خود تهیه و ارائه بدید.
      • انطباق پذیری: باز بودن برای بازخورد و تمایل به تطبیق مجموعه خود با نیازها و انتظارات مخاطبان مختلف می تونه اثربخشی و ارتباط اون رو افزایش بده.
        و … (و البته موارد دیگه ای که در پاسخ به نظر دیگه تو – در پایین – دادم که شامل می شه)
    1. بهترین مهارت ها برای یادگیری

      همچون موارد یاد شده در فهرست مهارت های کلیدی برای توسعه مجموعه مهارت ها (که بالاتر در پاسخ به خودتون عنوان کردم) و موارد یاد شده در همین مقاله:

      • مهارت های ارتباطی: توانایی برقراری ارتباط موثر با دیگران در هر دو محیط شخصی و حرفه ای ضروری است.
      • مهارت های حل مسئله: یادگیری نحوه حل موثر مشکلات می تونه به شما کمک کنه تا در چالش ها پیمایش کنید و تصمیمات آگاهانه بگیرین.
      • مهارت های مدیریت زمان: توانایی اولویت بندی وظایف و مدیریت کارآمد زمان می تونه به شما کمک کنه بهره وری بیشتری داشته باشید و به اهداف‌تون برسید.
      • مهارت‌های رهبری: توسعه مهارت‌های رهبری می‌تونه به شما در ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به دیگران و همچنین رهبری مؤثر یه تیم یا سازمان کمک کنه.
      • هوش عاطفی: درک و مدیریت احساسات خود، و همچنین شناخت و همدلی با احساسات دیگران، می تونه به شما در ایجاد روابط قوی تر و تصمیم گیری بهتر کمک کنه.
      • مهارت‌های رایانه: در دنیای دیجیتال امروزی، داشتن مهارت‌های اولیه رایانه می تونه طیف وسیعی از فرصت‌ها رو برای رشد کاری و شخصی باز کند.
      • سواد مالی: درک نحوه مدیریت امور مالی، بودجه و سرمایه گذاری هوشمندانه می تونه به شما کمک کنه آینده مالی خود رو تضمین کنید.
      • مهارت های تفکر انتقادی: توانایی تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل عینی اطلاعات می تونه به شما در تصمیم گیری آگاهانه تر و حل مشکلات پیچیده کمک کنه.
      • انطباق پذیری: یادگیری انعطاف پذیری و انطباق با تغییرات محیط می تونه به شما کمک کنه در دنیایی همیشه در حال تغییر پیشرفت کنید.
      • مهارت های شبکه: ایجاد روابط قوی و گسترش شبکه حرفه ای شما می تونه فرصت های جدیدی رو ایجاد کنه و به شما در پیشرفت در حرفه خود کمک کنه.
      • مهارتهای همکاری: خوب کار کردن با دیگران و توانایی همکاری موثر در یه محیط تیمی برای موفقیت در بسیاری از صنایع ضروریه.
      • تفکر خلاق: توانایی تفکر خارج از چارچوب و ارائه راه‌حل‌های نوآورانه می تونه به شما کمک کنه تا در کارتون برجسته و برتر باشید.
      • مهارت های حل تعارض: دانستن نحوه مدیریت تعارضات و اختلافات به شیوه ای سازنده و محترمانه می تونه به شما در حفظ روابط مثبت و هدایت موقعیت های چالش برانگیز کمک کنه.
      • مهارت‌های تصمیم‌گیری: توانایی تصمیم‌گیری سریع و مطمئن، مهارت ارزشمندیه که می تونه به پیشرفت شما در زندگی شخصی و حرفه‌ای کمک کنه.
      • مهارت‌های مذاکره: دانستن نحوه مذاکره مؤثر می تونه به شما کمک کنه تا به نتایج مفیدی دست بیابید و موقعیت‌های دشوار رو به خوبی طی کنید.
      • مهارت های ارائه: توانایی ارائه ایده های خود به وضوح و با اطمینان می تونه به شما در برقراری ارتباط موثر و تأثیرگذاری بر دیگران در یه محیط حرفه ای کمک کنه.
      • مهارتهای کار تیمی: دانستن اینکه چگونه با دیگران خوب کار کنید، ارتباط موثر برقرار کنید و به موفقیت یه تیم کمک کنید، برای دستیابی به اهداف مشترک ضروریه.
      • تاب آوری: توانایی عقب نشینی از موانع، سازگاری با تغییرات، و با انگیزه ماندن در مواجهه با چالش ها یه ویژگی کلیدی برای موفقیت در هر تلاشیه.
      • خودانگیختگی: داشتن انگیزه و اراده برای تعیین و دستیابی به اهداف، حتی در صورت مواجهه با موانع، برای موفقیت شخصی و حرفه ای بسیار مهمه.
      • یادگیری مستمر: باز بودن برای یادگیری مهارت های جدید، کنجکاوی موندن و جستجوی فرصت هایی برای رشد و توسعه می تونه به شما کمک کنه در دنیایی که به سرعت در حال تغییره مرتبط و سازگار بمونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *