بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۷ نوع بازاریابی دیجیتال (تعریف و مزایا)

انواع دیجیتال مارکتینگ

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

با تکامل فناوری، بازاریابی دیجیتال در حال تبدیل شدن به یکی از راه های اصلی شرکت ها برای بازاریابی محصولات خود است. کسب‌وکارها می‌توانند انواع بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنند که برای نوع محصول آنها مناسب است و به آنها اجازه می‌دهد تا با مشتریان درگیر شوند. اگر به عنوان یک بازاریاب دیجیتال در نظر دارید، یادگیری در مورد انواع مختلف و مزایای دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما کمک کند مسیر شغلی خود را شروع کنید.

در این راهنمای ایوسی، هفت نوع بازاریابی دیجیتال را مورد بحث قرار می دهیم، مراحل اتخاذ یک نوع بازاریابی دیجیتال را به اشتراک می گذاریم و مزایای دیجیتال مارکتینگ را بررسی می کنیم.

انواع بازاریابی دیجیتال

انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد که مشاغل می توانند از آنها برای افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات خود استفاده کنند. در اینجا برخی از انواع محبوب بازاریابی دیجیتال آورده شده است:

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو شکلی از بازاریابی دیجیتال است که کسب و کارها برای اطمینان از رتبه بالای صفحه خود در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) اتخاذ می کنند. این کسب و کارها از SEO برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده می کنند. هدف از استفاده از سئو این است که وقتی خریداران احتمالی کلمه کلیدی خاصی را جستجو می کنند، وب سایت آنها در صفحه اول SERP قرار گیرد. برای دستیابی به این هدف، کسب‌وکارها محتوای بهینه‌سازی شده برای سئو ایجاد می‌کنند، تحقیقات و استراتژی موثر کلیدواژه را اتخاذ می‌کنند، از استراتژی‌های پیوندسازی مناسب استفاده می‌کنند، تجربه کاربری یکپارچه را ارائه می‌کنند و از کمک کارشناسان فنی سئو استفاده می‌کنند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی یک بستر تعاملی برای مشتریان و کسب و کارها فراهم می کند. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلفی در دسترس هستند و شرکت‌ها می‌توانند از آن برای ایجاد یک رابطه تعاملی با مشتریان خود استفاده کنند. استفاده از این نوع بستر رسانه ای به کسب و کارها اجازه می دهد تا محصولات خود را مستقیماً برای خریداران احتمالی تبلیغ کنند و از خریداران بازخورد بخواهند. با استفاده از رسانه های اجتماعی، شرکت ها می توانند محصولات خود را در صفحه تجاری خود تبلیغ کنند، از تبلیغات پولی استفاده کنند یا از محتوای حمایت شده استفاده کنند. وقتی کسب‌وکارها از محتوای حمایت‌شده و تبلیغات پولی استفاده می‌کنند، این پلتفرم‌های رسانه‌ای تبلیغات را بر اساس علاقه، سن و مکان کاربران به خریداران احتمالی نشان می‌دهند.

مرتبط: بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی ایمیلی

با ایمیل مارکتینگ، کسب و کارها می توانند با ارسال خبرنامه های سفارشی یا پیشنهادات ویژه بر اساس سابقه خرید مشتری، با خریداران احتمالی ارتباط برقرار کنند. هدف اولیه ای که کسب و کارها امیدوارند با استفاده از ایمیل مارکتینگ به آن دست یابند، می تواند افزایش علاقه مشتری و ایجاد آگاهی برای برندشان باشد. شرکت ها با ایجاد محتوای جذاب و استفاده از خطوط موضوعی قانع کننده برای جلب توجه مشتریان، یک لیست ایمیل می سازند.

مرتبط: بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی محتوا

برندها برای پاسخ به سؤالات مشتریان و رفع نگرانی های دیگر آنها محتوای قانع کننده ای ایجاد می کنند. تیم بازاریابی با استفاده از ویدئوها، نوشته‌ها و دیگر نمایش‌های بصری محتوا ایجاد می‌کند تا به مشتریان در سفر خریدشان کمک کند. محتوا ممکن است شامل وبینارها، کتاب های الکترونیکی، وبلاگ ها، پادکست ها و آموزش های آنلاین باشد. هدف بازاریابی محتوا ایجاد محتوا و منابع با کیفیت بالا برای کمک به مشتریان در حل مشکلات و تصمیم گیری است.

مطالب مرتبط: بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته راهی است که کسب و کارها بازاریابی و تبلیغ محصولات خود را برون سپاری می کنند. با این نوع بازاریابی دیجیتال، افراد و شرکت های خارجی از تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات یک برند، پورسانت دریافت می کنند. به عنوان مثال، یک اسپا زیبایی می تواند با دادن تخفیف در خدمات اسپا به مشتریان دائمی خود به ازای هر مشتری که به استراحتگاه معرفی می کند، جبران خسارت کند. مثال دیگر یک برند لوازم التحریر است که درصدی از فروش هر محصول را به کتابفروشی ارائه می دهد.

مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی وابسته

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

با پرداخت به ازای هر کلیک، کسب و کارها با قرار دادن تبلیغات در موتورهای جستجو و پرداخت مبلغ مشخصی هر بار که کاربران روی تبلیغ کلیک می کنند، ترافیک وب سایت خود را خریداری می کنند. بسته به کلمه کلیدی، می توانید این نوع تبلیغات را در بالای صفحه نتایج جستجو پیدا کنید. کمپین های PPC معمولاً شامل تجزیه و تحلیل کامل کلمات کلیدی و بهینه سازی مرتبط با محصولات یا خدمات کسب و کار است.

مرتبط: ۱۰ معیار پرداخت به ازای کلیک (PPC) که می توانید ردیابی کنید (به علاوه مزایا)

اینفلوئنسر مارکتینگ

کسب‌وکارها می‌توانند محصولات و خدمات خود را با مشارکت با افراد مشهور، سایر برندها یا کارشناسان در یک زمینه خاص تبلیغ کنند. با این نوع بازاریابی دیجیتال، این برندها می توانند محصولات خود را برای مخاطبان یا فالوورهای اینفلوئنسر تبلیغ کنند و مخاطب خاصی را هدف قرار دهند. به عنوان مثال، یک برند لوازم آرایشی می‌تواند با یک متخصص زیبایی معروف با طرفداران زیادی در شبکه‌های اجتماعی شریک شود. این کارشناس می تواند از محصولات این برند استفاده کرده و به فالوورها توصیه کند. از آنجایی که دنبال کنندگان به تخصص این اینفلوئنسر اعتماد دارند، ممکن است محصولی را که متخصص توصیه می کند خریداری کنند.

مطالب مرتبط: راهنمای بازاریابی اینفلوئنسر: چگونه با اینفلوئنسرها کار کنیم

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

طراحی وب سایت: راهی برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین شما

آیا میخواهید کسب و کار آنلاین خود را به سطح جدیدی برسانید؟

با یک وب سایت حرفه‌ای، میتوانید به مشتریان اعتماد بیشتری القا کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. طراحی وب سایت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به صورت جذاب نمایش دهید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، با بهینه سازی وب سایت، میتوانید در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالاترین رتبه را کسب کنید و بیشترین ترافیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با ما تماس بگیرید (یا اطلاعات تماس‌تان را برای ما ارسال کنید) و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید.

۰۹۱۳۳۹۵۷۹۲۰

نام
درخواست مدنظر شما

نحوه تعیین یک نوع بازاریابی دیجیتال مناسب

مراحلی که در اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ باید دنبال شود عبارتند از:

۱. یک هدف تعیین کنید

قبل از اتخاذ یک نوع بازاریابی دیجیتال، تعیین یک هدف واضح و مختصر ممکن است مفید باشد. اهداف بازاریابی دیجیتال از ایجاد آگاهی برای یک محصول موجود، معرفی محصول جدید تا هدف قرار دادن یک مخاطب خاص متفاوت است. اهداف تعیین شده به عنوان راهنمای انتخاب یک استراتژی بازاریابی مناسب عمل می کنند.

۲. مخاطب هدف خود را مشخص کنید

مخاطبان هدف شما برای انتخاب بازاریابی دیجیتال شما بسیار مهم است. شناخت اهداف بازاریابی و مخاطبان هدف برای تعیین پلتفرم ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتال مناسب ضروری است. به عنوان مثال، یک سایت آموزش الکترونیکی می تواند از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای قرار دادن تبلیغات و ایجاد آگاهی برای خدمات خود استفاده کند. کسب‌وکار ممکن است از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی حرفه‌ای برای معاملات تبلیغاتی مانند پیشنهادات ویژه در دوره‌ها و تخفیف‌ها برای تبلیغ مستقیم برای مخاطبان هدف خود استفاده کند.

مطالب مرتبط: تعریف مخاطب هدف: چیست و چرا مهم است

۳. از یک عنوان یا تبلیغ جذاب استفاده کنید

بسته به انتخاب استراتژی بازاریابی دیجیتال شما، یک عنوان قانع کننده می تواند در جذب مشتریان برای کلیک بر روی تبلیغات شما مفید باشد. هنگام استفاده از دیجیتال مارکتینگ مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی، می توانید عنوان جذابی برای جلب توجه و علاقه مشتریان به برند یا محصولات یک شرکت داشته باشید. یک تبلیغ قانع کننده برای انواع بازاریابی مانند پرداخت به ازای کلیک نیز می تواند برای کسب و کارها مفید باشد زیرا ممکن است مشتریان را متقاعد کند روی تبلیغ کلیک کنند و ترافیک سایت هایشان را افزایش دهد.

مرتبط: ۲۵ نوع از تبلیغات جذاب احساسی (با نکات)

۴. محتوای خود را بهینه کنید

با دیجیتال مارکتینگ، تطبیق محتوای خود با پلتفرمی که استفاده می کنید بسیار مهم است. بسته به پلتفرم دیجیتال، از واژگان، ابعاد تصویر، لحن و قالب مناسب استفاده کنید. می‌توانید در مورد پلتفرمی که قصد استفاده از آن را دارید تحقیق کنید تا انواع مختلفی از محتوایی را که ممکن است ایجاد کنید یا به اشتراک بگذارید، کشف کنید. همچنین ایجاد یک برنامه زمان بندی محتوا می تواند مفید باشد. نظارت بر زمان تبلیغ یا ارسال محتوا و فاصله زمانی بین این تبلیغات می تواند هدف گذاری استراتژیک مخاطبان را افزایش دهد.

مطالب مرتبط: چگونه برای وب سایت خود محتوا ایجاد کنیم

۵. KPI خود را اندازه گیری کنید

کسب و کارها می توانند شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) خود را با بازاریابی دیجیتال نظارت کنند. به عنوان مثال، می توانید تعداد افرادی که روی تبلیغات کلیک می کنند با تقاضای محصول با بازاریابی پرداخت به ازای کلیک مقایسه کنید. این مرحله برای تعیین اینکه آیا نوع بازاریابی مورد استفاده شما کارآمد است و نتایج مثبتی به همراه دارد یا خیر است. بسته به KPI، می‌توانید به روند فعلی خود ادامه دهید یا یک فرآیند جدید را اتخاذ کنید.

مرتبط: راهنمای کامل شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI)

مزایای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ مزایای متعددی برای کسب و کارها دارد و می تواند به آنها در دستیابی به اهداف بازاریابی خود کمک کند. مزایای مورد انتظار به شرح زیر است:

به مخاطبان بیشتری برسید

ممکن است بتوانید با بازاریابی دیجیتال به مخاطبان هدف خود بدون توجه به موقعیت آنها دسترسی پیدا کنید زیرا هیچ محدودیتی برای نزدیکی در این شکل از تبلیغات وجود ندارد. بازاریابی دیجیتال در میان مخاطبان زیادی گسترش می یابد، زیرا افراد می توانند محتوا را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. وقتی تبلیغی را در یک پلتفرم رسانه اجتماعی ارسال می‌کنید، با یک تأثیرگذار شریک می‌شوید، یا از نوع بازاریابی پرداخت به ازای کلیک استفاده می‌کنید، به جای افرادی که در آن مجاور هستند، به جمعیت زیادی می‌رسد.

مرتبط: ۱۰ نکته برای افزایش مخاطبان واقعی و جذب فالوورهای اینستاگرام بیشتر

مشتریان موجود را حفظ کنید

استراتژی های بازاریابی مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی می توانند به کسب و کارها در حفظ مشتریان کمک کنند. این استراتژی‌های بازاریابی بستری را فراهم می‌کنند که می‌توانند از آنها برای به‌روزرسانی مداوم و تعامل با مشتریان استفاده کنند و آنها را از پیشنهادات ویژه و تخفیف‌ها مطلع کنند. این می تواند حس ارزش را در مشتریان ایجاد کند. با بازاریابی وابسته، مشتریان ممکن است به دلیل کمیسیون‌ها و معاملاتی که از آن لذت می‌برند، به برند تجاری خود ادامه دهند.

مرتبط: ۱۰ استراتژی بازاریابی برای جذب و حفظ مشتریان

مخاطب خاص را هدف قرار دهید

با بازاریابی دیجیتال، می توانید محصولات یا خدمات را مستقیماً برای خریداران احتمالی تبلیغ کنید. این امکان وجود دارد که از انواع مختلف بازاریابی دیجیتال و پلتفرم های موجود برای اطمینان از اشتراک گذاری اطلاعات محصول از طریق رسانه های مناسب استفاده کنید. موتورهای جستجو معمولاً تاریخچه جستجو، سن و موقعیت مکانی کاربر را برای نمایش تبلیغات به آنها بهینه می کنند.

مرتبط: چگونه مخاطب هدف خود را پیدا کنید

با مشتریان درگیر شوید

بازاریابی دیجیتال بستری را برای کسب و کارها فراهم می کند تا با مشتریان خود تعامل داشته باشند. این مشتریان می توانند نظرات خود را بنویسند، نظرات خود را به اشتراک بگذارند و تجربیات خود را در مورد محصولات توضیح دهند. این بررسی ها سودمند هستند زیرا شرکت ها می توانند از این بازخورد برای ارتقاء محصولات و خدمات خود برای اطمینان از رضایت مشتری استفاده کنند. این تعامل همچنین می‌تواند به‌عنوان شکلی از تبلیغات باشد، زیرا خریداران احتمالی ممکن است محصول برند را خریداری کنند، اگر نظرات خوبی در مورد آن وجود داشته باشد.

مرتبط: مراقبت از مشتری چیست؟ (با مثال)

هزینه تبلیغات را به حداقل برسانید

از آنجایی که انواع مختلف بازاریابی در اختیار کسب و کارها قرار دارد، می توانید نوع مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه یک شرکت باشد. دیجیتال مارکتینگ می تواند رسانه ای برای دسترسی و تعامل با خریداران احتمالی با هزینه نسبتاً ارزان تر فراهم کند. ممکن است هیچ فضای تبلیغاتی محدودی مانند تبلیغات معمولی وجود نداشته باشد، زیرا شما در یک پلت فرم دیجیتال و نه فیزیکی تبلیغ می کنید.

مرتبط: قیمت گذاری تبلیغاتی: تعریف، مزایا و ۵ مرحله برای استفاده

نتایج را اندازه گیری کنید

شما می توانید اثربخشی استراتژی خود را با بازاریابی دیجیتال نظارت کنید. این امکان وجود دارد که تعداد کلیک های یک تبلیغ آنلاین را بدانید، تعداد فروش را تعیین کنید و بر تعداد افرادی که محتوای شما را مشاهده کرده اند نظارت کنید. با این اطلاعات می توانید اثربخشی استراتژی خود را تجزیه و تحلیل کنید و تصمیم بگیرید که به سرمایه گذاری در آن ادامه دهید یا خیر. همچنین می‌توانید کیفیت محتوای خود را برای افزایش اثربخشی آن ارتقا دهید.

مطالب مرتبط: اهداف و نتایج کلیدی (OKR) مثال‌ها (و نکاتی برای ایجاد خود)

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *