بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۲۵ نوع از تبلیغات جذاب احساسی (با نکات)

انواع تبلیغات جذاب احساسی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

اگر تا به حال پس از مشاهده یک آگهی تجاری احساسی داشته اید، ممکن است شرکت از تبلیغات جذاب احساسی استفاده کرده باشد. کسب و کارها محتوای احساسی ایجاد می کنند که مصرف کنندگان را تشویق به خرید محصولاتشان می کند. با یادگیری نحوه القای احساسات در تبلیغات خود، می توانید تکنیکی را ایجاد کنید که با مخاطب هدف شما طنین انداز شده و درآمد را افزایش دهد.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد تعریف و مزایای تبلیغات جذاب هیجانی و همچنین ۲۵ جذابیتی که می توانید در تلاش های بازاریابی خود استفاده کنید، صحبت می کنیم.

مرتبط: تبلیغات متقاعد کننده چیست؟

تبلیغات جذاب احساسی چیست؟

تبلیغات جذاب احساسی یک تاکتیک تبلیغاتی است که احساسات را در بین مصرف کنندگان تحریک می کند. آنها ارزیابی می کنند که چه چیزی باعث انگیزه و نگرانی بینندگان می شود و سپس داستانی را تعریف می کنند که با مخاطب طنین انداز می شود. به جای افکار منطقی، تبلیغ‌کنندگان برای تشویق مخاطبان خود به انجام اقداماتی مانند موارد زیر از ترحم استفاده می‌کنند:

  • خرید محصول یا خدمات
  • کمک مالی به جمع آوری کمک های مالی
  • امضای یک طومار
  • موضع گیری در برابر یک موضوع اجتماعی

مزایای استفاده از تبلیغات جذاب هیجانی چیست؟

تبلیغات جذاب احساسی می تواند مزایای متعددی را به همراه داشته باشد، مانند اینکه پیام برند شما را برای عموم به یاد ماندنی تر کند. مصرف‌کنندگانی که تبلیغات شما را به خاطر می‌آورند ممکن است بخواهند درباره شرکت و خدمات شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و نتایج مثبت بیشتری از جمله:

افزایش تعامل آنلاین:

شاید هدف از تبلیغات شما افزایش دنبال کنندگان شما در رسانه های اجتماعی بوده است. با تبلیغات تاثیرگذار، بینندگان ممکن است پیام‌های شما را در پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارند و تعامل را افزایش دهند و آگاهی را در مورد برند حرفه‌ای شما افزایش دهند.

تأثیر مثبت بر سفر خرید:

وقتی تبلیغات شما مخاطبان شما را جابجا می‌کند، ممکن است احتمال خرید بیشتری داشته باشند که می‌تواند منجر به افزایش فروش شود. می توانید از تبلیغات احساسی برای نشان دادن اینکه چرا یک اقدام مهم است استفاده کنید و مصرف کنندگان را متقاعد کنید تا اقدامی را انجام دهند که به نفع کسب و کار شما باشد.

افزایش وفاداری به برند:

با بازاریابی احساسی، می‌توانید به مشتریان نشان دهید که به احساسات آنها اهمیت می‌دهید. بینندگان وفادار نیز ممکن است با تشویق مردم به حمایت از شرکت شما و انجام اقداماتی که شما تبلیغ می کنید، از برند شما حمایت کنند.

مرتبط: وفاداری مشتری در مقابل وفاداری به برند: تفاوت چیست؟

۲۵ نوع تبلیغات جذاب احساسی

در اینجا ۲۵ نوع روش تبلیغاتی که از جذابیت عاطفی استفاده می کنند آورده شده است:

۱. خوشبختی

مشتریانی که در حین مشاهده یک آگهی شادی را تجربه می کنند، ممکن است برای ادامه احساس مثبت، خرید کنند. به عنوان مثال، یک برند تبلیغاتی ایجاد می کند که در آن افراد لبخند می زنند و از خود لذت می برند، بنابراین بینندگان شرکت را با شادی مرتبط می دانند.

۲. اندوه

غم و اندوه احساسی مخالف شادی است، اما هنوز هم می تواند تأثیر قدرتمندی در سفر خریدار داشته باشد. به عنوان مثال، یک گردباد شهری در غرب میانه را ویران می کند، و یک سازمان غیرانتفاعی محلی برای جمع آوری پول برای یک برنامه امدادی تبلیغاتی پخش می کند. بیننده از این خرابی ناراحت است و در نتیجه به صندوق کمک می کند.

۳. طنز

اگر یک تبلیغ باعث خنده بیننده شود، ممکن است خاطره انگیزتر باشد و بیننده تمایل بیشتری به خرید داشته باشد. برخی از آگهی‌های بازرگانی شامل صحنه‌هایی هستند که در آن بازیگران جوک می‌گویند، جایی که مصرف‌کنندگان می‌توانند در مورد محصول یاد بگیرند و برند را با طنز مرتبط کنند.

۴. عصبانیت

مصرف کنندگانی که از یک علت عصبانی هستند ممکن است بخواهند راه حلی را ابداع کنند که در تبلیغات ارائه می شود. به عنوان مثال یک تبلیغ ضد زورگویی را در نظر بگیرید. این تبلیغات اثرات مضر قلدری را نشان می دهد و باعث عصبانیت بینندگان از تجربه ناخوشایند مردم می شود، بنابراین آنها طوماری را امضا می کنند.

۵. شفقت

داشتن همدلی با سوژه های تبلیغاتی می تواند بینندگان را تشویق به عمل کند. درخواست ترحم می‌تواند برای سازمان‌های غیرانتفاعی که کمک‌های مالی را برای یک هدف ارزشمند جمع‌آوری می‌کنند، مفید باشد. آگهی تجاری ممکن است شرایط را توضیح دهد و اینکه چگونه اقدام مورد نظر می تواند به نفع طرف های آسیب دیده باشد، جایی که مصرف کنندگان می توانند همدلی کنند.

۶. ترس

تبلیغ‌کنندگان ترس غیرقانونی را در بینندگان ایجاد می‌کنند تا فوریت یک موقعیت را اعلام کنند و آنها را متقاعد کنند که اقدامات فوری انجام دهند یا در غیر این صورت با عواقب مواجه خواهند شد. به عنوان مثال، یک تبلیغ بازیافت شامل تصاویری است که نشان می دهد در صورت تداوم آلودگی بیش از حد، زمین چگونه خواهد بود، که می تواند بینندگان را به بازیافت بیشتر ترغیب کند.

۷. ماجراجویی

پیام‌های برند با جذابیت ماجراجویی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده را نشان می‌دهند و به بینندگان اطلاع می‌دهند که در صورت خرید محصول می‌توانند از آن لذت ببرند. به عنوان مثال، فروشگاهی که تجهیزات کمپینگ را می فروشد، تبلیغاتی را با افرادی که به سمت قله کوهی با مناظر فوق العاده پیاده روی می کنند، راه اندازی می کند. مصرف کننده چادرها را می خرد، به این امید که تجربه مشابهی در فضای باز داشته باشد.

۸. موسیقی

بازاریابان از موسیقی برای ایجاد لحن تبلیغات و ایجاد احساسات استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک آهنگ سریع و شاد با طبل می تواند باعث خوشحالی مخاطب شود، در حالی که یک ساز ویولن می تواند مخاطب را غمگین کند.

۹. محبوبیت

اگر مشتریان بر این باورند که کالاها محبوب هستند، ممکن است به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد برند باشند. به عنوان مثال، یک تبلیغ برای یک کیف چرمی مجموعه‌ای از مشتریانی را نشان می‌دهد که این کیف پول را پوشیده‌اند و نشان می‌دهد که چقدر محبوب است و کنجکاوی بینندگان را برمی‌انگیزد.

۱۰. رضایت

جذابیت رضایت در یک تجارت نوید نتایج فوری از استفاده از یک محصول یا خدمات را می دهد. به عنوان مثال، تبلیغات می گوید که یک مارک کرم ضد آفتاب رطوبت و محافظت فوری از اشعه ماوراء بنفش را فراهم می کند، بنابراین مصرف کنندگان می توانند با استفاده از آن احساس رضایت کنند.

۱۱. شمول

پیام‌های دارای جامعیت به مشتریان نشان می‌دهند که به یک گروه تعلق دارند. به عنوان مثال، در صنعت سرگرمی، یک خواننده یک نام منحصر به فرد برای طرفداران خود ایجاد می کند و آنها را در بازاریابی خود با این نام خطاب می کند. طرفداران احساس می کنند که شامل آنها می شود، بنابراین بلیط کنسرت و آلبوم های این هنرمند را خریداری می کنند.

۱۲. عاشقانه

با جذابیت عاشقانه، آگهی‌های تبلیغاتی رویدادهای مثبت یک عاشقانه را نشان می‌دهند، مانند دست گرفتن در ساحل در حین قدم زدن در غروب آفتاب. به عنوان مثال، این تاکتیک ممکن است برای یک برنامه دوستیابی مفید باشد. برای تشویق کاربران جدید، این تبلیغ دو نفر عاشق و داستان هایی از کاربران واقعی را در حال ازدواج نشان می دهد.

۱۳. اعتماد کردن

تقویت اعتماد با مشتریان می تواند وفاداری به برند را ایجاد کند. بازاریابی با این جذابیت از صدایی معتبر استفاده می کند و شواهدی را برای بینندگان فراهم می کند تا اقدامی انجام دهند. برای مثال، یک آگهی تجاری اعلام می‌کند که یک برند مسواک در پیشگیری از پوسیدگی مؤثرتر است و یک دندان‌پزشک واقعی برای بحث در مورد فواید خمیر دندان، منبعی قابل اعتماد برای بینندگان، معرفی می‌شود.

۱۴. احساس گناه

مصرف کنندگانی که پس از یک تبلیغ احساس گناه می کنند، ممکن است برای تبرئه خود اقدام کنند. با این جذابیت، تبلیغات اثرات منفی یک عادت رایج را توصیف می کند و راه حلی برای انجام بهتر، مانند اشتراک در یک کانال، ارائه می دهد.

۱۵. بالقوه

جذابیت بالقوه بینندگان را تشویق می کند تا به رویاهای خود برسند. به عنوان مثال، یک شرکت پوشاک ورزشی، یک کودک ژیمناستیک را بازی می کند که در نهایت برای کسب مدال طلا در مسابقات قهرمانی بین المللی بزرگ می شود و او به طور مداوم در طول سفر خود از این برند استفاده می کرد.

۱۶. وضعیت

هر چه مصرف‌کننده از یک برند جایگاه بالاتری داشته باشد، احتمال خرید بیشتری دارد. برندهای لوکس ممکن است با تبلیغ ویژگی های گران قیمت و نشان دادن اینکه چگونه داشتن محصولات آنها می تواند دیگران را تحت تأثیر قرار دهد، از جذابیت وضعیت استفاده کنند.

۱۷. محلول درد

بازاریابی احساسی با جذابیت راه حل درد یک مشکل سلامتی را ترسیم می کند و یک محصول را به عنوان راه حل ارائه می دهد. مثلاً در تبلیغ یک داروی سرماخوردگی، بازیگر علائم سرماخوردگی را نشان می دهد و بعد از مصرف دارو، حالشان بهتر می شود.

۱۸. کمبود

مصرف کنندگانی که یک محصول را کمیاب می دانند ممکن است احساس فوریت بیشتری برای خرید داشته باشند. هنگام استفاده از جذابیت کمبود، تبلیغ‌کنندگان ممکن است محصولات را به‌عنوان «نادر» یا «نسخه محدود» توصیف کنند. آنها همچنین ممکن است بر در دسترس بودن محدود محصول تأکید کنند و مصرف کنندگان را برای خرید سریع ترغیب کنند.

۱۹. تایید افراد مشهور

چهره‌های عمومی که محصول یا خدماتی را تأیید می‌کنند می‌توانند طرفداران خود را برای حمایت از برند تحت تأثیر قرار دهند. مصرف کنندگان ممکن است افراد مشهور را تحسین کنند و به تایید آنها اعتماد کنند. به عنوان مثال، یک خواننده مشهور در یک آگهی تبلیغاتی بازی می‌کند و بیان می‌کند که عطر رایحه مورد علاقه‌اش است، که فروش عطر را به شدت افزایش می‌دهد.

۲۰. جوانان

تکنیک جوانان برای مصرف‌کنندگانی که می‌خواهند سرگرمی‌های خود را حتی با بزرگ‌تر شدن تمرین کنند، جذاب است. به عنوان مثال، یک شهروند سالخورده پس از مصرف یک نوشیدنی انرژی‌زا، یک شهروند تجاری را در حال دویدن در ماراتن قرار می‌دهد که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان سرزندگی را با محصول مرتبط کنند.

۲۱. رهبری

تبلیغاتی که جذابیت رهبری را برمی انگیزد، هدفشان این است که مصرف کنندگان بخواهند استانداردهایی را تعیین کنند. این پیام ها ممکن است شامل یک سخنرانی انگیزشی باشد که اهمیت رهبر بودن را بیان می کند و اینکه چگونه اقدامات مصرف کنندگان می تواند الهام بخش دیگران باشد. مصرف کننده برای اینکه اولین کسی باشد که اقدامی انجام می دهد، به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد برند است.

۲۲. گواهینامه

گنجاندن نظرات مشتریان راضی در تبلیغات شما می تواند بینندگان را تحت تاثیر قرار دهد تا به نفع شما عمل کنند. به عنوان مثال، شرکت های حقوقی آسیب های شخصی، مشتریانی را نشان می دهند که تسویه حساب های بزرگی را که پس از یک تصادف رانندگی دریافت کرده اند، بیان می کنند، که بینندگان را متقاعد می کند که آن وکیل را استخدام کنند.

۲۳. مقایسه

جذابیت مقایسه می تواند نشان دهد که چگونه یک نام تجاری از رقبای خود فراتر می رود. به عنوان مثال، در طول یک انتخابات، یک نامزد تبلیغاتی را می‌خرد که پلتفرم سیاسی او را با مخالفانش مقایسه می‌کند و ویژگی‌های مثبت نامزدی او و ویژگی‌های منفی حزب رقیب را برجسته می‌کند. هدف از تبلیغات ممکن است متقاعد کردن بینندگان برای رای دادن به نامزدی باشد که از تبلیغات حمایت کرده است.

مرتبط: تبلیغات مقایسه ای چیست؟ تعریف و مثال

۲۴. غرور

تبلیغاتی که باعث غرور بینندگان می شود می تواند آنها را با موفقیت درگیر کند. به عنوان مثال، یک آگهی تجاری فرهنگ یک ایالت خاص را در بر می گیرد و ساکنان را تشویق می کند تا برای حفظ زیبایی آن از زباله پرهیز کنند.

۲۵. ارزش ها

تکنیک ارزش ها شامل اصولی است که مصرف کنندگان ممکن است به آنها اهمیت دهند، مانند گذراندن وقت با خانواده یا پس انداز پول. به عنوان مثال، در طول تبلیغ یک داروی ضد درد، بازیگری وجود دارد که درد مزمن او را از لذت بردن از لحظات با عزیزان خود باز می دارد، مشکلی که مصرف کنندگان ممکن است با آن ارتباط برقرار کنند. هنگامی که آنها دارو را مصرف می کنند، بازیگر تسکین می یابد و اکنون می تواند چیزهایی را که دوست دارد تمرین کند.

مرتبط: ارزش های اصلی: ۸۴ مثال قدرتمند برای محل کار

پوشش بازاریابی احساسی

نکاتی برای استفاده از تبلیغات جذاب احساسی

برای ایجاد احساسات در مخاطبان هدف خود، نکات زیر را در نظر بگیرید:

هدف تبلیغاتی ایجاد کنید

هدف تبلیغاتی هدف تبلیغات است. اقداماتی را که می خواهید مصرف کنندگان پس از مشاهده تبلیغات شما انجام دهند را در نظر بگیرید. در مرحله بعد، تعیین کنید که چه احساساتی در رسیدن به هدف شما بیشترین تأثیر را خواهند داشت. مهم است که جذابیت عاطفی شما متناسب با زمینه تبلیغات شما باشد. به عنوان مثال، اگر تجارت شما درباره خرید یک جیپ برای شروع ماجراجویی در بیابان بحث می کند، ممکن است استفاده از جذابیت هیجان و نه ترس مناسب تر باشد.

از تصاویر بصری استفاده کنید

بصری ها می توانند به مصرف کنندگان کمک کنند تا پیامی را که از طریق تبلیغات ارسال می کنید تصور کنند. ترکیب فیلم ها و تصاویر برای نمایش صدا را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، فرض کنید در حال راه اندازی یک آگهی تبلیغاتی در مورد پذیرش سگ از یک پناهگاه محلی هستید و از شفقت برای جذب مخاطبان هدف خود استفاده می کنید. می‌توانید قطعه‌ای از سگی که در حال دویدن به صاحبش است یا عکس‌هایی از توله‌های خندان را در آگهی بچسبانید تا بینندگان را درگیر کنید و به این احساسات غیرقانونی کمک کنید.

رقابت را رصد کنید

نظارت بر فعالیت رقابت می تواند به شما کمک کند از روندهای بازار مطلع شوید و استراتژی های نوآورانه ای برای رشد کسب و کار خود شکل دهید. اگر رقبای شما در تبلیغات خود از ترحم استفاده می کنند، پس تحقیق کنید که مصرف کنندگان چگونه به پیام ها پاسخ می دهند. اگر پاسخ مثبت بود، می توانید از تبلیغات آنها به عنوان الگو برای خود استفاده کنید.

مرتبط: پنج نیروی پورتر: عوامل رقابت و مثالها

ردیابی تغییرات در رفتار مصرف کننده

عادات خرج کردن و سایر اقدامات مصرف کنندگان ممکن است با گذشت زمان تغییر کند، که می تواند بر نحوه واکنش آنها به تبلیغات اجتماعی شما تأثیر بگذارد. برای مثال، تبلیغاتی در مورد سیگار نکشیدن ممکن است ده سال پیش موفق‌تر از امروز بوده باشد.

قبل از اینکه پیام‌های خود را برای تبلیغات خود بسازید، نظرات را در رسانه‌های اجتماعی و گروه‌های گفتگو مطالعه کنید تا بینش خود را در مورد افکار مصرف کننده به دست آورید. همچنین می توانید با توزیع نظرسنجی ها و جمع آوری نظرات از گروه های متمرکز، شواهد آماری را جمع آوری کنید. به‌عنوان یک تبلیغ‌کننده، مهم است که تکنیک‌های تبلیغاتی خود را در طول زمان با بروز مسائل مختلف اجتماعی و نگرانی‌های محیطی اصلاح کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *