بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۶ ویژگی اساسی یک سفیر برند موفق

ویژگی های کلیدی یک سفیر برند موفق

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سفیران برند می توانند به شرکت ها کمک کنند تا یک هویت برند موثر ایجاد کنند و به طور مداوم به مشتریان دسترسی پیدا کنند. سازمان‌ها ممکن است با آنها شریک شوند تا برند خود را انسانی‌تر کنند و با مصرف‌کنندگان در سطح شخصی‌تر از استراتژی‌های دیگر، مانند شعارها یا قرار دادن محصول، ارتباط برقرار کنند. درک اینکه این افراد چه کاری انجام می دهند و چه چیزی آنها را موثر می کند می تواند به کسب و کارها کمک کند تا سفیر برند مناسبی را پیدا کنند که با لحن و رویکرد تبلیغاتی آنها همسو باشد.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که سفیر برند چیست، توصیف می‌کنیم که چه کاری انجام می‌دهند و ویژگی‌هایی را که معمولاً برای اجرای موفقیت‌آمیز نقش خود دارند، مرور می‌کنیم.

سفیر برند چیست؟

سفیر برند که به عنوان نماینده برند، تأثیرگذار برند یا سفیر شرکت نیز شناخته می شود، شخصی است که توسط یک شرکت برای نمایندگی محصولات آن و ایجاد و حفظ هویت برند استخدام شده است. آن‌ها معمولاً دنبال‌کنندگان ثابتی دارند، معمولاً در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، و یک برند ثابت از طریق دسترسی به جامعه دنبال‌کنندگانشان. آن‌ها ممکن است با اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوها با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و از محتوای خود برای توصیه محصولات یا خدمات به دنبال‌کنندگان خود استفاده کنند.

مرتبط:  راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ

سفیر برند چه می کند؟

سفیران برند برای شرکت هایی که نمایندگی می کنند، پست های رسانه های اجتماعی و مواد بازاریابی ایجاد می کنند تا به تبلیغ محصولات و خدمات خود کمک کنند. شرکت‌ها معمولاً از آن‌ها انتظار دارند که حضور ثابتی در چندین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی داشته باشند، درباره برند یا محصول بنویسند یا وبلاگ بنویسند و در مراسم راه‌اندازی محصول یا رویدادهای دیگر برای نمایندگی برند شرکت کنند.

سفیران برند باید در ارتباطات ماهر باشند و مانند یک حرفه ای توانایی شبکه سازی را داشته باشند. سفیران برند ممکن است روابط مثبتی بین برند و مشتریانش ایجاد و حفظ کنند. هدف اصلی آنها افزایش آگاهی از برند و فروش با انجام وظایفی مانند موارد زیر است:

  • نشان دادن مثبت برند در تنظیمات بی شماری از طریق اعمال و رفتار

  • همکاری و کمک در تولید محتوا، مانند وبلاگ ها، پست ها، بررسی ها و تبلیغ محصول

  • استفاده از بازاریابی دهان به دهان برای کمک به ایجاد آگاهی از برند

  • تبلیغ برند در شبکه های اجتماعی

  • شرکت در بازاریابی محصول و رویداد مانند راه اندازی و نمایش

  • برقراری ارتباط با مصرف کنندگان در مورد بازخورد محصول و گوش دادن به توصیه ها

  • یک رهبر عقیده و متخصص در یک محصول باشید

مطالب مرتبط:  اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چگونه موفقیت کمپین را اندازه گیری کنیم

سفیران برند چگونه کسب درآمد می کنند؟

ساعات کاری و تعهد یک سفیر برند بسته به تعداد شرکت هایی که با آنها شریک هستند و نوع محتوایی که ایجاد می کنند می تواند متفاوت باشد. آنها ممکن است برنامه‌های غیرمعمولی داشته باشند زیرا می‌توانند در روزهای تعطیل پست‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کنند، در رویدادهای تبلیغاتی آخر هفته شرکت کنند و برای بارگذاری یک پست یا وبلاگ وقت شخصی بگذارند. این تفاوت‌ها حالت‌های مختلفی را که یک سفیر برند می‌تواند حقوق بگیرد را به حساب می‌آورد. آنها می توانند از این راه ها کسب درآمد کنند:

  • ساعتی: هنگام حضور در راه اندازی محصول یا تبلیغات، برای سفیران برند معمول است که طبق تعهد زمانی مبلغی را دریافت کنند. به این ترتیب، حقوق آنها به طور متوسط ​​۴۱۱۸۴ تومان در ساعت است. (بروزرسانی در تابستان ۱۴۰۲)

  • کمیسیون: شرکت ها ممکن است برای تشویق مواد تبلیغاتی و توزیع اطلاعات به سفیران برند کمیسیون بپردازند. آنها ممکن است بر اساس تعداد سرنخ ها و مشتریان جدیدی که به شرکت معرفی می کنند یا بر اساس ترافیک وب سایت، کمیسیون دریافت کنند و معمولاً درصدی از فروش تولید شده از پلتفرم های آنلاین خود را به دست می آورند.

  • حقوق و دستمزد:  بسته به مسئولیت های شغلی، صلاحیت ها، تعهد زمانی و شرایط قرارداد، سفیران برند ممکن است از شرکت هایی که با آنها شریک هستند حقوق دریافت کنند و قراردادهایی را امضا کنند که شرایط استخدام آنها را شرح می دهد.

مطالب مرتبط:  وفاداری به برند چیست؟ (به علاوه نکاتی برای افزایش آن)

۶ ویژگی مهم یک سفیر برند

در اینجا چند ویژگی مهم برای سفیران برند برای موفقیت در زمینه خود آورده شده است:

۱. دانش و قدردانی از بازاریابی

سفیران برند معمولاً دارای حداقل مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن برای موقعیت های ابتدایی هستند، اما شرکت ها ممکن است به نوعی تحصیلات عالی نیاز داشته باشند. بیشتر شرکت‌ها می‌خواهند سفیران برند، حسی قوی از استراتژی‌های بازاریابی متنوع و اصول اصلی را نشان دهند. سفیران برند موفق رویکردی معتبر به مشتریان خود نشان می‌دهند و مهارت‌های خود را از طریق پلتفرم‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی به کار می‌گیرند تا با اکثر مصرف‌کنندگان ارتباط برقرار کنند و به آنها دسترسی پیدا کنند. این ممکن است نیاز به آموزش رسمی در بازاریابی و تبلیغات یا ارتباطات داشته باشد.

مطالب مرتبط:  درباره متخصص بازاریابی بیاموزید

۲. حضور آنلاین

برای بسیاری، پلتفرم های آنلاین برای ارتقا و حفظ آگاهی محصول ضروری هستند. با استفاده از بازاریابی دهان به دهان، سفیران برند باید به طور مداوم در دسترس مصرف کنندگان و جامعه پیروان باشند. حضور آنلاین آنها می تواند به آنها کمک کند تا مشتریان جدیدی را به یک تجارت جذب کنند و به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که با یک شرکت ارتباط برقرار کنند زیرا می توانند مستقیماً با یک سفیر برند ارتباط برقرار کنند.

مرتبط:  نحوه ایجاد و بهبود حضور آنلاین

۳. اشتیاق

یک سفیر برند نیاز به نشان دادن اشتیاق واقعی به یک برند و محصولات آن دارد. برندسازی به ارتباط مؤثر اشتیاق آنها بستگی دارد، که می تواند بر الگوهای خرید پیروان آنها تأثیر بگذارد. پس از کسب تخصص در محصول، مصرف کنندگان ممکن است از یک سفیر برند مشاوره بگیرند. آنها باید درک عمیقی از یک محصول و شرکت داشته باشند تا بتوانند برند را به طور دقیق نشان دهند و مصرف کنندگان را برای خرید ترغیب کنند.

مطالب مرتبط:  ۸ مزیت و ۵ مضرات سفیر برند بودن

۴. حرفه ای بودن

به عنوان یک سفیر برند، شما نماینده یک شرکت و ایده آل های آنها هستید. در تعاملات خود با افراد، رفتار و نگرش، همیشه باید نسبت به عقاید و احساسات طرف مقابل خود توجه واقعی داشته باشید. انجام این کار به خوبی نشان دهنده شرکت است و تجربه مثبت مشتری را تضمین می کند. حفظ حرفه ای بودن از طریق شبکه سازی موثر و پرسیدن سوالات جذاب می تواند نیت واقعی را نشان دهد و اعتماد پیروان را جلب کند.

مرتبط:  مهارت های حرفه ای: تعریف و مثال

۵. امانتداری

سفیران برند برای کمک به برند برای ایجاد روابط قوی و پایدار با مشتریان وجود دارند. وفاداری مشتری بخش بزرگی از فروش را در بر می گیرد. آنها باید به محصول و نام تجاری اشتیاق داشته باشند و روابط حرفه ای معناداری با دنبال کنندگان ایجاد کنند و به اعتماد آنها برسند. حفظ پیوندهای قوی با مردم، پایگاه مشتری گسترده ای را حفظ می کند و در عین حال هویت برند پایدار ایجاد می کند و فروش را ارتقا می دهد. در نهایت، مصرف کنندگان و برندها به دنبال روابط پایدار بر اساس اعتماد و ثبات هستند.

موارد مرتبط:  سفیر برند در مقابل تأثیرگذار (به علاوه نکاتی برای انتخاب)

۶. امکان دریافت بازخورد

سفیران برند باید از طرفداران خود و برندهایی که با آنها شریک هستند بازخورد دریافت کنند، بنابراین می توانند از این اطلاعات برای ایجاد محتوای بازاریابی معنادارتر و موثرتر استفاده کنند. این مهارت می تواند به آنها کمک کند تا با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند و بفهمند که یک برند امیدوار است از شراکت آنها چه چیزی به دست آورد. از آنجایی که سفیران برند با جامعه آنلاین خود تعامل دارند، ممکن است بازخورد منفی در مورد برخی از محتوای خود دریافت کنند. برای آنها ضروری است که از این پاسخ ها برای ایجاد پست های مرتبط با اعضای مخاطبان خود بدون اینکه انتقاد را شخصاً دریافت کنند، استفاده کنند.

مشاغلی که شبیه به سفیران برند هستند

اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک سفیر برند یا کار در یک زمینه مرتبط هستید، مشاغل زیادی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید. در اینجا لیستی از ۱۰ شغل مشابه سفیران برند آورده شده است:

  1. همکار فروش

  2. بازاریاب

  3. همکار خرده فروشی

  4. نماینده خدمات مشتریان

  5. سفیر برند رویداد

  6. مدیر برند

  7. مدیر رسانه های اجتماعی

  8. همکار مدیر برند

  9. نماینده بازاریابی

  10. فروشنده برند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *