بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۱۰ نکته برای کمک به شبکه سازی مانند یک حرفه ای

چگونه فرصت هایی را که شبکه می تواند برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد، به حداکثر برسانید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دانستن نحوه شبکه سازی می تواند به شما در ایجاد فرصت های پیشرفت شغلی جدید کمک کند. ممکن است با شرکت در رویدادهایی با افراد در صنعت یا رشته خود، یک معرفی شغلی دریافت کنید یا مهارت های خود را تقویت کنید. راه های مختلفی برای شبکه سازی حضوری و آنلاین وجود دارد.

در این مقاله از ایوسی، ۱۰ نکته برای کمک به ایجاد اتصالات شبکه حرفه ای و پایدار را مورد بحث قرار می دهیم.

شبکه چیست؟

شبکه کسب و کار فرآیند ملاقات با دیگران برای تبادل اطلاعات، ایجاد تماس های حرفه ای جدید و ایجاد روابط مفید است. این روابط زمانی مفید هستند که به دنبال شغل جدیدی هستید، مهارت های خود را توسعه می دهید یا دانش صنعت خود را افزایش می دهید. می توانید با فردی که در همان زمینه یا شرکتی که به آن علاقه دارید کار می کند یا می تواند در آینده یک مرجع یا مشتری به شما ارائه دهد ارتباط برقرار کنید. دانستن نحوه شبکه‌سازی حرفه‌ای، ایجاد ارتباطات ارزشمند را برای شما آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

نحوه شبکه سازی با موفقیت

یادگیری اصول اولیه شبکه، ایجاد ارتباطات مفید با دیگران را آسان تر می کند. چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین در رویدادهای شبکه های تجاری شرکت می کنید، رعایت این نکات شبکه می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد:

  1. در رویدادهای شبکه با افراد جدید صحبت کنید.
  2. در رویدادهای جدید شرکت کنید.
  3. ایجاد روابط معتبر
  4. یک کارت ویزیت خاطره انگیز به همراه داشته باشید.
  5. اعتماد به نفس داشته باشید.
  6. وصل بمون.
  7. به دیگران در شبکه خود کمک کنید.
  8. اتصالات قدیمی تر را دوباره بررسی کنید.
  9. اتصالات جدید را به صورت آنلاین پیدا کنید.
  10. گروه شبکه خود را تشکیل دهید.

۱. در رویدادهای شبکه با افراد جدید صحبت کنید

با ملاقات با افراد جدید تا جایی که می توانید از یک رویداد شبکه ای نهایت استفاده را ببرید. ایجاد مخاطبین جدید می تواند شبکه شما را گسترش دهد و شانس شما را برای دریافت فرصت جدید افزایش دهد.

هنگامی که در یک رویداد جدید شرکت می کنید، سعی کنید در هر ساعت با پنج نفر جدید احوالپرسی کنید تا بتوانید حدود ۱۰ دقیقه با هر فرد صحبت کنید. در طول این مدت، می توانید در مورد موضوعات اساسی مانند حرفه یا سرگرمی های خود صحبت کنید تا ببینید آیا می توانید یک ارتباط مشترک ایجاد کنید.

مطالب مرتبط: در ۷ مرحله یک متخصص شبکه شوید

۲. در رویدادهای جدید شرکت کنید

ممکن است تمایل داشته باشید که به همان نوع رویدادهای شبکه ای بروید که قبلاً بسیاری از شرکت کنندگان را می شناسید. با این حال، ممکن است شرکت در رویدادهای دیگر مفید باشد، جایی که می توانید با افراد جدید ملاقات کنید و علایق خود را متنوع کنید.

منابع آنلاین زیادی برای یافتن رویدادهای جدید شبکه وجود دارد. جامعه محلی شما ممکن است یک صفحه رسانه اجتماعی داشته باشد که عملکردهای مختلف نزدیک شما را تبلیغ می کند. اگر در دانشکده/دانشگاه تحصیل کرده اید، ممکن است یک وب سایت فارغ التحصیلان دانشگاه وجود داشته باشد که رویدادهای شبکه بالقوه را فهرست کند.

۳. روابط معتبر ایجاد کنید

شبکه سازی اغلب شامل صحبت با افراد مختلف در یک رویداد است. ایجاد چندین ارتباط با کیفیت ممکن است سودمندتر از شرکت در چندین مکالمه سریع باشد، زیرا احتمالاً در طول یک بحث طولانی تر و معنی دار تر، تأثیر ماندگاری ایجاد می کنید. اگر در یک رویداد شبکه ای هستید و احساس می کنید که ممکن است بتوانید با کسی ارتباط ارزشمندی ایجاد کنید، سعی کنید اهداف و علایق مشترکی را پیدا کنید که می تواند گفتگو را گسترش دهد.

۴. یک کارت ویزیت خاطره انگیز به همراه داشته باشید

اکثر افرادی که در یک رویداد شبکه شرکت می کنند، کارت ویزیت را برای مبادله می آورند. بسیاری از کارت ویزیت ها هم اندازه هستند و از رنگ بندی و فرمت یکسانی پیروی می کنند. برای متمایز شدن، ممکن است ایجاد کارت ویزیت منحصربفرد مرتبط با صنعت خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس هستید، می توانید کارت ویزیت خود را به گونه ای طراحی کنید که شبیه یک دوربین باشد یا نمونه هایی از کارهای خود را در پشت آن قرار دهید. یک کارت ویزیت خلاقانه ممکن است باعث شود افراد تمایل بیشتری به برقراری ارتباط مجدد با شما بعد از رویداد داشته باشند.

۵. اعتماد به نفس داشته باشید

داشتن اعتماد به نفس در طول یک رویداد شبکه می تواند به شما کمک کند تا با موفقیت در این مناسبت پیمایش کنید و ارتباطات مفیدتری ایجاد کنید. هنگام آماده شدن برای یک رویداد شبکه، پاسخ به سؤالات رایجی را که ممکن است هنگام صحبت با افراد جدید با آنها روبرو شوید، تمرین کنید، مانند:

  • “در مورد خودت به من بگو”
  • یا “چه مدت در این صنعت بوده ای؟”
    و …

آماده بودن پاسخ به شما اطمینان می دهد که تحویل شما روان است.

در طول رویداد، گفتگو را با دیگران آغاز کنید، در صورت لزوم یک دست دادن محکم ارائه دهید، صاف بایستید و در طول مکالمه ارتباط چشمی را حفظ کنید. این اشکال ارتباط غیرکلامی اعتماد به نفس شما را نشان می دهد و می تواند حفظ مکالمه را آسان تر کند.

۶. متصل بمانید

هنگامی که یک رابطه جدید دارید، مهم است که به ایجاد و تقویت بنیان ادامه دهید. می‌توانید چند روز پس از رویداد شبکه با یک مخاطب جدید تماس بگیرید، پیامک ارسال کنید یا ایمیل بزنید تا خوشحالی خود را از ملاقات با آنها ابراز کنید. برای ادامه گفتگو در مورد علاقه مشترک، پیشنهاد ملاقات با آنها را در یک زمان خاص ارائه دهید. سعی کنید هر چند ماه یکبار با ایمیل کردن یک مقاله جالب یا اخبار مرتبط با صنعت، با آنها ارتباط برقرار کنید.

اگر در طول یک رویداد استخدام با یک کارفرمای احتمالی ارتباط برقرار کردید، مدت کوتاهی پس از آن پیگیری کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد فرآیند مصاحبه جمع آوری کنید. می توانید یک ایمیل برای تشکر از آنها برای وقت گذاشتن ارسال کنید و رزومه و نامه پوششی خود را پیوست کنید تا ابتکار عمل خود را نشان دهید.

۷. به دیگران در شبکه خود کمک کنید

بخشی از شبکه کمک به اتصالات شما است که می تواند نشان دهد شما سخاوتمند و قابل اعتماد هستید. مخاطبین ممکن است با توصیه به شما برای فرصتی که با شرایط شما مطابقت دارد، سخاوت شما را متقابلا جبران کنند.

هنگام برقراری ارتباط با افراد در شبکه خود،  فعالانه  به آنها گوش دهید تا مشخص کنید که آیا برای یافتن شغل جدید یا گسترش پایگاه مشتری خود به کمک نیاز دارند یا خیر. ممکن است بتوانید با ایفای نقش به عنوان مرجع یا ارائه اطلاعات تماس برای یک مدیر استخدام یا مشتری بالقوه به آنها کمک کنید.

۸. اتصالات قدیمی را دوباره بررسی کنید

هنگامی که شبکه می کنید، سطوح مختلفی از روابط را بر اساس علایق و اهداف مشترک ایجاد خواهید کرد. در برخی موارد، ممکن است به ندرت با افرادی که ارتباط قوی با آنها ندارید ارتباط برقرار کنید. حفظ ارتباطات شما بخش مهمی از شبکه است، زیرا ممکن است بتوانید اطلاعات صنعتی ارزشمندی مانند فرصت های شغلی یا ارجاع مشتری به یکدیگر ارائه دهید.

برای حفظ یک خط ارتباطی باز، با افرادی در شبکه خود که چند ماه است با آنها صحبت نکرده اید تماس بگیرید. می‌توانید به‌روزرسانی‌هایی در مورد شغل آنها بپرسید یا اگر می‌خواهند شخصاً برای ارتباط مجدد ملاقات کنند.

۹. اتصالات جدید را به صورت آنلاین پیدا کنید

در حالی که بسیاری از افراد به صورت حرفه ای به صورت شخصی با هم ارتباط برقرار می کنند، می توانید اتصالات جدید را به صورت آنلاین نیز بیابید. ارتباط با افراد آنلاین می تواند به شما کمک کند شبکه بزرگتر و گسترده تری ایجاد کنید. اگر یک نمایه حرفه ای در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی دارید، می توانید هدف خود را اضافه کنید که هر هفته پنج نفر جدید اضافه کنید. می‌توانید افرادی مانند همکاران در بخش‌های دیگر یا افرادی را که در جریان رویدادهای شبکه‌ای حضوری ملاقات کرده‌اید، اضافه کنید.

همچنین تلاش برای ارتباط با متخصصان در زمینه خود می تواند مفید باشد. اگر متخصص به طور مرتب مطالبی را پست کند، ممکن است اطلاعات ارزشمندی را بیاموزید که می توانید در کار خود اعمال کنید. اگر می‌خواهید ارتباط شخصی‌تری برقرار کنید، سعی کنید یک پیام خصوصی با سؤالی که به صنعت شما مربوط می‌شود یا نظری درباره اینکه چگونه کار آنها را تحسین می‌کنید برای آنها ارسال کنید.

 مطالب مرتبط: چگونه اشتیاق خود را پیدا کنید

۱۰. گروه شبکه خود را تشکیل دهید

وقتی در یک رویداد ارتباط برقرار می کنید، سعی کنید از یک گروه کوچک دعوت کنید تا در تاریخ دیگری دوباره ملاقات کنند. برنامه ریزی فعالیت های تعاملی را در نظر بگیرید که می تواند به افراد کمک کند در ایجاد مکالمه احساس راحتی بیشتری داشته باشند. تشکیل گروه شبکه ای خود می تواند به شما کمک کند تا روابط نزدیک تری با افراد ایجاد کنید و فرصت های بالقوه ایجاد کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *