بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

با همکار فروش آشنا شوید

نماینده فروش

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کارمند فروش چه می کند؟

یک همکار فروش با توضیح در مورد مزایا و موارد استفاده از اقلام مختلف به مشتریان در یافتن محصول یا خدمات مناسب متناسب با نیازهایشان کمک می کند. آنها همچنین ممکن است پرداخت مشتری را پردازش کرده و کالا را برای خروج از فروشگاه بسته بندی کنند. همکاران فروش با مهمانان خود ارتباط برقرار می کنند تا فروش مجدد را تشویق کنند و در استراتژی های بازاریابی کمک می کنند. یک همکار فروش فروش محصول را با موارد زیر ارتقا می دهد:

  • پذیرایی از مهمانان جدید هنگام ورود به فروشگاه
  • مکالمه با مشتریان برای درک اینکه آنها به دنبال چه محصولی هستند
  • پیشنهاد محصولات متنوع برای میهمانان بر اساس نیاز آنها
  • توضیح کاربردها و مزایای محصول
  • راه اندازی اتاق مناسب با لباس های انتخاب شده، اگر در فروش پوشاک باشد
  • داشتن دانش قوی از پیشنهادات فعلی محصول و سطوح موجودی
  • پردازش پرداخت های مشتری
  • کمک به ایجاد نمایشگرهای فروشگاهی
  • بسته بندی و قرار دادن اجناس جدید در طبقه فروش
  • اطلاع رسانی به مهمانان از تبلیغات و فروش های جاری

میانگین درامد

کارمند فروش می تواند به صورت تمام وقت، پاره وقت یا فصلی استخدام شود. آنها ممکن است ساعات اضافه کاری، عصرها یا آخر هفته ها را برای پاسخگویی به تقاضای مشتری کار کنند. حقوق و دستمزد یک کارمند فروش بسته به کارفرما، موقعیت جغرافیایی، سطح تجربه و کمیسیون های کسب شده متفاوت است.

  • حقوق رایج در ایالات متحده:  ۱۰.۷۹ دلار در ساعت
  • برخی حقوق ها از  ۷.۲۵ تا ۲۳.۷۰ دلار در ساعت متغیر است.

الزامات همکاران فروش

کسب موقعیت به عنوان یک همکار فروش ممکن است به برخی از تجربیات مرتبط با زمینه نیاز داشته باشد، از جمله:

تحصیلات

کارفرمایان معمولاً از همکاران فروش می خواهند که دیپلم دبیرستان یا گواهی GED خود را دریافت کرده باشند. برخی از مغازه های مجلل یا تخصصی ممکن است مدرک کاردانی یا لیسانس را در فروش یا تجارت ترجیح دهند.

آموزش

یک همکار فروش برای یادگیری جزئیات عمیق محصولات، سیاست های فروشگاه، تجهیزات نقطه فروش و استانداردهای تعامل با مشتری، آموزش های حین کار را دریافت می کند. کارآموز غالباً یک همکار فروش با تجربه را زیر نظر می گیرد تا نحوه رسیدگی به موقعیت های مختلف را بیاموزد. این آموزش بسته به دامنه کسب و کار می تواند دو تا پنج شیفت یا بیشتر طول بکشد. یکی از همکاران فروش الکترونیک یا متخصص ممکن است آموزش های عمیقی به سبک کلاس درس دریافت کند تا جزئیات پیچیده محصول خود را بیاموزد.

گواهینامه ها

یک کارمند فروش معمولاً نیازی به داشتن مجوز یا گواهینامه ندارد. اگر این موقعیت مستلزم رفت و آمد بین فروشگاه‌ها یا مشتریان باشد، احتمالاً باید گواهینامه رانندگی معتبر داخلی داشته باشید. این امر مستلزم گذراندن آزمون کتبی و رانندگی در جاده است که توسط دپارتمان وسایل نقلیه موتوری اداره می شود.

مهارت ها

یک کارمند فروش موفق باید دارای طیف وسیعی از مهارت ها و ویژگی ها باشد، از جمله:

ارتباط

این مهارت شامل تعاملات نوشتاری و شفاهی با دیگران در محل کار است. به عنوان یک کارمند فروش، هر روز با مشتریان و سایر کارمندان صحبت خواهید کرد. توانایی های قوی در بیان جزئیات محصول، تبلیغات فعلی فروشگاه، اطلاعات قیمت، پیشنهاد محصولات و متقاعدسازی فروش، مهارت های ارتباطی مهم برای یک همکار فروش است. همچنین با مدیریت فروشگاه در مورد نگرانی های مشتری، ایرادات کالا و مسائل نگهداری ارتباط برقرار خواهید کرد.

خدمات مشتری

این مهارت شامل ارائه کمک حرفه ای و با کیفیت به مشتریان برای اطمینان از یافتن محصول مورد نظرشان است. یک همکار فروش با احترام و پاسخ صادقانه به سوالات مهمان، خدمات عالی به مشتریان را نشان می دهد.

حرفه ای گری

یک کارمند فروش حرفه ای باید در موقعیت های کاری چالش برانگیز مهربان و خونسرد باقی بماند. همکار فروش در تعامل با مهمانان در فروشگاه و سایر کارمندان فروشگاه حرفه ای است. آنها همچنین با استفاده از اصطلاحات و لحن صدای مناسب کار، حرفه ای بودن را نشان می دهند.

مهارت های بین فردی

این مهارت ها به تعامل و ارتباط مناسب با دیگران کمک می کند. این همچنین شامل حفظ احترام، نشان دادن همدلی و استفاده از هوش هیجانی برای درک دیگران است. یک همکار فروش از مهارت های بین فردی برای خواندن نشانه های کلامی و غیرکلامی مشتری خود استفاده می کند.

مرتبط: مهارت های بین فردی: تعاریف و مثال ها

توانایی های فروش

یک فروشنده قوی می تواند به طور موثر مزایای محصول خود را توضیح دهد و از متقاعدسازی برای تکمیل فروش استفاده کند. کارمند فروش باید پیگیر باشد و هر تعامل فروش جدیدی را با نگرش مثبت شروع کند.

مدیریت زمان

یک همکار فروش به چندین مشتری خدمات ارائه می دهد، گاهی اوقات به طور همزمان، و آنها باید به طور موثر به هر مشتری در مدت زمانی که از فروشگاه بازدید می کنند خدمات ارائه دهند. همکار فروش تشخیص می دهد که چه زمانی باید وظایفی را به یکی دیگر از اعضای تیم واگذار کند تا در بازه زمانی مورد نظر باقی بماند.

مرتبط: مهارت های مدیریت زمان: تعریف و مثال

محیط کار همکار فروش

همکاران فروش در فروشگاه‌های خرده‌فروشی مختلف کار می‌کنند و معمولاً می‌توانند در موارد زیر مشارکت داشته باشند:

  • ایستادن پشت صندوق پول، گاهی اوقات برای مدت طولانی
  • قدم زدن در فروشگاه برای مرتب کردن کالاها و تعامل با مشتریان
  • گفتگو با مشتریان برای ایجاد ارتباط و ارائه کمک

چگونه یک همکار فروش شویم

اینها رایج ترین مراحل برای تبدیل شدن به یک همکار فروش واجد شرایط هستند:

۱. تحصیلات را دنبال کنید

دیپلم دبیرستان خود را دریافت کنید. اگر آنها در دسترس هستند، دوره های تجاری یا فروش را در دانشگاه محلی خود نیز در نظر بگیرید.

۲. به دنبال موقعیت های باز باشید

موقعیت های موجود در فروش را در نزدیکی خود جستجو کنید. می توانید جستجوی خود را به صورت آنلاین، با خواندن بخش طبقه بندی شده روزنامه محلی خود یا با مراجعه به فروشگاه های محلی برای جستجوی آگهی های ارسال شده در فروشگاه آنها انجام دهید. اگر کسی را می‌شناسید که در یک فروشگاه خرده‌فروشی کار می‌کند، بررسی کنید که آیا فرصت‌های همکار فروش در دسترس دارد یا خیر.

۳. یک رزومه قوی بنویسید

رزومه ای ایجاد کنید که شامل تحصیلات، تجربه و مهارت های مرتبط شما باشد. استفاده از زبان در توضیحات شغلی را در نظر بگیرید تا تجربیات و مهارت های خود را توصیف کنید تا صلاحیت های خود را با انتظارات کارفرمایان آینده خود هماهنگ کنید.

۴. برای مصاحبه خود آماده شوید

هنگام مصاحبه برای شغلی به عنوان همکار فروش، مهم است که مهارت های فروش و ارتباط خود و همچنین هر تجربه قبلی را برجسته کنید. به اشتراک گذاری تاریخچه فروش خود و هر گونه طرح بازاریابی که توسعه داده اید یا کمک کرده اید را در نظر بگیرید.

مرتبط: چگونه برای مصاحبه آماده شویم

مثال شرح شغل کارمند فروش

بوتیک محلی پوشاک و لوازم جانبی ما به دنبال یک کارمند فروش برای پیوستن به تیم ما به صورت تمام وقت است. ما در لباس شب زنانه تخصص داریم و هدف آن ارائه خدمات با کیفیت بالا به مهمانانمان است. تجربه قبلی با لباس شب یا رسمی بسیار مورد توجه است. شما مسئول ایجاد احساس آرامش و راحتی مهمان در طول تجربه خرید خود خواهید بود. علاوه بر کمک به مهمانان، شما مسئولیت نگهداری کالا در طبقه فروش، ذخیره مجدد کالا در صورت نیاز، نظارت بر اتاق های اتصالات و پردازش پرداخت های مشتری را بر عهده خواهید داشت. ما نیاز به در دسترس بودن عصر و آخر هفته داریم. فرصت های اضافه کاری ممکن است در فصول شلوغ موجود باشد. اگر علاقه مند به کمک به مشتریان برای یافتن لباس شب هستید، می خواهیم از شما بشنویم.

مشاغل مرتبط

ممکن است به این مشاغل دیگر شبیه به یک همکار فروش علاقه مند باشید:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *