بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

سفیر برند در مقابل اینفلوئنسر (به علاوه نکاتی برای انتخاب)

تفاوت بین سفیر برند و تأثیرگذار چیست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

سفیر برند کسی است که با یک برند ارتباط برقرار کرده و از محصولاتی که آن ها تبلیغ می کنند استفاده می کند. اینفلوئنسر کسی است که کوتاه مدت با یک برند کار می کند و ممکن است از محصولات یک برند قبل از همکاری با آنها در یک پست استفاده نکرده باشد. درک شباهت ها و تفاوت های یک سفیر برند از یک اینفلوئنسر می تواند به شما کمک کند تا نوع فرد مناسبی را برای نیازهای برند خود انتخاب کنید.

در این مقاله از ایوسی، شباهت‌ها و تفاوت‌های بین یک سفیر برند در مقابل یک تأثیرگذار، از جمله پرداخت، مزایا و اهداف و نکاتی برای انتخاب بین این دو مورد بحث قرار می‌دهیم.

موارد کلیدی:

  • سفیران برند به طور فعال از یک نام تجاری استفاده می کنند و آن را تبلیغ می کنند، در حالی که تأثیرگذاران نظر یا شهرت ارزشمندی در یک صنعت یا بازار خاص دارند.

  • برنامه سفیر برند می‌تواند منجر به افزایش درآمد، بازخورد مستقیم از مصرف‌کنندگان و بهبود آگاهی از برند از طریق دهان به دهان شود، در حالی که استخدام یک تأثیرگذار می‌تواند آگاهی برند را در رسانه‌های اجتماعی بهبود بخشد، به مخاطبان هدف اصلی و عمومی برسد و اعتماد و اعتبار برند را افزایش دهد.

  • سفیران برند و تأثیرگذاران در نحوه انتخاب شرکت ها و جبران آنها، نحوه ایجاد محتوا و چگونگی ایجاد برخی اهداف متفاوت هستند، اما هر دو نقش بر ایجاد آگاهی از برند و ایجاد اعتماد مصرف کننده متمرکز هستند.

سفیر برند چیست؟

سفیر برند فردی است که با یک برند شراکت دارد. این افراد به طور فعال از برندی که تبلیغ می‌کنند استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند تا اطلاعات برند و محصولات را به دیگران منتقل کنند. این بدان معناست که یک سفیر برند در حالی که تحقیقات رسانه های اجتماعی را انجام می دهد، برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود محتوا ایجاد می کند. در تحقیقات خود، آنها به دنبال راه‌های مؤثری برای دستیابی و جذب مخاطبان هدف خود به صورت آنلاین هستند. اگر پست جذاب باشد، ممکن است ترافیک مصرف کنندگان را به صفحه رسانه اجتماعی و وب سایت برند برای خرید پروژه یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند افزایش دهد.

در اینجا برخی از مزایای داشتن برنامه سفیر برند آورده شده است:

  • افزایش درآمد برای برند

  • بازخورد مستقیم از مصرف کنندگان کسب کنید

  • آگاهی از برند خود را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و دهان به دهان بهبود بخشید

مطالب مرتبط: ۶ ویژگی اساسی یک سفیر برند موفق

اینفلوئنسر چیست؟

اینفلوئنسر فردی است که نظر یا شهرت ارزشمندی توسط مصرف کنندگان در یک بازار یا صنعت خاص دارد. در درجه اول، این افراد حرفه ای دارند و محتوای خود را از طریق یک پلت فرم رسانه های اجتماعی یا یک سایت وبلاگ ایجاد می کنند. آنها با رهبری به عنوان نمونه بر مخاطبان خود تأثیر می گذارند، به این معنی که مارک ها را از طریق صفحات رسانه های اجتماعی خود با صدای خود به اشتراک می گذارند. برندها می‌توانند دستورالعمل‌هایی برای اینفلوئنسرها برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها در پست‌های خود ارائه کنند، اما اغلب به اینفلوئنسرها آزادی خلاقیت می‌دهند تا اعتبار بیشتری در پست‌های خود داشته باشند و برای مخاطبان خود جذاب باشند.

در اینجا برخی از مزایای استخدام اینفلوئنسر آورده شده است:

  • بهبود آگاهی از برند از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی

  • به یک مخاطب هدف خاص و عمومی برسید

  • اعتماد و اعتبار برند را افزایش دهید

  • با نسل های جوان ارتباط برقرار کنید

  • سرنخ های مصرف کننده بیشتری را توسعه دهید

مطالب مرتبط: چگونه در ۱۰ مرحله به یک اینفلوئنسر تبدیل شویم

سفیر برند در مقابل تأثیرگذار

در اینجا چند تفاوت و شباهت کلیدی بین یک سفیر برند و یک تأثیرگذار وجود دارد که باید قبل از همکاری در نظر بگیرید:

استراتژی های انتخاب

شما می‌توانید فردی را انتخاب کنید که سفیر برند است بر اساس استفاده و عشق او به محصول برند شما. رابطه بین برند و سفیر برند قبل از همکاری وجود داشته است. یک سفیر و یک برند ممکن است قرارداد بلندمدتی با هم داشته باشند تا سفیر محصولات خود را تبلیغ کند و آگاهی بیشتری از برند برای آنها ایجاد کند. علاوه بر این، به عنوان یک برند، می توانید یک برنامه سفیر برند ایجاد کنید تا به شما کمک کند افرادی را پیدا کنید که قبلاً محصولات شما را دوست دارند و در سبک زندگی خود از آنها استفاده می کنند.

به‌عنوان یک برند، می‌توانید با اینفلوئنسرها بر اساس توانایی آن‌ها برای دستیابی به مخاطبان و جذب آن‌ها به جای اینکه قبل از کار با آن‌ها از محصولات استفاده کرده باشند، کار کنید. شما ممکن است به تعداد فالوورها، مشترکین یا خوانندگانی که تأثیر دارد نگاه نکنید، اما ممکن است به نرخ تعامل خود نگاه کنید. نرخ تعامل درصدی از مخاطبانی است که به طور منظم و فعالانه با محتوای خود تعامل دارند. تعامل می تواند شبیه لایک کردن، نظر دادن، اشتراک گذاری یا ذخیره محتوای آنها باشد. اگر آنها محتوای جذابی ایجاد می کنند، ممکن است علاقه مند به همکاری با آنها باشید.

مبلغ پرداختی

سفیران برندها را به صورت رایگان، اغلب بدون پرداخت غرامت، تبلیغ می‌کنند، اگرچه بسته به سفیر برندی که با آن قرارداد بسته‌اید و آنچه که برای همکاری به شما پیشنهاد می‌کنند، می‌تواند متفاوت باشد. اینفلوئنسر برای تبلیغ یک نام تجاری یا محصول، غرامتی به صورت پولی، تخفیف یا محصولات رایگان دریافت می کند. به عنوان یک تأثیرگذار، آنها می توانند نرخ های خود را برای برندها بر اساس آنچه ممکن است از آنها برای تبلیغ محصول خود بخواهید تعیین کنند. این می‌تواند شامل پست‌ها، داستان‌ها یا ویدیوهای درون فید باشد. آنها همچنین ممکن است بر اساس هر یک از نیازهای شما و آنچه اینفلوئنسر برای همکاری ارائه می دهد، با برندها مذاکره کنند.

محتوا

یک سفیر برند ممکن است به عنوان نماینده برند خدمت کند و در زمینه مرتبط با برند شما حرفه ای داشته باشد. به عنوان مثال، اگر برند شما ظروف پخت و پز می فروشد، می توانید با یک سرآشپز برای تایید محصولات خود همکاری کنید. آنها می توانند آنها را در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند و محصولات شما را برای همکاران، دوستان و خانواده خود تبلیغ کنند. این می تواند به اعتبار بخشیدن به برند شما کمک کند، زیرا اگر مخاطبان در یک حرفه مرتبط باشند، ممکن است بیشتر به آنها اعتماد کنند.

یک اینفلوئنسر ممکن است فقط برای یک یا دو پست با یک برند کار کند زیرا اغلب یک قرارداد کوتاه مدت است. نوع محتوایی که یک اینفلوئنسر می تواند برای یک برند ایجاد کند این است که به مخاطبان خود نشان دهد که چگونه از محصول در زندگی روزمره خود استفاده می کنند. محتوای آنها ممکن است معتبرتر به نظر برسد زیرا به مخاطبان خود نشان می دهند که چگونه می توانند محصول را در سبک زندگی خود بگنجانند.

فواید

کار با یک سفیر برند می تواند برای برند شما مفید باشد زیرا قبلاً با آنها رابطه برقرار کرده اید. این افراد در هنگام تبلیغ برند و محصول شما بیشتر از آنچه که از آنها خواسته می شود فراتر می روند. زمانی که یک سفیر برند فراتر از ارسال آنلاین برای برند شما می‌رود، می‌تواند برند شما را به صورت شفاهی در زندگی روزمره خود مانند دوستان و خانواده خود تبلیغ کند. آنها همچنین می توانند با تحقیقات خود در رسانه های اجتماعی به مخاطبان هدف شما برسند زیرا می دانند چگونه برای آن مخاطب جذاب باشند.

نام تجاری شما ممکن است از کار با اینفلوئنسرها سود ببرد زیرا آنها می توانند محتوای زیبایی شناختی برای جلب توجه مخاطب ایجاد کنند. همچنین انواع مختلفی از اینفلوئنسرها وجود دارد که می توانید با آنها کار کنید، از نانو تا مگا اینفلوئنسر. یک نانو اینفلوئنسر بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ نفر دنبال کننده دارد. در حالی که یک مگا اینفلوئنسر بین یک تا پنج میلیون نفر دنبال کننده دارد. بسته به اینفلوئنسری که انتخاب می کنید، می توانید برند خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید. کار با اینفلوئنسر همچنین ممکن است خطر جنجال را کاهش دهد زیرا اغلب یک قرارداد کوتاه مدت با یک تا دو پست است.

اهداف

شباهت‌های بین یک سفیر برند و یک تأثیرگذار هدف آنها برای ایجاد آگاهی بیشتر از برند با امضای یک توافق رسمی با یک برند است. آنها هر دو ملزم به ایجاد محتوایی هستند که یک نام تجاری را تبلیغ می کند و محصولاتی را برای تأثیرگذاری بر مخاطبان برای خرید آنها ایجاد می کنند. هر نوع فردی همچنین می‌تواند به ایجاد اعتماد مصرف‌کننده نسبت به برند شما کمک کند، زیرا مصرف‌کنندگان می‌توانند برای سفیر برند و نظرات تأثیرگذار در مورد محصولات برای خرید ارزش قائل شوند. علاوه بر این، هر فردی می‌تواند با برندها و محصولاتی که از آنها لذت می‌برد کار کند و سبک، صدا و خلاقیت خود را برای تبلیغ آنها بیاورد.

بخوانید: ۶۷ اصطلاح و تعاریف برتر رسانه های اجتماعی: یک راهنمای نهایی

نکاتی برای انتخاب بین سفیر برند و تأثیرگذار

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به تعیین اینکه آیا می خواهید سفیر برند یا تأثیرگذار باشید استفاده کنید:

  • اهداف کوتاه مدت بازاریابی خود را درک کنید: اگر به دنبال یک استراتژی بازاریابی کوتاه مدت برای تبلیغ برند یا محصول خود هستید، می توانید با یک تأثیرگذار کار کنید. کار با اینفلوئنسرها می تواند سریع باشد زیرا ممکن است از آنها بخواهید یک تا دو بار برند شما را تبلیغ کنند.

  • اهداف بازاریابی بلندمدت ایجاد کنید: اگر می‌خواهید به اهداف بلندمدت بازاریابی برسید، می‌توانید با یک سفیر برند کار کنید، زیرا معمولاً قرارداد طولانی‌تری دارد. یک سفیر برند می تواند برند و محصولات شما را به صورت آنلاین و واقعی تبلیغ کند.

  • توسعه بودجه: انتخاب بین یک سفیر برند و یک تأثیرگذار می تواند به بودجه ای که یک برند در اختیار دارد بستگی داشته باشد. اگر بودجه کمی برای کار دارید، می توانید یک سفیر برند انتخاب کنید یا یک محصول رایگان یا کد تخفیف برای یک تأثیرگذار ارائه دهید.

  • محتوا و کانالی را که می‌خواهید ببینید در نظر بگیرید: نوع محتوایی که می‌خواهید برای برند خود ببینید می‌تواند تعیین کند که آیا می‌خواهید با یک تأثیرگذار یا سفیر برند کار کنید، مثلاً بیشتر یا عمومی‌تر. همچنین می‌توانید پلتفرم رسانه اجتماعی را که می‌خواهید محصول و نام تجاری خود را در آن تبلیغ کنید، برای همکاری در نظر بگیرید.

  • مخاطبان هدف خود را تعیین کنید: قبل از انتخاب یک سفیر برند یا یک تأثیرگذار، مهم است که مخاطب هدفی را که می خواهید به آن برسید مشخص کنید زیرا می تواند بینشی در مورد انتخاب برند خود به شما ارائه دهد. اگر می‌خواهید یک مخاطب خاص داشته باشید، یک سفیر برند انتخاب کنید و اگر می‌خواهید چندین جایگاه یا مخاطب عام‌تری دارید، تأثیرگذاری را انتخاب کنید.

  • به کارهایی که در گذشته انجام داده‌اید فکر کنید: برنامه‌های سفیر برند می‌توانند زمان و منابعی را صرف کنند، اگر هرگز در گذشته برنامه‌ای ایجاد نکرده‌اید. با اینفلوئنسرهای کوچکتر شروع کنید تا برند و محصولات خود را تبلیغ کنید زیرا تیم شما تجربه بیشتری از کار در این نوع بازاریابی به دست می آورد و می توانید در آینده در برنامه سفیر سرمایه گذاری کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

3 پاسخ

    1. اینفلوئنسر کسیست که به دلیل اقتدار، دانش، موقعیت یا رابطه با مخاطبانش، قدرت تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید یا نظرات دیگران رو داره. آنها معمولاً در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی طرفداران زیادی دارند و به عنوان پیشرو در صنعت یا جایگاه خاص خودشون دیده می‌شن. برندها اغلب با اینفلوئنسرها همکاری می کنند تا محصولات یا خدمات رو به دنبال کنندگان خودشون تبلیغ کنند.

    2. کسی که اعمال نفوذ می کند و تأثیر می گذارد: شخصی که اعمال دیگران را الهام می بخشد یا هدایت می کند. البته در معانی انگلیسی اینفلوئنسر، مضمون قدیمی تنبلی و ملایم بودن با تأثیرگذاران امروزی که تاجران و مروجین الهام بخش سطح بالایی از شیوه زندگی پیشرو هستند، در تضاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *