بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ مزایا و ۵ معایب سفیر برند بودن

ویژگی های کلیدی یک سفیر برند موفق

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بازاریابی محتوا در سال‌های اخیر به عنوان روشی محبوب برای برندها برای نزدیک شدن به مخاطبان هدف ظاهر شده است. برندها می توانند با اینفلوئنسرها یا افرادی که دنبال کنندگان زیادی در اشکال مختلف رسانه های اجتماعی دارند شریک شوند تا به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. اگر به مشارکت بازاریابی محتوا بین برندها و اینفلوئنسرها علاقه دارید، می توانید درباره سفیران برند اطلاعاتی کسب کنید.

در این مقاله از ایوسی به این می پردازیم که سفیر برند چه می کند و مزایا و معایب سفیر بودن.

مطالب مرتبط: برندسازی چیست؟ چرا برندسازی برای کسب و کار شما مهم است؟

سفیر برند چه می کند؟

سفیر برند به برندها کمک می کند تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. سفیران برند معمولاً قبل از سفارت خود یک رسانه اجتماعی دارند. برندها با اینفلوئنسرهای محبوب تماس می گیرند تا با آنها قرارداد ببندند تا از محصولات شرکت در سایت های رسانه های اجتماعی استفاده کنند. هدف این است که محصولات را برای طرفداران سفیر به بازار عرضه کند، بنابراین آنها محصول را پس از دیدن آن در فید رسانه های اجتماعی خود خریداری می کنند. یک برند برای تبلیغات محصولات در پست‌ها یا ویدیوهای خود به سفیر پول می‌دهد که طبق مقرراتی که برند تعیین کرده است، مانند حداقل تعداد پست‌های جدید مورد نیاز در ماه.

یک سفیر برند معمولاً دارای معیارهای زیر است:

  • مخاطبی مشابه با برند

  • زیبایی شناسی رسانه های اجتماعی که مکمل برند است

  • ارزش ها و اهداف مشابه با نام تجاری

  • دنبال کننده زیادی در شبکه های اجتماعی

  • بدون وابستگی به رقبای برند

مطالب مرتبط: ۶ ویژگی یک سفیر برند موفق

مزایای سفیر برند بودن

سفیر برند بودن می تواند باعث افتخار باشد زیرا به این معنی است که دنبال کنندگان شما به اندازه کافی بزرگ هستند که توجه بازاریابان را به خود جلب کنند. در اینجا هشت دلیل دیگر برای تبدیل شدن به یک سفیر برند وجود دارد:

۱. تخفیف محصولات

یکی از جنبه های کلیدی تبدیل شدن به یک سفیر برند، نشان دادن محصولات در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی است و برای انجام این کار، به محصولاتی برای نمایش نیاز دارید. این برند می تواند برای تشویق شما به خرید و استفاده از محصولات خود تخفیف هایی به شما بدهد. سفیران برند همچنین می توانند کدهایی را برای به اشتراک گذاشتن با فالوورهای خود دریافت کنند تا آنها را تشویق به خرید برند کنند. این کدها می توانند ترافیک کانال های شما را افزایش دهند و می توانند مزایای دیگری مانند:

  • جبران هر ارجاع به شما

  • افزایش تخفیفات

  • نشان دادن ارزش خود به برند

مطالب مرتبط: چگونه سفیر برند شویم؟

۲. سواگ رایگان

سوآگ رایگان کالایی است که برند بدون هیچ هزینه ای سفیران خود را می فرستد. برندها ممکن است به سفیران خود سواگ رایگان بفرستند و از آنها انتظار داشته باشند که آن را در کانال های خود به نمایش بگذارند. در این شرایط، قرار گرفتن در معرض مخاطبان سفیر برند، پرداخت برای کالا است. اگر از طرفداران این برند هستید و علاقه مند به خرید محصولات آن هستید، Swag یک امتیاز بزرگ است. علاوه بر محصولات برند، ممکن است اقلام مارک دار را برای پوشیدن یا نمایش دهید که کالای معمولی شرکت نیستند، مانند:

  • تی شرت

  • لیوان

  • کلاه

  • کیف های حمل و نقل

  • دکمه ها

  • موارد متوقف شده

۳. پیشنهادات ویژه

برندها می توانند پیشنهادات ویژه ای را به سفیران خود ارائه دهند تا آنها را تشویق به تبلیغ برند کنند. به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است یک تعطیلات رایگان را به سفیر با بیشترین بازدید ویدیو ارائه دهد. برندها همچنین ممکن است به سفیران برای تولد یا تعطیلات دیگر تخفیف ویژه بدهند.

مطالب مرتبط: ۱۵ نکته برند شخصی برای کمک به شغل شما (به علاوه مزایا)

۴. رویدادها

برندها می توانند رویدادهای ویژه ای را برای سفیران خود برگزار کنند که آنها را تشویق به حضور، گرفتن عکس یا فیلم و به اشتراک گذاری تجربیات خود در کانال های رسانه های اجتماعی خود کند. رویدادها می‌توانند فرصت‌های شبکه‌ای هیجان‌انگیز برای سفیران برند باشند، و همچنین می‌توانند فرصت‌هایی برای تفریح ​​با افراد با علایق مشابه باشند. این رویدادها می‌توانند محتوای برندی را به سفیران ارائه دهند که هفته‌ها طول بکشد تا به راحتی نیازهای شغلی خود را برآورده کنند.

۵. ویژگی ها

تبدیل شدن به سفیر برند می تواند تأثیر سفیر و برند را افزایش دهد. برندها می توانند سفیران را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود یا در تلویزیون و تبلیغات چاپی نشان دهند و محبوبیت سفیر برند را افزایش دهند. شرکت ممکن است سفیری را انتخاب کند که برند را با موفقیت تبلیغ کرده است یا به صورت تصادفی سفیری را برای معرفی انتخاب کند.

۶. حمایت مالی

سفیران برند می تواند منجر به معاملات سودآورتری مانند حمایت های مالی با برند شود. حمایت های مالی مانند سفیران برند هستند، با این تفاوت که می توانند شامل غرامت پولی بالاتر و جایگاه برجسته تر برای تبلیغ برند باشند. به عنوان مثال، ورزشکاران اغلب حامیان برند دارند و در آگهی های بازرگانی یا بسته بندی خود ظاهر می شوند تا تایید ورزشکار از محصول را نشان دهند. یک شرکت همچنین ممکن است حامی یک رویداد یا خیریه باشد که با سفیر همکاری می کند.

۷. محصولات انحصاری

یک نام تجاری ممکن است محصولات انحصاری را برای سفیران برند خود توسعه دهد یا به آنها اجازه دهد تا محصولات را قبل از انتشار برای عموم تجربه کنند. داشتن شانس استفاده از این محصولات در ابتدا می تواند هیجان انگیز باشد، به خصوص اگر محصولات نوآورانه باشند. محصولات انحصاری می توانند تصویر یک سفیر با دسترسی انحصاری یا ارتباط نزدیک با برند را ارتقا دهند که می تواند جایگاه و اعتبار سفیر را در بین دنبال کنندگان افزایش دهد.

۸. توسعه محصول

اگر یک سفیر از نزدیک با یک برند کار کند، ممکن است یک رابطه قوی ایجاد کند که در آن برند بازخورد بخواهد یا بخواهد در یک محصول با سفیر همکاری کند. نمونه هایی از این موارد زمانی است که سفیران برند محصولاتی به نام خود دارند یا نسخه هایی از محصولی را دارند که به طراحی آنها کمک می کند. مشارکت دادن سفیر برند در توسعه محصول می تواند به تقویت رابطه بین برند و سفیر کمک کند زیرا باعث می شود سفیر احساس کند که عضوی ارزشمند در تجارت است.

معایب سفیر برند بودن

در اینجا لیستی از پنج نقطه ضعف وجود دارد که ممکن است به عنوان سفیر برند با آن مواجه شوید:

۱. فرصت ها را محدود می کند

سفیر برند بودن برای یک برند می‌تواند فرصت‌های مشارکت با سایر برندها را محدود کند. برندها گاهی اوقات نیازمند انحصار در قراردادهای خود هستند تا از تبلیغ برندهای رقیب توسط سفیران خود جلوگیری کنند. با این حال، بسیاری از سفیران برند با برندهای مختلف از صنایع مختلف کار می کنند، بنابراین سفیران همچنان می توانند با مجموعه ای از محصولات کار کنند. به عنوان مثال، یک نفر می تواند با یک برند که قهوه درست می کند و دیگری که آرایش می فروشد کار کند.

مطالب مرتبط: نحوه بهبود سازگاری برند (با تعریف و مراحل)

۲. شهرت شما را به خطر می اندازد

سفیران برند محصولات را توصیه می کنند و اساساً می گویند که شرکت و محصولات آن را تایید می کنند. اگر برند درگیر یک رسوایی شود یا معلوم شود که اقدامات غیراخلاقی دارد، این می تواند عواقب منفی داشته باشد. با این حال، سفیران برند می توانند قبل از اینکه توافق کنند با یکدیگر همکاری کنند تا اطمینان حاصل کنند که شیوه های تولید، بازاریابی و کسب و کار آنها با اخلاق سفیر هماهنگ است، درباره برند تحقیق کنند. سفیران برند می توانند با دقیق بودن در این تحقیق و شفاف بودن در مورد اخلاقیات خود با پیروان خود از شراکت های ناخواسته جلوگیری کنند.

مطالب مرتبط: بازاریابی محتوا چیست؟

۳. غیر معتبر به نظر می رسد

سفیران برند اغلب محصولاتی را در کانال های رسانه های اجتماعی خود تبلیغ می کنند که ممکن است برخی از دنبال کنندگان آن را دوست نداشته باشند. اگر یک اینفلوئنسر به خاطر صحبت در مورد چیزی غیر از محصولات جدید معروف باشد، ممکن است مخاطبانش از تمام محتوای برند خسته شوند. با این حال، یک سفیر برند می تواند توازن محتوای برند و محتوای معتبری را که در ابتدا فالوورهای خود را جذب کرده است، در اولویت قرار دهد که می تواند از تصویر سفیر محافظت کند و فالوورهای آنها را راضی نگه دارد. همچنین، اگر مخاطبان هیجان‌انگیز باشند و با محتوای معمول سفیر همخوانی داشته باشند، ممکن است متوجه فراوانی محتوای برند نشوند.

مطالب مرتبط: تولید محتوا: تعریف و مراحل توسعه یک استراتژی محتوای عالی

۴. مزایای فوق العاده ای را ارائه می دهد

گاهی اوقات ممکن است برندها وعده‌های بیشتری نسبت به ارائه خود بدهند، که می‌تواند سفیر را ناامید کند. اجتناب از انتظارات برآورده نشده دلیل دیگری است که برای تحقیق درباره برند قبل از تبدیل شدن به سفیر ضروری است. اگر سفیران کاربران واقعی و قدردان برند باشند، می‌توانند روابط رضایت‌بخش‌تری با برندها داشته باشند، زیرا این سابقه اعتماد می‌تواند تضمین کند که شرکت به وعده‌هایش عمل می‌کند.

۵. بر محتوای شما تأثیر می گذارد

برای محافظت از برند خود، شرکت‌ها ممکن است درخواست کنترل محتوایی را که سفیر تولید می‌کند، داشته باشد، که می‌تواند تأثیر نامناسبی بر توانایی آن‌ها برای حفظ برند خود یا ترویج ایده‌آل‌هایشان داشته باشد. هر رابطه سفیر برند ممکن است نیاز به مصالحه داشته باشد، اما یک سفیر ممکن است رابطه رضایت‌بخش‌تری با برندی داشته باشد که ایده‌آل‌های آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *