بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

کار خرده فروشی: راهنمای قطعی

روش موجودی خرده فروشی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

کار خرده فروشی طیف وسیعی از موقعیت ها و وظایف شغلی را در بر می گیرد. از ابتدا به عنوان عضوی از کارکنان طبقه تا رسیدن به یک مدیر سطح بالا، می‌توانید شغلی پردرآمد و رضایت‌بخش در صنعت خرده‌فروشی ایجاد کنید. درک موقعیت های مختلف در زمینه خرده فروشی و مهارت های مورد نیاز برای انجام مسئولیت های مورد نیاز می تواند به شما در توسعه حرفه خود کمک کند.

در این مقاله از ایوسی توضیح می‌دهیم که کار خرده‌فروشی چیست، انواع موقعیت‌های خرده‌فروشی را شرح می‌دهیم، سلسله مراتب موقعیت‌های خرده‌فروشی رایج را ارائه می‌کنیم، فهرستی از انواع رایج فروشگاه‌های خرده‌فروشی ارائه می‌کنیم و مهارت‌هایی را که برای کار موفق در این زمینه به آن نیاز دارید برجسته می‌کنیم. .

کار خرده فروشی چیست؟

کار خرده فروشی هر نوع شغلی است که شامل تعامل و فروش با مشتری است. در حالی که بیشتر مردم وقتی به کار خرده فروشی فکر می کنند به ویترین فروشگاه ها فکر می کنند، دفاتر و مشاغل آنلاینی که مستقیماً به عموم می فروشند نیز درگیر کار خرده فروشی هستند. از آنجایی که دنیای خرده فروشی بسیار وسیع و متنوع است، مشاغل زیادی در این بخش وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

عناوین شغلی خرده فروشی

صنعت خرده‌فروشی فضای قابل‌توجهی برای رشد، از موقعیت‌های ابتدایی گرفته تا مشاغل مدیریتی بالاتر، ارائه می‌کند. در اینجا برخی از متداول ترین عناوین شغلی خرده فروشی که بر اساس میانگین حقوق مرتب شده اند آورده شده است:

۱. همکار فروش

وظایف شغلی: همکاران فروش مسئول کمک به مشتریان در جستجوی محصولات هستند، فروشگاه را تمیز نگه می دارند، اطمینان حاصل می کنند که قفسه ها به خوبی انبار شده اند و گهگاه به مشتریان کمک می کنند تا آنها را بررسی کنند.

مطالب مرتبط: با همکار فروش آشنا شوید

۲. صندوقدار

وظایف شغلی: صندوقدار مسئول چک کردن مشتریان در محل فروش، کمک به مشتریان در بازگشت یا تبادل اقلام و پاسخگویی به تماس های تلفنی در قسمت میز فروش است.

مطالب مرتبط: مهارت های صندوقدار: تعریف و مثال

۳. همکار موجودی

وظایف شغلی: همکاران موجودی مسئول مدیریت موجودی، ثبت جزئیات محموله ها و فروش و انبار اقلام خاص در انبار یا جلوی خانه هستند.

۴. نماینده خدمات مشتری

وظایف شغلی: نمایندگان خدمات مشتری نظرات، سوالات و نگرانی های مشتریان را به صورت آنلاین یا تلفنی مدیریت می کنند، مسائل را با مشتریان حل می کنند و تعاملات مشتری را مستند می کنند.

مطالب مرتبط: ۱۶ استراتژی حفظ مشتری که کار می کنند

۵. کارمند انبار

وظایف شغلی: متصدیان انبار کالاها و محصولات را دریافت و مدیریت می کنند، سفارشات را بسته بندی و ارسال می کنند به مشتریان، سازماندهی انبار را حفظ می کنند و تمام محصولات موجود در انبار را پیگیری می کنند.

مطالب مرتبط: معرفی ۱۳ شغل تدارکات

۶. دستیار مدیر فروشگاه

وظایف شغلی: دستیاران مدیران فروشگاه برنامه کاری کارکنان را حفظ می کنند، نظارت روزانه بر فروشگاه را انجام می دهند، نگرانی های مشتری را مدیریت می کنند و در صورت نیاز به مدیر فروشگاه کمک می کنند.

۷. متخصص کنترل موجودی

وظایف شغلی: متخصصان کنترل موجودی، موجودی را نگهداری می کنند، همه محصولات را ردیابی می کنند، رویه هایی را برای محافظت از موجودی ایجاد و اجرا می کنند و کیفیت تمام محصولات دریافتی را برای آسیب یا نقص ارزیابی می کنند.

۸. مدیر طبقه

وظایف شغلی: مدیران طبقه مسئول نظارت بر کارکنان طبقه در یک مکان خرده فروشی، کار با مدیر فروشگاه در صورت نیاز، ارائه آموزش کارکنان و کمک به مشتریان در مورد سؤالات، نظرات یا نگرانی ها هستند.

۹. بازرگانان بصری

وظایف شغلی: بازرگانان بصری نمایش محصولات را ترتیب می دهند، اطمینان حاصل می کنند که اقلام تبلیغی به راحتی در دسترس هستند و با تامین کنندگان محصولات خاص ارتباط و روابط ایجاد می کنند.

۱۰. مدیر فروشگاه

وظایف شغلی: مدیران فروشگاه بر اهداف بلند مدت فروشگاه نظارت می کنند، مسئولیت های روزانه فروشگاه را مدیریت می کنند، روند فروش را بررسی می کنند و رویه های فروشگاه را اجرا می کنند.

۱۱. مدیر بخش

وظایف شغلی: مدیران بخش بر یک بخش خاص در یک شرکت خرده فروشی نظارت می کنند، کارکنان بخش را استخدام و نگهداری می کنند، وظایف بخش را با اهداف شرکت هماهنگ می کنند و بودجه بخش را مدیریت می کنند.

۱۲. خریدار

وظایف شغلی: خریداران محصولات فروشگاه را پیدا کرده و خریداری می کنند، از مناسب بودن قیمت ها اطمینان می یابند، با فروشندگان ارتباط برقرار می کنند و در مورد روند خرید تحقیق می کنند.

مطالب مرتبط: با خریدار بودن آشنا شوید

سلسله مراتب مشاغل خرده فروشی

اکثر مشاغل خرده‌فروشی از سلسله مراتب سنتی پیروی می‌کنند، با چهار دسته مجزا:

مشاغل سطح ورودی

مشاغل سطح ابتدایی معمولاً به تجربه کمی نیاز دارند. آنها اغلب موقعیت‌های ساعتی هستند که ممکن است شب‌ها و آخر هفته‌ها را کار کنند تا یک برنامه معمولی از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر. نمونه هایی از مشاغل خرده فروشی سطح پایه عبارتند از:

  • صندوقدار
  • دستیار خدمات مشتری
  • نمایش دهنده محصول
  • همکار فروش
  • منشی بورس

مشاغل متوسط

مشاغل متوسط ​​معمولاً به داوطلبان نیاز دارند که تجربه ای در بخش خرده فروشی و احتمالاً کمی تحصیلات یا آموزش داشته باشند. برخی از کارمندان پس از فارغ التحصیلی از مدرسه وارد این موقعیت ها می شوند، در حالی که برخی دیگر برای این مشاغل از نقش های خرده فروشی سطح ابتدایی ترفیع کسب می کنند. نمونه هایی از موقعیت های خرده فروشی متوسط ​​عبارتند از:

  • نماینده خدمات مشتریان
  • هماهنگ کننده تبلیغات
  • متخصص بازاریابی خرده فروشی
  • ناظر خدمات
  • سرگروه

مشاغل مدیریتی

مشاغل مدیریتی مستلزم تجربه خرده فروشی قابل توجه و آموزش یا تحصیلات خاص هستند. اغلب، مدیران خرده‌فروشی از سایر موقعیت‌های خرده‌فروشی ترفیع کسب می‌کنند، اگرچه برخی از بخش‌های دیگر به طور خاص برای آموزش و مهارت‌های مدیریتی خود استخدام می‌شوند. مشاغل مدیریتی رایج برای خرده فروشی عبارتند از:

  • مدیر بخش
  • مدیر طبقه
  • دستیار مدیر
  • مدیر فروشگاه
  • مدیر منطقه ای

مشاغل شرکتی

مشاغل شرکتی آنهایی هستند که به آموزش و آموزش بسیار خاص نیاز دارند که معمولاً مربوط به خرید یا تجارت است. برای شرکت‌های بزرگ ملی یا بین‌المللی، این کارمندان معمولاً از دفتر مرکزی شرکت کار می‌کنند تا خارج از فروشگاه. چند مثال عبارتند از:

  • خریدار
  • نمایش فروشنده
  • مدیر موجودی
  • کارشناس تدارکات
  • فروشنده بصری

انواع رایج فروشگاه های خرده فروشی

صنعت خرده فروشی گسترده است و می تواند تعدادی محل کار و محیط های مختلف را شامل شود. انواع متداول فروشگاه های خرده فروشی عبارتند از:

  • فروشگاه‌های تخصصی: این موسسات خرده‌فروشی یک محصول یا نوع محصول را مانند چمدان، با طیف وسیعی از مدل‌ها و مارک‌ها برای خریداران می‌فروشند.
  • فروشگاه‌های بزرگ: این نوع خرده‌فروشی محصولات و خدمات مختلفی را از یک مکان به فروش می‌رساند، اما همه چیز سازمان‌دهی شده و به بخش‌هایی تفکیک شده است.
  • فروشگاه های مواد غذایی: این خرده فروشی ها به طور سنتی مواد غذایی و محصولات مرتبط با آشپزی را می فروشند، اگرچه بسیاری از آنها علاوه بر خواربار فروشی های سنتی، کالاهای خانگی را نیز می فروشند.
  • فروشگاه‌های رفاه: این خرده‌فروشی‌های کوچک، چند محصول پرتقاضا مانند غذای میان‌وعده و لوازم خانگی را، اغلب در مناطق شهری یا سایر مقاصد قابل پیاده‌روی می‌فروشند.
  • فروشگاه های تخفیف: این فروشگاه های خرده فروشی محصولات خود را با تخفیف ارائه می کنند، معمولاً با فروش تعداد زیادی کالا برای جبران قیمت های تخفیف دار.
  • اوت لت ها و فروشگاه های انبار: این نوع خرده فروشی ها معمولا محصولات را مستقیماً از تولید کننده به فروش می رسانند که این امکان را به آنها می دهد تا محصولات خود را با قیمت عمده فروشی به فروش برسانند.
  • سوپراستورها: این مکان‌های خرده‌فروشی طیف وسیعی از محصولات از جمله مواد غذایی را به فروش می‌رسانند، بنابراین مشتریان می‌توانند تمام خرید خود را در یک مکان انجام دهند.
  • نمایشگاه‌ها: این فروشگاه‌های خرده‌فروشی به مشتریان این امکان را می‌دهند که با پرسنل فروش ملاقات کنند و نمونه‌هایی را برای خریدهای سطح بالا یا سفارشی‌سازی مانند کاشی حمام، عرشه یا پاسیو، اتومبیل یا محصولات مشابه بررسی کنند.

مهارت های لازم برای کار در خرده فروشی

اکثر متخصصان خرده‌فروشی مهارت‌های زیر را برای موفقیت توسعه داده و استفاده می‌کنند:

  • توجه به جزئیات: اکثر کارمندان خرده‌فروشی توجه بسیار خوبی به جزئیات دارند تا مطمئن شوند فروشگاهشان مرتب و منظم است و کارشان بدون خطا است.
  • ارتباطات: اکثر کارمندان خرده فروشی با مشتریان ارتباط برقرار می کنند، اما تقریباً همه کارمندان خرده فروشی با سایر کارمندان همکاری می کنند. مهارت های ارتباطی نوشتاری و کلامی حیاتی است.
  • خدمات مشتری: برای هر کارمند خرده فروشی روبرویی، حساسیت های خدمات مشتری مفید است.
  • سواد رایانه: تقریباً هر نقش خرده فروشی به مقداری استفاده از رایانه نیاز دارد، از وارد کردن اعداد موجودی در صفحه گسترده یا سفارش کالا از یک تأمین کننده. دانستن نحوه استفاده از کامپیوتر یک مهارت ضروری است.
  • توانایی های بین فردی: همدلی، مهربانی و سایر مهارت های بین فردی برای هر کارمند خرده فروشی که با دیگران کار می کند مهم است.
  • سواد اعداد: بسیاری از کارمندان خرده فروشی در خرید به مشتریان کمک می کنند. درک ساختار قیمت، تخفیف و مالیات کسب و کار یک مهارت مفید است.
  • توانایی های فروش: صرف نظر از شغل خاص کارمند خرده فروشی، مهارت های فروش حیاتی است. هر نقشی در شرکت با هدف کلی افزایش فروش هماهنگ است.
  • مدیریت زمان: اکثر کارهای خرده فروشی نسبتاً مستقل هستند و به مهارت های مدیریت زمان نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که کارمند تمام مسئولیت های خود را در طول شیفت خود انجام می دهد.
  • صبر: کارمندان خرده فروشی باید صبر داشته باشند زیرا ممکن است نیازهای مشتری در طول روز کاری مقدم بر سایر وظایف شغلی ضروری باشد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

  1. چه تیپ شخصیتی برای شغل خرده فروشی مناسب است؟

    برخی از ویژگی های شخصیتی که معمولاً برای یک شغل خرده فروشی مناسب هستند عبارتند از:

    ۱. دوستانه و برون‌گرا: کارگران خرده‌فروشی اغلب نیاز به تعامل با مشتریان دارند، بنابراین صمیمی بودن و صمیمی بودن می‌تواند به ایجاد یک تجربه خرید مثبت کمک کند.

    ۲. صبور و مشتری مداری: برخورد با انواع مشتریان نیازمند صبر و توانایی حفظ آرامش در موقعیت های چالش برانگیز است.

    ۳. مهارت های ارتباطی خوب: کارگران خرده فروشی باید بتوانند به طور موثر با مشتریان، همکاران و سرپرستان ارتباط برقرار کنند.

    ۴. جزئیات گرا: توجه به جزئیاتی مانند نمایش محصولات، مدیریت موجودی و ترجیحات مشتری در خرده فروشی ضروری است.

    ۵. نگرش مشتاقانه و مثبت: داشتن نگرش مثبت می تواند به ایجاد فضایی خوشایند و مثبت برای مشتریان کمک کند.

    ۶. توانایی خوب کار کردن در یک تیم: همکاری با همکاران در یک محیط خرده فروشی مهم است، بنابراین داشتن مهارت های کار تیمی خوب سودمند است.

    به طور کلی، ترکیبی از مهارت‌های بین فردی، جهت‌گیری خدمات مشتری و نگرش مثبت، ویژگی‌های کلیدی هستند که می‌توانند فرد را برای شغل خرده‌فروشی مناسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *