حضور آنلاین می تواند بر نحوه درک مردم از یک تجارت و فرهنگ آن تأثیر بگذارد. درک اهمیت حضور آنلاین سازمانتان میتواند به شما کمک کند تا تعیین کنید چگونه آنچه را که از طریق کانالهای رسانههای اجتماعی و سایر راههای آنلاین ارائه میدهید شکل دهید. عوامل زیادی در حضور آنلاین نقش دارند تا تصویری کامل از آنچه یک کسب و کار به مشتریان خود ارائه می دهد ارائه دهند.
در این مقاله از ایوسی، به اهمیت حضور آنلاین و چگونگی ایجاد یا بهبود این حضور می پردازیم.
همچنین بخوانید: تبلیغات آنلاین چیست؟ (با اهمیت و فواید)
حضور آنلاین چیست؟
حضور آنلاین مجموعه ای از عناصر برای یک کسب و کار یا فردی است که در اینترنت یافت می شود. برای یک شرکت، ممکن است شامل یک وب سایت، کانال های رسانه های اجتماعی و یک وبلاگ باشد. حضور آنلاین یک فرد میتواند شامل نمایههای رسانههای اجتماعی، فهرستهایی در فهرست راهنمای کارفرما یا دستاوردهایی باشد که به صورت آنلاین گزارش شدهاند.
برای کسب و کارها، ایجاد یک حضور آنلاین که به طور دقیق اهداف و فرهنگ سازمانی را منعکس می کند، در عصری مهم است که اکثر مشتریان و مشتریان احتمالی قبل از تعامل با یک شرکت، جستجوی آنلاین را انجام می دهند. حضور آنلاینی که شرکت شما منعکس میکند میتواند بر افرادی که ممکن است به هر نحوی با کسبوکار تعامل داشته باشند، از جمله استخدامهای جدید بالقوه، کارمندان فعلی و مشتریان یا مشتریان تأثیر بگذارد.
نحوه ایجاد حضور آنلاین
همانطور که نحوه ایجاد یک حضور آنلاین را در نظر می گیرید که برای مخاطبان شما جذاب باشد و در عین حال هدف و ماموریت سازمان را منعکس کند، ممکن است بخواهید این نکات را برای ایجاد و مدیریت موفقیت آمیز حضور آنلاین خود در نظر بگیرید:
۱. وب سایت خود را ایجاد یا به روز کنید
یک وب سایت تجاری برای موفقیت شرکت شما ضروری است. مشتریان، بالقوهها و استخدامهای جدید بالقوه معمولاً یک کسبوکار را به صورت آنلاین جستجو میکنند تا اعتبار آن را تأیید کنند و درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. اگر قبلاً وبسایتی دارید، مطمئن شوید که آن را مرتباً با محتوای جدید و جذاب بهروزرسانی کنید.
مطالب مرتبط: ۹ روش برای تبلیغ کسب و کار آنلاین
۲. از کلمات کلیدی استفاده کنید
کلمات کلیدی برای حضور کلی آنلاین شما مهم هستند، زیرا به افراد کمک می کنند هنگام جستجوی آنلاین شما را پیدا کنند. برای یافتن کلمات کلیدی که بیشتر در صنعت شما جستجو می شوند تحقیق کنید و فهرستی برای استفاده در محتوای خود ایجاد کنید. این کلمات کلیدی هدفمند را به طور مکرر در کپی قرار دهید، از جمله در سرفصل های وب سایت خود و متن اصلی، برای ایجاد حضور آنلاین قوی تر که ترافیک را به سایت شما هدایت می کند.
۳. ارزشی که ارائه می کنید را شناسایی و تعریف کنید
به منظور جذب مخاطبان گسترده تر، مهم است که ارزشی را که شرکت شما برای مخاطبان هدف خود ارائه می دهد، شناسایی کنید. یک شرکت نرمافزار حقوق و دستمزد ممکن است برای کسبوکارهایی که به دنبال سادهسازی فرآیندها و عملیات حقوق و دستمزد خود هستند، ارزش ارائه کند، در حالی که یک فروشگاه خردهفروشی برای مشتریانی که به دنبال محصولاتی که در یک مکان میفروشد، ارزش ارائه میکند. شناسایی ارزشی که کسب و کار شما ارائه می دهد می تواند به شما کمک کند تا آن ارزش را برای کسانی که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند، تعریف کنید.
۴. یک استراتژی محتوا ایجاد کنید
حضور آنلاین شما توسط محتوا هدایت می شود و آن محتوا باید ارزش ارائه کند. ایجاد استراتژی محتوا گام مهمی در فرآیند ایجاد حضور آنلاین شماست. شما می توانید با شناسایی نقاط درد و برجسته کردن اینکه چگونه پیشنهادات تجاری شما این چالش ها را کاهش می دهد، شروع کنید. به آنچه دیگران در صنعت شما در قالب محتوای آموزشی و ارزشمند به مشتریان ارائه می دهند نگاه کنید. به عنوان مثال می توان به پست ها و مقالات وبلاگ، مقالات سفید، اینفوگرافیک ها و پاسخ به نظرات و سوالات اشاره کرد. با ارائه محتوای ارزشمندتر از طریق کانال های آنلاین خود، می توانید حضور آنلاینی آموزنده و حمایت کننده ایجاد کنید.
۵. در تمامی کانال ها فعال باشید
حفظ حضور آنلاین شما مستلزم آن است که به صورت آنلاین فعال باشید. فعالیت آنلاین اغلب در صنایع مختلف متفاوت به نظر می رسد، اما شما باید به طور مرتب پست کنید و به سوالات پاسخ دهید تا با دنبال کنندگان و مشتریان احتمالی تعامل داشته باشید. همچنین میتوانید به دنبال راههایی برای گسترش دسترسی خود باشید، مانند ظاهر شدن در وبسایتهای دیگران، پادکستها یا پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای ارائه آموزش و اطلاعات، کمک به جذب اعضای مخاطب هدف خود از کانالها و پلتفرمهای مختلف.
۶. پذیرنده اولیه شوید
تبدیل شدن به اولین پذیرنده پلت فرم های رسانه های اجتماعی جدید، تلاش ها و منابع بازاریابی می تواند به شما کمک کند از رقبای خود جلوتر بمانید و به نرخ تعامل بالاتری برسید. از آنچه در صنعت شما رواج دارد و منابع و ابزارهای جدید و مفید برای مخاطبان هدف شما آگاه باشید. میتوانید از سایتهای خبری صنعت استفاده کنید و تحقیقات خود را انجام دهید تا ببینید چه چیزی ممکن است در حوزه کاری شما در راه باشد.
مطالب مرتبط: ۱۰ نوع رسانه اجتماعی برای تبلیغ برند شما
۷- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای حضور آنلاین یک کسب و کار در گذشته اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده اند. یک صفحه در برترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی میتواند به ایجاد اعتبار شرکت کمک کند و راهی برای تعامل کاربران با تجارت فراهم کند. رسانههای اجتماعی همچنین برای دستیابی به مخاطبان گستردهتری مفید هستند، زیرا میلیاردها نفر به طور منظم وارد سیستم عاملهای مختلف در سراسر جهان میشوند.
مطالب مرتبط: ایجاد یک استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق
۸. به ابزارهای مختلف بازاریابی نگاه کنید
بازاریابی یک جنبه کلیدی از حضور آنلاین شما است، اما مهم است که راه های مناسب برای بازاریابی برای مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. اگر مخاطبان شما شامل افرادی در نسلهای قدیمیتر باشند، تکنیکها و تلاشهای خاصی ممکن است برای آنها طنینانداز یا جذاب نباشد. نسلهای جوان معمولاً برای دریافت اطلاعات در مورد محصولات و خدمات به افرادی که به آنها اعتماد دارند نگاه میکنند، که فشار زیادی را در فضای بازاریابی تأثیرگذار ایجاد کرده است. بعد از اینکه مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید، می توانید به دنبال تحقیقاتی باشید که نشان می دهد کدام تکنیک های بازاریابی موثرتر هستند و بودجه خود را بر اساس آن تخصیص می دهند.
۹. روابط برقرار کنید
روابطی که با مشتریان، کارمندان و سایرین در صنعت خود برقرار می کنید می تواند تأثیر قابل توجهی بر حضور آنلاین سازمان شما داشته باشد. شما می توانید از این روابط برای دریافت نظرات و نظرات مثبت و همچنین به دست آوردن محتوای ارزشمندی استفاده کنید که ممکن است ترافیک بیشتری را به سایت یا صفحه رسانه های اجتماعی شما جلب کند. روابط با کارشناسان صنعت همچنین ممکن است به فرصت هایی برای رهبران کسب و کار شما منجر شود تا محتوایی را ارائه دهند که به مخاطبان خود برسد. صرف زمان و تلاش برای ایجاد و پرورش روابط تجاری همیشه سودمند است.
۱۰. فرهنگ خود را برجسته کنید
حضور آنلاین شما باید اهداف سازمان را همراه با فرهنگ شرکت منعکس کند. بسیاری از مردم به دنبال شرکت هایی هستند که از کارمندان خود حمایت می کنند و فضای کاری مثبت را فراهم می کنند. اگر عناصر منحصربهفردی از فرهنگ خود دارید، مطمئن شوید که آنها را در نسخه خود و در نمایههای رسانههای اجتماعی و وبسایت خود برجسته کنید.
۱۱. یک لیست اصلی ایمیل بسازید
این مهم است که مرتباً با مخاطبان خود درگیر شوید تا کسب و کار خود را در ذهن آنها نگه دارید و سطح ارتباطی قوی داشته باشید. به منظور تعامل با افرادی که علاقه مند به ارسال شما هستند، یک لیست ایمیل اصلی بسازید که می توانید از آن برای ارسال به روز رسانی ها و اطلاعات استفاده کنید. سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) میتوانند فرآیند ساخت و ارسال ایمیلها و سایر محتواها را برای مخاطبان شما ساده کنند و ممکن است بتوانید از یک CMS برای ایجاد و مدیریت فهرست اصلی خود نیز استفاده کنید.
۱۲. نتایج خود را مرور کنید
بعد از اینکه ابزارها و استراتژی های مختلفی را برای ایجاد یا بهبود حضور آنلاین خود به کار گرفتید، بررسی نتایج مهم است. میتوانید ببینید چه کسی از سایت شما بازدید میکند و با محتوای شما درگیر است، و همچنین بعد از اینکه شخصی در وبسایت یا صفحه رسانههای اجتماعی شما اقدام میکند چه اتفاقی میافتد. اگر متوجه شدید که برخی از تلاشهای بازاریابی با مخاطبان شما طنین انداز شده است، به این نگاه کنید که چگونه میتوانید این تلاشها را افزایش دهید و به طور بالقوه منابع را از مناطقی که عملکرد خوبی ندارند منحرف کنید.
۱۳. ترافیک خود را پیگیری کنید
همچنین می توانید از ترافیک سایت خود به عنوان معیاری برای موفقیت خود استفاده کنید. حضور آنلاین شما باید همچنان به جذب بازدیدکنندگان جدید و سابق ادامه دهد، زیرا مردم با برند شما درگیر می شوند و به دنبال آنچه که شما به طور منظم ارائه می دهید، چه در قالب محتوای آموزشی و چه در قالب کمپین های ایمیلی ارزشمند باشند. همانطور که به افزایش حجم ثابت ترافیک ادامه می دهید، می توانید از حضور آنلاین قوی تر خود برای جذب مخاطبان گسترده استفاده کنید.
۱۴. یک فرآیند برای تبدیل سرنخ ها را تعیین کنید
ایجاد و تقویت حضور آنلاین شما بخشی از یک هدف کلی است که شامل گرفتن سرنخ ها و افزایش رشد و موفقیت کسب و کار است. هنگامی که این سرنخ ها جذب می شوند، کسب و کار شما به یک فرآیند ثابت و قابل اندازه گیری برای تبدیل سرنخ ها و تبدیل آنها به مشتری نیاز دارد. میتوانید از تعدادی منابع برای تبدیل سرنخها استفاده کنید، از جمله محتوای ارزشمند، فراخوانهای واضح برای اقدام و پیگیریهایی که نگرانیها را شناسایی و برطرف میکنند.
۱۵. از تمام منابع موجود استفاده کنید
لازم نیست هر مرحله از ایجاد حضور آنلاین خود را به صورت دستی انجام دهید. در عوض، به دنبال ابزارها و منابعی باشید که فرآیند را خودکار می کند و کارهای روزانه شما را ساده می کند. میتوانید از یک ابزار زمانبندی آنلاین برای مدیریت انتشار محتوا برای مخاطبان خود استفاده کنید یا کمپینهای ایمیلی را برنامهریزی کنید تا در زمان خاصی هر هفته یا ماه بیرون بیایند. شناسایی و استفاده از منابعی که می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد، می تواند وقت شما را برای کارهای دستی دیگر آزاد کند.