بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۲۰ موضوع توسعه حرفه ای که می تواند به شما در محل کار کمک کند

توسعه حرفه ای - آموزش و توسعه کارکنان

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

یک شغل موفق مستلزم توسعه حرفه ای مداوم است. کارکنانی که دوره های آموزشی توسعه حرفه ای را می گذرانند، می توانند با نشان دادن تعهد به نقش خود و وفاداری به سازمان، مدیریت را تحت تاثیر قرار دهند. توسعه حرفه ای همچنین می تواند به شما کمک کند نسبت به توانایی های خود و ارزشی که برای محل کار ارائه می دهید اطمینان داشته باشید.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که توسعه حرفه‌ای چیست و موضوعاتی را ارائه می‌کنیم که ممکن است در کنفرانس‌ها و جلسات آموزشی پوشش داده شوند که به رشد شغلی شما کمک می‌کنند.

توسعه حرفه ای چیست؟

توسعه حرفه‌ای فرآیند بهبود مهارت‌ها و کسب دانش است که به شما کمک می‌کند تا به موفقیت در نقش خود ادامه دهید و حتی مهارت‌های قابل فروش را که ممکن است برای ارتقا یا تغییر موقعیت به آن نیاز داشته باشید، توسعه دهید. توسعه حرفه ای باید کاری باشد که شما به طور فعال در طول حرفه خود انجام می دهید تا بتوانید در زمینه کاری خود به روز بمانید. توسعه حرفه‌ای می‌تواند شامل دوره‌های آموزشی، برنامه‌های مدرک، گواهینامه‌ها یا حتی ارتباط با یک مربی باشد که می‌تواند به شما در حرفه شما کمک کند.

مطالب مرتبط: نحوه نوشتن برنامه توسعه حرفه ای در ۵ مرحله

۲۰ موضوع توسعه حرفه ای

چه مدیری باشید که به کارمندان خود کمک می کند تا در حرفه خود رشد کنند یا کارمندی که می خواهد به توسعه حرفه خود ادامه دهد، این ۲۰ موضوع توسعه حرفه ای می تواند شما را راهنمایی کند:

۱. مدیریت و حل تعارض در محل کار

درگیری در محل کار یک اتفاق عادی است و لزوماً یک چیز منفی نیست. برای رهبران و کارمندان مهم است که بدانند چگونه تعارض را مدیریت کنند تا بر عملیات تجاری یا رابطه ای که بین اعضای تیم وجود دارد تأثیر عمیقی نگذارد. مدیریت تعارض شامل درک دیدگاه شخص دیگر و ارائه راه حل های سودمند متقابل برای یک مشکل است.

بیشتر بخوانید: ۴ سطح تعارض و نکاتی برای مدیریت آنها در محل کار

۲. تفکر انتقادی

تفکر انتقادی شامل یافتن راه حل برای مشکلات پیچیده است. برای تفکر انتقادی، باید موضوع را درک کنید، تمام دیدگاه های دست اندرکاران را در نظر بگیرید و در مورد بهترین راه برای حرکت رو به جلو به نتیجه برسید.

۳. ارائه ارزیابی عملکرد

اگر در یک موقعیت مدیریتی هستید، ممکن است بخشی از کار شما شامل تکمیل ارزیابی عملکرد باشد. یک راه عالی برای پیشرفت در حرفه‌ی حرفه‌ای‌تان این است که درک دقیق‌تری از نحوه ارائه این ارزیابی‌ها به کارمندان داشته باشید، به گونه‌ای که به آن‌ها اجازه دهید بدانند برای کارشان ارزش قائل هستید و می‌خواهید به آن‌ها کمک کنید تا به موفقیت ادامه دهند و در عین حال به هر زمینه‌ای برای بهبود توجه کنید. .

۴. نکات مدیریت زمان

وقتی بتوانید زمان خود را مدیریت کنید، طبیعتا بهره وری بیشتری خواهید داشت و استرس کمتری را در شغل خود تجربه خواهید کرد. اگر هر یک از اعضای تیم مهارت‌های مدیریت زمان بالایی نیز داشته باشند ، پروژه‌ها به موقع تکمیل می‌شوند و ممکن است زمان بیشتری برای شرکت در کنفرانس‌ها و سایر جلسات آموزشی وجود داشته باشد. مدیریت زمان همچنین تأثیر مستقیمی بر تعادل کار و زندگی شما دارد.

۵. ایجاد یک مربی

مربیان می توانند بخش ارزشمندی از پیشرفت شغلی شما باشند. مربیان برای راهنمایی شما، تشویق شما و ارتباط شما با مخاطبین حرفه ای خدمت می کنند. به عنوان بخشی از پیشرفت حرفه ای خود، فردی را در صنعت خود پیدا خواهید کرد که با او احساس راحتی می کنید و مسیر شغلی مشابهی با شما داشته است. شما می توانید یک رابطه طولانی مدت با این فرد برقرار کنید تا در طول حرفه خود فردی را داشته باشید که به او مراجعه کنید.

۶. تسلط بر تغییر در محل کار

تقریباً هر سازمانی دچار تغییر می شود، اما اجرای موفق تا حد زیادی به همه کارکنان و مدیران بستگی دارد. اگر یک رهبر هستید، ممکن است از یادگیری بیشتر در مورد نحوه انتقال تغییرات به تیم خود بهره مند شوید تا بتوانید به عنوان یک گروه برای آن آماده شوید. به عنوان یک کارمند، ممکن است بخواهید بدانید که چگونه می توانید تغییر مهم ایجاد کنید یا از تغییر استقبال کنید.

۷. داستان سرایی متقاعد کننده

اگر در یک نقش فروش یا هر موقعیت دیگری هستید که باید شخص دیگری را مجبور به انجام یک عمل کنید، داستان گویی متقاعدکننده یک مهارت قابل دوام است. این شامل این می شود که بتوانید به طور طبیعی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید تا آنها احساس کنند با شما و هدف شما ارتباط دارند. داستان سرایی متقاعد کننده به این معنی است که شما می توانید با دیگران همدلی نشان دهید و موقعیت خود را به گونه ای بیان کنید که به مخاطبان اجازه دهد خود را در موقعیتی که ارائه می کنید تصور کنند.

۸. یافتن آرامش در سخنرانی عمومی

سخنرانی در جمع بسیاری از مردم را عصبی می کند، اما اگر مدتی را به عنوان بخشی از پیشرفت حرفه ای خود روی این موضوع متمرکز کنید، می توانید اعتماد به نفس لازم را برای صحبت در مقابل دیگران به دست آورید، چه در حال ارائه در مورد موضوعی در یک کنفرانس یا سخنرانی باشید. ارتقاء در مقابل یک تیم رهبری

۹. افزایش تجربه مشتری

اگر شما نقش خدمات مشتری را بر عهده دارید، توسعه مهارت های خدمات مشتری شما تاثیر زیادی بر شرکت و افرادی که به آنها خدمات می دهید خواهد گذاشت. برای افزایش تجربه مشتری، باید صبور، فهمیده، همدل، سازگار و هم سطح باشید. توسعه حرفه‌ای در خدمات مشتری می‌تواند ابزارهایی را برای مقابله با مشتریان دشوار یا راه‌هایی برای کمک به تبدیل تجربه منفی مشتری به تجربه مثبت در اختیار شما قرار دهد.

مرتبط: ۱۱ بهترین روش در تجربه مشتری

۱۰. مدیریت عملکرد

به عنوان یک مدیر، ممکن است بخواهید در مورد مدیریت عملکرد برای کارکنان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. این مهارت شامل ارزیابی اعضای تیم شما، درک مهارت ها و تجربیات آنها و قرار دادن آنها در موقعیت هایی است که به طور کامل از آنها استفاده می شود. مدیریت عملکرد همچنین می تواند به معنای پرداختن به مشکلات عملکرد، ارائه یک برنامه بهبود و بحث در مورد رفتار منفی باشد.

۱۱. تعیین اهداف

یکی از مهمترین کارهایی که می توانید برای پیشرفت حرفه ای خود انجام دهید، تعیین اهداف برای خود است. اهداف شما به شما مسیر و هدفی در حرفه شما می دهد. ممکن است دپارتمان شما اهدافی برای تیم داشته باشد و شرکت شما می تواند اهداف کلی داشته باشد که تصمیمات و استراتژی های تجاری را هدایت می کند. اهداف باید مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان باشند تا بیشترین شانس موفقیت را به شما بدهند.

بیشتر بخوانید: چگونه اهداف هوشمندانه تعیین می کنید؟ تعریف و مثال

۱۲. آگاهی و پیشگیری از آزار و اذیت

گذراندن یک دوره آموزشی توسعه حرفه ای در زمینه آگاهی و پیشگیری از آزار و اذیت می تواند به شما کمک کند تا در ایجاد یک محیط مثبت که در آن همه کارکنان احساس امنیت کنند، کمک کنید. اگر مدیر یا نماینده منابع انسانی هستید ، ممکن است یاد بگیرید که چگونه با موارد آزار و اذیت در محل کار مقابله کنید.

۱۳. مهارت های ارتباطی

موفقیت حرفه ای بستگی به این دارد که چقدر بتوانید در محل کار با دیگران ارتباط برقرار کنید. به عنوان بخشی از توسعه حرفه ای خود، راه هایی را برای بهبود ارتباط خود با همتایان، مدیران، فروشندگان و مشتریان جستجو کنید. می‌توانید درباره نحوه انطباق مکالمه خود بر اساس نگرش افراد و نحوه برقراری ارتباط با استفاده از روش‌های مختلف، مانند حضوری، از طریق ایمیل یا تلفن، اطلاعات بیشتری کسب کنید. مهارت‌های ارتباطی همچنین شامل دانستن زبان بدن است، هم نحوه تفسیر آن و هم اینکه چگونه به خودتان توجه کنید.

۱۴. تجلیل از تنوع و تمرین شمول

بخشی از پیشرفت حرفه ای شما می تواند شامل جشن گرفتن تنوع نیز باشد. تنوع برای بسیاری از کسب‌وکارها یک مزیت است و شمول به آن‌هایی که در یک سازمان هستند کمک می‌کند احساس کنند که به اندازه همتایان خود ارزشمند هستند.

مطالب مرتبط: چگونه تنوع محیط کار را افزایش دهیم: ۹ مرحله

۱۵. تأثیرگذاری بر دیگران

چه در نقش رهبری باشید و چه کارمند، توانایی تأثیرگذاری بر اطرافیان خود را دارید. درک قدرتی که به‌عنوان یک تأثیرگذار در کار دارید و اینکه چگونه می‌توانید تأثیر ماندگاری در محل کار داشته باشید، مهم است.

۱۶. ارائه ارائه موثر

در مقطعی از حرفه خود، ممکن است نیاز به ارائه ارائه داشته باشید. توانایی ارائه یک ارائه موثر که مردم را به فکر وادار کند یا افراد را به انجام دادن انگیزه دهد، کالایی است که می تواند تفاوت بزرگی در حرفه شما ایجاد کند. به عنوان بخشی از توسعه حرفه ای خود، می توانید در مورد نحوه برنامه ریزی یک ارائه و ارائه چیزی که به یاد ماندنی است به مخاطبان خود بیشتر بیاموزید.

۱۷. استفاده از خلاقیت برای حل مشکلات

احتمالاً در موقعیت هایی قرار می گیرید که باید مشکلی را حل کنید. داشتن مهارت برای انجام این کار در هر محیط کاری ارزشمند است، اما زمانی که بتوانید راه حل های خلاقانه ای نیز ارائه دهید، می توانید حتی پیچیده ترین مشکلات را نیز حل کنید. مهارت های حل مسئله شما بر افرادی که با آنها کار می کنید و مشتریان یا مشتریانی که ممکن است داشته باشید تأثیر می گذارد.

۱۸. آموزش مدیریت

اگر اهدافی دارید که در نهایت در یک نقش مدیریتی کار کنید، بخشی از پیشرفت حرفه ای شما می تواند بر چگونگی آماده شدن برای فرصت تمرکز کند. می توانید دوره هایی را برای یادگیری بیشتر در مورد سبک های مدیریتی و آنچه مردم از تیم رهبری خود انتظار دارند شرکت کنید.

۱۹. ارائه بازخورد سازنده

توانایی ارائه و دریافت بازخورد سازنده بخش مهمی از شغل هر کارمندی است، بدون توجه به اینکه در کجای سلسله مراتب یک شرکت قرار دارند. مدیران ممکن است در مورد عملکرد شما بازخورد ارائه دهند، یا ممکن است مجبور شوید انتقاد سازنده ای را در طول یک بررسی همکار به یک همکار ارائه کنید . به عنوان بخشی از پیشرفت حرفه ای خود، در مورد اینکه چگونه می توانید بازخورد واضح و محترمانه بدهید و چگونه می توانید با مهربانی به دیگران در هنگام ارائه بازخورد به شما گوش دهید، بیشتر بیاموزید.

۲۰. تبدیل شدن به یک عضو ارزشمند تیم

کارمند ارزشمند بودن در محل کار مهم است زیرا وقتی عضو تیم ارزشمندی هستید، با دیگران خوب کار می کنید، خلاقانه فکر می کنید، دیگران را تشویق می کنید، احساس انگیزه می کنید و بهره وری را افزایش می دهید. توسعه حرفه ای که بر این تمرکز دارد که چگونه می توانید تیم محور باشید برای گروه های کوچک و بزرگ، تیم های مدیریتی و حتی کل نیروی کار به خوبی کار می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *