بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مهارت های یادگیری: تعریف و مثال

مهارت یادگیری مهارت های جدید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

تحقیق در مورد مهارت‌های خاص شغلی که برای دنبال کردن مسیر شغلی مورد نیاز است، می‌تواند باعث شود که نقش مهارت‌های اساسی در توسعه آنها را نادیده بگیرید. با صرف زمان برای مرور عادت‌هایی که در حال حاضر دارید، می‌توانید حوزه‌هایی را که نیاز به توجه بیشتری دارند شناسایی کنید و با انجام این کار مهارت‌های خاص شغل خود را بهبود ببخشید.

در این مقاله از ایوسی، مهارت‌های یادگیری را تعریف می‌کنیم، مثال‌هایی ارائه می‌دهیم، نحوه استفاده از آن‌ها در محل کار و مواد درخواست شغل شما و همچنین چگونگی بهبود آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

مطالب مرتبط: ۱۵ مهارت جدید برای یادگیری پیشرفت شغلی

مهارت های یادگیری چیست؟

مهارت های یادگیری عادت هایی هستند که می توانند در طول زندگی برای تکمیل پروژه ها و برقراری ارتباط موثر مورد استفاده قرار گیرند. آنها را می توان به طور مداوم توسعه داد و بهبود بخشید تا به شما در انجام وظایف روزانه یا دستیابی به نقاط عطف شغلی کمک کند.

مطالب مرتبط: ۱۰ شغلی که به مهارت های تفکر خلاق نیاز دارد

نمونه هایی از مهارت های یادگیری

مهارت‌های یادگیری متنوعی وجود دارد که می‌تواند برای شما مفید باشد، چه دانشجو باشید و چه یک حرفه‌ای باتجربه در نیروی کار. توجه به این نکته مهم است که بسیاری از مهارت های زیر را می توان برای یک یا چند دسته مهارت به کار برد، اما برای سادگی، بخش زیر این مهارت ها را به پنج دسته مجزا تقسیم می کند:

مهارت های سازمانی

  1. سازمان
  2. مدیریت زمان
  3. چند وظیفه ای
  4. توسعه استراتژی
  5. مدیریت اطلاعات
  6. یادداشت برداری
  7. تمیز کردن فضای کاری
  8. برنامه ریزی طرح ریزی
  9. هماهنگی رویداد
  10. بهره وری

مهارت های ارتباطی

  1. گوش دادن فعال
  2. تحلیل موقعیت
  3. شایستگی تکنولوژیک
  4. سواد رسانه ای
  5. یکدلی
  6. استدلال متقاعد کننده
  7. شفاف سازی
  8. توجه
  9. سخنرانی عمومی
  10. نوشتن

مهارت های همکاری

  1. رهبری
  2. تیم گرا
  3. حل تعارض
  4. سازش
  5. نامزدی
  6. قابلیت اطمینان
  7. تخصیص منابع
  8. مدیریت پروژه
  9. تفویض وظیفه
  10. تعیین هدف

مهارت های تفکر انتقادی

  1. تفکر انتقادی
  2. توجه به جزئیات
  3. ارزیابی
  4. تفکر تحلیلی
  5. استنباط
  6. خود تنظیمی
  7. خواندن تفسیری
  8. تفسیر متن
  9. تصمیم گیری
  10. مقایسه و تقابل

مهارت های خلاقانه

  1. حل مسئله
  2. تطبیق پذیری
  3. واژگون شدن
  4. کنجکاوی
  5. نوآوری
  6. طوفان فکری
  7. سرگرم کننده
  8. ذهن باز
  9. تغییر کاربری
  10. نوشتن خلاق

مرتبط: مهارت های ارتباطی: تعریف و مثال

چگونه مهارت های یادگیری خود را تقویت کنیم

بخش زیر راه‌هایی را شناسایی می‌کند که می‌توانید مهارت‌های یادگیری خود را بهبود بخشید و با انجام این کار، به یک نامزد شغلی مطلوب برای کارفرمایان بالقوه تبدیل شوید:

  1. مناطق ضعیف را شناسایی کنید.
  2. عادات بهتر را در زندگی روزمره خود تمرین کنید.
  3. در یک دوره اجتماعی شرکت کنید.
  4. در فرصت های داوطلبانه شرکت کنید.

۱. نقاط ضعف را شناسایی کنید

اولین قدم برای بهبود مهارت های یادگیری، شناسایی زمینه هایی است که می دانید می توانید در آنها پیشرفت کنید. شما ممکن است نقاط ضعف خود را مانند ارتباطات، بهره وری، سازگاری، تصمیم گیری یا ترکیبی از این ویژگی ها شناسایی کنید. آگاه کردن خود از نقاط ضعف می تواند به شما کمک کند تا به نحوه تأثیرگذاری آنها بر زندگی روزمره خود توجه بیشتری داشته باشید.

۲. عادات بهتر را در زندگی روزمره خود تمرین کنید

گام دوم برای بهبود مهارت‌های یادگیری این است که برای تمرین بهتر این مهارت‌ها در زندگی روزمره تلاش کنید. منظورتان را هنگام صحبت کردن با یک نفر روشن کنید یا برای جلوگیری از ارتباط نادرست از او توضیح بخواهید. اهداف معقولی را برای کارهای خانگی یا کارهای مربوط به کار تعیین کنید و سعی کنید آنها را در چارچوب زمانی که برای خود تعیین کرده اید به پایان برسانید.

شما می توانید با امتحان کردن چیزی خارج از منطقه راحتی خود، خواه یک فعالیت یا سفر به منطقه ای دیگر، روی توانایی خود برای سازگاری با موقعیت های جدید کار کنید. شما می توانید بر روی مهارت های تصمیم گیری خود با سنجیدن نتیجه بالقوه یک اقدام پیشنهادی مانند غذا خوردن در خارج از منزل در مقابل خوردن غذایی که از قبل دارید کار کنید.

با تمرین عادات بهتر در زندگی روزمره خود، می توانید آنها را بیشتر در زمینه های مربوط به کار اعمال کنید.

۳. در یک دوره اجتماعی شرکت کنید

اگر می‌خواهید به خارج از منطقه آسایش خود دسترسی پیدا کنید، در نظر بگیرید که یک دوره اجتماعی در منطقه‌ای بگذرانید که با آن راحت نیستید. دوره ای را در زمینه نویسندگی خلاق یا سخنرانی عمومی در نظر بگیرید تا به شما کمک کند تا استراتژی های جدیدی را برای نوشتن و سخنرانی در مقابل مخاطبان پرورش دهید.

۴. در فرصت های داوطلبانه شرکت کنید

با شرکت در فرصت های داوطلبانه می توانید مهارت های خود را در زمینه تیم سازی، رهبری، همدلی و مدیریت زمان تقویت کنید. چیزی را پیدا کنید که به آن علاقه دارید و در حین کار داوطلبانه روی مهارت های یادگیری خود کار کنید.

مطالب مرتبط: ۱۰ راه برای بهبود مهارت های مدیریت زمان

مهارت های یادگیری در محیط کار

بخش زیر به بررسی چند روش یادگیری مهارت‌ها می‌پردازد که می‌تواند به یک محیط کاری مثبت کمک کند:

حفظ یک فضای کاری سازمان یافته

حفظ یک فضای کاری تمیز و منظم می تواند به شما کمک کند تمرکز خود را حفظ کنید و شما را از دست دادن مدارک مهم و سایر موارد مرتبط با کار دور نگه دارد. یک فضای کاری سازمان‌یافته می‌تواند به افزایش بهره‌وری کمک کند و همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک حرفه‌ای سازمان‌یافته معرفی شوید.

پیدا کردن معنا در شغل خود

می توانید موقعیت شغلی و مسئولیت های خود را ارزیابی کنید تا آنها را در زمینه بزرگتر شرکت خود تفسیر کنید. این می تواند به القای معنا در وظایف به ظاهر بوروکراتیک کمک کند و احتمالاً بر بهره وری و رضایت شغلی شما تأثیر بگذارد.

پایبندی به ضرب الاجل

اینکه بتوانید زمان خود را به طور موثر مدیریت کنید می تواند تعیین کند که آیا می توانید ضرب الاجل هایی را برای تکالیف کاری خاص رعایت کنید یا خیر. از دست دادن ضرب الاجل ها نه تنها می تواند به جایگاه حرفه ای شما آسیب برساند، بلکه به عملکرد شرکت شما به عنوان یک کل نیز آسیب می رساند.

کار با اعضای تیم

صرف نظر از حرفه خود، به احتمال زیاد در تعاملات روزانه با همکاران و افراد بالاتر شرکت خواهید کرد. مهم است که روش‌های ارتباطی خوب و استراتژی‌های تیم‌سازی برای ایجاد روابط سالم در محل کار داشته باشید که به بهره‌وری شرکت شما کمک کند.

سازگاری با تغییرات محیطی

هنگامی که تغییراتی در پرسنل، فضاهای اداری یا نحوه انجام وظایف روزانه ایجاد می شود، این می تواند تأثیر منفی بر بهره وری شما داشته باشد. توانایی انطباق با تغییر و درک نقش آن در موفقیت مستمر یک سازمان می تواند به شما کمک کند حتی در میان تغییرات محیطی به انجام وظایف خود به خوبی ادامه دهید.

مرتبط: ۱۰ مورد از بهترین مهارت برای گنجاندن در رزومه

چگونه مهارت های یادگیری خود را برجسته کنیم

شما می توانید مهارت های یادگیری خود را با گنجاندن آنهایی که برای یک شغل خاص مفیدتر هستند در مواد درخواستی خود و در طول مصاحبه شغلی به کار ببرید. در این بخش نحوه پیاده سازی این ویژگی ها در رزومه، نامه پوششی و در یک مصاحبه شغلی بحث خواهد شد.

مهارت های یادگیری برای رزومه شما

مهارت های یادگیری را می توان در چندین بخش از رزومه شما گنجاند. می توان از آنها برای توصیف شما در بیان خلاصه یا عینی استفاده کرد. آنها می توانند ویژگی های نرم (بین فردی) شما را در بخش مهارت های شما نشان دهند. آنها همچنین می توانند برای توصیف وظایف شغلی شما در تجربیات کاری قبلی استفاده شوند.

مهارت های یادگیری برای نامه شما

نامه پوششی شما فرصتی برای گسترش نکاتی است که در رزومه شما مطرح شده است. می‌توانید از مهارت‌های یادگیری خود به‌عنوان راهی برای ارائه تصویری عمیق‌تر از تجربیات کاری مرتبط استفاده کنید و از چند مهارت یادگیری استفاده کنید که احساس می‌کنید بهترین ویژگی‌های قابل استخدام شما را در توصیف خود برای یک کارفرمای بالقوه نشان می‌دهند.

مهارت های یادگیری برای مصاحبه شغلی

می‌توانید از مهارت‌های یادگیری خود در طول مصاحبه شغلی استفاده کنید تا خود را به عنوان یک فرد کامل به یک کارفرما معرفی کنید. مطمئن شوید که مهارت های ارتباطی خود را از طریق گوش دادن فعال و عادات مکالمه محترمانه در طول مصاحبه نشان می دهید. همچنین می‌توانید مهارت‌های یادگیری خود را در پاسخ به سؤالات مصاحبه خاص، مانند «نقاط قوت و ضعف شما چیست؟» پیاده‌سازی کنید.

این سوال می تواند فرصت خوبی برای شما باشد تا از مهارت های یادگیری خود به عنوان نمونه هایی از نقاط قوت و ضعف خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که مهارت‌های یادگیری را انتخاب کنید که ویژگی‌های منحصر به فرد شما را منعکس کند و در عین حال نقاط ضعفی را انتخاب کنید که می‌تواند نکات مثبت بالقوه باشد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *