بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مهارت های بین فرهنگی: تعریف و مثال

شایستگی و مهارت بین فرهنگی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

با متنوع‌تر شدن محیط کار، سازمان‌ها به اهمیت توانایی کارکنان برای سازگاری با محیط خود پی می‌برند. مهارت های بین فرهنگی می تواند به کارکنان کمک کند تا در محیط کار مدرن احساس راحتی کنند زیرا به آنها اجازه می دهد یکدیگر را درک کنند و به طور موثر ارتباط برقرار کنند. این مهارت‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند برای یک سازمان ارزش قائل شوید، زیرا توانایی‌های شما را برای کار با انواع مشتریان یا شرکای تجاری افزایش می‌دهند.

در این مقاله از ایوسی، مهارت‌های بین فرهنگی را مرور می‌کنیم، نکاتی را در مورد توسعه این مهارت‌ها ارائه می‌کنیم و مثال‌هایی برای نشان دادن آن‌ها در طول فرآیند درخواست ارائه می‌کنیم.

مهارت های بین فرهنگی چیست؟

مهارت های بین فرهنگی به توانایی درک و سازگاری با موقعیت ها و دیدگاه های مختلف فرهنگی اشاره دارد. آنها می توانند شامل پذیرش زبان های خارجی و پذیرایی از ایده های مختلف باشند. کارمندان در محیط های کاری بین فرهنگی اغلب از زمینه های فرهنگی مختلف هستند. کار برای چنین سازمانی ممکن است مستلزم استفاده از یک زبان خارجی و قرار گرفتن در معرض روال ها و شیوه های کاری ناآشنا باشد. مهارت‌های بین‌فرهنگی می‌تواند به شما این امکان را بدهد که همکاران خود را بهتر درک کنید و در عین حال آگاهی اجتماعی خود را افزایش دهید.

نمونه هایی از مهارت های بین فرهنگی

در اینجا لیستی از مهارت هایی است که باید در یک محیط بین فرهنگی برای تسلط بر آنها تلاش کنید:

مهارت های ارتباطی قوی

ارتباط توانایی انتقال اطلاعات واضح و ساده و درک آنچه دیگران به شما می گویند. مهارت های ارتباطی قوی در هر محل کار ضروری است، و حتی بیشتر در محل کار که ممکن است تفاوت های فرهنگی وجود داشته باشد.

در یک محیط فرهنگی متنوع، ارتباط مستلزم همدلی و نگرش باز است. وقتی اعمال را مشاهده می کنید و بدون قضاوت گوش می دهید، می توانید درک کنید که افراد با پیشینه های مختلف چگونه ارتباط برقرار می کنند و درک می کنند، که برای جلوگیری از سوء تفاهم بسیار مهم است.

مهارت‌ها و ویژگی‌های زیر می‌توانند به شما در بهبود توانایی‌های ارتباطی خود کمک کنند:

استقلال

استقلال به فرد اجازه می دهد بدون نیاز به یادآوری در مورد آنچه که باید انجام دهد، ابتکار عمل را به دست بگیرد. استقلال در محیط کار بین فرهنگی مفید است زیرا ممکن است دستورالعمل‌هایی را به شیوه‌ای دریافت کنید که به آن عادت ندارید، یا ممکن است تیم شما از روش‌های متفاوتی نسبت به اکثر مشاغل در فرهنگ خانگی شما استفاده کند. مستقل بودن می تواند به شما کمک کند در محیطی که با آن آشنا نیستید، مهارت های مفید را سریعتر توسعه دهید.

این مهارت‌ها و ویژگی‌های اضافی می‌توانند به شما در تقویت توانایی خود برای مستقل شدن کمک کنند:

مهارت های حل مسئله

مهارت های حل مسئله در محل کار ضروری است، جایی که ترکیبی از فرهنگ های مختلف می تواند شما را ملزم به یافتن رویکرد جدیدی برای حل یک مسئله کند. این مهارت‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا با چالش‌ها مقابله کنید و با ارزیابی گزینه‌های مختلف برای یافتن بهترین راه‌حل، آنها را با آرامش حل کنید.

در اینجا چند مهارت و کیفیت دیگر مربوط به حل مسئله آورده شده است:

تطبیق پذیری

انطباق پذیری به نحوه واکنش یک فرد به تغییر و ایجاد استراتژی در هنگام هدایت چالش ها اشاره دارد. انطباق پذیر بودن در یک محل کار بین فرهنگی بسیار مهم است زیرا این نوع محیط می تواند انتظارات، فرآیندها و ایده های متفاوتی را نسبت به آنهایی که ممکن است به آنها عادت کرده اید شامل شود.

افراد بسیار سازگار اغلب این ویژگی های اضافی را نشان می دهند:

حس کنجکاوی

کنجکاوی مهارتی است که فرد با جستجوی پاسخ و تمایل به یادگیری آن را به کار می گیرد. کنجکاوی می تواند به افراد کمک کند تا در یک محل کار بین فرهنگی تلاش کنند، زیرا به آنها اجازه می دهد تا به تفاوت ها از محل یادگیری نزدیک شوند.

افراد کنجکاو اغلب با در نظر گرفتن مسائل زیر به مشکلات برخورد می کنند:

مهارت های زبان های خارجی

مهارت های زبان خارجی به توانایی صحبت کردن یا خواندن یک یا چند زبان خارجی اشاره دارد. در یک محیط بین فرهنگی، ممکن است با همکاران یا مشتریانی که از زبان دیگری استفاده می کنند در تماس باشید و صحبت کردن یا خواندن یک زبان دوم می تواند به شما در درک آنها کمک کند.

کسانی که از زبان های خارجی در محل کار استفاده می کنند اغلب از این ویژگی های اضافی استفاده می کنند:

مهارت های همکاری

وقتی افراد از پیشینه‌های فرهنگی مختلف می‌آیند، توانایی همکاری مفید است. این یک فرصت عالی برای ساده کردن فرآیندها و انتظارات در حالی است که برای رسیدن به یک هدف مشترک کار می کنید. این به نوبه خود می‌تواند باعث شود اعضای تیم بیشتر احساس مشارکت و درک یکدیگر کنند.

افرادی که با موفقیت در یک گروه بین فرهنگی همکاری می کنند، اغلب از این مهارت ها استفاده می کنند:

اهمیت شایستگی بین فرهنگی در بازار جهانی امروز

چگونه می توان مهارت های بین فرهنگی را بهبود بخشید

بهبود مهارت های بین فرهنگی شما مستلزم اتخاذ یک طرز فکر پذیرنده و نشان دادن تمایل به یادگیری در مورد دیگران است. این نگرش مثبت ممکن است برای روابط شما مفید باشد. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای کمک به بهبود مهارت های بین فرهنگی خود دنبال کنید:

۱. خودآگاه باشید

اولین قدم خوب برای بهبود مهارت های بین فرهنگی خود این است که در مورد فرهنگ خود بیاموزید و متوجه شوید که چگونه بر نحوه رفتار و برقراری ارتباط شما تأثیر می گذارد. در نحوه ارائه خود و نگرشی که نشان می دهید فکر کنید تا تاثیری که بر دیگران می گذارید را دریابید. از خود بپرسید که آیا کسی می تواند هر یک از اعمال یا کلمات شما را اشتباه تفسیر کند. این تمرین می تواند به شما کمک کند تا از سبک ارتباطی خود آگاهی بیشتری داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید آن را تنظیم کنید.

۲. گوش کنید و مشاهده کنید

هنگام برقراری ارتباط افراد می توانید از گوش دادن به پیام و مشاهده نشانه های غیرکلامی بهره مند شوید. نشانه‌های غیرکلامی رایج در فرهنگ‌های مختلف می‌توانند معنی‌های متفاوتی داشته باشند، و اگر بدون در نظر گرفتن پیام شفاهی همراه با آن‌ها را مشاهده کنید، می‌توانید آنها را اشتباه تفسیر کنید.

به عنوان مثال، ممکن است به کسی سلام کنید که نگاهش را به سمت دیگری برگرداند. شما می توانید آن را به عنوان امتناع از برقراری ارتباط تعبیر کنید زیرا مردم معمولاً از تماس چشمی قدردانی می کنند، اما اگر آن شخص بگوید از ملاقات شما خوشحال است، می توانید درک کنید که ارتباط چشمی برای آنها اهمیت یکسانی ندارد.

۳. خود را آموزش دهید

می‌توانید منابعی را بیابید که می‌تواند به شما در یادگیری فرهنگ‌های دیگر مانند کتاب، پادکست و مستند کمک کند. اگر امکانات دارید، سفر نیز راهی عالی برای غوطه ور شدن در فرهنگ متفاوت و آموزش خود است. به این ترتیب، تجربه اوقات فراغت شما می تواند نحوه رفتار شما در محل کار را نشان دهد.

۴. در فعالیت های بین فرهنگی شرکت کنید

مشارکت در فعالیت های بین فرهنگی می تواند راهی عالی برای افزایش آگاهی فرهنگی باشد. به عنوان مثال، می توانید یک ناهار ترتیب دهید که در آن هر یک از همکاران یک غذا از کشور مبدا خود بیاورند. غذا یک شروع کننده مکالمه عالی است و به شما این فرصت را می دهد تا در مورد خودتان به اشتراک بگذارید و در مورد دیگران بیاموزید. ایده دیگر تقویم تنوع است. از همکاران خود دعوت کنید تا جشن ها و تعطیلات خود را در تقویم تیم بنویسند تا پیگیری کنند و با آنها جشن بگیرند.

۵. در خارج از کشور تجربه کسب کنید

زندگی، کار یا کار داوطلبانه در خارج از کشور می تواند به شما کمک کند تا در مورد فرهنگ ها و راه های ارتباطی مختلف بیاموزید. تحصیل در خارج از کشور نیز راهی عالی برای یادگیری و بهبود مهارت های بین فرهنگی است که می تواند در موقعیت حرفه ای به شما کمک کند. این تجربیات می تواند به شما امکان یادگیری یا بهبود یک زبان خارجی و درک سنت ها و راه های ارتباطی کشورهای دیگر را بدهد.

۶. آگاهی فرهنگی خود را ارتقا دهید

شما می توانید با تحقیق در زمینه تاریخی سنت های خاص در مورد مفهوم سبک های ارتباطی مختلف بیاموزید. این مرحله در مورد نشان دادن اراده برای درک و نشان دادن همدلی به جای قضاوت است. بهبود آگاهی فرهنگی شما می تواند به شما کمک کند تا بفهمید دیگران چگونه ممکن است برخی مفروضات یا موضوعات را به عنوان غیر حساس تفسیر کنند. وقتی از وجود تفاوت‌های فرهنگی بیشتر آگاه باشید، می‌توانید نسبت به آن‌ها حساس‌تر باشید و از آنها قدردانی کنید.

۷. در کلاس ها شرکت کنید

کلاس ها و آموزش می تواند به شما کمک کند تا مهارت های بین فرهنگی خود را بهبود ببخشید. برای مثال، کلاس‌هایی در ارتباط بین فرهنگی وجود دارد که به اهمیت فرهنگ در زندگی روزمره و چگونگی تأثیر آن بر فرآیندهای ارتباطی می‌پردازد. هدف این کلاس های تعاملی ایجاد حساسیت دانش آموزان نسبت به فرهنگ های دیگر با استفاده از بحث و تحقیق است. گزینه دیگر تکمیل آموزش بین فرهنگی یا جابجایی است که ممکن است کارفرمای شما از آن حمایت کند.

مطالب مرتبط: چگونه مجموعه مهارت های خود را برای پیشرفت شغلی خود توسعه دهید

مهارت های بین فرهنگی در محیط کار

مهارت های بین فرهنگی می تواند برای محل کار ارزش قائل شود زیرا می تواند به شما در درک و احترام به همکارانتان کمک کند. شما می توانید مهارت های بین فرهنگی خود را با انجام مراحل زیر در محل کار بهبود بخشید:

  • با همکاران خود ارتباط برقرار کنید. گفتگوهای معنادار را شروع کنید و زمانی که همکاران پیشینه فرهنگی خود را به اشتراک می گذارند با دقت گوش دهید.

  • پذیرا باشید اغلب، راه‌های زیادی برای تکمیل یک کار یا انتقال یک ایده وجود دارد، بنابراین در مورد دیدگاه‌های دیگران باز باشید.

  • درباره فرهنگ همکاران یا مشتریان خود بیاموزید. فرهنگ بر نحوه ارتباط ما تأثیر می گذارد و می تواند شامل آداب خاصی باشد. وقت گذاشتن برای یادگیری فرهنگ مشتریان یا همکاران به شما امکان می دهد با احترام و آگاهی متقابل ارتباط برقرار کنید.

چگونه مهارت های بین فرهنگی را برجسته کنیم

هنگام درخواست برای یک موقعیت جدید، می توانید مهارت های بین فرهنگی را در رزومه و نامه پوششی خود برجسته کنید تا به استخدام کننده اجازه دهید پتانسیل شما را ببیند:

مهارت های بین فرهنگی برای رزومه

مهارت هایی که دارید و مهارت هایی که در شرح شغل به آنها اشاره شده است را در نظر بگیرید. در وارد کردن یک بخش زبان برای ذکر زبان های خارجی که می توانید صحبت کنید یا در حال یادگیری هستید، تردید نکنید. همچنین ایده خوبی است که یک بخش خاص به نام «علائق شخصی» اضافه کنید که در آن می توانید علاقه خود را به فرهنگ های خارجی یا تجربیات خارج از کشور ذکر کنید.

در اینجا نمونه هایی از مهارت هایی وجود دارد که می توانید در رزومه خود قرار دهید:

  • قادر به کار موثر در یک تیم بین فرهنگی

  • سازگار و مدبر در محیط های جدید و چالش برانگیز

  • مهارت های ارتباط بین فرهنگی عالی

  • انعطاف پذیری

توانایی های زبانی:

  • فرانسوی: روان

  • اسپانیایی: سطح مکالمه

علایق شخصی:

  • من عاشق سفر و یادگیری در مورد فرهنگ های جدید هستم

  • دو سال در پاریس زندگی و تحصیل کردم

  • من یک بار در ماه در بنیاد بین المللی داوطلب می شوم، جایی که به تبادل دانشجویان کمک می کنم تا به آنها کمک کنم بهترین تجربه خود را داشته باشند.

مطالب مرتبط: نحوه فهرست کردن مهارت های خود در رزومه (با الگو و مثال)

مهارت های بین فرهنگی برای نامه حمایتی

نامه شما می تواند به شما کمک کند تا فضایی را برای به اشتراک گذاشتن مهارت های بین المللی خود فراهم کنید. برای برجسته کردن این مهارت‌ها، می‌توانید تجربیاتی را که در خارج از کشور با کار در شرکت‌های چندملیتی یا داوطلب شدن در سازمان‌های بین‌المللی به دست آورده‌اید، توصیف کنید. با ذکر تجربیات خارج از کشور، ممکن است برای استخدام کننده خود علاقه ایجاد کنید، زیرا سازگاری و قرار گرفتن در معرض فرهنگ دیگری ممکن است برای سازمان ارزشمند باشد.

توضیح دهید که چگونه تجربه‌تان شما را به کاندیدای ایده‌آل تبدیل می‌کند، با توضیح اینکه چگونه یاد گرفته‌اید از تنوع قدردانی کنید یا به زبان خارجی مورد نیاز برای کار مسلط شدید.

مهارت های بین فرهنگی برای مصاحبه شغلی

مصاحبه شغلی فرصتی عالی است تا به کارفرمای آینده خود توضیح دهید که چگونه تجربیات و مهارت های شما شما را به کاندیدای ایده آل برای این شغل تبدیل می کند. شما می توانید با تشریح تجربه بین المللی خود، در صورت داشتن تجربه، و با تأکید بر مهارت های بین فرهنگی خود، خود را از سایر نامزدها متمایز کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

  1. اطلاعات موجود در این سایت واقعا مفید و دوست داشتنی هستند، در پست هایتون کار بسیار خوبی انجام داده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *