ایوسی

۹ نوع کانال بازاریابی دیجیتال موثر که باید در نظر بگیرید

راهنمای نهایی بازاریابی دیجیتال

با گسترش دامنه دیجیتالی یک شرکت، می‌تواند از کانال‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال مختلف برای تبلیغات برای مصرف‌کنندگان استفاده کند. بسته به اندازه کسب و کار یا شرکت شما، برخی از کانال های دیجیتال ممکن است موفق تر از دیگران باشند. دانستن اینکه از کدام یک استفاده کنید می تواند به شما در حرفه حرفه ای خود در صنعت بازاریابی و تبلیغات کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، ما توضیح می‌دهیم که کانال‌های بازاریابی دیجیتال چیست و فهرستی از نه کانال برتر بازاریابی دیجیتال را بررسی می‌کنیم که می‌توانند به شما در رشد حرفه بازاریابی خود کمک کنند.

کانال های دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کانال‌های بازاریابی دیجیتال، پلتفرم‌های آنلاین و فرصت‌های قرارگیری هستند که شرکت‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ها برای دسترسی به مشتریان و تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات استفاده کنند. شما می توانید از کانال های بازاریابی برای ارتباط با پایگاه مشتریان فعلی خود یا جذب مشتریان جدید در بین مخاطبان هدف خود استفاده کنید. جدا از تبلیغات سنتی تلویزیون، رادیو و چاپ، این کانال های بازاریابی راهی برای ارتباط با مخاطبان زیادی از مصرف کنندگان به شما ارائه می دهند.

مطالب مرتبط: راهنمای شما برای بازاریابی آنلاین: چیست و چگونه از آن استفاده کنید

عواملی که در انتخاب کانال دیجیتال مارکتینگ باید در نظر گرفته شوند

در اینجا شش فاکتور وجود دارد که باید هنگام انتخاب کانال بازاریابی دیجیتال برای تجارت، شرکت یا کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید:

مطالب مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

۹ کانال بازاریابی موثر در فضای دیجیتال

در اینجا ۹ کانال بازاریابی دیجیتال موثر را برای حرفه بازاریابی خود در نظر بگیرید:

۱. وب سایت ها

وب سایت شرکتی یکی از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که یک کسب و کار می تواند صرف نظر از اندازه آن داشته باشد، زیرا به عنوان منبع اصلی بازاریابی محتوایی شما عمل می کند. وب سایت شما یک پلت فرم اختصاصی برای نمایش کالاهای شما و آموزش مشتریان در مورد آنها است. استفاده مؤثر از بازاریابی محتوا در وب‌سایت اصلی شما مستلزم درک دقیق مخاطبان هدف، شخصیت‌های خریدار و استراتژی بازاریابی آنلاین است.

وب‌سایت شما می‌تواند ویدیوها، تصاویر، اینفوگرافیک‌ها، توصیفات مشتریان و موارد دیگر را داشته باشد و می‌توانید با قرار دادن پیوند وب‌سایت خود در بازاریابی ایمیلی و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، محتوا را به صورت متقابل تبلیغ کنید. کانال بازاریابی دیجیتال وب سایت دو مزیت کلیدی دارد:

مطالب مرتبط: ساختار وب سایت چیست؟ (با نکاتی برای بهبود ساختار وب سایت)

۲. بنر تبلیغاتی

تبلیغات بنری یا تبلیغات نمایشی، یک کانال بازاریابی دیجیتال است که می‌توانید از آن در وب‌سایت خود یا سایر وب‌سایت‌ها، در ایمیل‌ها، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های تلفن همراه یا سایر فرصت‌های قرار دادن آگهی آنلاین استفاده کنید. یک بنر یا تبلیغات نمایشی به شما امکان می‌دهد تصاویر، صدا، ویدئو یا کپی‌هایی را به اشتراک بگذارید که الهام‌بخش، تشویق و ترغیب پایگاه مشتریان شما برای تعامل با برند شما هستند.

شما می توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و با هدف قرار دادن و ردیابی کاربران، فروش و نرخ تبدیل را از طریق تبلیغات بنری و نمایشی افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر یک مصرف کننده از وب سایت شما بازدید کند اما خرید اولیه ای انجام ندهد، کوکی ها به شما امکان می دهند بعداً یک تبلیغ نمایشی دیگر را به اشتراک بگذارید تا دوباره مشتری را هدف قرار دهید. دو روش کلیدی برای استفاده از تبلیغات بنری عبارتند از:

مرتبط: راهنمای تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال: تعریف و انواع

۳. ایمیل

بازاریابی دیجیتال ایمیل یک کانال تبلیغاتی همه کاره است که می تواند بازده سرمایه گذاری بالایی داشته باشد، به خصوص اکنون که بسیاری از مصرف کنندگان احتمالاً از طریق دستگاه های تلفن همراه خود از ایمیل استفاده می کنند. با پیشرفت‌های مداوم در شخصی‌سازی، سفارشی‌سازی و دسترسی مصرف‌کننده، این روش کم‌هزینه می‌تواند منجر به ایجاد سرنخ و افزایش درآمد شود. می‌توانید از تحقیقات بازار استفاده کنید تا متوجه شوید که پایگاه مشتری‌تان چقدر می‌خواهد از شما بشنود، چه خطوط موضوعی ایمیل خلاقانه‌ای باعث باز شدن ایمیل‌های بیشتری می‌شود و کدام طرح و زبان طراحی ایمیل باعث فروش بیشتر می‌شود. دیجیتال مارکتینگ ایمیلی به شما امکان می دهد:

بیشتر بخوانید: پرسش و پاسخ: بازاریابی ایمیلی چیست؟

دانلود کتاب: راهکارهای نوین بازاریابی: چطور در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیز دست پیدا کنیم؟
فرمت: pdf
حجم: ۲.۷۹ مگابایت
تعداد صفحات: ۲۷۸ صفحه
این کتاب درباره بازاریابی هوشمندانه و راهکارهای نوین برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش صحبت می‌کند و به خواننده کمک می‌کند در کمتر از یک سال به درآمد حیرت‌انگیزی دست پیدا کند.

الان دانلود کنید!

۴. رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از تمرکزهای رو به رشد در زمینه تبلیغات و بازاریابی است، زیرا تقریباً هر پلتفرمی فرصتی برای تبلیغ برای کاربران خود است. بیشتر اوقات، رسانه های اجتماعی برای ایجاد روابط با مشتریان، مشتریان و مخاطبان هدف به جای فروش مستقیم در پلت فرم اجتماعی استفاده می شود و اغلب افراد را به عنوان مثال به وب سایت شرکت شما هدایت می کند. دو راهی که کانال های بازاریابی رسانه های اجتماعی می توانند تلاش های تبلیغاتی شما را بهبود بخشند عبارتند از:

مطالب مرتبط: چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم

۵. اپلیکیشن های موبایل

با توجه به اینکه بسیاری از مصرف‌کنندگان از تلفن همراه خود برای استفاده از رسانه‌های اجتماعی، مرور اینترنت و خرید آنلاین استفاده می‌کنند، ایجاد یک اپلیکیشن موبایل برای کسب‌وکار شما اغلب سرمایه‌گذاری ارزشمندی است که به شما امکان می‌دهد در داخل برنامه برای پایگاه مخاطبان خود بازاریابی کنید. بسیاری از برنامه های کاربردی برند دارای اطلاعات سفارش، پرداخت و حمل و نقل، ویژگی های مکان یاب فروشگاه، برنامه های وفاداری مشتری، رسید خرید و موارد دیگر هستند. از آنجا که برنامه‌ها اغلب از مشتریان می‌خواهند اطلاعات شخصی را وارد کنند، می‌توانید موارد زیر را ایجاد کنید:

یکی دیگر از انواع بازاریابی تلفن همراه، سرویس پیام کوتاه یا پیام کوتاه اس ام اس است. برای مثال، شرکت‌ها می‌توانند پیشنهادات تبلیغاتی، پیام‌های متنی یادآوری یا گزینه‌های ثبت نام تعاملی را برای خبرنامه ارسال کنند.

مطالب مرتبط: چگونه یک بازاریاب دیجیتال شویم؟

۶. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

هنگامی که یک مشتری یک جستجوی آنلاین از موتور جستجو انجام می دهد، هرچه صفحه یا سایت شرکت شما به صفحه اول نتایج جستجو نزدیک تر باشد، احتمال اینکه مشتری روی صفحه شما کلیک کند بیشتر می شود. شما می توانید رتبه بندی و رتبه بندی سئوی شرکت خود را از طریق عواملی که بر الگوریتم هایی که نتایج جستجو را ایجاد می کنند تأثیر می گذارد، افزایش دهید. با تحقیق در داده‌های کلیدواژه، مقایسه تست A/B و تجزیه و تحلیل گزارش‌های ترافیک، می‌توانید ترافیک وب‌سایت بیشتری به دست آورید و نتایج رتبه‌بندی بالاتری را در جستجوهای آنلاین کسب کنید تا به تبلیغات برای مشتریان بالقوه کمک کنید.

یکی از راه‌های سئوی محلی عمومی این است که با فهرست کردن نام شرکت، موقعیت مکانی و شماره تلفن خود در وب‌سایت و سایر پلتفرم‌ها، کسب‌وکار خود را برای جامعه و مناطق اطراف خود بازاریابی کنید. اطلاعات تماس مانند کلمات کلیدی عمل می کند و می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا کسب و کار شما را پیدا کنند یا صفحه شما را برای نمایش در صفحات نتایج موتور جستجو ترغیب کنند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟ یک راهنمای کامل

۷. بازاریابی موتور جستجوی پولی (SEM)

راه دیگر برای استفاده از صفحات نتایج موتورهای جستجو از طریق نتایج جستجوی پولی است. این تبلیغات حمایت شده در بالای نتایج جستجو قبل از سایر تبلیغات تولید می شوند و شما به ازای هر کلیک پرداخت می کنید. SEM ابزاری عالی برای تعامل با مشتریانی است که ممکن است برند شما را بشناسند اما قبلاً از شما خرید نکرده اند. همچنین می‌توانید صفحات فرود ویژه‌ای ایجاد کنید که به‌طور خاص زمانی استفاده می‌شوند که شخصی روی پیوند SEM کلیک می‌کند تا تجربه را سفارشی کند، اطلاعات تماس شخصی خود را به دست آورد یا یک پیشنهاد تشویقی، مانند تخفیف تبلیغاتی یا ارسال رایگان ارائه دهد. جستجوهای پولی دو مزیت کلیدی دارند:

مطالب مرتبط: راهنمای کامل بازاریابی دیجیتال

۸. بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته می تواند راهی برای ترغیب دیگران به تبلیغ برای شما باشد، در حالی که برای ایجاد ترافیک یا فروش، کمیسیون کمی می پردازد. اغلب با شرکت های وابسته ای که دنبال کنندگان زیادی در کانال های بازاریابی خود دارند بهترین کار را انجام می دهد. شما می توانید با پایگاه مشتریان فعلی خود ارتباط برقرار کنید تا ارتباطات بازاریاب وابسته را ایجاد کنید یا آنهایی را در صنعت خود بیابید تا محصولات خود را بررسی یا رتبه بندی کنید.

به عنوان مثال، یک شرکت رنگ ممکن است با یک وبلاگ نویس نوسازی خانه شریک شود تا از یک بازسازی اتاق حمایت کند که محصولات رنگ آنها را با پیوندهایی برای دنبال کنندگان کلیک کنند تا برای تبلیغات ویژه روی آن کلیک کنند. سپس وبلاگ نویس نوسازی بخش کوچکی از فروش را از پیوند وابسته خود دریافت می کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل بازاریابی وابسته

۹. بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدیویی در عصر دیجیتال می‌تواند شخصیت یک برند را به نمایش بگذارد، مشتریان را تحت تأثیر قرار دهد و آنها را متقاعد کند، نظرات ارگانیک کاربران را ترویج کند و تبلیغات دهان به دهان را از طریق اشتراک‌گذاری‌های فردی در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پخش کند. شما می توانید از بازاریابی ویدیویی در وب سایت شرکت خود، در بازاریابی ایمیلی، در پلتفرم های رسانه های اجتماعی و وب سایت های اشتراک گذاری ویدیو استفاده کنید. سعی کنید محتوای ویدیویی جدید را اغلب تولید کنید و ویدیو را کوتاه نگه دارید تا بینندگان را تشویق کنید تا تا آخر آن را تماشا کنند.

انواع کانال های بازاریابی آنلاین و آفلاین

خروج از نسخه موبایل