نماد سایت ایوسی

درباره متخصص بازاریابی بیاموزید

متخصص بازاریابی دیجیتال

متخصص بازاریابی دیجیتال

متخصص بازاریابی چه می کند؟

یک متخصص بازاریابی بخشی از تیم بازاریابی است و در توسعه و اجرای کمپین هایی برای به دست آوردن مشتریان بالقوه و افزایش فروش کمک می کند. یک متخصص بازاریابی نیز مسئولیت موارد زیر را بر عهده دارد:

میانگین درامد

حقوق یک متخصص بازاریابی به سطح تجربه، اندازه شرکت و محل شرکت بستگی دارد. بسته جبرانی می تواند شامل حقوق پایه سالانه، به علاوه پاداش های فردی، تقسیم سود و کمیسیون باشد.

  • حقوق رایج در ایالات متحده: ۴۷۴۶۳ دلار در سال
  • برخی حقوق ها از ۳۲۱۱۰ دلار تا ۸۶۵۳۰ دلار در سال متغیر است.

الزامات متخصص بازاریابی

نقش متخصص بازاریابی مستلزم طیف وسیعی از وظایف است که شامل شایستگی‌های خاصی می‌شود، از جمله:

تحصیلات

متخصصان بازاریابی باید حداقل دارای مدرک کاردانی در بازاریابی یا رشته های مرتبط باشند، اگرچه اکثر کارفرمایان به مدرک لیسانس نیاز دارند. علاقه مندان به این حرفه باید به کسب مدرک تحصیلی در عناصری مانند ارتباطات یا طراحی گرافیک فکر کنند.

افراد همچنین می توانند دارای مدرک در رشته های خلاق، از جمله روزنامه نگاری، تبلیغات یا روابط عمومی باشند. علاوه بر این، داشتن درک درست از تجزیه و تحلیل داده ها ممکن است برای فردی در این موقعیت ضروری باشد.

آموزش

متخصصان بازاریابی از طریق ترکیبی از آموزش و تجربه کسب شده در زمینه بازاریابی آموزش می بینند. به طور معمول، لازم است حداقل سه سال در یک نقش مرتبط با بازاریابی خدمت کنید. زمینه‌های تخصصی خاص، مانند بازاریابی دیجیتال، می‌تواند باعث شود کارفرمایان بیشتر شما را برای یک نقش در نظر بگیرند. بسیاری از متخصصان بازاریابی دوره های بازاریابی آنلاین، ارتباطات و کسب و کار را برای افزایش دانش خود می گذرانند.

گواهینامه ها

گواهینامه ها به متخصصان این امکان را می دهد تا صلاحیت های خود را به کارفرمایان بالقوه نشان دهند. متخصصان بازاریابی می توانند گواهینامه های حرفه ای را برای گسترش مهارت ها و دانش خود برای پیشرفت شغلی خود کسب کنند. این دو مورد از رایج ترین گواهینامه ها برای این حرفه هستند:

بازاریاب خبره حرفه ای (PCM)

این گواهینامه که در چهار تخصص موجود است، از سوی انجمن ملی بازاریابی آمریکا در دسترس است و موضوعاتی مانند بازاریابی ایمیلی، تبلیغات آنلاین، سئو، تبدیل و بازاریابی محتوا را پوشش می دهد.

همکار معتبر بازاریابی آنلاین (OMCA)

این گواهینامه برای کسانی که در حال شروع حرفه خود در بازاریابی دیجیتال هستند طراحی شده است، دانش اصلی ایده ها و روش های بازاریابی آنلاین را نشان می دهد. اخذ این مدرک مستلزم قبولی در آزمون و همچنین کسب ۶۰۰ ساعت تجربه عملی است.

مهارت ها

یک متخصص بازاریابی باید دارای مهارت های زیر باشد:

ارتباط

این مهارت ها شما را قادر می سازد تا از طریق کمپین های تبلیغاتی هدفمند، پلت فرم های رسانه های اجتماعی و سایر روش های ارتباطی با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنید. صحبت کردن واضح و گوش دادن فعال برای اطمینان از ارتباط کامل و محترمانه با دیگران مهم است و همدلی و هوش هیجانی برای پیش بینی نیازهای مشتری، کار موثر در یک تیم و ارائه نتایج به شرکت ضروری است.

مدیریت زمان

متخصصان بازاریابی باید اولویت‌بندی و تکمیل وظایف خود را برای رسیدن به ضرب‌الاجل‌ها در حین ردیابی تعامل کمپین چندین پروژه به طور همزمان، کار از طریق موانع، ایجاد وقفه، استفاده از ابزارهای دیجیتال و انجام تمام این موارد به طور دقیق انجام دهند.

سازمان

بازاریابان از مهارت‌های سازمانی استفاده می‌کنند تا تمرکز خود را روی انجام درست و به موقع وظایف، ایجاد برنامه‌های بازاریابی اولیه و پشتیبان و هماهنگی عناصر لازم برای اجرای آن برنامه‌ها، حفظ کنند.

مهارتهای فنی

یک بازاریاب از مهارت های فنی برای استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای ارائه و ردیابی اجزای کمپین استفاده می کند. برخی از ابزارهایی که بازاریابان روزانه استفاده می کنند عبارتند از: SEO و SEM، ایمیل، CRM و رسانه های اجتماعی.

این ابزارها بازاریابان را قادر می‌سازد تا اثربخشی کمپین‌ها را به درستی ردیابی کنند و دریابند که کجا می‌توان آن‌ها را بهبود بخشید تا تأثیر را بر مشتریان بالقوه به حداکثر برسانند.

محیط کاری متخصص بازاریابی

این متخصصان در یک محیط اداری کار می کنند که معمولاً شامل ویژگی های زیر است:

  • معمولاً در داخل خانه کار می کند و بیشتر زمان را صرف نگاه کردن به صفحه نمایش رایانه برای ردیابی اثربخشی کمپین، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و جمع آوری گزارش می کند.
  • کار معمولی ۴۰ ساعته در هفته، از دوشنبه تا جمعه، گاهی اوقات تا عصرها یا در آخر هفته ها زمانی که با ضرب الاجل های فشرده مواجه می شوید.
  • سفرهای داخلی گاه به گاه
  • گزارش به مدیران، سرپرستان و سایر روسای بخش
  • برای تعیین اثربخشی کمپین بین بخش ها همکاری می کند

مهارت های یک متخصص بازاریابی در بسیاری از بخش ها مفید است، از جمله:

  • کسب و کار
  • تحصیلات
  • دولت
  • مراقبت های بهداشتی
  • غیر انتفاعی

چگونه یک متخصص بازاریابی شویم

مراحلی که معمولا برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی انجام می شود به شرح زیر است:

۱. تحصیل کنید

متخصصان بازاریابی معمولاً باید حداقل دارای مدرک کاردانی در بازاریابی باشند، در حالی که برخی از کارفرمایان به مدرک لیسانس و سطح مشخصی از تجربه حرفه ای نیاز دارند. برخی از متخصصان بازاریابی برای مطالعه رشته های اضافی مانند ارتباطات، تبلیغات یا روابط عمومی انتخاب می کنند.

۲. توسعه تجربه کاری

یک متخصص بازاریابی معمولاً باید حداقل سه سال در بازاریابی کار کرده باشد. بسیاری از متخصصان بازاریابی حرفه خود را در نقش های پشتیبانی مانند کارآموزی یا موقعیت های دستیار بازاریابی شروع می کنند. کار در نقش‌های مکمل می‌تواند به شما این امکان را بدهد که تجربیات ارزشمندی کسب کنید که می‌تواند شما را به بازاریاب مؤثرتری در آینده تبدیل کند.

۳. به گواهینامه های حرفه ای دست یابید

کسب گواهینامه در زمینه SEO/SEM، فروش، بازاریابی دیجیتال و مدیریت کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا شما را برای مسئولیت های یک متخصص بازاریابی آماده کنید.

۴. رزومه خود را آماده کنید

مطمئن شوید که بالاترین سطح تحصیلات، گواهینامه های مرتبط و سطح تجربه خود را ذکر کنید. بخش سابقه کاری شما باید شامل نام شرکت، تاریخ استخدام و خلاصه ای از مسئولیت ها، تجربیات و دستاوردهای شما باشد. تهیه یک رزومه حرفه ای برجسته با اطلاعات و مدارک معتبر می تواند به شما کمک کند شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

۵. شروع به جستجوی شغل کنید

پس از تکمیل تحصیلات مورد نیاز، گواهینامه های حرفه ای و تجربه کاری مناسب، لیست مشاغل فعلی را برای منطقه خود بررسی کنید. بر اساس تحصیلات و تجربه، برای موقعیت هایی که واجد شرایط آنها هستید، درخواست دهید. کارفرمایان از تجربه تخصصی، طیف گسترده ای از مهارت ها و جاه طلبی برای بر عهده گرفتن تمام مسئولیت های نقش قدردانی می کنند.

مثال شرح شغل متخصص بازاریابی

شرکت “مشاوران مالی درجه یک” به ​​دنبال یک متخصص بازاریابی ماهر برای گسترش استراتژی بازاریابی کلی ما است. این موقعیت نقش مهمی در توسعه و اجرای کمپین های بازاریابی با هدف افزایش آگاهی از برند برای ارتقای خدمات ما ایفا می کند.

متخصص بازاریابی ما یک متخصص حرفه ای است که می تواند روندهای رفتار مصرف کننده را شناسایی و درک کند و از این روندها برای تولید ایده های خلاقانه استفاده کند. این نقش در مفاهیم، ​​اصول و تاکتیک های بازاریابی تخصصی است.

هدف بازاریابی ما فراتر از بازگشت سرمایه است. ما به یک بازاریاب موثر برای اجرای برنامه هایی نیاز داریم که به رشد و شهرت شرکت ما کمک کند.

مسئولیت ها:

  • تحقیقات بازار در مورد عادات مصرف کننده رو به رشد انجام دهید
  • پیام های منطبق بر برند را ارائه دهید
  • ایده هایی برای کمپین های بازاریابی نوآورانه ایجاد کنید
  • اهداف روزانه اجرا و ارتقاء کمپین را برآورده کنید
  • با استفاده از تخصص خود در زمینه هایی مانند توسعه محتوا و بهینه سازی و تبلیغات از فعالیت های بازاریابی حمایت کنید
  • برای برنامه ریزی رویدادها و کمپین های تبلیغاتی با فروشندگان ارتباط برقرار کنید
  • برای اجرای آگاهی از برند و تلاش های بازاریابی با تیم بازاریابی ما همکاری کنید
  • ابتکارات هدفمند را برای دستیابی به مخاطبان از طریق کانال های مختلف طراحی و اجرا کنید
  • نتایج کمپین، نرخ تبدیل و ترافیک وب سایت را برای بهبود فعالیت های بازاریابی آینده تجزیه و تحلیل کنید

الزامات:

  • تجربه قابل اثبات در تجزیه و تحلیل داده ها و ابزارهای بازاریابی
  • مهارت های نرم افزاری، از جمله پردازش متن، طراحی و بازاریابی نرم افزارها و برنامه های کاربردی
  • آشنایی با زبان برنامه نویسی و ابزارهای توسعه وب ترجیح داده می شود
  • سازماندهی شده، سازنده و نتیجه محور
  • مهارت های ارتباط نوشتاری و کلامی استثنایی
  • تفکر خلاقانه
  • لیسانس بازاریابی، ارتباطات یا معادل آن

کاندیدای ایده‌آل ما در ابزارها و کانال‌های بازاریابی دیجیتال، از جمله ایمیل، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی پولی، وبلاگ‌ها، بازاریابی شریک و سئو مهارت کافی دارد. علاوه بر این، این نقش تست A/B را انجام می دهد و کمپین ها را برای به حداکثر رساندن ROI بهینه می کند.

ما ترجیح می دهیم متخصص بازاریابی خود در زمینه B2B و دیجیتال مارکتینگ تجربه داشته باشد. به متقاضیانی که در توسعه و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی موفقیت قابل‌ملاحظه‌ای دارند، ملاحظات بیشتری اعطا خواهد شد.

تجربه عملی به همراه ویژگی های زیر مورد نیاز است: تفکر نوآورانه، مثبت اندیشی، صداقت، تفکر استراتژیک، انگیزه، همکاری و رهبری.

این شخص باید بتواند فناوری های دیجیتال جدید را شناسایی کرده و به سرعت با آنها آشنا شود که می تواند برای به حداکثر رساندن آگاهی از برند، افزایش حفظ مشتری و موقعیت شرکت در بهترین بازارهای ممکن برای به دست آوردن مشتریان جدید استفاده شود.

خروج از نسخه موبایل