بازاریابی یک نام تجاری یا کسب و کار اغلب شامل تعدادی استراتژی است که برای ایجاد آگاهی با هم کار می کنند. یکی از حوزه های مورد توجه در دنیای دیجیتال امروزی، بازاریابی موتورهای جستجو است. بازاریابی موتورهای جستجو جزء مهم هر استراتژی بازاریابی است، زیرا شامل ایجاد ترافیک بیشتر به یک وب سایت از طریق موتورهای جستجوی آنلاین بسیار مورد استفاده است.
در این مقاله از ایوسی، به اهمیت بازاریابی موتورهای جستجو و نحوه پیاده سازی آن در کمپین بازاریابی می پردازیم.
چرا بازاریابی موتورهای جستجو مهم است؟
بازاریابی موتورهای جستجو یک کانال بازاریابی مهم برای ایجاد ترافیک آنلاین به وب سایت ها است. اغلب با بهینه سازی موتورهای جستجو کار می کند، که یکی دیگر از اجزای استراتژی بازاریابی دیجیتال با هدف افزایش ترافیک وب است. پیادهسازی استراتژیهای بازاریابی موتورهای جستجو میتواند درآمد را افزایش دهد، به فرآیند تبدیل کمک کند، آگاهی از برند را بهبود بخشد و ترافیک ثابتتری ایجاد کند. همچنین نتایج فوری تری نسبت به سایر اشکال بلندمدت بازاریابی ایجاد می کند.
استفاده از استراتژیهای اثباتشده برای افزایش ترافیک به وبسایت یک شرکت همچنین میتواند حجم بیشتری از سرنخها را به همراه داشته باشد و همچنین کیفیت آن سرنخها را بهبود بخشد. جستجوهای ارگانیک ممکن است افراد زیادی را وارد نکند که واقعاً به برند شما یا پیشنهادات آن علاقه دارند، اما هدف قرار دادن تلاشهای بازاریابی برای کسانی که علاقه دارند میتواند به جذب این افراد به سایت شما کمک کند، جایی که میتوانند اطلاعات بیشتری دریافت کنند و به طور بالقوه مشتری شوند. . بازاریابی موتورهای جستجو به یک کسب و کار اجازه می دهد تا مخاطبان سفارشی با اعضایی ایجاد کند که به احتمال زیاد با تلاش های شما درگیر هستند.
هنگامی که استراتژیهای خاصی را در بازاریابی موتورهای جستجو اجرا میکنید، مانند تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، همچنین میتوانید برای نمایش آن تبلیغات در مقابل اعضای یک جمعیت مشخص سرمایهگذاری کنید. با انجام تحقیقات خود برای تعیین اینکه چه کسی بیشتر درگیر مشارکت و تبدیل است، می توانید یک جمعیت شناسی هدف تعیین کنید و مطمئن شوید که کسانی که تبلیغات را می بینند و روی آنها کلیک می کنند واجد شرایط بیشتری هستند.
بازاریابی موتورهای جستجو همچنین شامل پرداخت هزینه برای نمایش در بالای لیست نتایج است. در دنیایی که اطلاعات بهراحتی و گاهی اوقات بهشدت در دسترس است، اولین بودن میتواند باعث ایجاد کلیکهای بیشتر و افزایش حجم ترافیک شود. استفاده از نتایج یک کمپین بازاریابی موتورهای جستجو همچنین امکان تجزیه و تحلیل الگوهای ترافیک و هدف افرادی که جستجوهای خاصی را انجام می دهند را فراهم می کند. این دادهها همچنین بینشهایی را ارائه میدهند که بر روی تبلیغات بیشتر کلیک میشود و تعداد افرادی که روی یک پیام خاص کلیک میکنند، تبدیل میشوند.
مرتبط: آشنایی با برندسازی و اصول مهم آن
برای مشاهده و ارسال فرم به برگه کامل بروید. |
چگونه یک کمپین بازاریابی موثر در موتورهای جستجو انجام دهیم
هنگامی که به دنبال اجرای یک کمپین بازاریابی موتورهای جستجو برای استفاده از مزایای بسیاری هستید، پیروی از این مراحل می تواند به افزایش شانس موفقیت کمک کند:
تعریف استراتژی داشته باشید:
اولین گام، تعریف استراتژی برای کمپین شما است که شامل انجام تحقیقات کامل در مورد مخاطبان هدف و انگیزه ها و نیازهای آن است. پس از شناسایی مخاطبانی که میخواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، میتوانید استراتژی را تعریف کنید که شامل نحوه پاسخگویی محصول یا خدمات شما به این نیازها و تعیین پیامهای تبلیغاتی و اطلاعاتی است که برای آنها جذاب است. این استراتژی همچنین باید شامل موقعیت سازمان در صنعت، فهرستی از رقبای اصلی و نحوه تعامل آنها با مشتریان و اهداف روشن برای کمپین باشد.
کلمات کلیدی مورد نظر را فهرست کنید:
هنگام اجرای یک کمپین بازاریابی موتورهای جستجو، باید کلمات کلیدی را که کسب و کار شما می خواهد در تلاش های خود هدف قرار دهد، مشخص کنید. این کلمات کلیدی و عبارات کلیدی آنهایی هستند که اعضای مخاطب هدف شما اغلب آنها را جستجو می کنند.
به منظور ایجاد یک لیست جامع، ممکن است بخواهید از نمایندگان فروش سازمان، اعضای تیم خدمات مشتری و سایر افرادی که با مشتریان تعامل دارند و ممکن است بینش بیشتری در مورد آنچه که به دنبال آن هستند، بازخورد بگیرید. همچنین میتوانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید که فهرستی از کلمات کلیدی که بیشترین جستجو را در صنایع و بخشهای تجاری خاص ایجاد میکنند.
محتوای وب سایت خود را اصلاح کنید:
برای اینکه وب سایت شما در جستجوها ظاهر شود، مهم است که مطمئن شوید محتوای صفحه شامل کلمات کلیدی و عباراتی است که شما شناسایی و فهرست کرده اید. اصلاح نسخه در سایت شما بخشی از فرآیند بازاریابی بهینه سازی موتور جستجو است که در کنار بازاریابی موتورهای جستجو در یک کمپین بازاریابی دیجیتال موثر عمل می کند.
سرمایه گذاری در جستجوها و تبلیغات پولی داشته باشید:
یکی دیگر از مؤلفه های بازاریابی موتورهای جستجو، سرمایه گذاری در جستجوهای پولی و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک است که می تواند منجر به کیفیت بالاتری برای وب سایت شود. وقتی دلاری را پشت استراتژی بازاریابی خود قرار می دهید، می توانید برای دسترسی به افرادی که در محدوده جمعیتی هدف شما قرار دارند، پول بپردازید و اطمینان حاصل کنید که تبلیغات و تلاش های شما توسط کسانی که بیشتر به محصول یا خدمات علاقه مند هستند دیده می شود.
معیارها و معیارهای موفقیت را شناسایی کنید:
مرحله نهایی در ایجاد کمپین بازاریابی موتور جستجو، شناسایی معیارها و معیارهای موفقیت است. این مرحله همچنین شامل شناسایی هر گونه استراتژی عملی است که به کسب و کار اجازه می دهد نتایج خود را در کمپین های آینده بهبود بخشد. برخی از متداولترین معیارهای موفقیت مورد استفاده عبارتند از: زمانی که مردم در سایت شما صرف میکنند، ترافیک سایت افزایش مییابد، تعداد بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازگشت و رتبه کسبوکار شما در نتایج جستجو در مورد کلمات کلیدی انتخابی شما چگونه است.
مرتبط: ۱۱ راه برای ارائه خدمات عالی به مشتریان
انواع بازاریابی موتورهای جستجو
سه نوع اصلی بازاریابی موتورهای جستجو عبارتند از:
- تبلیغات پرداخت به ازای کلیک: تبلیغات پرداخت به ازای کلیک به یک کسبوکار اجازه میدهد تا تلاشهای بازاریابی خود را برای افرادی که معیارهای خاصی را برآورده میکنند هدف قرار دهد و مطمئن شود که تبلیغات در مقابل آن افراد قرار میگیرد. این کسب و کار به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ انجام می شود، هزینه ثابتی پرداخت می کند که فرد را به وب سایت شرکت می برد. با سرمایه گذاری در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، یک کسب و کار می تواند کیفیت ترافیک ایجاد شده به سایت خود را افزایش دهد.
- بهینهسازی موتور جستجوی ارگانیک: بهینهسازی موتور جستجوی ارگانیک شامل شناسایی کلمات کلیدی و عباراتی است که معمولاً جستجو میشوند و آنها را به روشهای استراتژیک در وبسایت شرکت شما درج میکند، که باعث افزایش ترافیک به روشی ارگانیک و بدون پرداخت میشود. وقتی افراد آن کلمات کلیدی و عبارات را در موتور جستجو وارد می کنند، باید سایت شما را به عنوان یکی از نتایج ببینند، اما شما مجبور نیستید برای کلیک روی سایت هزینه ای بپردازید.
- بهینه سازی موتور جستجوی محلی: بهینه سازی موتور جستجوی محلی استراتژی است که تضمین می کند کسب و کار شما در فهرست های نقشه ارائه شده از طریق موتورهای جستجو نشان داده می شود.
مطالب مرتبط: چگونه تجزیه و تحلیل داده ها می تواند تصمیم گیری را بهبود بخشد
استراتژی های بازاریابی موتورهای جستجو مبتدی
کلمات کلیدی اساس بازاریابی موتورهای جستجو هستند زیرا یک تجارت فقط می تواند افرادی را هدف قرار دهد که چیزی خاص را جستجو می کنند. یکی از اولین استراتژیهایی که هنگام راهاندازی کمپین بازاریابی موتورهای جستجو به کار میرود، شناسایی رایجترین کلمات کلیدی و عبارات کلیدی است که برای آنچه کسبوکار شما ارائه میدهد کاربرد دارد. میتوانید از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی برای ایجاد فهرستی از عبارات استفاده کنید، و همچنین عبارات خود را بر اساس آنچه که ترافیک سایت شما ایجاد میکند، درج کنید.
همچنین گنجاندن کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا یا نشانه ای از اینکه شخصی که از آنها استفاده می کند قصد خرید دارد نیز مفید است. نمونه هایی از این کلمات کلیدی عبارتند از تخفیف، کوپن، کد کوپن، خرید و معامله.
یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی موتورهای جستجو برای مبتدیان، بهینه سازی وب سایت برای نتایج موتورهای جستجو است. گنجاندن کلمات و عبارات خاص در محتوا به روشی مرتبط و جذاب می تواند به اطمینان از اینکه ترافیک از موتورهای جستجو به سایت شما می رسد کمک کند. از آنجایی که از آن به عنوان بازاریابی ارگانیک یاد می شود، از مشتریانی نیز جلوگیری می کند که احساس کنند برایشان تبلیغ یا بازاریابی می شود. در عوض به آنها اجازه می دهد تا سایت شما را به گونه ای پیدا کنند که به آنها کمک می کند احساس کنند که کنترل دارند.
استراتژی های بازاریابی موتور جستجوی پیشرفته
همانطور که به افزایش کمپین بازاریابی موتورهای جستجو ادامه می دهید، می توانید استراتژی های بیشتری برای افزایش ترافیک و بهبود کیفیت بازدیدکنندگان سایت اضافه کنید. یک استراتژی استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک است که توسط افرادی که معیارهای مشخصی را که شما مشخص کرده اید مشاهده می کنند. ممکن است انتخاب کنید که تبلیغ خود را در معرض دید افرادی در محدوده سنی یا گروه درآمدی مشخص قرار دهید، یا می توانید افرادی را که کلمات کلیدی خاصی را جستجو کرده اند، هدف قرار دهید. بسیاری از سازمان ها در هر اندازه از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک به عنوان بخشی از استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال خود استفاده می کنند.
همچنین انجام تست A/B در وب سایت شما مفید است، که به شما امکان می دهد هزینه های خود را برای تلاش های بازاریابی به حداکثر برسانید. تست A/B که به آن تست سطلی یا تقسیم نیز میگویند، شامل مقایسه دو نسخه مختلف از یک صفحه برای تعیین اینکه کدام یک دارای رتبهبندی عملکرد بالاتر است، میشود. میتوانید تست A/B را با نشان دادن هر دو صفحه به افرادی که بهطور تصادفی از سایت شما بازدید میکنند، پیادهسازی کنید و سپس تجزیه و تحلیلهای هر کدام را بررسی کنید تا بفهمید کدام نوع در بین مخاطبان شما بهتر عمل میکند.