ترافیک وب سایت به افرادی اطلاق می شود که از یک وب سایت بازدید می کنند. در حالی که انواع مختلفی از ترافیک وجود دارد، وبسایتها از تمام دادههای بازدیدکنندگان برای سنجش میزان موفقیت استراتژیهای بازاریابی آنها در جذب کاربران، مانند مشتریان یا خوانندگان، استفاده میکنند. ترافیک ارگانیک یکی از انواع مهمی است که به وبسایتها کمک میکند تا تعیین کنند که آیا بازدیدکنندگان جدیدی به سایت خود جذب میکنند و چگونه ممکن است این بازدیدکنندگان را افزایش دهند.
در این مقاله از ایوسی، ترافیک ارگانیک را تعریف می کنیم و اهمیت آن را در بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و ایجاد حضور دیجیتالی مورد بحث قرار می دهیم و نکاتی را در مورد افزایش ارگانیک بازدیدکنندگان مرور می کنیم.
موارد کلیدی:
|
ترافیک ارگانیک چیست؟
ترافیک ارگانیک زمانی است که شخصی از وب سایتی که در موتور جستجو پیدا کرده است بازدید می کند. این نوع ترافیک سایت به این معنی است که بازدیدکنندگان توسط وب سایت دیگری معرفی نمی شوند یا روی یک تبلیغ پولی کلیک نمی کنند، بلکه به دنبال چیزی خاص هستند و به تنهایی یک وب سایت را پیدا می کنند. کسانی که وب سایت ها را مدیریت می کنند از ترافیک ارگانیک به عنوان معیاری برای اندازه گیری میزان مطابقت محتوای وب سایت آنها با جستجوهای اینترنتی محبوب و مرتبط استفاده می کنند.
مطالب مرتبط: نظارت بر ترافیک وب چیست؟ به علاوه مزایا، ابزار و مراحل
چرا ترافیک ارگانیک مهم است
ترافیک ارگانیک مهم است زیرا نشان می دهد که SEO شما چقدر خوب کار می کند و همچنین نشان دهنده تبدیل مشتری بالقوه است. هنگامی که شخصی برای یک مورد یا موضوع خاص جستجو می کند، به احتمال زیاد خریدی انجام می دهد یا مقاله ای را در صفحه ای می خواند که ارتباط نزدیکی با جستجوی او دارد.
این با تبلیغاتی متفاوت است که افراد را بر اساس فعالیت اینترنتی آنها از جمله فعالیت جستجوی آنها هدف قرار می دهند و امیدواریم که کاربر به وب سایت تبلیغ شده علاقه مند شود. بازدیدکنندگان پولی ممکن است به طور کامل به آیتم یا موضوع تبلیغ شده علاقه نداشته باشند – حتی اگر در نهایت روی آن کلیک کنند – زیرا آنها به طور فعال مانند بازدیدکنندگان ارگانیک به دنبال آن نیستند.
علاوه بر این، بازدیدکنندگانی که وبسایتها را به تنهایی پیدا میکنند، ممکن است به وبسایت بیشتر از زمانی که آن را از آگهی در وبسایت دیگری بیابند، اعتماد کنند. به طور معمول، افراد فقط روی صفحه اول نتایج موتور جستجو کلیک می کنند، بنابراین یافتن یک وب سایت از نتایج برتر SERP در حال حاضر سطح اعتماد بالاتری را بین بازدید کننده ارگانیک و یک وب سایت ناآشنا ایجاد می کند.
مطالب مرتبط: ۲۶ روش برای هدایت ترافیک به وب سایت شما
ترافیک مستقیم در مقابل ترافیک ارگانیک
تفاوت اصلی بین ترافیک مستقیم و ترافیک ارگانیک منبع ترافیک است. در حالی که واضح است که ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ می آید و توسط SEO هدایت می شود، ترافیک مستقیم منبع ترافیکی برای تجزیه و تحلیل ندارد. بیشتر اوقات، این به این دلیل است که کاربر آدرس وب سایت را مستقیماً یا با کلیک کردن روی یک نشانک تایپ می کند. با این حال، سایر دلایل احتمالی برای ترافیک مستقیم عبارتند از:
-
کدهای ردیابی معیوب: اگر کدی کار نمی کند، هر کلیک می تواند به عنوان یک کاربر جدید حساب شود.
-
برنامهها، ایمیلها یا پیامهای متنی: اینها یک وبسایت محسوب نمیشوند، بنابراین منبعی برای ردیابی وجود ندارد.
-
یک وبسایت غیر ایمن: اگر وبسایت شما غیرایمن باشد یا «http» باشد، یک کلیک از یک وبسایت امن یا «https» – از جمله موتورهای جستجو – بهعنوان بدون منبع ثبت میشود.
در مورد یک وبسایت غیرایمن، کلیکهایی که بهعنوان ترافیک مستقیم محاسبه میشوند، در واقع میتوانند ترافیک ارگانیک باشند. اگر متوجه شدید ۲۰ درصد یا بیشتر از ترافیک وب سایت شما ترافیک مستقیم است، بدون منبع، دلایل بالا را به عنوان دلایل احتمالی در نظر بگیرید و پس از رفع مشکل می توانید شاهد افزایش ترافیک ارگانیک خود باشید.
مطالب مرتبط: ۱۳ معیار تعامل برای بهبود بازاریابی آنلاین شما
برای مشاهده و ارسال فرم به برگه کامل بروید. |
نکاتی برای افزایش ترافیک ارگانیک
در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید برای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت خود امتحان کنید:
۱. محتوای مکرر و مرتبط را منتشر کنید
یکی از راههای وارد کردن ترافیک ارگانیک به وبسایتتان، انتشار محتوایی مانند وبلاگها یا مقالاتی است که برای مخاطبان هدف شما معنادار هستند. انتشار مکرر محتوای جدید به بازدیدکنندگان فرصت بیشتری می دهد تا شما را پیدا کنند و به شما کمک می کند در نتایج موتورهای جستجو مرتبط بمانید.
مطالب مرتبط: ۱۵ نکته برای بهبود وب سایت
۲. از سئو برای متن و تصاویر استفاده کنید
ترافیک ارگانیک به استفاده از بهترین شیوه های سئو بستگی دارد. نه تنها محتوای باکیفیت برای رتبه بندی یک وب سایت در موتورهای جستجو مهم است، بلکه بهینه سازی آن محتوا بر اساس آخرین راهنمای بهینه سازی موتور جستجو نیز اهمیت دارد:
-
محتوا باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد
-
وبلاگ ها و مقالات باید به درستی منبع یابی شوند
-
پیوندها باید مرتبط باشند و با انکر تکست صحیح استفاده شوند
-
سئو همچنین می تواند به نمایش تصاویر در جستجوی بصری کمک کند
مطالب مرتبط: راهنمای قطعی بازاریابی سئو
۳. تجزیه و تحلیل ترافیک خود را بررسی کنید
چند ابزار آنلاین وجود دارد که به وب سایت ها کمک می کند ترافیک خود را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنند. این ابزارها برای بررسی ترافیک ارگانیک شما و تعیین اینکه کدام روش بازاریابی برای شما بهتر کار می کند مهم هستند.
هنگام بررسی تجزیه و تحلیل ترافیک خود، به این فکر کنید که چه زمانی تغییراتی ایجاد کرده اید یا محتوایی را به سایت خود اضافه کرده اید تا ببینید چگونه بر ترافیک شما تأثیر می گذارد. گاهی اوقات، این ابزارها همچنین به شما امکان میدهند ببینید که بازدیدکنندگان قبل از یافتن سایت شما، کدام کلمات کلیدی را جستجو کردهاند. از این کلمات کلیدی در محتوای خود برای بهینه سازی سئو و ایجاد ترافیک ارگانیک بیشتر استفاده کنید.
مطالب مرتبط: گوگل آنالیتیکس چیست؟
۴. در شبکه های اجتماعی فعال بمانید
فعالیت رسانه های اجتماعی یک جنبه مهم برای ایجاد حضور دیجیتال و احتمالا افزایش ترافیک ارگانیک است. برای مثال، داشتن حسابهای رسانههای اجتماعی با همان نام و محتوای وبسایتتان به شما این امکان را میدهد که فضای بیشتری را در نتایج موتورهای جستجو اشغال کنید، که میتواند شانس شما را برای یافتن و افزایش بازدیدهای ارگانیک افزایش دهد. درست مانند وب سایت خود، ایده خوبی است که محتوای مکرر و مرتبط را در رسانه های اجتماعی خود پست کنید.