بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

مهارت های مدیر روابط با مشتری (CRM): تعریف و مثال

در اینجا آمده است که چگونه CRM می تواند یک پلتفرم قوی برای سرمایه گذاری شما ایجاد کند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

بسیاری از شرکت ها در استخدام مدیران روابط با مشتری برای نظارت بر تجربیات مشتریان خود با نام تجاری خود ارزش پیدا می کنند. داوطلبانی که برای این موقعیت ها درخواست می کنند باید مهارت خاصی برای رهبری و برقراری ارتباط موثر داشته باشند. اگر به شغل CMR علاقه مند هستید، یادگیری در مورد مهارت های کلیدی مورد نیاز برای این نقش می تواند به شما کمک کند تا فرصت های توسعه حرفه ای مرتبط را دنبال کنید و از سایر نامزدها متمایز شوید.

در این مقاله از ایوسی، مهارت‌های CRM چیست، نمونه‌هایی از مهارت‌های CRM، چگونگی بهبود مهارت‌های CRM و راه‌هایی برای استفاده از مهارت‌های خود در محل کار و در حین جستجوی شغل، بحث می‌کنیم.

مهارت های CRM چیست؟

مهارت‌های مدیر روابط با مشتری (CRM) یا مدیر روابط با مشتری، صلاحیت‌ها و مهارت‌هایی هستند که برای نقشی به‌عنوان مدیر ارتباط با مشتری لازم است. این مهارت ها به یک حرفه ای در این موقعیت کمک می کند تا وظایف شغلی خود را به طور موثر انجام دهد. به عنوان یک مدیر روابط با مشتری، برای رهبری تیم خود، نظارت بر نتایج، تصمیم گیری کارکنان و توسعه و اجرای سیاست ها به مهارت های سخت و نرم مختلفی نیاز دارید .

مدیران روابط با مشتری بر تجربه مشتری نظارت می کنند. آنها اطمینان حاصل می کنند که سازمان آنها انتظارات مشتریان را برآورده می کند و به مسائل پاسخ می دهد. CRMها با چندین بخش همکاری می کنند تا محصولات شرکت خود را بهتر درک کنند و به هدایت تصمیمات به گونه ای کمک کنند که با مشتریان طنین انداز شود، از جمله بازاریابی، فروش و تحقیق و توسعه. آنها می توانند به توسعه وفاداری به برند و افزایش مراجعات کمک کنند.

بیشتر بخوانید: مدیر ارتباط با مشتری چیست؟

نمونه هایی از مهارت های CRM

در اینجا برخی از مهارت هایی که به عنوان یک مدیر ارتباط با مشتری نیاز دارید آورده شده است:

مهارت های بین فردی

مدیران روابط با مشتری با طیف وسیعی از افراد، از مدیران بخش و عوامل خدمات مشتری گرفته تا مشتریان، تعامل دارند. آنها باید با شخصیت، صبور و به دیگران احترام بگذارند. CRM ها باید شنوندگان خوبی باشند و بتوانند به طور موثر با شخصیت های مختلف گفتگو کنند.

مرتبط: تجربه مشتری: تعریف و اهمیت

مهارت های ارتباطی

مدیران روابط با مشتری برای به اشتراک گذاشتن ایده های خود، ارائه به روز رسانی به اعضای تیم و گزارش به مدیریت بالاتر و ذینفعان، بر مهارت های ارتباطی موثر تکیه می کنند. CRMS باید بتواند به روشی واضح صحبت و بنویسد که دیگران به راحتی آن را درک کنند. آنها باید اصطلاحات فنی در صنعت خود را درک کنند و بتوانند این مفاهیم را برای افراد عادی توضیح دهند.

مهارتهای فنی

CRM ها باید با نرم افزار و سایر تجهیزات مرتبط با صنعت خود آشنا باشند. این می تواند به آنها کمک کند تا جریان کار را بهتر درک کنند و با کارمندان و مشتریان در مورد زمینه های بهبود ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال، یک CRM برای یک پلت فرم یادگیری آنلاین باید اصول اولیه نحوه عملکرد نرم افزار، عملکردهای مشترک کاربر و نصب را درک کند.

مهارت های رهبری

مدیران ارتباط با مشتری دارای یک موقعیت نظارتی هستند و باید بتوانند تیم ها را به طور موثر رهبری کنند. مهارت های رهبری عبارتند از:

مطالب مرتبط: ۲۱ مهارت یک مدیر خوب

مهارت های تحلیلی

مدیران روابط با مشتری اغلب مسئول رعایت سیاست ها و رویه های جاری و تجزیه و تحلیل اثربخشی آنها هستند. آنها باید راه حل هایی را برای مسائل شرکت توسعه دهند و راه های موثری برای ارائه تجربه مثبت برای مشتریان بیابند و در عین حال محدودیت های کارکنان و بودجه را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راه برای بهبود مهارت های تحلیلی

حرفه ای گری

مدیران روابط با مشتری ممکن است از افسران مختلف بازدید کنند و به عنوان نمایندگان شرکت خود با مشتریان ملاقات کنند. آنها باید حرفه ای ظاهر شوند و رفتار کنند تا بازتاب مثبتی در سازمان خود ایجاد کنند.

چگونه می توان مهارت های CRM را بهبود بخشید

در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای بهبود مهارت های خود به عنوان مدیر ارتباط با مشتری انجام دهید:

  1. دریافت گواهینامه CRM بسیاری از سازمان های آنلاین آموزش و گواهینامه هایی را برای مدیران ارتباط با مشتری ارائه می دهند.

  2. یه دوره بردار. شما می توانید در کلاس های مجازی یا حضوری در زمینه سخنرانی عمومی، رهبری و نرم افزارهای کامپیوتری مرتبط شرکت کنید.

  3. شبکه با حرفه ای ها به انجمن های حرفه ای بپیوندید و با افراد در حوزه کاری خود ارتباط برقرار کنید. شما می توانید در مورد انواع دیگر برنامه های توسعه حرفه ای که همسالان خود در آنها شرکت می کنند، بیاموزید.

  4. صنعت خود را مطالعه کنید از روندها و تحولات صنعت در بازار خود مطلع شوید. می توانید در نشریات حرفه ای مشترک شوید، در کنفرانس ها شرکت کنید و رهبران صنعت را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید.

  5. بازخورد بخواهید. در مورد نقاط قوت و ضعف خود با سرپرست خود صحبت کنید. آنها ممکن است بتوانند بینش هایی در زمینه های حرفه ای بهبود ارائه دهند تا به شما کمک کنند تا توسعه مهارت های خود را محدود کنید.

مهارت های CRM در محل کار

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید مهارت های خود را به عنوان یک مدیر ارتباط با مشتری در محل کار خود نشان دهید:

  • ارتباط باز را تشویق کنید. محیطی ایجاد کنید که ارتباط بین کارکنان و مدیران را ارتقا دهد. خود را از طریق تلفن یا ایمیل در دسترس تیم خود قرار دهید تا در مورد نگرانی های آنها صحبت کنید.

  • بررسی های منظم را برنامه ریزی کنید. با ملاقات منظم با کارکنان خود برای بررسی عملکرد، ارائه بازخورد و تعیین اهداف، به راهنمایی کارکنان خود کمک کنید.

  • پرورش نوآوری مدیران کارآمد هنگام توسعه استراتژی ها و حل مشکلات، نوآوری و خلاقیت را تشویق می کنند.

  • لباس مناسب بپوشید. با حفظ ظاهری مرتب و تمیز و لباس پوشیدن مناسب برای کسب و کار خود، یک تصویر حرفه ای در محل کار خود ارائه دهید.

  • کار خود را مرور کنید. قبل از ارائه کار خود به دیگران، آن را از نظر املا، دستور زبان و سبک مناسب به دقت بررسی کنید. این به شما کمک می کند کار با کیفیت بالا و بدون خطا ارائه دهید.

  • اعتماد به نفس داشته باشید. تیم خود را با اعتماد به نفس هدایت کنید تا نشان دهید که در موقعیت خود توانا و ماهر هستید.

چگونه مهارت های CRM را برجسته کنیم

در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید مهارت های کلیدی خود را به عنوان مدیر روابط با مشتری در طول جستجوی شغل خود برجسته کنید:

مهارت های CRM در رزومه

برای برجسته کردن مهارت های خود در رزومه، یک بخش مهارت های جداگانه ایجاد کنید. می‌توانید مهارت‌های مرتبط خود را در قالب گلوله فهرست کنید تا خواندن آنها برای مدیران و استخدام‌کنندگان آسان باشد. از مهارت هایی که در آگهی شغلی ظاهر می شود استفاده کنید تا بتوانید نشان دهید که برای این نقش مناسب هستید.

مهارت های CRM در نامه پوششی

نامه پوشش شما فرصتی برای توضیح بیشتر در مورد مهارت های خود فراهم می کند. چندین مهارت کلیدی را برای بحث در مورد جزئیات در نامه خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، ممکن است در مورد آموزش فنی پیشرفته خود بر روی یک برنامه نرم افزاری خاص یا قطعه ای از تجهیزات بنویسید. از نامه پوشش خود برای اضافه کردن جزئیاتی که در رزومه شما ظاهر نمی شوند استفاده کنید تا تجربه شما را به شغلی که برای آن درخواست می کنید مرتبط کنید.

مهارت های CRM در مصاحبه

مصاحبه شما این شانس را به شما می دهد که برخی از مهارت های خود را شخصاً نشان دهید. ظاهر و رفتار شما باید به مصاحبه کننده نشان دهد که حرفه ای هستید و این موقعیت را جدی می گیرید. همچنین می‌توانید در حین تعامل با افراد شرکت، صمیمیت و مهارت‌های شنیداری قوی نشان دهید.

اگر سؤالات رفتاری دریافت می کنید، از آنها برای برجسته کردن کاربرد مهارت های کلیدی خود در نقش های قبلی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر یک مصاحبه کننده از شما در مورد زمانی که مجبور به حل یک مشکل بودید بپرسد، می توانید در مورد زمانی که رهبری یک پروژه را به عهده گرفته اید صحبت کنید. علاوه بر بحث در مورد مهارت های حل مسئله، پاسخ شما همچنین نشان می دهد که شما توانایی های رهبری قوی دارید.

بیشتر بخوانید:

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *