بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۷ شیوه صحیح در نحوه درخواست بازخورد

گرفتن بازخورد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

در برخی مواقع، ممکن است در مورد عملکرد خود فکر کنید و تعجب کنید که آیا به اهداف خود می رسید و وظایف خود را به اندازه کافی انجام می دهید. ممکن است بخواهید یاد بگیرید که چگونه به شیوه ای مودبانه، حرفه ای و در کل برای شما سودمند درخواست بازخورد کنید.

درخواست بازخورد در محل کار رایج است و اگر قدم های درست بردارید می تواند آسان باشد. در این مقاله از ایوسی به بررسی اهمیت و مزایای درخواست بازخورد می پردازیم و نحوه درخواست بازخورد در محل کار را توضیح می دهیم.

مطالب مرتبط: اهمیت بازخورد مثبت و نحوه ارائه آن به دیگران

چرا درخواست بازخورد مهم است؟

درخواست بازخورد مهم است زیرا به دیگران نشان می دهد که شما متعهد به بهبود مهارت های خود و کمک به تیم خود هستید. ابتکار عمل برای بهتر شدن در جنبه های اساسی کارتان نشان می دهد که شما فداکاری و انگیزه لازم برای موفقیت را دارید.

کارکنان درخواست بازخورد می کنند تا بتوانند ارزیابی صادقانه ای از عملکرد کاری خود برای بهبود دریافت کنند. وقتی بازخورد می‌خواهید، ترجیح می‌دهید درباره خودتان بیشتر بدانید و از مدیران یا رهبران خود مشاوره بگیرید.

یادگیری درخواست بازخورد به طور منظم ممکن است به شما کمک کند تا روابط حرفه ای سودمندی بر اساس صداقت، راهنمایی و راهنمایی ایجاد کنید. هنگامی که ارتباطات باز و شفاف باشد، برای همه آسان تر است که به عنوان یک تیم برای تکمیل اهداف و غلبه بر موانع با یکدیگر همکاری کنند. وقتی نظرات و افکار ناگفته رها می شود، می تواند برای بهره وری محل کار مضر باشد.

مزایای دریافت بازخورد منظم

مردم درخواست بازخورد می کنند زیرا این نوع ارتباط برای پیشرفت حرفه ای مهم است. بازخورد منظم در محل کار دارای مزایای زیر است:

این به شما کمک می کند تا عملکرد خود را بهبود بخشید

وقتی از کسی می‌پرسید که چگونه می‌توانید عملکرد کاری خود را بهبود ببخشید، می‌تواند به شما توصیه‌های صادقانه و اقداماتی برای رسیدن به اهدافتان بدهد.

گفتگوی باز و شفاف را توسعه می دهد

جستجوی بازخورد منظم ممکن است به شما کمک کند تا روابط حرفه ای را ایجاد کنید که صادقانه باشد و بر بهبود و توسعه شایستگی های شغلی متمرکز باشد.

ممکن است شانس شما برای ترفیع را افزایش دهد

اگر به دنبال افزایش حقوق یا ترفیع هستید، درخواست بازخورد منظم می تواند شانس شما را افزایش دهد. شما نشان می دهید که به کار خود اختصاص داده اید و می خواهید برای رشد و پیشرفت تلاش کنید.

توانایی شما در رفع سریع اشتباهات را بهبود می بخشد

دریافت بازخورد از همکاران ممکن است به شما در درک زمینه هایی از عملکرد خود که نیاز به بهبود دارند کمک کند. همکاران شما می توانند به شما راهنمایی کنند که چگونه مشکلات محل کار خود را به طور موثر و کارآمد حل کنید.

به شما فرصت یادگیری از همکاران را می دهد

همکاران شما، به ویژه مدیران و رهبران، اطلاعات فراوانی دارند که می توانند در مورد شایستگی ها، مهارت ها یا فرآیندهای محل کار با شما به اشتراک بگذارند. جلسات بازخورد را می توان به عنوان فرصتی برای دریافت مشاوره و حکمت بالقوه در نظر گرفت.

دانستن نحوه درخواست بازخورد به شیوه ای حرفه ای یک مهارت مهم است. این به شما کمک می کند تا از این مزایا استفاده کنید تا بتوانید در مسیر شغلی خود موفق شوید. ارتباطات واضح و بازخورد منظم به هر کارمند کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

مرتبط: استفاده از یادگیری مشارکتی برای افزایش بهره وری در محل کار

نحوه درخواست بازخورد

درخواست بازخورد فرصتی برای رشد شخصی و حرفه ای شماست. برای استفاده حداکثری از فرصتی که می‌خواهید با تفکر در مورد مهارت‌ها یا زمینه‌های خاصی که می‌خواهید بهبود دهید، از قبل آماده شوید. هنگامی که ایده ای دارید، می توانید مراحل زیر را برای درخواست بازخورد از یک همکار دیگر انجام دهید:

  1. زمان مناسبی برای پرسیدن پیدا کنید.
  2. زمانی را برای ملاقات برنامه ریزی کنید.
  3. سوالاتی را برای پرسیدن آماده کنید.
  4. یادداشت بردارید
  5. نحوه بهبود را از بازخوردها بیاموزید.
  6. بگو متشکرم.
  7. مرتباً بازخورد بخواهید.

۱. زمان مناسبی برای پرسیدن پیدا کنید

شما می خواهید زمان مناسبی را برای درخواست از شخص دیگری برای ملاقات با شما پیدا کنید تا بتواند بازخورد مفید و مفصلی به شما بدهد. البته زمان مناسب بسته به موقعیت منحصر به فرد محل کار شما متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، ممکن است نخواهید آن را قبل از یک ضرب الاجل مهم یا یک رویداد مطرح کنید.

زمان مناسب برای درخواست بازخورد، پس از یادگیری یک مهارت جدید یا بر عهده گرفتن یک نقش جدید است. به این ترتیب، همکارتان می‌تواند به شما بینشی از پیشرفت شما بدهد. همچنین بهتر است زمانی که شخصی که از او می‌پرسید سرش شلوغ یا مشغول نیست، بازخورد بخواهید. زمانی را برای مطرح کردن موضوع در زمانی که هر دو با سرعتی آسان کار می کنید، پیدا کنید.

باید مطمئن شوید که به آنها فرصت می دهید تا برای ملاقات آماده شوند و بازخورد دقیقی به شما بدهند، بنابراین بهتر است به طور خود به خود درخواست بازخورد فوری نکنید.

ممکن است بخواهید درخواست بازخورد را به صورت حضوری، از طریق ایمیل یا یکی دیگر از روش‌های ارتباطی مناسب در محل کار مطرح کنید. برخی از شرکت‌ها حتی از وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهایی استفاده می‌کنند که به تسهیل فرآیند بازخورد کمک می‌کنند. اگر محل کار شما از آنها استفاده می کند، ممکن است بتوانید از یکی از این خدمات برای درخواست بازخورد استفاده کنید.

۲. زمانی را برای ملاقات برنامه ریزی کنید

شما می خواهید زمانی را برای ملاقات انتخاب کنید که برای شخصی که بازخورد ارائه می دهد راحت تر باشد. بهتر است به آنها زمان کافی برای آماده سازی بدهید تا بتوانند عملکرد کاری شما را به اندازه کافی سنجش و ارزیابی کنند. از آنها بپرسید که چه ساعت و روزی برای آنها بهتر است، و یک قرار ملاقات خواهید داشت. قبل از جلسه نیز می توانید برای آماده سازی وقت بگذارید.

مرتبط: برنامه ریز رویداد چیست؟

۳. سؤالاتی را برای پرسیدن آماده کنید

برای استفاده حداکثری از جلسه خود، ممکن است بخواهید سؤالات مهمی را یادداشت کنید تا از همکاران خود بپرسید که به شما در جمع آوری اطلاعات ضروری کمک می کند.

در زیر چند نمونه از سوالاتی وجود دارد که ممکن است برای دریافت بازخورد بپرسید:

  • چگونه می توانم در حمایت از ماموریت تیم خود بهتر باشم؟
  • از چه راه هایی می توانم مدیریت زمان خود را بهبود بخشم؟
  • چه مهارت هایی را برای بهبود عملکرد کاری خود باید توسعه دهم؟
  • چه توصیه ای به من می کنید تا به بهبود ارتباطاتم کمک کنم؟
  • چگونه می توانم برای پروژه های آینده خود آماده باشم؟

برای ایجاد سؤالاتی که برای شما و موقعیت منحصر به فرد شما مفیدترین باشد، وقت بگذارید. بهترین سوالات برای بازخورد مفید به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را کشف کنید و بر موانع محل کار غلبه کنید.

شما ممکن است انتخاب کنید که به مشکلات خاصی که دارید و بهترین عملکرد را برای شما سخت تر می کند، رسیدگی کنید. به یاد داشته باشید، این فرصت شما برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز برای پیشرفت در حرفه و رشد است.

۴. یادداشت برداری کنید

این حرفه ای است که با یک دفترچه یادداشت و خودکار آمده باشید تا بتوانید مفاهیم کلیدی را که در مکالمه خود مطرح می شود یادداشت کنید. یادداشت برداری نشان می دهد که برای اطلاعاتی که دریافت می کنید ارزش قائل هستید و می خواهید بازخوردها را به خاطر بسپارید.

شما می خواهید یادداشت ها را به عنوان یک کتاب راهنما در نظر بگیرید تا به شما کمک کند در کار خود بهتر شوید. در آینده، می توانید به این رویدادها اشاره کنید تا نحوه پیشرفت خود را ارزیابی کنید.

۵. نحوه بهبود را از بازخوردها بیاموزید

دریافت بازخورد تنها زمانی مفید است که بتوانید از آن برای بهبود عملکرد کاری خود استفاده کنید. زمان لازم را برای تأمل در گفتگو اختصاص دهید و ضروری ترین چیزهایی را که باید تغییر دهید در نظر بگیرید.

زمان لازم را برای تمرکز بر روی توسعه برنامه ای برای اجرای روش های بهبود خاص به خود اختصاص دهید. ممکن است تهیه فهرستی از اهداف با الهام از جلسه بازخوردتان مفید باشد. اهدافی را توسعه دهید که بتوانید در یک سری مراحل قابل مدیریت به آنها برسید.

مطالب مرتبط: رشد شغلی: یادگیری از بازخورد منفی

۶. تشکر کنید

این ایده خوبی است که بعد از اینکه یکی از همکاران برای کمک به شما وقت گذاشت، به طور رسمی قدردانی خود را نشان دهید. با گفتن حضوری پس از ملاقات یا پیگیری در ایمیل، نشان دهید که از کمک آنها قدردانی می کنید.

پیگیری برای کمک به شما در ایجاد روابط حرفه ای مفید مهم است. نشان دادن اینکه سپاسگزار هستید، احتمالاً همکارانتان را برای ملاقات مجدد در آینده بازتر می کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای یادداشت های تشکر

۷- مرتباً بازخورد بخواهید

هر شرکتی سرعت متفاوتی برای ارزیابی دارد، اما شما می‌خواهید دوره‌های زمانی را پیدا کنید که بهترین کار را برای شما دارد. ایده خوبی است که قبل از اینکه کارفرما از شما بخواهد که به طور رسمی ارزیابی شوید، بازخورد بخواهید. درخواست بازخورد یک بار در ماه معمولا مقدار مناسبی است. همانطور که جلسات شما منظم می شود، می توانید شروع به ایجاد روابط متقابل کنید که به بهبود شما کمک می کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *