بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه انجام کمپین آگاهی از برند: راهنمای کامل

نکاتی برای کمپین آگاهی از برند

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آگاهی از برند اغلب اولین گام در سفر خریدار است. هنگامی که مشتریان بالقوه در مورد یک نام تجاری و محصولاتی که ارائه می دهد می دانند، ممکن است برای خرید تشویق شوند. راه اندازی یک کمپین آگاهی از برند می تواند به شما کمک کند شهرت یک شرکت را افزایش دهید و مشتریان جدیدی را جذب کنید.

در این مقاله از ایوسی، آگاهی از برند را تعریف می کنیم، مزایای کمپین آگاهی از برند را فهرست می کنیم و نحوه راه اندازی کمپین آگاهی برای یک کسب و کار را توضیح می دهیم.

آگاهی از برند چیست؟

آگاهی از برند به توانایی مشتریان برای شناسایی یک برند همراه با محصولات یا خدمات آن اشاره دارد. مصرف کنندگان با آگاهی از برند، تفاوت بین یک برند و رقبای آن را درک می کنند. آنها می توانند ویژگی های برند مانند شعار، لوگو یا تبلیغات را توصیف کنند. مصرف‌کنندگان همچنین می‌توانند احساسی را که برند در آنها ایجاد می‌کند تصدیق کنند. به عنوان مثال، یک برند بستنی می‌تواند حس نوستالژی را در مشتری که از کودکی از آن برند حمایت می‌کند، برانگیزد.

از دیدگاه یک متخصص بازاریابی، آگاهی از برند ابزار مفیدی برای ایجاد تعامل آنلاین، افزایش فروش و ایجاد روابط با مشتریان است. برای مثال، بیننده‌ای که می‌تواند به عبارت جذاب تبلیغات شما اشاره کند، سطح آگاهی بالایی از برند دارد و احتمال خرید از شما بیشتر از رقیب است. حرفه ای ها کمپین های آگاهی از برند راه اندازی می کنند تا دیده شدن شرکت خود را در بازار افزایش دهند و جایگاه های خود را توسعه دهند.

بیشتر بخوانید:  آگاهی از برند: نحوه تعریف، اندازه گیری و بهبود آن

چرا کمپین آگاهی از برند مهم است؟

افزایش آگاهی از برند می تواند برای یک کسب و کار مفید باشد و اجرای کمپین آگاهی از برند می تواند به این امر کمک کند. اگر علاقه مند به ارتقای جایگاه یک برند هستید، می توانید از راه اندازی یک کمپین بهره مند شوید. کمپین های آگاهی از برند مهم هستند زیرا می توانند:

  • جذب مشتریان جدید: اگر می‌خواهید جمعیت‌شناسی جدیدی را هدف قرار دهید، می‌توانید از کمپین آگاهی از برند استفاده کنید تا به آن مخاطب کمک کنید تا از وجود شرکت آگاه شود. تولید محتوایی را در نظر بگیرید که به مصرف کنندگان در مورد محصول شما آموزش می دهد و چگونه می تواند برای آنها مفید باشد.

  • ایجاد اعتماد مصرف‌کننده: می‌توانید از کمپین‌های آگاهی از برند برای ایجاد اعتماد بین شرکتی که در آن کار می‌کنید و مصرف‌کننده با ایجاد یک ارتباط معنادار استفاده کنید. مصرف کنندگانی که از مفهوم برند آگاه هستند ممکن است آن را معتبر بدانند، که می تواند آنها را به ادامه حمایت از تجارت تشویق کند.

  • بهبود شهرت برند: کمپین ها می توانند تاثیر مثبتی بر شهرت برند داشته باشند. در کمپین خود، محتوایی را به کار ببرید که منعکس کننده مثبتی بر برند باشد تا نحوه شناخت مشتریان از برند و ارزش های آن را بهبود بخشد.

مطالب مرتبط:  نحوه اندازه گیری آگاهی از برند (۶ مرحله که باید در نظر بگیرید)

نحوه اجرای کمپین آگاهی از برند

طراحی و اجرای کمپین آگاهی از برند می تواند به شما در افزایش مخاطبان و بهبود فروش کمک کند. برای انجام یک کمپین آگاهی از برند، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. هویت برند بسازید

هویت برند به نحوه درک مشتریان احتمالی از یک برند اشاره دارد. از آنجایی که کمپین دامنه پیام های شما را افزایش می دهد، ضروری است که مشتریان بالقوه اطلاعات دقیقی درباره شرکت یاد بگیرند. به شهرت ایده آل برای برند و احساساتی که می خواهید در مخاطبان خود برانگیزید فکر کنید. به عنوان مثال، اگر شرکتی که در آن کار می‌کنید، لباس‌های ورزشی می‌فروشد، ممکن است بخواهید مخاطبانتان با دیدن لوگوی برند یا تماشای تبلیغات آن، انگیزه ورزش کنند. هویت برند می تواند به مخاطب کمک کند تا در مورد آنچه که برند می فروشد، فرضیات درستی داشته باشد.

مصرف کنندگان اغلب از هویت برند برای تشخیص یک شرکت از شرکت دیگر استفاده می کنند. پیاده سازی ویژگی های منحصر به فرد را در نظر بگیرید تا به برند کمک کند هویتی منحصر به فرد ایجاد کند. در اینجا چند ایده برای ایجاد هویت برند وجود دارد:

  • یک شعار به یاد ماندنی بسازید.

  • تجسم یک شخصیت بامزه در شبکه های اجتماعی.

  • یک هشتگ برای استفاده حامیان ایجاد کنید.

  • یک انجمن آنلاین بسازید.

بیشتر بخوانید:  چگونه در ۹ مرحله هویت برند خود را بسازیم

۲. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

مخاطب هدف گروهی از افرادی هستند که احتمال خرید بیشتری دارند. این مصرف کنندگان دریافت کنندگان پیام های برند مانند تبلیغات هستند. از آنجایی که محتوای شما برای جذابیت این مخاطبان طراحی شده است، درک جزئیات مختلف در مورد مخاطبان تعیین شده شما مهم است. ویژگی های مخاطبان خود را با توجه به جمعیت شناختی، مانند سن، شغل، استفاده از رسانه های اجتماعی یا عادات خرج کردن در نظر بگیرید.

۳. بودجه تعیین کنید

بودجه  کمپین آگاهی از برند شما می تواند بر کانال هایی که برای گسترش دسترسی خود استفاده می کنید تأثیر بگذارد. برای مثال، جذب یک اینفلوئنسر رسانه‌های اجتماعی با فالوورهای زیاد ممکن است نیاز به پول بیشتری نسبت به راه‌اندازی یک آگهی حمایتی داشته باشد. بر اساس منابع مالی موجود، پارامترهای واضحی را برای کمپین خود تنظیم کنید. اولویت بندی پلتفرم هایی که بیشترین ترافیک را از سوی مخاطبان هدف شما تجربه می کنند، ممکن است مفید باشد.

۴. شاخص های کلیدی عملکرد را ایجاد کنید

شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) معیارهایی هستند که موفقیت کمپین آگاهی از برند شما را نشان می دهند. ایجاد KPI قبل از اجرای چشم انداز خود می تواند به شما امکان دهد عملکرد محتوای خود را با پیشرفت کمپین پیگیری کنید و می توانید اندازه گیری های دقیقی برای تعیین اینکه آیا به اهداف خود رسیده اید یا خیر. نمونه هایی از KPI در بازاریابی رسانه های اجتماعی عبارتند از:

مرتبط:  ۲۰ مثال از معیارهای بازاریابی و KPI (با تعاریف)

۵. محتوای مرتبط ایجاد کنید

محتوا می تواند مشتریان جدیدی را به سمت یک برند جذب کند، بنابراین بهتر است موادی طراحی کنید که هویت برند را تجسم کند و در عین حال نیازهای مخاطبان هدف شما را جلب کند. سعی کنید محتوا را در کانال های ارتباطی متنوع منتشر کنید تا تعامل مشتری را به حداکثر برسانید. همچنین مناسب کردن محتوای خود برای هر پلتفرم خاص برای دستیابی به بهترین مخاطبان هدف مفید است. برای مثال، مخاطبان شما ممکن است خواندن یک وبلاگ را به جای خواندن یک ایمیل بازاریابی ترجیح دهند.

مطالب مرتبط:  ۱۴ روش موثر برای افزایش حضور شما در رسانه های اجتماعی

۶. موفقیت کمپین خود را بسنجید

از KPIهای از پیش تعیین شده خود برای تعریف تأثیر کمپین آگاهی از برند خود استفاده کنید. ارزیابی می تواند به شما این امکان را بدهد که شناسایی کنید کدام استراتژی برای مصرف کنندگان جذاب است و چگونه می توانید محتوای خود را برای پروژه های بازاریابی آینده بهبود بخشید. به عنوان مثال، تصور کنید که یک ویدیوی اسپانسر شده منجر به افزایش ۸۰ درصدی فالوورهای حساب‌های رسانه‌های اجتماعی این برند شود. تیم شما ممکن است برای به حداکثر رساندن این مسیر ارتباطی، همکاری‌های بیشتر با برند را در نظر بگیرد. در نظر بگیرید که نتایج خود را در یک گزارش مختصر جمع آوری کنید تا با تولید محتوای بیشتر به عنوان مرجع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:  ۱۶ راه برای افزایش آگاهی از برند

نکات و استراتژی هایی برای طراحی کمپین آگاهی از برند

انواع مختلفی از کمپین های آگاهی از برند وجود دارد که می توانید برای افزایش دانش عمومی در مورد شرکتی که برای آن کار می کنید، اجرا کنید. هنگامی که در مورد مخاطبان هدف خود اطلاعات بیشتری کسب کردید، می توانید تصمیم بگیرید که کدام روش بهترین کار را انجام می دهد. اغلب، ترکیب چندین استراتژی بازاریابی مختلف بهترین راه برای انجام این نوع کمپین است. این استراتژی ها را برای طراحی کمپین بعدی آگاهی از برند خود در نظر بگیرید:

تمرکز تیز را حفظ کنید

یکی از بهترین استراتژی ها برای افزایش آگاهی از برند از طریق کمپین، حفظ تمرکز دقیق بر اهداف و مقاصد است. بازاریابی یک نام تجاری مهم است، اما پیام‌های درون محتوای شما می‌تواند تاثیر زیادی بر تلاش‌های بازاریابی شما داشته باشد. علاوه بر این، مهم است که  مشتریان بالقوه را در طول کمپین پرورش دهید تا اطمینان حاصل شود که هر گونه علاقه ای را که از آگاهی از برند ناشی می شود حفظ می کنید. حفظ تمرکز دقیق می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی موثر ایجاد کنید که به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی کمک می کند.

اسپانسر یک رویداد ویژه

رویدادهای ویژه، مانند جشنواره ها و مسابقات ورزشی، اغلب مخاطبان زیادی را جذب می کنند. شما می توانید با حمایت مالی از رویدادی  مانند این بر روی این مخاطبان سرمایه گذاری کنید. حمایت مالی شامل چسباندن نام برند به بنرها و سایر نمایشگرها در این رویداد است که می تواند توجه افرادی را که به صورت فیزیکی در رویداد شرکت می کنند یا جشن ها را از تلویزیون تماشا می کنند، جلب کند.

یک مسابقه رسانه های اجتماعی برگزار کنید

یک مسابقه محتوا می تواند تعامل رسانه های اجتماعی را افزایش دهد و در نتیجه توجه بیشتری را به یک برند جلب کند. فالوورهای خود را تشویق کنید تا یک پست را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند، همراه با لایک و نظر. به مشتریانی که پست را بیشتر به اشتراک می گذارند، یک جایزه بزرگ مانند اشتراک رایگان خدمات یا محصول رایگان ارائه دهید.

پادکست راه اندازی کنید

از یک پادکست  برای به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر در مورد یک برند و تقویت شخصیت برند آن استفاده کنید. می‌توانید مهمان‌ها را دعوت کنید تا درباره تجربه‌شان از محصولاتتان صحبت کنند، و می‌توانید از بینندگان استقبال کنید تا موضوعاتی را که می‌توانید در طول نمایش درباره آنها بحث کنید، ارسال کنند. تولید یک پادکست در چندین پلتفرم را در نظر بگیرید تا بیننده را به حداکثر برسانید.

بیشتر بخوانید:  چگونه کسب و کار خود را در یک پادکست در ۵ مرحله تبلیغ کنیم

توزیع کالاهای رایگان

راه دیگر برای افزایش آگاهی از برند، توزیع کالای رایگان است. ممکن است آرم و شعار را به کالاهایی مانند تی شرت، خودکار و لیوان قهوه بچسبانید و آنها را در رویدادهای محلی توزیع کنید. پیوند را به وب سایت خود یا یک کد QR برای مشتریان احتمالی برای دسترسی به صفحات رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *