بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

تعامل کاربر چیست؟ (به علاوه نکاتی برای بهبود آن)

تعامل کاربر

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ردیابی نحوه تعامل کاربران با شرکت یا محصول شما می‌تواند بینش قدرتمندی در مورد اینکه چه چیزی برای کاربران به خوبی کار می‌کند و چه چیزی می‌توانید بهبود دهید به شما بدهد. تعامل کاربر می تواند یک معیار قدرتمند برای تجزیه و تحلیل ارزش محصول یا خدمات شما باشد.

در این مقاله از ایوسی، تعامل کاربر را تعریف می‌کنیم، توضیح می‌دهیم که چرا اهمیت دارد و نکاتی را به شما ارائه می‌کنیم که می‌توانید برای افزایش تعامل بین مخاطبان خود برای افزایش فروش و بهبود وفاداری به برند استفاده کنید.

تعامل کاربر چیست؟

تعامل کاربر یا تعامل با محصول، معیاری است که شرکت‌ها برای ردیابی نحوه تعامل مخاطبانشان با محتوا یا خدمات برند استفاده می‌کنند. بسته به شرکت یا صنعت، تعامل می تواند به معنای دانلود، اشتراک، کلیک، اشتراک گذاری، ثبت نام یا نظرات باشد. شرکت‌ها اغلب داده‌های تعامل کاربر را ارزیابی می‌کنند تا مشخص کنند که یک تبلیغ، محتوای یا محصول چقدر در ارائه ارزش و تشویق استفاده مکرر برای مشتریان خود موفق است.

بسته به اهداف شرکت، برخی از اقدامات تعاملی می توانند ارزشمندتر از سایرین باشند. برای مثال، پلتفرم‌های پیام‌رسانی فوری ممکن است برای خرده‌فروشان فروشگاهی به اندازه خرده‌فروشان آنلاین ارزشمند نباشند.

چرا تعامل کاربر مهم است؟

تعامل کاربر مهم است زیرا می‌تواند سودآوری را پیش‌بینی کند، اثربخشی کمپین‌های بازاریابی خاص را اندازه‌گیری کند و داده‌هایی درباره نحوه انتخاب کاربران برای تعامل با یک سایت یا محصول ارائه دهد. تعامل بالای کاربر می‌تواند به شرکت‌ها در فروش فضای تبلیغاتی، اصلاح استراتژی‌های بازاریابی و افزایش فروش کمک کند، زیرا نشان می‌دهد که کاربران ارزش محصول یا خدمات خود را پیدا می‌کنند.

مطالب مرتبط: دسترسی در مقابل تأثیرگذاری: به کدام یک نیاز دارم؟

نکاتی برای افزایش تعامل کاربران

اگر علاقه مند به افزایش تعامل کاربر خود هستید، برخی از این نکات را در استراتژی خود بگنجانید:

افزایش ارزش

تعامل کاربر اغلب به طور مستقیم با ارزشی که کاربران شما با محصول یا خدمات شما پیدا می کنند مرتبط است. ویژگی هایی را که بیشترین استفاده را می بینند شناسایی کنید. بخش بندی کاربران خود را در نظر بگیرید تا بتوانید سازگاری ها را در گروه ها نیز دنبال کنید. به عنوان مثال، سایت های خبری ممکن است متوجه افزایش تعامل با انواع خاصی از سرفصل ها شوند و برنامه های رسانه های اجتماعی ممکن است متوجه شوند که محتوای ویدیویی کاربران را برای مدت طولانی تری در برنامه نگه می دارد. با شناسایی محتوا یا ویژگی‌هایی که تعامل کاربر را تشویق می‌کنند، می‌توانید اصلاحات محصول خاصی را برای افزایش شیوع پیشنهادات مؤثر طراحی کنید.

دسترسی را افزایش دهید

طراحی رابط های ساده و قابل استفاده می تواند به اندازه محتوای بازاریابی شما مهم باشد. اگر کاربران به ندرت با یک ویژگی تعامل دارند یا به طور مداوم پس از رویدادهای خاص از آن جدا می شوند، سعی کنید دلیل آن را درک کنید و اقداماتی را انجام دهید تا محتوا، سایت یا برنامه خود را کاربرپسندتر کنید.

برای مثال، اگر یک فروشگاه خرده‌فروشی آنلاین دارید و متوجه می‌شوید که مشتریان قبل از تسویه‌حساب سبد خرید خود را رها می‌کنند، سعی کنید تعیین کنید که آیا بازدارنده‌ای وجود دارد یا خیر. ترکیب راه‌حل‌هایی مانند تسویه‌حساب مهمان یا پیشنهادات پرداخت شخص ثالث می‌تواند به بهبود دسترسی و تشویق افراد برای ماندن در صفحه شما کمک کند.

مطالب مرتبط: تبلیغات بومی چیست؟ انواع، مزایا و تجربه کاربری

محتوای جالب تولید کنید

یکی از راه‌های افزایش تعامل، ارائه محتوایی است که توجه کاربران را به خود جلب کرده و به خود جلب کند. هنگام ایجاد محتوای خود، مخاطبان خود را در نظر بگیرید و از تحقیقات بازار استفاده کنید تا بدانید چه چیزی را جستجو می‌کنند، چه اطلاعاتی را ارزشمند می‌دانند و کدام نوع محتوا مشتاقانه‌ترین پاسخ‌ها را ایجاد می‌کند. مقالاتی که کنجکاوی را تحریک می‌کنند، سرفصل‌هایی که واکنش‌هایی ایجاد می‌کنند و تصاویری که توجه را جلب می‌کنند، همگی می‌توانند استراتژی‌های موثری برای گنجاندن در پیشنهادات شما باشند.

مطالب مرتبط: چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم

منابع را فراهم کند

برای افزایش دسترسی و آموزش کاربران در مورد پیشنهادات خود، منابعی را در نظر بگیرید که آنها را در مورد ویژگی‌ها یا محتوایی که ممکن است متوجه نباشند می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، آگاه کنید. بسته به سرویس خود، ممکن است قابلیت‌های جدید را به آرامی منتشر کنید و کاربران را با ویژگی‌های جدید به تدریج و نه یکباره آشنا کنید. این می تواند به آنها کمک کند تا با تغییرات پلتفرم شما سازگار شوند. همچنین می‌توانید با آسان‌کردن ویژگی‌های رایج مورد استفاده و با ارائه پشتیبانی چت، صفحه پرسش‌های متداول یا نشانه‌های بصری برای کمک به کاربران در سرویس‌تان، اعتماد به نفس ایجاد کنید.

ترجیحات کاربر را درک کنید

جمع آوری بازخورد از کاربران خود در مورد به روز رسانی هایی که می خواهند ببینند را در نظر بگیرید. نظرسنجی ها، اعلان ها و لیست های ایمیل از راه هایی هستند که می توانید با کاربران ارتباط برقرار کنید. این بازخورد می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید مشتریان و کاربران هنگام تعامل با خدمات شما به دنبال چه چیزی هستند، که می‌تواند به شما کمک کند محصولی را توسعه دهید که به خوبی با نیازهای آنها هماهنگ باشد.

مطالب مرتبط: تعامل با مشتری چیست؟ تعریف و ۴ استراتژی تعامل برای اجرای امروز

یک قیف نامزدی بسازید

قیف تعامل ابزاری است که جمعیت کاربران شما را بر اساس تعداد دفعات تعامل آنها با محصول، خدمات یا محتوای شما به گروه‌هایی تقسیم می‌کند. قیف ها می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید انرژی و منابع خود را کجا متمرکز کنید.

قیف تعامل شما ممکن است کاربران شما را به سه دسته تقسیم کند:

  • مجموع کاربران: مجموع کاربران به همه افرادی اطلاق می شود که از محصول یا خدمات شما استفاده می کنند. این می تواند شامل کسانی باشد که هر روز از این سرویس استفاده می کنند، کسانی که به صورت دوره ای از سرویس استفاده می کنند و حساب های غیرفعال. این می تواند یک معیار با ارزش باشد، اما در نهایت به شما اطلاعات بسیار کمی در مورد نحوه تعامل آن کاربران با محصول شما می دهد.

  • کاربران فعال: بسته به اهداف محتوا، سایت یا برنامه شما، تعریف برای کاربران فعال می تواند متفاوت باشد. اگر کاربران برای استفاده از سرویس شما نیاز به ورود به سیستم دارند، ایجاد گروهی از کاربرانی که در ۳۰ روز گذشته وارد سایت شما شده اند می تواند نقطه خوبی برای شروع باشد.

  • کاربران درگیر: شماره نهایی کاربران درگیر شما است. مانند کاربران فعال، این معیار اغلب به محصول یا خدمات خاص شما بستگی دارد. به عنوان مثال، یک سایت رسانه اجتماعی ممکن است کاربران درگیر را به عنوان افرادی که یک بار در هفته به مدت یک ماه وارد سیستم شده اند یا به عنوان افرادی که به طور منظم با سایر محتوای کاربر تعامل دارند طبقه بندی کند.

شرکت ها می توانند از قیف تعامل خود برای تمرکز بر افزایش تعامل کاربران فعال استفاده کنند، که ممکن است استراتژیک تر از تلاش برای افزایش تعداد کل کاربران باشد.

مطالب مرتبط: راهنمای کامل قیف های بازاریابی: نکات تعریف و ایجاد

داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید

درک نحوه تفسیر داده‌های تعامل کاربر می‌تواند ابزار قدرتمندی برای حفظ کاربران موجود، افزایش عملکرد سایت و گسترش مخاطبان شما فراهم کند. بسیاری از شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند هنگام تصمیم‌گیری مبتنی بر داده، به کاربران فعال و مدت زمانی که کاربران برای استفاده از محصول یا خدمات خود صرف می‌کنند، نگاه کنند. صرف زمان برای شناسایی و ردیابی مفیدترین معیارها برای خدمات خود می تواند به شما در جمع آوری داده های مرتبط کمک کند. یادگیری تفسیر داده‌ها به گونه‌ای که نتایج عملی ایجاد کند، جایی است که معیارهای تعامل کاربر می‌توانند ارزش واقعی را ارائه دهند، زیرا استفاده از این دانش می‌تواند به شما در بهبود خدمات و به حداکثر رساندن تعامل کمک کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *