بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه کسب و کار خود را در یک پادکست در ۵ مرحله تبلیغ کنید

چگونه یک پادکست راه اندازی کنیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پادکست ها فرصت منحصر به فردی را برای کسب و کارها فراهم می کنند تا کالاها یا خدمات خود را برای مخاطبان مختلف تبلیغ کنند. شنوندگان پادکست اغلب درگیر محتوا از جمله تبلیغات هستند. برای بازاریابان علاقه مند به تبلیغات پادکست مهم است که پادکست مناسب را برای دستیابی به مخاطبان خود انتخاب کنند.

در این مقاله از ایوسی، به نحوه تبلیغ در پادکست می پردازیم و نکاتی را برای تبلیغ کسب و کار خود با پادکست ارائه می دهیم.

مطالب مرتبط: بازاریابی متمرکز: تعریف، مزایا و مثال ها

چرا تبلیغ در پادکست مهم است؟

تبلیغ کالاها یا خدمات شما در پادکست بسیار مهم است زیرا این نمایش ها اغلب نسبت به روش های تبلیغات سنتی به مخاطبان متنوع تری دسترسی دارند. برندها می توانند جمعیت شناسی خاصی را هدف قرار دهند و این مخاطبان ممکن است سطح بالایی از تعامل با تبلیغات شما داشته باشند زیرا پادکست ها اغلب یک روش سرگرمی مناسب هستند. این نیز ممکن است یک گزینه مقرون به صرفه برای شرکت ها باشد. در حالی که تبلیغات بصری اغلب شامل تجهیزات، نیروی کار و هزینه های فنی است، یک آگهی صوتی ممکن است نیاز به سرمایه گذاری کمتری داشته باشد.

مطالب مرتبط: ۸ نوع کمپین بازاریابی برای رونق کسب و کار

نحوه تبلیغ در پادکست

هنگام تبلیغ کالا یا خدمات خود در پادکست از این پنج مرحله استفاده کنید:

۱. پادکست های تحقیق

پادکست های مرتبط با محصولات یا صنعت خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر کامپیوتر می فروشید، می توانید به دنبال یک پادکست متمرکز بر فناوری بگردید. تصمیم بگیرید که آیا پیام یک پادکست با فرهنگ و ارزش های کسب و کار شما مطابقت دارد یا خیر. شنوندگان هر پادکست را تعیین کنید و اینکه آیا آنها با مخاطبان هدف شما همسو هستند یا خیر. عواملی که ممکن است در نظر بگیرید شامل سن، سطح تحصیلات، هویت جنسیتی یا درآمد جمعیتی پادکست است. به هزینه‌های تبلیغات در این پادکست‌ها توجه کنید، زیرا میزبان‌های پادکست با مخاطبان بیشتر ممکن است برای تبلیغات در برنامه خود هزینه بیشتری بپردازند.

۲. تعیین کنید که چه نوع تبلیغاتی را می خواهید اجرا کنید

گزینه های مختلفی برای تبلیغات پادکست وجود دارد که می توانید خریداری کنید. هر تولیدکننده ممکن است روش های تبلیغاتی خاصی را در نمایش خود ترجیح دهد. می‌توانید یک اسکریپت برای خواندن میزبان ایجاد کنید یا رویکرد غیررسمی‌تری را در جایی که میزبان پادکست درباره محصول شما صحبت می‌کند، اتخاذ کنید. گزینه دیگر ایجاد تبلیغات صوتی خود است. برخی از پادکست‌ها گزینه‌ای را برای مصاحبه پولی ارائه می‌کنند، جایی که میزبان با شرکت وابسته برند در مورد محصول خود گفتگو می‌کند. قیمت یک آگهی تجاری ممکن است به نوع تبلیغی که تصمیم می گیرید بستگی داشته باشد.

۳. در مورد استراتژی تبلیغات تصمیم بگیرید

نوع تبلیغات و سطح دید مناسب برای نیازهای سازمانی شما را مشخص کنید. این می تواند به بهبود دید برند شما کمک کند، که ممکن است منجر به افزایش فروش شود. بسته به آنچه که پادکست ارائه می دهد، می توانید از بین انواع استراتژی های تبلیغاتی انتخاب کنید.

ممکن است یک قسمت کامل از یک پادکست را اسپانسر کنید یا یک مکان تبلیغاتی در یک نمایش بخرید. همچنین ممکن است تصمیم بگیرید که هر چند وقت یکبار می خواهید پادکست تبلیغات شما را پخش کند. به عنوان مثال، می‌توانید برنامه‌ای را برای نمایش بخرید تا تبلیغات خود را در هر قسمت از آن برای سه ماه آینده اجرا کنید. اجرای چندین تبلیغات در نمایش های مختلف ممکن است یک استراتژی موثر باشد. همچنین می‌توانید شبکه‌ای را پیدا کنید که پادکست‌های متعدد تولید می‌کند و تبلیغات خود را در این برنامه‌ها اجرا کنید.

۴. با پادکست تماس بگیرید

هنگامی که سبک تبلیغاتی را که دوست دارید و کدام پادکست را می خواهید به نمایش بگذارید، مشخص کردید، با آنها تماس بگیرید. درباره بهترین فردی که می توانید با او صحبت کنید، مانند مجری یا تهیه کننده پادکست، تحقیق کنید و اطلاعات تماس آنها را بیابید. برای معرفی خود، کسب و کار و محصولتان پیام ارسال کنید. اهداف خود را برای تبلیغات درج کنید و در مورد مراحل بعدی بپرسید. پس از تماس با کارکنان پادکست، می‌توانید در مورد دیدگاه‌ها و برداشت‌های تبلیغاتی که آنها اجرا می‌کنند بپرسید. جمع‌آوری این داده‌ها می‌تواند به شما در تعیین موفقیت تبلیغات آینده خود کمک کند.

۵. تبلیغات خود را ایجاد کنید

بر اساس سبک، طول و پادکستی که انتخاب کرده اید، تبلیغ پادکست خود را ایجاد کنید. تبلیغات را با تاکتیکی شروع کنید که به سرعت توجه شنوندگان را به خود جلب می کند. برای مثال، ممکن است با یک کلیپ موسیقی پویا، یک داستان هیجان انگیز یا یک واقعیت شگفت انگیز شروع کنید. سپس، در مورد مزایای کالا یا خدمات خود صحبت کنید. اگر در حال نوشتن اسکریپت برای میزبان پادکست هستید، از آنها بخواهید که یک داستان شخصی در مورد محصول تعریف کنند. تبلیغات را با دعوت به اقدام، مانند بازدید از وب سایت شرکت خود یا استفاده از کد تبلیغاتی برای اولین خرید، پایان دهید.

مطالب مرتبط: ۳۲ تاکتیک های تبلیغاتی موثر

نکاتی برای تبلیغ کسب و کارتان در پادکست

در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید هنگام تبلیغ کسب و کار خود در پادکست دنبال کنید:

به یک بودجه پایبند باشید

تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید برای یک تبلیغات هزینه کنید و به این بودجه پایبند باشید. قبل از خرید آگهی تبلیغاتی در پادکست، می‌توانید هزینه‌های عوامل فردی مانند ساخت آگهی و هزینه خدمات پادکست را تعیین کنید. این ممکن است به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا تبلیغاتی که قصد اجرای آن را دارید ارزش سرمایه گذاری را دارد یا خیر.

درج آگهی را در نظر بگیرید

مکان و طول تبلیغ شما می تواند بر عملکرد آن تأثیر بگذارد. تبلیغات در ابتدای پادکست ممکن است به شنوندگان بیشتری برسد، اما برخی از مخاطبان ممکن است توجه بیشتری به تبلیغات در وسط یک قسمت داشته باشند. برخی از شنوندگان تبلیغات کوتاه‌تری را ترجیح می‌دهند، اما ممکن است تشخیص دهید که تبلیغات طولانی‌تر نیازهای سازمانی شما را بهتر برآورده می‌کند.

مطالب مرتبط: ۱۱۰ ایده بازاریابی فروش مستقیم

بازبینی تبلیغات رقبا

می‌توانید آگهی‌های تبلیغاتی پادکست‌های کسب‌وکارهای رقیب در صنعت خود را بررسی کنید تا بهترین رویکرد را برای تبلیغات خود تعیین کنید. به برخی از استراتژی های تبلیغاتی که آنها در تبلیغات خود گنجانده اند نگاه کنید و تعیین کنید کدامیک موثرتر هستند. در مورد نحوه استفاده از این استراتژی ها به روش های منحصر به فرد در هنگام ایجاد تبلیغات خود فکر کنید. استفاده از رقبای خود برای الهام گرفتن ممکن است به شما در طراحی یک تبلیغ خلاقانه و جالب کمک کند.

پاسخ به تبلیغات خود را پیگیری کنید

موفقیت تبلیغات خود را برای تعیین موثرترین استراتژی ها اندازه گیری کنید. این می تواند به شما در بهبود تبلیغات آینده و جذب مشتریان بیشتر کمک کند. اگر کد تبلیغاتی را در آگهی درج کرده باشید، می‌توانید تعداد مصرف‌کنندگانی که در خرید خود از این کد استفاده می‌کنند، ثبت کنید. سعی کنید تعداد بازدیدکنندگان وب سایت خود را قبل و بعد از تبلیغ پادکست مقایسه کنید. ممکن است بررسی کنید که شنوندگان در مورد تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌هایی که امکان بازخورد را دارند، چه می‌گویند.

مرتبط: چگونه یک پادکست را مرحله به مرحله شروع کنیم (و آن را تبلیغ کنیم)

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *