بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

نحوه طراحی لوگو در ۱۲ مرحله

چگونه یک لوگوی مدرن طراحی کنیم

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

طراحی لوگوی عالی این قدرت را دارد که برند شما را برای افزایش آگاهی متمایز کند و هدف و ارزش های آن را به اشتراک بگذارد. لوگوی شما اغلب اولین برداشت کسب و کار شما است، بنابراین باید ارتباط مثبتی با مخاطبان هدف شما ایجاد کند و در طول زمان به راحتی قابل تشخیص باشد. تلاش برای ایجاد روشمند لوگوی مناسب برای برند شما می تواند این روند را آسان تر کند.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد چیستی لوگو، ۹ نوع مختلف لوگو صحبت می کنیم و گام به گام نحوه طراحی لوگو را شرح می دهیم. همچنین در مورد مزایا و معایب طراحی لوگو یا استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای صحبت می کنیم.

لوگو چیست؟

لوگو نماد یا طرحی است که از تصاویر، اشکال، متن، رنگ ها یا ترکیبی از این چهار تشکیل شده و برای شناسایی یک شرکت، برند یا محصول استفاده می شود. لوگوها در وب سایت ها، مواد بازاریابی، علائم و مکان های دیگر برای شناسایی یک شرکت و محصولات یا خدمات آن استفاده می شوند. لوگو بخشی جدایی ناپذیر از هویت برند یک شرکت است و یک لوگوی شناخته شده اغلب برای محافظت از مالکیت معنوی شرکت علامت تجاری می شود.

مرتبط: ۴ مرحله برای ساختن یک برند

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

طراحی وب سایت: راهی برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین شما

آیا میخواهید کسب و کار آنلاین خود را به سطح جدیدی برسانید؟

با یک وب سایت حرفه‌ای، میتوانید به مشتریان اعتماد بیشتری القا کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. طراحی وب سایت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به صورت جذاب نمایش دهید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، با بهینه سازی وب سایت، میتوانید در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالاترین رتبه را کسب کنید و بیشترین ترافیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با ما تماس بگیرید (یا اطلاعات تماس‌تان را برای ما ارسال کنید) و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید.

۰۹۱۳۳۹۵۷۹۲۰

نام
درخواست مدنظر شما

نحوه طراحی لوگو

چه بودجه لازم برای استخدام یک طراح گرافیک حرفه ای را داشته باشید و چه تلاش می کنید لوگوی خود را خودتان طراحی کنید، مهم است که در مراحل مختلف کار کنید تا پروژه قابل مدیریت تر شود. در اینجا مراحل اساسی وجود دارد که می توانید برای طراحی یک لوگوی به یاد ماندنی برای خود یا شرکت خود انجام دهید:

  1. فرآیند طراحی لوگوبا داستان برند خود شروع کنید

  2. شخصیت برند خود را شناسایی کنید

  3. برای لوگوی خود الهام بگیرید

  4. یک تابلوی خلق و خو ایجاد کنید

  5. رقبای خود را ارزیابی کنید

  6. سبک خود را انتخاب کنید

  7. نوع لوگو را انتخاب کنید

  8. رنگ همه کاره را انتخاب کنید

  9. روانشناسی رنگ ها را در نظر بگیرید

  10. تایپوگرافی خود را انتخاب کنید

  11. با طراح ارتباط برقرار کنید

  12. گزینه ها را ارزیابی کنید

۱. با داستان برند خود شروع کنید

قبل از شروع فرآیند طراحی لوگو، باید با فکر کردن به داستان پشت برند خود شروع کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که از آنچه شرکت شما انجام می دهد فراتر بروید و به این فکر کنید که چرا این کار را انجام می دهید. «چرا» شرکت شما باید در رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، شکل‌ها و تصاویر و حروف چاپی منتقل شود.

۲. شخصیت برند خود را شناسایی کنید

گام بعدی این است که کلماتی را که برند شما، چرایی مرحله اول و کاری را که به عنوان یک شرکت انجام می‌دهید توصیف می‌کنند، جمع‌آوری کنید. ممکن است بخواهید از موتورهای جستجو استفاده کنید تا مترادف کلماتی را که می توانید استفاده کنید، طوفان فکری کنید. از خود بپرسید که از چه سه کلمه برای توصیف برند خود استفاده می کنید و از چه سه کلمه می خواهید مشتریان خود استفاده کنند.

برای درک بهتر هویت برند خود، می توانید یک سری سوال از خود بپرسید. به عنوان مثال، می توانید بپرسید که چرا کسب و کار را شروع کردید، چه کاری انجام می دهید که بهتر از رقابت است، چه چیزی شما را خاص می کند و چه ارزش ها و باورهایی برای شما به عنوان یک شرکت مهم است.

مطالب مرتبط: درک دستورالعمل های برند: نکات و مثال ها

۳. برای لوگوی خود الهام بگیرید

مرحله بعدی هنگام طراحی لوگو، جستجوی الهام است. یکی از بهترین راه‌ها برای شروع این فرآیند این است که همه ایده‌ها را با تیم خود جمع‌آوری کنید و آنها را یادداشت کنید. حتی ایده هایی که به خوبی با گروه همخوانی ندارند، می توانند به طراحی های عالی منجر شوند.

در مرحله بعد، فهرستی از کلماتی تهیه کنید که برند شما و روشی را که می خواهید مخاطب هدف شما آن را درک کند، توصیف می کند. سعی کنید برند خود را از همان منظر مخاطب هدف خود ببینید و آنچه برای آنها مهم است را در نظر بگیرید. در حالی که می‌توانید این فرآیند را به‌طور مستقل طی کنید، افرادی را از بخش‌های مختلف، یک شریک تجاری یا حتی فقط یک دوست برای ارائه ایده‌ها و دیدگاه‌ها بیاورید.

۴. یک تابلوی خلق و خو ایجاد کنید

تابلوی خلق و خوی مجموعه ای از تصاویر، رنگ ها، سایر لوگوها و تصاویر است که نشان دهنده ویژگی های طراحی و سبکی است که شما تصور می کنید نشان دهنده برند شماست. تابلوی خلق و خوی می تواند فیزیکی یا دیجیتالی باشد و اگر فردی بصری هستید، ابزاری عالی است. به عنوان مثال، اگر به سمت لوگوهای قدیمی کشیده می شوید، تابلوی خلق و خوی شما می تواند شامل اشکال و رنگ های ارگانیک و همچنین تصاویر دست ساز باشد.

مطالب مرتبط: برندسازی چیست؟ چرا برندسازی برای کسب و کار شما مهم است؟

۵. رقبای خود را ارزیابی کنید

مهم است که به یاد داشته باشید که رقبای شما احتمالاً قبلاً روندی را که شما در حال انجام آن هستید طی کرده اند و لوگویی را شناسایی کرده اند که در بین مخاطبان هدف شما طنین انداز شده است. به همین دلیل است که ارزیابی لوگوهای رقبا می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید چه چیزی خوب کار می کند و آیا عناصر خاصی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

هنگامی که در حال ارزیابی طرح‌های لوگوی رقبا هستید، به این فکر کنید که چه چیزی آن شرکت‌ها را از خودتان متمایز می‌کند و چگونه می‌توانید این تفاوت‌ها را در طرحی که برای لوگو انتخاب می‌کنید برجسته کنید.

۶. سبک خود را انتخاب کنید

هنگامی که ایده هایی را به تابلوی خلق و خوی خود اضافه کردید و لوگوی رقبای خود را ارزیابی کردید، زمان آن رسیده است که سبک مورد نظر خود را برای لوگوی خود انتخاب کنید. در اینجا نگاهی کوتاه به برخی از سبک های اساسی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید آورده شده است:

وینتاژ یا رترو – Vintage or retro:

این لوگوها می توانند حس نوستالژی را برانگیزند و مشتریان را به یاد گذشته بیاندازند. آنها همچنین می توانند ارتباط برقرار کنند که تاریخچه شرکت شما برای برند مهم است.

کلاسیک – Classic:

این نوع لوگو می تواند به شرکت شما کمک کند تا مخاطبان گسترده ای را جذب کند و به مشتریان می گوید که شما قابل اعتماد و بی انتها هستید.

مینیمالیستی و مدرن – Minimalist and modern:

یک لوگوی مدرن یا مینیمالیستی از خطوط ساده، جزئیات کم و فضای سفید زیاد استفاده می کند. می تواند تصویری را به تصویر بکشد که برند شما جالب و به روز است.

دست ساز یا دست ساز – Handcrafted or handmade:

اگر می خواهید تأکید کنید که برند شما نشان دهنده کیفیتی است که فقط با محصولات دست ساز به دست می آورید، ممکن است بخواهید از این نوع لوگو استفاده کنید. شما می توانید این سبک را با عناصر روشن و جوان پسند یا مینیمال ترکیب کنید.

۷. نوع لوگو را انتخاب کنید

۹ نوع مختلف لوگو وجود دارد که در زیر لیست شده است. یکی را انتخاب کنید که احساس می کنید با نام و زیبایی کلی که برای لوگوی خود می خواهید مطابقت دارد. شما همچنین می توانید نام شرکت و یک تصویر را برای چیزی منحصر به فرد ترکیب کنید.

علامت تجاری – Brandmark:

این لوگویی است که از یک نماد یا نماد گرافیکی ساخته شده است و اغلب نشان دهنده یک شی در دنیای واقعی است. به عنوان مثال، این نوع لوگو می تواند یک درخت با ریشه های عمیق یا یک فنجان قهوه باشد.

لوگوی انتزاعی – Abstract logo:

این نوع لوگو برای کسب و کار شما طراحی شده است و به طور کلی برای بیان جنبه خاصی از برند شما طراحی شده است.

طلسم – Mascot:

طلسم یک شخص یا شخصیت دوستدار خانواده است که می توانید به عنوان سخنگوی برند خود فکر کنید.

لوگوی وردمارک – Wordmark logo:

این نوع لوگو فقط از نام شرکت، حروف اول یا مونوگرام تشکیل شده است. طرح در طرح خاص در حروف است.

علامت نامه – Lettermark:

این یک لوگو مبتنی بر تایپوگرافی است که از حروف مخفف یا مونوگرام شرکت استفاده می کند.

فرم نامه ها – Letterforms:

این نوع لوگو فقط یک حرف است اما با طراحی منحصر به فرد و به یاد ماندنی. این لوگو می تواند از یک فونت غیر معمول، طرح رنگی جالب یا یک پس زمینه دراماتیک استفاده کند.

علائم ترکیبی – Combination marks:

علامت ترکیبی نوعی لوگو است که کلمات و تصاویر را ترکیب می کند. یکی از مزایای این نوع لوگو این است که می تواند به نام شرکت کمک کند تا با تصویر مرتبط شود تا در نهایت مردم با دیدن آن نماد به برند فکر کنند.

آرم نشان – Emblem logo:

نشان حروفی است که در داخل یک حاشیه مانند تاج یا مهر قرار می گیرد. این نوع لوگو را می بینید که بیشتر توسط دولت ها و دانشگاه ها استفاده می شود.

علائم پویا – Dynamic marks:

این یک نوع لوگو است که بر اساس زمینه ای که در آن استفاده می شود تغییر می کند. برای مثال، ممکن است یک ترکیب رنگ استاندارد برای فونت و متن داشته باشید اما عناصر پس‌زمینه مختلف را تغییر دهید. همچنین ممکن است به سادگی از همان تایپوگرافی و رنگ متن استفاده کنید اما پس زمینه را تغییر دهید.

۸. یک رنگ همه کاره را انتخاب کنید

به خاطر داشته باشید که طرح رنگ ممکن است در زمینه های مختلفی قرار گیرد، به همین دلیل مهم است که یک گزینه رنگی همه کاره را انتخاب کنید. به عنوان یک قاعده کلی، شما باید تنوع رنگی داشته باشید که برای پس‌زمینه‌های روشن و تیره مناسب باشد. این می تواند به این معنی باشد که شما باید فقط رنگ فونت خود را تغییر دهید یا اینکه باید کل رنگ لوگوی خود را تغییر دهید تا با تغییر پس زمینه سازگار شود.

موارد مرتبط: استفاده از رنگ در رزومه: مزایا، معایب و نحوه انجام آن به خوبی

۹. روانشناسی رنگ ها را در نظر بگیرید

همانطور که در حال انتخاب یک رنگ هستید، به معانی مختلف پشت رنگ ها فکر کنید. رنگ های مختلف ایده ها و احساسات خاصی را برمی انگیزند، بنابراین مهم است که معنای رنگ با برند شما هماهنگ باشد. در اینجا نگاهی به معنای پشت چند رنگ مختلف که ممکن است بخواهید استفاده کنید آورده شده است:

قرمز – Red:

اگر برند شما جوان باشد و بخواهید متمایز شوید، قرمز رنگ بسیار خوبی است، زیرا نشان دهنده هیجان و اشتیاق است. همچنین نماینده خشم است.

زرد – Yellow:

اگر می خواهید نشان دهید که برند شما شاد و دارای انرژی جوانی است، رنگ زرد انتخاب خوبی است. رنگ زرد می تواند به یک برند کمک کند که دوستانه و در دسترس به نظر برسد.

آبی – Blue:

آبی اغلب بر روی لوگوها استفاده می شود زیرا خنک و آرام بخش است و نمادی از بلوغ و قابل اعتماد بودن است.

نارنجی – Orange:

رنگ نارنجی جایگزین خوبی برای قرمز است زیرا بازیگوش و سرزنده است.

سبز – Green:

این رنگ معمولا توسط شرکت هایی استفاده می شود که می خواهند بین برند و طبیعت ارتباط برقرار کنند. این یک رنگ همه کاره است که تقریباً توسط هر برندی قابل استفاده است.

بنفش – Purple:

این می تواند زنانه، مرموز و التقاطی باشد. اغلب توسط برندهای لوکس استفاده می شود.

مشکی – Black:

مشکی رنگ دیگری است که اغلب برای انتقال حس تجمل استفاده می شود. همچنین معمولاً توسط شرکت هایی استفاده می شود که ظاهر مینیمالیستی را با لوگویی که فقط سیاه و سفید است ترجیح می دهند.

سفید – White:

این رنگ خنثی است که ظاهری تمیز و مدرن به آن می بخشد. در ترکیب با هر رنگ دیگری به خوبی کار می کند.

۱۰. تایپوگرافی خود را انتخاب کنید

شما اساساً چهار گزینه مختلف هنگام انتخاب تایپوگرافی برای لوگوی خود دارید: فونت های رسمی سری B، مثل نازنین و میترا. و یا فونت هایی مثل Serif برای نوشتار انگلیسی فونت هایی هستند که دارای پاهایی در انتهای نامه هستند که آنها را قدیمی تر نشان می دهد. Times New Roman یکی از به یاد ماندنی ترین نمونه های فونت سریف است. این نوع فونت برای لوگوهای کلاسیک یا قدیمی به خوبی کار می کند. فونت sans serif قلمی است که پا ندارد و باعث می شود تمیز و مدرن تر به نظر برسند. این تایپوگرافی روی لوگوهای مینیمالیستی یا مدرن خوب به نظر می رسد.

فونت های اسکریپت (برای نوشتار انگلیسی) و یا فونت لیلی (برای فارسی) شبیه دست خط هستند و می توان آنها را با استفاده از سبک های مختلف، از آراسته گرفته تا آرام نوشت. آنها می توانند بسیار منحصر به فرد باشند و می توانند ظاهری فردی به لوگوی شرکت بدهند. نوع نهایی فونت، فونت های نمایشی است و بسیار سبک و به طور خاص برای مشاغل طراحی شده است.

۱۱. با طراح ارتباط برقرار کنید

اگر فرآیند طراحی را استخدام می کنید، گام بعدی این است که همه چیزهایی را که جمع آوری کرده اید – از جمله رنگ ها، سبک، تصاویر و تایپوگرافی – به طراح منتقل کنید. هرچه بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد ترجیحات و نام تجاری خود به آنها بدهید، ایجاد چیزی منحصر به فرد که نماینده شما و سازمان شما باشد برای آنها آسان تر خواهد بود. در طول فرآیند، بازخورد واضح و دقیق را به آنها بدهید تا بتوانند لوگو را بر اساس ترجیحات شما تغییر دهند.

۱۲. گزینه ها را ارزیابی کنید

طراح به احتمال زیاد گزینه های متعدد یا تغییرات متعددی را برای انتخاب شما ارائه می دهد. گزینه های لوگو را در زمینه هویت بصری برند خود در نظر بگیرید. به این فکر کنید که چگونه می توانید عناصر مختلف را در جای دیگری ترکیب کنید.

همچنین باید مقیاس پذیری لوگو را در نظر بگیرید. لوگوی شما در نهایت نشان دهنده برند شما در پلتفرم های مختلف خواهد بود: وب سایت شرکت شما، رسانه های اجتماعی، چاپ و در سراسر اینترنت. لوگوی شما باید از نظر بصری جذاب به نظر برسد، خواه آنقدر بزرگ شده باشد که یک بیلبورد از یک شهر کوچک را پر کند و آن را در کنار قلم قرار دهد. صرف نظر از اندازه آن، هر قسمت از لوگو باید خوانا باشد.

هنگامی که روی طرح نهایی که احساس می‌کنید نشان‌دهنده برند است، تصمیم گرفتید، مهم است که چندین تنوع ایجاد کنید، از جمله یک نسخه سیاه و سفید و تغییراتی که در پس‌زمینه‌های روشن یا تیره زیبا به نظر می‌رسند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *