بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

احترام در محل کار: نحوه نشان دادن احترام و ترویج آن

احترام در محل کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

احترام یکی از مهمترین ویژگی ها در محل کار است زیرا فرهنگ کاری مثبتی را برای شما و تیم ایجاد می کند تا با هم به اهداف برسید. نگرش محترمانه باید در هر محیط کاری، صرف نظر از احساسات شخصی، استاندارد باشد. نمونه هایی از احترام در محل کار شامل توجه به همکاران در هر سطحی، گوش دادن به نظرات آنها و گفتگو با مهربانی است.

در این مقاله از ایوسی، ما ۱۱ روش را توضیح می دهیم که می توانید به همتایان، مدیریت، مشتریان و اربابان رجوع خود احترام بگذارید.

مرتبط: نحوه ایجاد فرهنگ شرکت در ۶ مرحله

احترام در محیط کار چیست؟

احترام عبارت است از احساس خوب در نظر گرفتن شخصی به دلیل خصوصیات یا ویژگی های او، اما احترام می تواند عملی باشد که با مردم با قدردانی و وقار رفتار می کند. نگرش محترمانه باید بدون توجه به احساسات شخصی در محل کار استاندارد باشد.

هم کارفرمایان و هم کارمندان باید به یکدیگر و همتایان خود احترام بگذارند. به عنوان یک کارمند، می توانید با توجه به همکاران و مدیران خود، با توجه به آنها، گوش دادن به نظرات و رهبری با مهربانی به آنها احترام بگذارید.

ممکن است ویژگی ها و توانایی های خاصی را در هم تیمی های خود بیابید و احترام خود را بر اساس آن نشان دهید. اعضای تیم لزوماً شخصیت سرپرستان یا همکاران خود را دوست ندارند یا آن ها را تحسین نمی کنند، اما همچنان باید برای رسیدن به اهداف خود و حرفه ای بودن در کار با احترام رفتار کنند.

مطالب مرتبط: چگونه در محل کار با دیگران با احترام رفتار کنیم

اهمیت احترام در کار

وقتی متوجه شدید که چرا احترام مهم است، معنای بیشتری پیدا می کند. می‌توانید درک کنید که چرا همکارانتان در موقعیت‌های خاص واکنش نشان می‌دهند و اقداماتی را برای ایجاد یک محیط کاری مثبت‌تر با همه افراد درگیر انجام دهید. وقتی مردم احساس احترام می کنند، به دیگران نیز احترام می گذارند. برخی از مزایای احترام در محیط کار عبارتند از:

احترام باعث کاهش استرس می شود

کاهش استرس برای سلامت کارکنان در محل کار اهمیت ویژه ای دارد. کارکنان محترم و بدون استرس در اشتراک گذاری ایده ها و همکاری با همتایان خود برای دستیابی به اهداف خود احساس راحتی بیشتری می کنند. افزایش احترام و کاهش استرس تاثیرات روحی و جسمی بر سلامت کارگران دارد.

مطالب مرتبط: ۲۶ راه سریع برای کاهش استرس در محل کار و چرایی اهمیت آن

احترام باعث افزایش بهره وری و همکاری می شود

احترام می تواند فرصت های بیشتری را برای کارمندان فراهم کند. وقتی به همکاران خود احترام می گذارید، برای کمک به آنها مراجعه می کنید و نظرات آنها را در مورد مسائل و مشکلات مختلف دریافت می کنید. این منجر به راه‌حل‌های خلاقانه‌تر و افزایش همکاری می‌شود، بنابراین کار سریع‌تر و کارآمدتر انجام می‌شود.

یک پروژه فرصتی برای یادگیری از یکدیگر می شود که در آن هر دو طرف مهارت های خود را رشد می دهند. به زودی، همزمان با همکاری کارکنان، آموزش های متقابل و آموزش اطلاعاتی در تمام زمینه های شرکت شما وجود خواهد داشت.

احترام باعث افزایش رضایت کارکنان می شود

همکاری و بهره وری با هم یک محیط کاری مثبت با کارکنان راضی ایجاد می کند. کارمندان می توانند از کاری که انجام می دهند خوشحال باشند و در پایان روز با احساس غرور از آنچه انجام داده اند آن را ترک کنند. این احساس رضایت این قدرت را دارد که در درازمدت برای کارفرمایان سودمند باشد.

کارمندان راضی معمولاً می خواهند در شرکت هایی بمانند که برای آنها ارزش قائل هستند و به دنبال راه هایی برای پیشرفت یا رشد شغل خود باشند. کارمندان راضی بیشتر برای ارتقای داخلی درخواست می دهند و تیم خود را با همان احترام و مراقبتی که برایشان ارزش قائل شده اند رهبری می کنند. نرخ گردش مالی کمتر منجر به صرف هزینه و زمان کمتر برای آموزش و حضور در هواپیما می شود.

بیشتر بخوانید: کلید رضایت کارکنان و چگونگی دستیابی به آن

احترام یک محیط عادلانه ایجاد می کند

یکی از مهمترین چیزهایی که یک کارفرما می تواند ارائه دهد این است که کارکنان فرصتی برای نشان دادن مهارت ها و دانش خود بدون توجه به پیشینه خود داشته باشند. احترام باعث می‌شود افراد نتوانند بازی‌های مورد علاقه را بازی کنند و همه فرصت مشارکت دارند. یک شانس منصفانه قدرتمند است زیرا به انواع مختلفی از کارمندان اجازه می دهد تا مشارکت کنند.

هر کارمندی به اندازه همتایان خود دارای صدایی است و ایده های هرکس صرف نظر از اینکه از کجا آمده است، ارزش دارد. در شرایط مناسب، کارمندان زمانی می توانند شکوفا شوند که به آنها فرصتی برای مشارکت عادلانه داده شود.

بیشتر بخوانید: ۷ روش برای نشان دادن انصاف در محیط کار

احترام در محل کار

چگونه در محل کار احترام بگذاریم

هر فضای کاری منحصر به فرد است و کارفرمایان و کارمندان می توانند به طرق مختلف احترام قائل شوند. چند راه جهانی برای نشان دادن احترام در محل کار و بهبود سطوح احترام در تیم شما وجود دارد:

۱. به آنچه همه می گویند گوش دهید

به حرف های دیگران با دقت گوش دهید و به آنها فرصت دهید تا ایده های خود را به اشتراک بگذارند. این می تواند به یک محیط سالم تر و شادتر منجر شود.

به عنوان مثال، دفعه بعد که مشتاق به اشتراک گذاشتن افکار خود هستید، مطمئن شوید که همه فرصت دارند ابتدا صحبت کنند. همه را به مشارکت تشویق کنید. این ممکن است همکاری در تیم شما را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:  مهارت های گوش دادن فعال: تعریف و مثال

۲. به ارتباطات غیرکلامی توجه کنید

احترام در ارتباط غیرکلامی نیز صدق می کند. شما می توانید حتی بدون صحبت کردن از همسالان خود حمایت کنید و محترمانه رفتار کنید. به نحوه تعامل خود با همکاران خود فکر کنید و مطمئن شوید که به شیوه ای محترمانه است.

بیشتر بخوانید:  ۴ نوع ارتباط (با مثال)

۳. شفافیت را تمرین کنید

افراد زمانی احساس احترام می کنند که اطلاعات به آنها اعتماد شود و تصویر بزرگتر و اهداف بزرگتر در یک سازمان را درک کنند. با برداشتن گام‌هایی برای شفاف‌سازی، نشان می‌دهید که به اطلاعات همکاران خود اعتماد دارید و می‌خواهید با هم در جهت راه‌حل‌ها کار کنید.

می‌توانید این کار را با ارسال به‌روزرسانی‌های منظم در یک پروژه یا توضیح اینکه چرا مراحل خاصی را برای تکمیل یک کار انجام داده‌اید، انجام دهید.

مرتبط: ارزش‌های اصلی: مرور کلی و مثال‌ها

۴. نقاط قوت و دستاوردهای دیگران را بشناسید

همانطور که باید به حرف های دیگران گوش دهید و ایده های خوب آنها را تأیید کنید، شناخت نقاط قوت و دستاوردهای افراد تیمتان نیز مهم است. سعی کنید دیگران را به خاطر مهارت ها، فداکاری یا موفقیت هایشان تحسین کنید تا احترام و قدردانی خود را نشان دهید.

۵. برای زمان و حجم کاری دیگران ارزش قائل شوید

با درک اینکه افراد دیگر در شرکت مشغول هستند، می توانید به آنها احترام بگذارید. در حالت ایده آل، آنها احترام را به شما برمی گردانند.

به عنوان مثال، اگر یک جلسه را برنامه ریزی می کنید، مطمئن شوید که آن جلسه به موقع شروع و به پایان می رسد. این نشان دهنده احترام به همکارانتان است زیرا برای وقت و کاری که باید انجام دهند ارزش قائل هستید.

۶. کار معنادار را محول کنید

متعادل کردن حجم کاری می تواند شما را موثرتر کند و همکارانتان ممکن است مایل به کمک باشند. وقتی همه با هم کار می کنند، پروژه ها می توانند به موقع انجام شوند و اهداف مدیریت و مشتریان شما را برآورده کنند.

اگر یک همکار به شما کمک می کند تا در حجم کاری شما کمک کند، سعی کنید کاری را به او بدهید که مرتبط با شغل آنها باشد یا برای حرفه آنها مفید باشد. این کار باعث ایجاد معنی در کاری که انجام می دهند خواهد بود و ممکن است آنها را وادار کند که در آینده به شما کمک کنند.

مطالب مرتبط: تفویض اختیار: تعریف و راهنما

۷. ادب و تواضع مشترک را تمرین کنید

اگر از بیشتر مردم برای توصیف احترامشان بپرسید، اغلب از عباراتی مانند ادب یا ادب استفاده می کنند، و این دو عنصر هستند که در یک محل کار موفق مهم هستند. اگر مودب باشید مردم بیشتر حاضرند به شما کمک کنند.

انجام گام‌های ساده مانند درخواست مودبانه از همکارانتان برای کمک می‌تواند بسیار کمک کند. تشکر از افراد برای کمک یا برجسته کردن کار سخت آنها مؤدبانه و محترمانه است. این مراحل کوچک هستند و می توانند تاثیر زیادی داشته باشند.

۸. از سوگیری جلوگیری کنید (حتی سوگیری ضمنی)

احترام فراتر از مهارت های همکاران شما و به باورهای شخصی آنها گسترش می یابد. با حذف تعصب در روابط شخصی و حرفه ای، می توانید یک محل کار دلپذیر برای همه ایجاد کنید.

صاحبان مشاغل می توانند این کار را با فیلتر کردن نامزدهای شغلی بر اساس مهارت انجام دهند، نه بر اساس نام یا تحصیلات.

مطالب مرتبط: انواع سوگیری های تصمیم گیری (و نحوه تشخیص تعصب)

۹. همه را در جلسات، بحث ها و جشن ها شرکت دهید

داشتن همه افراد مورد نیاز در یک جلسه یا بحث، محیط همکاری را افزایش می دهد و ایده های جدیدی برای مشکلات ایجاد می کند. تیم شما راه حل های بهتری ارائه می دهد و راه حل ها را سریعتر شناسایی می کند.

اگر جلسه یا جشنی دارید، مطمئن شوید که همه افراد مورد نیاز را در آن قرار دهید. با دیگران خارج از منطقه راحتی خود رابطه برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: مهارت های همکاری: تعریف و مثال

۱۰. در نظر بگیرید که دیگران چگونه به شما و اعمال شما نگاه می کنند

همیشه از حرف ها و اعمال خود در محل کار و تأثیر آنها بر هم تیمی هایتان آگاه باشید. این مفهوم هوش هیجانی نامیده می شود و به درک احساسات دیگران و اینکه چگونه اعمال شما بر واکنش آنها تأثیر می گذارد اشاره دارد.

سعی کنید قبل از مشارکت فکر کنید یا با همکاران خود در مورد زبانی که استفاده می کنید صحبت کنید. چند تغییر کوچک می تواند به بهبود احترام کمک کند.

بیشتر بخوانید: هوش هیجانی: تعریف و مثال

۱۱. به همسالان خود کمک کنید

همه گاهی اشتباه می کنند؛ با این حال، کارکنان می توانند با اعتراف به شکست های دیگران و ایجاد آنها برای غلبه بر مشکلات خود در آینده به یکدیگر احترام بگذارند. اگر همسالان خود در تلاش هستند به آنها کمک کنید تا بتوانید با هم به اهداف خود برسید.

توافق دست دادن

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *