بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۷ راه برای نشان دادن انصاف در محل کار

منصف بودن در محیط کار به چه معناست؟

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

محیط محل کار تأثیر زیادی بر بهره وری کارکنان و دیدگاه آنها نسبت به کارفرمایان خود دارد. شادی در کار معیاری است که اندازه گیری آن دشوار است اما برای موفقیت یک شرکت ضروری است. مدیران از کنترل خود بر خط مشی برای اطمینان از عدالت در محیط کار استفاده می کنند تا کارکنان احساس بهره وری و شادی کنند.

در این مقاله از ایوسی، درباره چیستی انصاف در محیط کار و چرایی اهمیت آن و همچنین برخی از تاکتیک‌هایی که می‌توانید در محل کار خود برای نشان دادن انصاف استفاده کنید، بحث خواهیم کرد.

انصاف در محیط کار چیست؟

انصاف در محل کار معیاری است که به وسیله آن از قضاوت خوب برای تعیین رفتار عادلانه کارکنان در محل کارشان استفاده می شود. مدیران این رفتار منصفانه را بر اساس رفتار کارکنان و محیط کار قرار می دهند.

انصاف در محل کار به نحوه برخورد مدیریت با کارکنان خود با احترام و وقار گسترش می یابد. همچنین شامل روابط بین همسالان در یک محل کار می شود. در محیط‌های کاری منصفانه، مدیران بدون توجه به وضعیت جمعیتی یا رابطه با سایر اعضای سازمان، با افراد حرفه‌ای برابر با گروه‌های همسالان خود با مجموعه مهارت‌های مشابه رفتار می‌کنند.

مطالب مرتبط: احترام در محیط کار چیست؟

چرا انصاف در محیط کار مهم است؟

انصاف در محل کار باعث می شود کارکنان احساس امنیت کنند و در کاری که تولید می کنند مشارکت داشته باشند. این یک محیط مولد برای کارکنان ایجاد می کند که در آن شرکت به طور منصفانه به آنها حق‌الزحمه می دهد و متخصصان مدیریت به همان اندازه از تلاش سخت هر کارمند قدردانی می کنند.

محیط های محل کار منصفانه همچنین تضمین می کند که متخصصان مدیریت در صورت لزوم اقدامات انضباطی مناسب را برای کارکنان انتخاب می کنند. این محیط اغلب سرمایه گذاری شخصی کارکنان را در موفقیت شرکت افزایش می دهد و گردش مالی را کاهش می دهد.

همچنین ضروری است که شرکت ها رویه های منصفانه را با کارمندان حفظ کنند تا در محدوده قوانین کار باقی بمانند.

مرتبط: راهنمای کامل رهبری اخلاقی (با مثال)

چگونه انصاف را در محل کار نشان دهیم

شما می توانید با اطمینان از اینکه هر یک از کارکنان هم آن چیزی که لیاقتش را دارند و هم چیزهایی را که به طور منطقی برای موفقیت به آن نیاز دارند، در محل کار انصاف نشان دهید. به عنوان یک مدیر یا کارفرما، سعی کنید خط مشی و اصولی را تنظیم کنید که هر دو چیز را برای کارمندانتان فراهم کند. در اینجا چند تاکتیک وجود دارد که می توانید برای ایجاد انصاف در محل کار خود اجرا کنید:

۱. احترام متقابل را تشویق کنید

هنگام تعامل با کارمندان خود، در نظر داشته باشید که اگر در جایگاه طرف مقابل بودید، دوست داشتید با شما چگونه رفتار شود. انصاف در محل کار با رعایت استانداردهای احترام یکسان در افراد در هر درجه آغاز می شود. حتماً این استاندارد را بین مدیران و کارکنان و همچنین بین همکاران در هر رتبه ای تشویق کنید.

رفتار محترمانه و منصفانه را نسبت به هر یک از اعضای تیم خود برای تعیین استاندارد برای همه کارمندان مدل کنید. برای انجام این کار، اقداماتی را که مدیران دیگر انجام می دهند در نظر بگیرید تا نشان دهند که برای کارکنان ارزش قائل هستند. همچنین درخواست بازخورد از اعضای تیم در رابطه با رویکرد شما برای رفتار منصفانه مفید است.

۲. مدل رفتار صحیح

شما به عنوان مدیر یک تیم، لحن عملکرد کارکنان را تعیین می کنید. سعی کنید این را در حین کار در نظر داشته باشید و عادات کاری سالم و سازنده را ترویج دهید. اگر متوجه شدید که کارمندی با مشکل مواجه است، به او کمک کنید تا تمرینات مبتنی بر کار تیمی را تشویق کند. این اغلب به ایجاد انگیزه در تیم شما کمک می کند و هر کارمند را راضی نگه می دارد.

به عنوان مثال، اگر یک مدیر اغلب ابراز می کند که چقدر از تیم خود سپاسگزار است و خوشحال است که به کارکنان نیازمند کمک می کند، ممکن است سایر کارمندان را به انجام همین کار تشویق کند.

مطالب مرتبط: ۱۰ راه برای ایجاد رفتارهای رهبری موثر

۳. تغییر قوانین برای ترویج انصاف

هنگامی که انصاف را در محل کار خود ترویج می کنید، برخی از قوانین محل کار را مرور کنید و سیاست هایی را که به محیطی که می خواهید بسازید را تغییر دهید. با این حال، به یاد داشته باشید که در این موارد، قوانین ممکن است بر اساس کارمند به کارمند باشد. به همین دلیل، اغلب مهم است که سیاست های کاری انعطاف پذیر را اجرا کنید.

به عنوان مثال، اگر یک کارمند دارای معلولیت نمی تواند پنج روز در هفته به دفتر بیاید، ممکن است یک خط مشی کار از خانه را برای تطبیق با نیازهای او در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: سیاست های کاری انعطاف پذیر: تعریف، انواع و نکات

۴. با کارمندان خود ارتباط برقرار کنید

درخواست پیشنهاداتی از کارمندان و تیم خود در مورد نیازهای آنها و نحوه درک آنها از قوانینی که بر آنها تأثیر می گذارد را در نظر بگیرید. داشتن یک گفتگوی باز با کارمندان و همچنین نگرش مثبت به ایجاد حس اعتماد بین شما و اعضای تیم کمک می کند.

به عنوان مثال، اگر نیاز به تغییر یک خط مشی برای یک کارمند را می بینید، می توانید از آن به عنوان فرصتی استفاده کنید تا از اعضای تیم خود بپرسید که آیا تغییر خط مشی استرس کاری همه را کاهش می دهد یا خیر. این تمرین به شما کمک می کند تا یک محیط کاری سالم را پرورش دهید.

مطالب مرتبط: چگونه در سیاست محل کار حرکت کنیم

۵. رویه های تبلیغاتی شفاف ایجاد کنید

ترفیع از مزایای انجام کار برجسته است. هنگامی که کارفرمایان متخصصان را در مورد اهداف بهبود و استانداردهای ارتقاء آگاه می کنند، این متخصصان اغلب برای دستیابی به این اهداف تلاش می کنند.

اجرای ساختارهای شفاف برای ارتقاء و افزایش حقوق را در نظر بگیرید که می توانید در هنگام ارائه این مزایا دنبال کنید. این به شما امکان می دهد زمانی که یک کارمند در مورد امکان ارتقای خود می پرسد به این ساختارها اشاره کنید.

در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای بهبود شفافیت رویه خود انجام دهید:

  • دوره های بازخورد منظم را تنظیم کنید.

  • مربیان و کارآموزان را با هم جفت کنید تا بازخورد و آموزش ارائه کنند.

  • با کارکنان کار کنید تا اهداف منظمی برای ردیابی بهبود آنها ایجاد کنید.

  • یک مسیر ارتقاء ساختار یافته ای داشته باشید که کارکنان بتوانند به آن نگاه کنند.

مطالب مرتبط: ۱۸ دلیل که شما شایسته ترفیع هستید

۶. متعهد به پرداخت های منصفانه باشید

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای نشان دادن اینکه برای کارمندان خود ارزش قائل هستید، جبران منصفانه کارشان است. این پاداش باید در بین کارکنان سازمان شما منصفانه باشد و همچنین با استاندارد صنعت مناسب باشد. دستمزد منصفانه در بین گروه های جمعیتی با در نظر گرفتن مسئولیت و مجموعه مهارت، یک راه ساده برای پایین نگه داشتن گردش مالی و نشان دادن ارزش کارکنان خود است.

علاوه بر داشتن دستمزد منصفانه، ساختار پرداخت شفاف را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که کارمندان شما از عادلانه بودن دستمزدشان آگاه هستند. حذف پنهان کاری در مورد ساختارهای پرداخت اغلب باعث ارتقای یک محیط کار سالم می شود و اعتماد بین کارکنان و مدیریت را تضمین می کند. همچنین نشان می دهد که مدیریت به هوش و ارزش کارکنان خود احترام می گذارد.

۷. یک فرآیند تجدید نظر ارائه دهید

اگر کارمندان شما در مورد ناعادلانه بودن یا سؤالاتی در مورد شفافیت در سازمان شما مشکوک هستند، می توانید با اجازه دادن به آنها برای به اشتراک گذاشتن افکار خود با یک متخصص یا پلت فرم بی طرف، برخی از این نگرانی ها را فروکش کنید. ایجاد یک فرآیند تجدیدنظر که بر استخدام حرفه ای ها تأثیر نمی گذارد یا اجازه هیچ گونه عواقب منفی برای به اشتراک گذاشتن نگرانی های آنها را نمی دهد، سودمند است.

این روش همچنین برای مسائلی که کارمندان ممکن است احساس راحتی نکنند با یک رئیس مستقیم همراه می‌شوند. به دلیل چنین موقعیت‌هایی، می‌توانید با بخش منابع انسانی خود سیستمی ایجاد کنید که به طور خصوصی و مؤثر به مسائل مربوط به محل کار رسیدگی می‌کند.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

2 پاسخ

    1. سلام

      روش های زیادی وجود داره که می شه برای تحقق عدالت در محیط کار به کار برد (مواردی هم در بطن مقاله عنوان شد)، از جمله:

      • ارائه فرصت‌های برابر برای همه بدون تبعیض بر اساس جنسیت، نژاد، مذهب، ملیت یا هر عامل دیگه‌ای.
      • تعیین استانداردهای روشن و منصفانه رو برای ارزیابی عملکرد کارکنان و تخصیص حقوق و ترفیعات.
      • ارائه برنامه های آموزشی و توسعه برای همه کارکنان بدون توجه به سطح عملکرد فعلی اونها.
      • گوش دادن به نظرات کارکنان و تشویق اونها به شرکت در فرآیند تصمیم گیری.
      • ترویج یک محیط کاری حرفه ای و الهام بخش که در اون کارکنان احساس تعلق و قدردانی کنند.
      • تقویت تعادل بین کار و زندگی شخصی با ایجاد انعطاف پذیری در ساعات کاری و تعطیلات.
      • حذف استفاده مخرب از منابع روانشناختی کار.
      • ترویج فرهنگ احترام و همکاری در بین کارکنان از طریق سازماندهی رویدادهای اجتماعی و قدردانی از زحماتشون.
      • ایجاد سیاست‌ها و رویه‌های روشن و منصفانه برای رسیدگی به شکایات و مشکلات درون سازمان.
      • تحریک تنوع و شمول در محل کار با استخدام گروه متنوعی از کارمندان.
      • تعهد به اجرای قوانین و مقررات محلی و بین المللی مرتبط با حقوق کارمندان.
      • تشویق برابری جنسیتی در فرصت های شغلی و حقوق برابر.
      • ارائه دوره های آموزشی و آگاهی بخشی برای کارکنان در مورد مفهوم عدالت در محیط کار و نحوه دستیابی بهش.

      به طور خلاصه، دستیابی به عدالت در محیط کار مستلزم تلاش مشترک همه اعضای یه سازمان برای تضمین برابری، انصاف و احترام برای همه کارکنانه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *