بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

چگونه در محل کار با دیگران با احترام رفتار کنیم

احترام در محل کار

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

پرورش فرهنگ احترام متقابل در محل کار زمانی موفقیت آمیز است که همه به آن هدف متعهد باشند. رفتار محترمانه ممکن است برای برخی در دفتر شهودی باشد، اما بیشتر افراد می توانند از یادآوری نحوه عمل بر اساس بهترین و محترمانه ترین غرایز خود بهره مند شوند. هنگامی که به دنبال کار می گردید یا کار جدیدی را شروع می کنید، می توانید به عنوان فردی که سعی می کند با دیگران با احترام رفتار کند و این احساس را در مصاحبه و در اولین تعامل با همکاران جدیدتان منتقل کند، مثال بزنید.

در این مقاله از ایوسی، به برخی از شیوه ها و نکاتی در مورد رفتار محترمانه و محترمانه با مردم می پردازیم.

مرتبط: احترام در محل کار: نحوه نشان دادن احترام و ترویج آن

احترام و کرامت در محیط کار چگونه است؟

احترام، احساس تحسین و ارج نهادن به دیگران است و کرامت، اعتقاد به این است که همه انسان ها ارزش ذاتی دارند و مستحق حقوق اولیه و رفتار عادلانه هستند. هنگامی که به دنبال به کارگیری این دو مفهوم با هم در محل کار هستید، ممکن است به همکاران باتجربه و آگاه احترام بگذارید و از کمک آنها به تیم قدردانی و ارزش گذاری کنید. شما به دنبال تقویت روابط مشترک با دیگران هستید که مثبت و بهره وری را به دفتر می آورد و به هر یک از اعضای تیم کمک می کند تا بخشی از ماموریت شرکت خود را انجام دهند.

مرتبط: ۱۱ نکته برای تمرین آداب اداری خوب (با مثال)

چگونه با وقار و احترام با دیگران رفتار کنیم

احتمالاً بخش خوبی از هفته خود را صرف تعامل با همکاران می‌کنید. در اینجا نکاتی وجود دارد که می تواند در انتخاب رفتار شما در حالی که سعی می کنید با دیگران محترمانه رفتار کنید، آگاه شود.

  1. شأن اساسی هر فرد را بپذیرید.

  2. نسبت به موقعیت زندگی هر فرد همدلی داشته باشید.

  3. نظرات و نظرات یکدیگر را بشنوید و تشویق کنید.

  4. اعتبار بخشیدن به مشارکت دیگران

  5. از شایعات، مسخره کردن و سایر رفتارهای غیرحرفه ای خودداری کنید.

  6. از اعمال کسی که شما آن را محترم می دانید تقلید کنید.

  7. از سیاست ها و رویه های کارفرمای خود پیروی کنید.

۱. شأن اساسی هر فرد را به رسمیت بشناسید

مفهوم کرامت انسانی می گوید که مردم را باید ذاتاً و فارغ از هر موقعیت و موقعیتی ارج نهاد. اگر بتوانید افراد دیگری را با این حس جهانی ارزشمند ببینید، ممکن است از همان ابتدا به مثبت بودن نگرش شما کمک کند.

۲. نسبت به موقعیت زندگی هر فرد همدلی داشته باشید

قدردانی اولین قدم در همدلی با دیگران است. همدلی توانایی شما برای درک دیگران از طریق تصور کردن خود در موقعیت اوست. این به شما امکان می دهد شادی یا غم آنها را احساس کنید و صمیمانه جشن بگیرید یا کمک و حمایت کنید. همکاران شما ممکن است جزئیات زیادی از زندگی شخصی خود را به اشتراک بگذارند، یا ممکن است ترجیح دهند آنها را بیشتر خصوصی نگه دارند. با این حال، حتی اگر جزئیات خانه، خانواده و ارزش‌های اصلی آن‌ها را نمی‌دانید، باز هم می‌توانید با آنها همدلی کنید و طوری رفتار کنید که به سختی‌ها و موفقیت‌هایشان پی می‌برید.

برای تمرین همدلی، این نکات را در نظر بگیرید:

  • به رفتار اخیر همکارانتان فکر کنید.

  • از خود بپرسید که آیا به نظر می رسد نگران هستند، استرس دارند یا متفاوت از حد معمول رفتار می کنند.

  • سعی کنید مشخص کنید آیا کاری برای کمک به نگرانی های آنها انجام داده اید یا خیر.

  • از آنها بپرسید که آیا می‌خواهند صحبت کنند، و اگر موافق هستند، مهارت‌های خوب گوش دادن را تمرین کنید، از جمله تماس چشمی، قطع نکردن توصیه‌ها یا داستان‌های خودتان و نگاه نکردن به تلفن یا رایانه در حین صحبت کردن.

  • اگر مشکلی ایجاد کرده اید عذرخواهی کنید و احساسات آنها را تأیید کنید.

۳. به نظرات یکدیگر گوش دهید و آنها را تشویق کنید

در موقعیت‌های کاری مانند طوفان فکری در شروع پروژه یا جلسات ارزیابی اواسط پروژه، اگر سایر اعضای تیم به نظرات آنها گوش دهند و ارزش‌های آنها را بپذیرند، احتمال بیشتری وجود دارد که افراد احساس احترام کنند.

دفاتر متشکل از افرادی با انواع شخصیت ها هستند و برخی کمتر احتمال دارد که نظرات خود را در یک محیط گروهی بزرگ بیان کنند. دیگران ممکن است در جلسه ای با ایده های زیادی تسلط داشته باشند، و ارزش دارد که بدانیم همه نوع رویکردها دارای ارزش هستند.

گاهی اوقات کمک می کند که به افراد اجازه دهید توضیح دهند که چگونه کار می کنند تا شما فرضیات خود را انجام ندهید. اگر یک همکار اغلب در جلسات سکوت می کند در حالی که دیگران صحبت می کنند، ممکن است به آن فرد فرصتی بدهید تا نظرات خود را بعداً در یک مکالمه خصوصی یا از طریق ایمیل بیان کند.

بدون اینکه اول بپرسید، ممکن است آنها را به عنوان بی علاقه رد کنید، در صورتی که ممکن است در یک محیط گروهی خجالتی یا ساکت تر باشند. احترام به افراد این امکان را می دهد که به روش هایی که بیشتر احساس راحتی می کنند مشارکت کنند.

مرتبط: مهارت های همکاری: تعریف و مثال

۴. اعتبار بخشیدن به مشارکت دیگران

اعتبارسنجی به افراد نشان می دهد که احساسات آنها قابل درک است. بسیاری از چیزهایی که مردم در کارشان مشارکت می‌کنند، با انگیزه تجربه حرفه‌ای و نظراتشان در مورد اینکه چگونه کارها باید انجام شوند، در طول حرفه‌شان ایجاد می‌شود. اعتبارسنجی به صورت شخصی یا کتبی به افراد کمک می کند تا احساس کنند که فلسفه ها و رویکردهای آنها ارزشمند است و به موفقیت پروژه کمک می کند.

تعریف ها و قدردانی های خاص معمولاً قدرت بیشتری نسبت به چیزهای مبهم دارند. به‌جای ارسال ایمیلی که می‌گوید: «کار خوبی در جلسه امروز انجام شد!» ممکن است در نظر داشته باشید که در دفتر کسی توقف کنید و چیزی شبیه این بگویید: «طرح کلی که در جلسه امروز ما ارائه کردید به من کمک کرد تا برخی از جنبه های پروژه را واضح تر ببینم. شما در کمک به سازماندهی بیشتر ما بسیار با استعداد هستید. از شما برای این مشارکت متشکرم.»

در این مثال‌ها، شما زمانی را که یک فرد برای کار خود اختصاص داده است تأیید کرده‌اید و به استعدادی اشاره کرده‌اید، که هر دو می‌توانند احساس مهم و مفید بودن را در فرد ایجاد کنند.

۵. از شایعات، مسخره کردن و سایر رفتارهای غیرحرفه ای خودداری کنید

برای تشویق همکاری و احترام در بین همکاران، بهتر است از هر نوع شایعه پرهیز کنید، حتی اگر ممکن است به نظر شما بی ضرر باشد. همانطور که قبلاً گفته شد، تصدیق کرامت و رفتار همدلانه با دیگران به این معنی است که از اختصاص دادن انگیزه به زندگی افراد اجتناب می کنید. شما با بحث نکردن در مورد موقعیت ها یا رفتارهای دیگران در خارج از کانال های قابل قبول مانند با یک مدیر یا منابع انسانی احترام نشان می دهید.

به همین ترتیب، طعنه زدن، شوخی یا نام مستعار بیش از حد ممکن است برای همه راحت نباشد. حتی اگر احساس می کنید که این سرگرمی بی ضرر است، بهتر است به مرزهای دیگران احترام بگذارید. مفهوم حرفه‌ای بودن همکاران را تشویق می‌کند تا از آشنایی بیش از حد با زندگی شخصی دیگران اجتناب کنند تا بتوانند جدایی حرفه‌ای را حفظ کنند، در صورتی که ترجیحشان این است.

مرتبط: راهنمای نهایی برای حرفه‌گرایی

10 ویژگی افراد حرفه ای
۱۰ ویژگی افراد حرفه ای

مرتبط: ۱۲ نوع رفتار در محل کار

۶. از اعمال کسی که شما آن را محترم می دانید الگوبرداری کنید

در طول حرفه خود، احتمالاً مربیان یا همکارانی خواهید داشت که رفتار آنها را تحسین می کنید. همانطور که به آن مثال‌های خوب فکر می‌کنید، ممکن است موارد یا اقداماتی را بنویسید که دیدید به دیگران احترام می‌گذارند.

اگر هنوز با آن شخص رابطه دارید، می توانید از او بپرسید که چگونه این ویژگی را ایجاد کرده است یا در مورد نشان دادن احترام در محل کار چه آموخته است. احتمالاً به مربی خود بسیار احترام می گذارید و این احساسات به طور طبیعی می تواند به شما نشان دهد که چگونه با دیگرانی که با آنها کار خواهید کرد رفتار کنید.

مطالب مرتبط: چگونه یک مربی پیدا کنیم

۷. از سیاست ها و رویه های کارفرمای خود پیروی کنید

تعهد به اینکه فردی صادق و اخلاقی باشید که قوانین و سیاست ها را با دقت دنبال می کند، نشان می دهد که به کل سازمان احترام می گذارید. این الگوی خوبی برای هر کسی است که با شما کار می کند. شما این احترام را با حفظ قراردادهای محرمانه، کار مفید در ساعاتی که حقوق دریافت می‌کنید، پیروی از کد لباس، استفاده از منابع شرکت مانند کلید، وسایل نقلیه، رایانه و کارت‌های اعتباری فقط برای کارهای مربوط به کار و با رعایت دقیق هرگونه ایمنی و قانونی نشان می‌دهید. الزامات در صنعت شما

بسیاری از این رفتارها سایر کارمندان را در شغل خود ایمن و مطمئن نگه می دارد و می توانید از قرار دادن دیگران در موقعیت سازشکارانه جلوگیری کنید. شرکت شما ممکن است بازخورد درباره سیاست‌ها را تشویق کند، و زمانی که نشان دادید قابل اعتماد و محترم هستید، ممکن است بتوانید ورودی‌هایی ارائه دهید که به تعریف فرهنگ شرکت کمک می‌کند.

مرتبط: راهنمایی کامل به سوی بهترین خود: رازهای بهتر بودن

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *