بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

فروش اجتماعی چیست؟ (با مزایا و بهترین روش ها)

در فروش اجتماعی حرفه ای شوید

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

فروش اجتماعی می تواند یک استراتژی بازاریابی کلیدی برای یک کسب و کار برای دستیابی به اهداف فروش خود در هر فصل باشد. فروش اجتماعی از پشتیبانی یک تیم فروش و بازاریابی برای مشارکت در پلتفرم های اجتماعی دیجیتال و ایجاد روابط با مشتریان بالقوه استفاده می کند. بر اساس این روابط، آنها اغلب می توانند فروش را با سرعت بیشتری نسبت به روش های دیگر ببندند.

در این مقاله از ایوسی، ما در مورد چیستی فروش اجتماعی، مزایای فروش اجتماعی و بهترین شیوه ها در هنگام به کارگیری آن در کسب و کار خود صحبت می کنیم.

فروش اجتماعی چیست؟

فروش اجتماعی از پروفایل‌های حرفه‌ای رسانه‌های اجتماعی فروشندگان یا اعضای تیم برای ایمن کردن سرنخ‌ها و همچنین ایجاد روابط با مصرف‌کنندگان بالقوه استفاده می‌کند. در صورت استفاده موفقیت آمیز، این تکنیک بازاریابی می تواند به سازمان های کوچکتر یا افرادی که در فروش مستقیم کار می کنند کمک کند تا بر اساس تعاملات متفکرانه و محتوای استراتژیک که با خریداران بالقوه به اشتراک می گذارند، به اهداف فروش خود دست یابند.

فروش اجتماعی مستلزم استفاده از پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد روابط با مخاطبان، به دست آوردن دید در بازار هدف، ارائه محتوایی است که ارزش شما را نشان می‌دهد و اعتبار برند شما را تثبیت می‌کند، که همه اینها به دستیابی به فروش بیشتر کمک می‌کند. فروش اجتماعی می تواند هم برای بازاریابی کسب و کار به کسب و کار و هم از تجارت به مصرف کننده اعمال شود.

۶ مزیت فروش اجتماعی

هدف از فروش اجتماعی ایجاد روابط با مشتریان است، اما مزایای فروش اجتماعی بیشتر از افزایش فروش است. در اینجا شش مزیت فروش اجتماعی آورده شده است:

۱. دیده شدن برند را افزایش می دهد

فروش اجتماعی باعث افزایش تعداد خریداران بالقوه ای می شود که برند شما را می بینند. هنگامی که کارمندان پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را با عنوانی جذاب، خلاصه ای متقاعدکننده در مورد محصولی که می فروشند و ارزش آن برای سایر مصرف کنندگان بهینه می کنند، دیگران ممکن است به برند شما و آنچه سازمان شما ارائه می دهد توجه کنند.

۲. سرنخ های با کیفیت بالا تولید می کند

با اطلاعات زیادی که در رسانه‌های اجتماعی و پروفایل‌های شبکه‌ای مشتریان در دسترس است، یافتن سرنخ‌های باکیفیتی که احتمالاً خریداران آینده محصول شما خواهند بود، آسان است. از اطلاعات موجود در صفحه مصرف کننده بالقوه برای تعیین خواسته ها و نیازهای آنها استفاده کنید. اگر به نظر می رسد آنچه تیم فروش شما می تواند ارائه دهد مناسب آنها باشد، آنها پتانسیل تبدیل شدن به یک رهبر را دارند. از آنجا، ببینید آیا ارتباط متقابلی دارید یا خیر، و اگر چنین است، از رابط خود بخواهید که شما دو نفر را معرفی کند تا بتوانید یک گفتگوی واقعی و طبیعی را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: سرنخ های فروش چیست؟ تعریف و مثال

۳. ترافیک وب را افزایش می دهد

وقتی دید برند شما افزایش می یابد، ترافیک وب شما نیز ممکن است افزایش یابد زیرا افراد بیشتری به دنبال وب سایت کسب و کار شما هستند. داشتن بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت شما فرصت های بیشتری را برای به دست آوردن سرنخ های بالقوه فراهم می کند. از آنجا، مشتریان بالقوه می‌توانند از طریق رسانه‌های اجتماعی یا ایمیل با شما تماس بگیرند و سؤالات بیشتری را از شما بپرسند و به شما فرصتی می‌دهند تا جزئیات را روشن کنید و فروش را ببندید.

مطالب مرتبط: نظارت بر ترافیک وب چیست؟ به علاوه مزایا، ابزار و مراحل

۴. به کارمندان کمک می کند

فروش اجتماعی نه تنها برای شرکت بلکه برای کارکنانی که مشارکت می‌کنند نیز مفید است. کارمندان می توانند برند شخصی خود را با ایجاد انواع مخاطبین جدید بسازند. موفقیت آنها با استفاده از این استراتژی بازاریابی فرصت های شغلی بالقوه ای را در شرکت فعلی خود به دلیل مشارکت آنها در موفقیت سازمانشان فراهم می کند.

۵. چرخه های فروش کوتاه تری ایجاد می کند

استفاده از فناوری برای برقراری ارتباط در رسانه های اجتماعی و سایت های شبکه های حرفه ای، ایجاد روابط با خریداران بالقوه را آسان می کند. هنگامی که اعتبار خود را با نمایه خود و معرفی کوتاهی به دست آوردید، احتمالاً فروش را در مدت زمان کوتاه تری ببندید زیرا شما و خریدار بالقوه می توانید به سرعت و کارآمد به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط: چرخه فروش چیست؟ درک و مدیریت چرخه فروش

۶. ارتباطات عمیق تری با مشتریان ایجاد می کند

فروش اجتماعی به شما این امکان را می دهد که با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. با استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی، حتی قبل از صحبت با مشتری، با تحقیق در مورد پروفایل‌هایشان، چیزهای زیادی در مورد مشتری بالقوه خود می‌آموزید. هنگام تماس با آنها، ممکن است از قبل با آنچه که آنها می خواهند و چگونه کسب و کار شما ممکن است به آنها کمک کند، آشنا شده باشید، بنابراین می توانید مکالمات خود را با آنها برنامه ریزی کنید.

به همین ترتیب، با درگیر شدن با محتوای رسانه‌های اجتماعی مشتریان و لایک کردن و اشتراک‌گذاری پست‌های آن‌ها، می‌توانید به آنها علاقه نشان دهید و از کسب‌وکار بالقوه یا ادامه‌ی آن‌ها قدردانی کنید، که ممکن است به ارتباط واقعی‌تر و احتمال بسته شدن فروش منجر شود.

فروش اجتماعی

بهترین شیوه ها برای یک استراتژی فروش اجتماعی موفق

هنگام اجرای فروش اجتماعی، در اینجا چند نکته استراتژیک وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

از پلتفرم های اجتماعی مرتبط استفاده کنید

بسته به شرکت و محصول خود، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را انتخاب کنید که برای مخاطب هدفی که می‌خواهید جذب کنید، مناسب‌تر باشد. هنگامی که سودمندترین پلتفرم ها را برای کسب و کار خود پیدا کردید، ابزارها و آداب هر پلتفرم را یاد بگیرید تا بتوانید مزایای هر یک را به حداکثر برسانید. ثابت بودن در تعاملات اجتماعی، تعامل کلی با مشتریان را افزایش می‌دهد و فرصت‌هایی را در آینده به شما می‌دهد تا در مورد کار با سازمان خود با آنها صحبت کنید.

هشدارهای گوش دادن اجتماعی را تنظیم کنید

ابزار گوش دادن اجتماعی را پیدا کنید که وقتی یک خریدار بالقوه یا مشتری فعلی پستی ایجاد می کند یا نمایه خود را به روز می کند به شما اطلاع می دهد. هر اعلان فرصتی است برای پیدا کردن یک درخواست، که گاهی اوقات یک رویداد ماشه نامیده می شود، که می تواند به شما کمک کند مکالمه را با یک سرنخ شروع کنید. در اینجا چند نمونه از رویدادهای محرکی وجود دارد که هشدارهای شنیداری اجتماعی می‌توانند فوراً به شما اطلاع دهند:

  • بازدیدهای جدید در نمایه شما: اگر شخصی نمایه شما را مشاهده می کند و علاقه مند به صحبت با او هستید، این فرصت خوبی برای شماست تا خود را معرفی کرده و با او گفتگو کنید.

  • تغییر در مشاغل یا ارتقاء شغلی: اگر مشتری اخیراً شرکتی را تغییر داده یا در شغل فعلی خود ارتقاء یافته است، می توانید این زمان را برای ارسال پیام تبریک شخصی به آنها اختصاص دهید. علاوه بر این، این فرصت را به شما می دهد که خدمات یا محصول خود را در شرکت جدید یا در نقش فعلی به آنها ارائه دهید.

  • پست‌های جدید در صفحه شخص دیگری: به روز بودن در مورد صفحات مشتریان احتمالی و دائمی مفید است زیرا ممکن است فرصتی برای اظهار نظر مرتبط در مورد پست آنها پیدا کنید. اگر شخصی در مورد مانعی که در محل کار دارد پست کند و شما بتوانید راهنمایی یا راه حلی ارائه دهید، ممکن است شما را به عنوان یک حلال مشکل به یاد بیاورد، که می تواند در آینده برای شما مفید باشد. فروش.

  • لایک‌ها، نظرات یا اشتراک‌گذاری‌های جدید در مورد محتوای شما: ارسال محتوا به صفحه شما به طور مرتب باعث افزایش دید برند شما می‌شود. وقتی کسی در مورد چیزی که در صفحه خود پست کرده اید نظر می دهد، برای شروع گفتگو با او وقت بگذارید. ارسال مکرر فرصت های بیشتری برای تعامل با مخاطبان هدف شما فراهم می کند.

مقاوم باشید

با تعداد دفعات استفاده از استراتژی های فروش اجتماعی سازگار باشید. با تیم بازاریابی و فروش خود تصمیم بگیرید که هر چند وقت یکبار در پلتفرم های رسانه های اجتماعی درگیر شوید. هر یک از اعضای تیم فروش را در نظر بگیرید که هر هفته بر روی مدت زمان مشخصی توافق کنند تا فقط بر ارسال پیام، ارسال محتوای مرتبط، جستجوی سرنخ های بالقوه و تعیین قرار ملاقات با مشتریان احتمالی تمرکز کنند. این زمان برنامه ریزی شده ممکن است به سرعت به بخشی از روال آنها تبدیل شود و این روال ممکن است به افزایش تعامل و فروش منجر شود.

مطالب مرتبط را ارسال کنید

محتوایی را در نظر بگیرید که به برند شما اعتبار بیشتری بدهد. مفید است اگر این محتوا در مورد آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد، مانند پیشنهادات یا یک پست “چگونه” که چیزی مرتبط با صنعت یا محصول شما را به مشتری می آموزد، اعمال شود. می توانید محتوا را خودتان ایجاد کنید یا از منبع دیگری مقاله ارسال کنید. نوع دیگری از محتوای مرتبط، اشتراک گذاری موفقیت های شرکت شما است. اگر شرکت شما اخیراً جایزه ای را دریافت کرده است، پیوندی به مقاله ای ارسال کنید که جزئیات بیشتری در مورد آن جایزه به اشتراک می گذارد تا خریداران بالقوه موفقیت کسب و کار را ببینند.

به دنبال ارجاعات باشید

در حالی که در حال جستجوی پلتفرم های اجتماعی برای سرنخ های بالقوه هستید، به دنبال فرصت هایی برای ارتباط متقابل باشید تا شما را معرفی کند. فهرستی از مصرف کنندگانی که می خواهید با آنها معرفی کنید بنویسید. سپس از طریق مخاطبین آنها بروید و ببینید آیا ارتباط متقابلی دارید یا خیر. اگر این کار را می کنید، با اتصال فعلی خود صحبت کنید و بپرسید که آیا آنها شما را از طریق یک ارجاع معرفی می کنند. این یک مقدمه طبیعی است که به مشتری احتمالی این امکان را می دهد که شما را از طریق شخصی که قبلاً می شناسد و به او اعتماد دارد ملاقات کند، بنابراین با همراهی شما را قابل اعتمادتر می کند.

مرتبط: ۱۵ راه برای دریافت ارجاع در فروش

بزرگترین تفاوت بین تماس سرد و فروش اجتماعی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *