بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

راهنمای کامل برای بازدیدکنندگان منحصر به فرد

داده های تحلیلی - بازدید کننده منحصر به فرد

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

متخصصان بازاریابی از معیارهای مختلفی برای درک عملکرد آنلاین صفحات وب استفاده می کنند و تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد یکی از این معیارها است. تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد به صاحب یا مدیر وب‌سایت اطلاع می‌دهد که چه تعداد از افراد متمایز یک صفحه وب را مشاهده کرده و در آن باقی می‌مانند. درک بازدیدکنندگان منحصر به فرد می تواند به یک کسب و کار کمک کند تا اهداف زیادی از جمله تعیین اندازه مخاطبان یک وب سایت و مطالعه تأثیر تبلیغات را انجام دهد.

در این مقاله از ایوسی، راهنمای جامعی برای بازدیدکنندگان منحصر به فرد ارائه می دهیم، از جمله اینکه چه کسانی هستند، چگونه شرکت ها از آنها برای تصمیم گیری های تجاری استفاده می کنند و چه معیارهای دیگری به آنها مربوط می شود.

بازدیدکننده منحصر به فرد چیست؟

یک بازدیدکننده منحصر به فرد یک کاربر اینترنتی است که با استفاده از یک آدرس پروتکل اینترنت (IP) مجزا به یک صفحه وب دسترسی پیدا می کند. تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد معیاری است که متخصصان بازاریابی از آن برای ردیابی خوانایی صفحه وب و توانایی تبدیل مشتریان استفاده می کنند. متخصصان بازاریابی معمولاً تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد را بر اساس روز، هفته یا ماه اندازه گیری می کنند. به جای استفاده از تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد برای تعیین ارزش یک وب سایت، بازاریابان اغلب از آن در ترکیب با معیارهای دیگر مانند نرخ پرش و مدت زمان بازدید استفاده می کنند. این تحلیل گسترده تر می تواند به آنها کمک کند تا به درک گسترده تری از عملکرد یک وب سایت دست یابند.

مطالب مرتبط:  ۱۲ ابزار تجزیه و تحلیل SEO که می توانید برای بهبود عملکرد وب سایت استفاده کنید

چرا بازدیدکنندگان منحصر به فرد مهم هستند؟

بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد یک معیار کلیدی هنگام ایجاد دنبال‌کننده یا فروش فضای تبلیغاتی یک وب‌سایت هستند، زیرا نشان می‌دهد چند نفر از وب‌سایت بازدید می‌کنند. در حالی که قرار گرفتن مکرر در معرض یک مشتری بالقوه می تواند ارزشی را در تبلیغات ایجاد کند، پس از قرار گرفتن در معرض بیش از حد، بازدهی کاهش می یابد. تبلیغ‌کنندگان می‌خواهند بدانند که هم مشتریان مکرر و هم بازدیدکنندگان از مجموعه‌ای وسیع‌تر، تبلیغات آنها را می‌بینند و به آنها واکنش نشان می‌دهند.

هنگامی که سعی می کنید محبوبیت وب سایت خود را افزایش دهید یا اعتبار را در یک صنعت ایجاد کنید، تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد یک معیار بازاریابی کلیدی برای نشان دادن اینکه برند در حال تجربه رشد نام تجاری است است. وقتی تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد شما در حال افزایش است، می دانید که با موفقیت وب سایت و حضور شرکت خود را افزایش می دهید. این می تواند رشد رکودی را که ممکن است رخ دهد به حداقل برساند، اگر فقط تعداد محدودی از مشتریان بر ترافیک وب سایت شما تسلط داشته باشند.

مطالب مرتبط: در مورد مدیر بازاریابی دیجیتال بیاموزید

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

طراحی وب سایت: راهی برای جذب مشتریان و افزایش فروش آنلاین شما

آیا میخواهید کسب و کار آنلاین خود را به سطح جدیدی برسانید؟

با یک وب سایت حرفه‌ای، میتوانید به مشتریان اعتماد بیشتری القا کنید و فروش آنلاین خود را افزایش دهید. طراحی وب سایت حرفه‌ای به شما امکان می‌دهد تا هویت برند خود را به صورت جذاب نمایش دهید و محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید. همچنین، با بهینه سازی وب سایت، میتوانید در موتورهای جستجو (مثل گوگل) بالاترین رتبه را کسب کنید و بیشترین ترافیک را به سمت وب سایت خود جذب کنید.

با ما تماس بگیرید (یا اطلاعات تماس‌تان را برای ما ارسال کنید) و ما به شما کمک خواهیم کرد تا یک وب سایت منحصر به فرد داشته باشید.

۰۹۱۳۳۹۵۷۹۲۰

نام
درخواست مدنظر شما

بازاریابان چگونه بازدیدکنندگان منحصر به فرد را اندازه گیری می کنند؟

یک بازاریاب می‌تواند با مشاهده آدرس‌های IP که بازدیدکنندگان برای دسترسی به یک وب‌سایت استفاده می‌کنند، تعیین کند که چه کسی یک بازدیدکننده منحصر به فرد است. مهم نیست که یک کاربر اینترنت چند بار با آدرس IP خود از یک صفحه وب بازدید می کند، فقط یک بار برای دوره زمانی مربوطه به حساب می آید. شما می توانید بازدیدکنندگان منحصر به فرد را در هر دوره زمانی با ابزارهای تجزیه و تحلیل وب اندازه گیری کنید.

ردیابی آدرس‌های IP مختلفی که از یک وب‌سایت بازدید می‌کنند می‌تواند به شما کمک کند تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد یک صفحه وب را تخمین بزنید، اما معیار کاملی نیست. یک رایانه مشترک، مانند رایانه ای که در یک کتابخانه عمومی وجود دارد، می تواند تنها یک تعداد بازدیدکننده منحصر به فرد داشته باشد، حتی اگر چندین کاربر مختلف از وب سایت بازدید کنند. اگر همان کاربر از چندین رایانه یا دستگاه به یک وب سایت دسترسی پیدا کند، اثر معکوس رخ می دهد. اغلب بازاریابان معمولاً این تأثیرات را به اندازه کافی تأثیرگذار نمی دانند تا داده ها را تغییر دهند، بنابراین تقریب ها معمولاً به واقعیت نزدیک هستند.

چه معیارهای دیگری به تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد مربوط می شود؟

تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد یک معیار مهم برای تعیین محبوبیت و دسترسی یک وب سایت است، اما معیارهای دیگری نیز وجود دارد که بازاریابان می توانند برای درک بهتر عملکرد یک وب سایت از آنها استفاده کنند. فرقی نمی‌کند برای افزایش آگاهی برند یا فروش فضای تبلیغاتی در وب‌سایت خود، مخاطبان بیشتری را افزایش  دهید، در اینجا چند معیار کلیدی دیگر وجود دارد که می‌توانید علاوه بر تعداد بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد مطالعه کنید:

تعداد بازدیدها

تعداد کل بازدیدهای صفحه معیاری است که هر بار که بازدیدکننده صفحه ای را در وب سایت شما بارگذاری می کند، ردیابی می کند. این معیار برای بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد محاسبه نمی‌شود، بنابراین ممکن است تعداد زیادی از بازدیدهای صفحه از یک بازدیدکننده معمولی باشد. برای مجموع تعداد بازدید از صفحه، پنج بار بازدید از یک بازدیدکننده، معادل یک بازدید از پنج بازدیدکننده منحصر به فرد است.

میانگین بازدید

میانگین تعداد بازدیدها تعداد دفعات بازگشت یک کاربر به وب سایت شما را در یک بازه زمانی تعیین شده ردیابی می کند. این معیار می‌تواند به شما ایده دهد که بازدیدکنندگان چقدر به آنچه ارائه می‌دهید علاقه دارند. اگر یک صفحه وب خاص تعداد بازدید زیادی در روز داشته باشد، ممکن است به این معنی باشد که بسیاری از بازدیدکنندگان علاقه مند به خرید در آینده نزدیک هستند. معیار میانگین تعداد بازدیدها، کل بازدیدهای صفحه را بر تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد تقسیم نمی کند، زیرا هر بازدید فقط از یک نمایش صفحه تشکیل نمی شود.

موارد مرتبط: بازدید از صفحه در مقابل بازدید: تفاوت چیست؟

تعامل در هر بازدید

تعداد تعاملات در هر بازدید می تواند بسیار زیاد باشد، به خصوص اگر محتوای جذاب زیادی داشته باشید. یک تعامل ممکن است شامل هر چیزی باشد، از کلیک کردن روی یک دکمه تعاملی یا نظر دادن روی یک پست گرفته تا مشاهده یک ویدیو. برای مثالی از نحوه تعامل همه این معیارها با هم، شخصی را در نظر بگیرید که در یک هفته سه بار از وب سایت شما بازدید می کند. تصور کنید که آنها به ترتیب در شش، نه و سه روش تعامل دارند. در معیارهای شما، این بازدیدکننده به‌عنوان یک بازدیدکننده منحصربه‌فرد با سه بازدید در هفته و میانگین شش تعامل در هر بازدید ظاهر می‌شود.

مطالب مرتبط:  تعامل کاربر چیست؟ (به علاوه نکاتی برای بهبود آن)

مدت زمان بازدید

در برخی موارد، بازدیدکنندگانی که بر روی چندین صفحه در وب سایت شما کلیک می کنند، نشانه خوبی است که شما محتوای آموزنده ای برای آنها ارائه کرده اید. در حالی که این درست است، توجه داشته باشید که کمبود کلیک لزوماً به این معنی نیست که وب سایت شما برای آنها مفید نبوده است. برای مثال، در صفحاتی که دارای محتوای تعاملی یا مقالات طولانی هستند، یک فرد ممکن است مدت زمان طولانی را بدون کلیک کردن به صفحه دوم از وب سایت شما صرف کند.

مدت زمان بازدید برای این بازدیدکنندگان با تعیین مدت زمان ماندن آنها در وب سایت شما قبل از کلیک بر روی دکمه بازگشت یا خروج برای بازدید از یک وب سایت جدید محاسبه می شود. مدت زمان بازدید بالا برای رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو خوب است، زیرا نشان می دهد که شما آنچه را که بازدیدکنندگان می خواستند ارائه کرده اید. مدت زمان کم بازدید ممکن است به این معنی باشد که می توانید محتوای تعاملی وب سایت خود را بهبود ببخشید.

نرخ پرش

هنگامی که یک مرورگر از وب سایت شما بازدید می کند و بدون کلیک کردن یا تعامل با هیچ پیوندی در صفحه، آن را از وب سایت شما خارج می کند. این یک معیار مهم برای موتورهای جستجو است، زیرا پرش می تواند نشان دهد که وب سایت شما بازدید کننده را راضی نکرده است و آنها به جای دیگری رفته اند تا آنچه را که می خواهند پیدا کنند. اگر یک وب‌سایت به دلیل تاکتیک‌های قوی بهینه‌سازی موتور جستجو در رتبه‌بندی موتورهای جستجو بالا می‌رود، اما سپس نرخ پرش بالایی را تجربه می‌کند، ممکن است رتبه‌بندی آن شروع به آسیب ببیند. این بخشی از تلاش برای اولویت دادن به محتوای با کیفیت بالا بر تلاش برای فریب دادن الگوریتم های موتورهای جستجو است.

مطالب مرتبط:  نرخ پرش خوب چیست؟ با نکاتی در مورد چگونگی بهبود آن

ارزش در هر بازدید

ارزش یک وب سایت در هر بازدید با یافتن میزان درآمدی که ایجاد می کند و تقسیم آن بر تعداد کل بازدیدکنندگان منحصر به فرد وب سایت تعیین می شود. این معیار مهمی است که بازاریابان برای تعیین سودآوری یک وب سایت، صفحه وب یا کمپین تبلیغاتی از آن استفاده می کنند. همچنین برای اندازه‌گیری سود حاصل از فروش مستقیم یک محصول و اندازه‌گیری میزان درآمد تبلیغاتی که یک صفحه وب از طریق قرار دادن تبلیغات به‌دست می‌آورد، مفید است.

هزینه هر سرنخ

بازاریابان هزینه هر سرنخ را با ارزیابی میزان پولی که یک شرکت برای توسعه و تبلیغ یک وب سایت خرج می کند و تقسیم آن رقم بر تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فردی که وب سایت دریافت می کند، تعیین می کنند. این معیار با ارزش هر بازدید کار می کند تا سودآوری یک وب سایت، صفحه یا کمپین بازاریابی را تعیین کند. اگر ارزش هر بازدید شما از هزینه هر سرنخ بیشتر باشد، وب سایت سود ایجاد می کند. از طرف دیگر، یک نتیجه منفی یا کم به این معنی است که می توانید تغییراتی را برای  بهبود عملکرد در نظر بگیرید.

آواتارهای مشتری

استفاده از آواتارهای مشتری روشی است که می تواند به یک شرکت کمک کند تا پایگاه مشتریان خود را بهتر درک کند. شرکت‌ها اغلب با استفاده از معیارها، جمع‌آوری اطلاعات جمعیت‌شناختی و انجام نظرسنجی، آواتارهای مشتری را ایجاد می‌کنند. آواتار نشان دهنده میانگین مشتری یک شرکت یا زیربخش خاصی از مشتریان آن است.

مرتبط:  ۸ مرحله برای ایجاد استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی موفق

چگونه بازاریابان از تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد استفاده می کنند

بازاریابان از معیار تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد برای موارد زیر استفاده می کنند:

  • تعیین اندازه مخاطبان وب سایت: اساسی ترین کاربرد برای تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد، دریافت ایده از محبوبیت یک وب سایت در یک لحظه خاص است. یک نشانگر می‌تواند از این اطلاعات برای تعیین رتبه یک وب‌سایت استفاده کند و از میزان دسترسی که می‌تواند با تبلیغات یا ارسال مقاله در آن وب‌سایت به دست آورد، به دست آورد.

  • تعیین قیمت تبلیغات: هنگام فروش فضای تبلیغاتی در وب سایت خود، تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فردی که جذب می کنید برای تعیین ارزش شما و دریافت قیمت بالاتر برای هر مکان مهم است. به طور مشابه، اگر در حال خرید آگهی در وب سایت یک شرکت هستید، می توانید هم در مورد کل بازدیدهای صفحه ای که برای تبلیغات خود پیش بینی می کنید و هم تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فردی که انتظار دارید تبلیغ شما را در طول قرار دادن آن مشاهده کنند، پرس و جو کنید.

  • اجرای آزمایش‌های تست A/B: یکی از روش‌های رایج اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی، استفاده از تست A/B است، یعنی زمانی که هر بازدیدکننده از یک وب‌سایت به طور تصادفی یکی از دو یا چند صفحه فرود بالقوه را دریافت می‌کند تا بازاریاب بتواند عملکرد را با هم مقایسه کند. از هر صفحه هنگام بررسی نتایج تست A/B، دانستن اینکه چه تعداد بازدیدکننده منحصر به فرد هر صفحه را مشاهده می کنند ضروری است تا اطمینان حاصل شود که حجم نمونه مناسبی دارید و عملکرد برای هر کدام در زمینه مناسب انجام می شود.

  • ردیابی رشد در طول زمان: ردیابی بازدیدکنندگان منحصر به فرد خود در طی چند روز، هفته یا ماه می تواند به شما در نظارت بر رشد و عملکرد کلی وب سایت خود کمک کند. این برای ارزیابی اثربخشی استراتژی های تبلیغات یا محتوای شما و تخصیص منابع بر اساس آن مفید است.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *