بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

۸ گام برای بهبود شبکه خود با رسانه های اجتماعی

شبکه اجتماعی

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شبکه سازی بخش مهمی از ایجاد روابط کاری، ایجاد مشاغل و ایجاد فرصت های شغلی بالقوه است. رسانه های اجتماعی می توانند به بسیاری از متخصصان کمک کنند تا ارتباطات حرفه ای خود را گسترش دهند و شبکه را به طور موثرتری گسترش دهند. درک و استفاده از تکنیک‌های خاص برای ارتباط با افراد حرفه‌ای، مانند شبکه‌سازی با رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند فهرست تماس‌های حرفه‌ای شما را افزایش دهد و به شما در توسعه مهارت‌های ارتباطی قدرتمند کمک کند.

در این مقاله از ایوسی، به این موضوع می پردازیم که چرا شبکه سازی با رسانه های اجتماعی مهم است و هشت مرحله را فهرست می کنیم که می توانید برای سهولت در شبکه سازی با سایت های رسانه های اجتماعی دنبال کنید.

چرا شبکه سازی با رسانه های اجتماعی مهم است؟

شبکه‌سازی با رسانه‌های اجتماعی مهم است زیرا می‌تواند به شما در ایجاد تماس‌های حرفه‌ای از طریق یک رسانه ارتباطی مدرن و پیوسته در حال رشد کمک کند. درک گام‌های اساسی برای شبکه‌سازی کارآمدتر با رسانه‌های اجتماعی می‌تواند مهارت‌های شما را با ارتباطات نوشتاری بهبود بخشد و توجه کارفرمایان، مشتریان یا مشتریان بالقوه را به مجموعه و تجربه‌تان جلب کند.

مرتبط: راهنمای کامل شبکه سازی 

نحوه ایجاد شبکه با شبکه های اجتماعی

در اینجا هشت مرحله وجود دارد که می توانید برای یادگیری نحوه شبکه سازی با استفاده از رسانه های اجتماعی دنبال کنید:

۱. یک پیام شخصی مختصر بنویسید

نوشتن یک پیام شخصی مختصر هنگام اولین تماس با افراد می تواند برای ایجاد یک رابطه حرفه ای بلافاصله مفید باشد. کوتاه بودن پیام بسیار مهم است زیرا گاهی اوقات افراد ممکن است پیام شما را در صفحه نمایش های کوچکتر مانند تلفن همراه یا تبلت بخوانند و ممکن است پیامی را ترجیح دهند که بتوانند سریع و کارآمد بخوانند. شخصی بودن به شما این امکان را می دهد که با فردی که با او تماس می گیرید ارتباط برقرار کنید و به آنها نشان دهید که می خواهید یک رابطه حرفه ای را شروع کنید که می تواند برای هر دوی شما مفید باشد.

هنگام نوشتن یک پیام شخصی، اشاره به نام فرد، معرفی خود و ذکر شخص یا چیزی که شما دو نفر را به هم مرتبط می کند، می تواند مفید باشد. ارسال پیامی که به علاقه مشترک یا دوست مشترک اشاره می‌کند، می‌تواند به ایجاد پایه‌ای کمک کند که به رشد رابطه کمک کند. در نهایت، پیام را با دلایل خود برای تماس پایان دهید. چند نمونه از پیام های شخصی سازی شده عبارتند از:

  • “سلام استیسی، نام من ادوارد است، و از نمایه شما متوجه شدم که هر دوی ما در دانشگاه فرانسیس در رشته بازاریابی تحصیل کرده ایم. من دوست دارم با شما ارتباط برقرار کنم و بدانم که شما در زمینه بازاریابی چگونه عمل کرده اید و شاید ببینم آیا توصیه ای وجود دارد یا خیر. شما می توانید به من پیشنهاد دهید.”

  • “هی آرمان، نام من گرچن است، و فکر می کنم نوری همپتون را می شناسید. من و او با هم به مدرسه رفتیم، و او گفت که شما اکنون برای یک شرکت مشاوره در بوستون کار می کنید. من به تازگی به عنوان یک تحلیلگر مشاوره شروع به کار کرده ام. و دوست دارم بدانم که آیا شما نکاتی را در مورد این حرفه با من در میان بگذارید.”

مطالب مرتبط: چگونه خود را به صورت حرفه ای معرفی کنیم (با مثال) 

۲. شبکه با افراد در تمام سطوح کاری

هنگام شبکه‌سازی در رسانه‌های اجتماعی، افراد گاهی بر ارتباط با افراد سطح بالاتر در حرفه یا رشته خود تمرکز می‌کنند. اگرچه این ارتباطات همچنان در ارائه نکات یا فرصت های شغلی ممکن به شما سودمند است، سعی کنید با کارکنان در تمام سطوح کاری ارتباط برقرار کنید. این شامل سطوح آموزشی، ورودی، نظارتی و مدیریتی می شود.

اگر با کسی ارتباط برقرار می کنید که در مسیر شغلی مشابه خودتان قرار دارد، می توانید در موقعیت های نسبی خود با هم رشد کنید و در حین ایجاد یک رابطه سودمند دوجانبه به یکدیگر کمک و مشاوره بدهید. همچنین ممکن است افرادی که با آنها ارتباط برقرار می‌کنید و در موقعیت‌های ابتدایی قرار دارند، ممکن است به ساختن حرفه‌های خود ادامه دهند و روزی بتوانند به شما فرصت یا موقعیت شغلی ارائه دهند. این متخصصان همچنین به احتمال زیاد به درخواست اتصال شما در مقابل مدیران C-suite پاسخ خواهند داد.

موارد مرتبط: ۱۲ نوع اتصالات شبکه (به علاوه نکاتی برای ایجاد آنها) 

۳. به گروه ها یا صفحات مورد علاقه بپیوندید

در بسیاری از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، مکان‌هایی وجود دارد که می‌توانید به گروه‌ها یا صفحاتی بپیوندید که به موضوعات یا موضوعات خاصی اختصاص داده شده‌اند. پیوستن به برخی از این صفحات می تواند به شما کمک کند تا افراد دیگری را که علاقه مشترکی با شما دارند پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. هنگامی که به یک گروه یا صفحه رسانه اجتماعی ملحق می شوید، در نظر داشته باشید که خود را در صفحه اصلی گروه معرفی کنید و شغل و تجربه فعلی خود را در مورد موضوع یا موضوع صفحه ذکر کنید.

به عنوان مثال، اگر یک سایت رسانه اجتماعی صفحه ای برای باغبانان دارد، مقدمه می تواند این باشد: “سلام به همه، نام من وندی است. فقط می خواستم خودم را معرفی کنم. من در حال حاضر یک حسابدار کار در خانه هستم و دوست دارم آزادی ای که باغبانی برای من فراهم می کند و بهانه ای که برای بیرون رفتن هر روز به من می دهد.»

این مقدمه می تواند به وندی اجازه دهد تا گروه را از شغل خود مطلع کند و احتمالاً شروع به ایجاد روابط حرفه ای کند. این روابط مهم هستند زیرا می توانند ارتباطاتی از پیشینه های شغلی مختلف را برای شما فراهم کنند که احتمالاً می توانند به شما مشاوره، اطلاعات مفید و حتی فرصت های شغلی ارائه دهند.

۴. مشاوره بخواهید

یک ایده عالی برای ایجاد ارتباطات فوری این است که از افراد در یک موقعیت شغلی مدیریتی یا اجرایی برای مشاوره شغلی بخواهید. گاهی اوقات، این افراد به یاد می آورند که شروع در این زمینه چگونه بوده است و تجربیات و دانشی دارند که می تواند برای مسیر شغلی شما مفید باشد. ارسال پیام از طریق رسانه های اجتماعی و درخواست مشاوره نیز می تواند موقعیتی را ایجاد کند که می تواند به یک رابطه حرفه ای تبدیل شود. اگر به ایجاد این رابطه و برقراری ارتباط با این افراد ادامه دهید، ممکن است فرصت های بیشتری ایجاد کنید که می تواند در آینده برای شما مفید باشد.

بیشتر بخوانید: مهارت های ایجاد رابطه: تعاریف و مثال ها 

۵. تا جایی که می توانید کمک کننده باشید

هنگامی که به ایجاد روابط حرفه ای ادامه می دهید، کمک به افراد دیگر در زمانی که فرصت دارید می تواند مهم باشد زیرا نشان می دهد که رابطه شما می تواند برای دو طرف سودمند باشد. به عنوان مثال، اگر به عنوان یک متخصص بازاریابی کار می کنید و یکی از فارغ التحصیلان دانشگاهی را می شناسید که به دنبال یک شغل بازاریابی سطح پایه است، با مدیر خود صحبت کنید تا ببینید آیا فارغ التحصیل ممکن است مناسب شرکت باشد یا خیر. همیشه ممکن است که در چند سال آینده فارغ التحصیل دانشگاهی بتواند به شما مشاوره دهد یا به شما در دستیابی به یک نقش یا موقعیت جدید کمک کند.

مطالب مرتبط: ۱۴ روش موثر برای افزایش حضور شما در رسانه های اجتماعی 

۶. با افرادی که نمی شناسید تماس بگیرید

ارتباط با افرادی که نمی‌شناسید مهم است زیرا می‌تواند به شما در افزایش شبکه حرفه‌ای و در عین حال توسعه مهارت‌های ارتباطی کلیدی کمک کند. هنگامی که برای شخصی که شخصاً نمی‌شناسید پیامی می‌فرستید، معرفی خود، بیان مستقیم اهداف پیام خود و پایان دادن به یک فراخوان برای اقدام می‌تواند مفید باشد. با بیان سریع دلایل خود برای تماس با آنها در یک پیام واحد، می توانید شانس خود را برای پاسخ مفید و همچنین شانس خود را برای شروع یک رابطه کاری جدید افزایش دهید.

به عنوان مثال، اگر نمایه شخصی را پیدا کردید و در آن ذکر شد که او در حال حاضر به عنوان یک کپی رایتر برای یک شرکت بازاریابی کار می کند، پیام نوشتاری شما می تواند به این صورت باشد: “سلام مارسی، نام من استفانی است و اخیراً با مدرک ارتباطات فارغ التحصیل شدم. دانشگاه اوکلاهاما. داشتم تماس می گرفتم زیرا متوجه شدم که شما در مسیر شغلی مشابهی هستید که امیدوارم روزی به آن دست یابید. من دوست دارم با شما قهوه بخورم و درباره نحوه شروع کارتان صحبت کنم و مراحلی را که من انجام دادم مشخص کنم. می تواند طول بکشد تا یک کپی رایتر شوید.”

مطالب مرتبط: نحوه ایجاد یک ایمیل شبکه سرد برای دریافت پاسخ 

۷. مطالب خود را بنویسید

برخی از وب سایت های رسانه های اجتماعی به شما این فرصت را می دهند که محتوای وبلاگ خود را ایجاد کنید. ایجاد محتوای شخصی که شغل یا صنعت فعلی شما را هدف قرار می دهد می تواند به مخاطبین حرفه ای شما کمک کند دانش و تخصص شما را در این زمینه نشان دهید. این می تواند اعتبار و صلاحیت های شما را بدون استفاده از رزومه یا نامه پوششی به افراد خاصی نشان دهد. گاهی اوقات، یک مخاطب حرفه ای که متوجه کار شما شده است، ممکن است پس از مشاهده دانش و تجربه شما از طریق محتوای نوشتاری شما، در مورد فرصت های شغلی در زمینه تخصصی خود به شما اطلاع دهد.

به عنوان مثال، اگر در زمینه بازاریابی کار می کنید، نوشتن مقالات وبلاگی را در نظر بگیرید که جنبه های مختلف حوزه بازاریابی را برجسته می کند و همچنین ممکن است نکات یا ایده هایی را در مورد اینکه چگونه شرکت ها می توانند بازاریابی کارآمدتری داشته باشند، ارائه دهد. این ممکن است توجه شرکت ها یا بخش های بازاریابی را جلب کند که معتقدند توصیه شما مفید است و می تواند برای شرکت آنها مفید باشد. تحقیق در مورد گرایش های مختلف بازاریابی یا صنعت قبل از نوشتن محتوای خود می تواند اطمینان حاصل کند که محتوای شما اصیل و مرتبط است، که همچنین می تواند به کارفرمایان کمک کند تا دانش گسترده خود را در این صنعت نشان دهید.

مطالب مرتبط: تولید محتوا چیست؟ (به علاوه نحوه و فهرست ابزارها) 

۸. روابط بلندمدت را تقویت کنید

تشویق روابط طولانی‌مدت در مقابل مکالمه‌های یک‌باره می‌تواند به شما کمک کند شبکه حرفه‌ای خود را به طور طبیعی رشد دهید و می‌تواند به فرصت‌های آینده بیشتر از این ارتباطات معنادار منجر شود. برخی از راه‌های تقویت روابط طولانی‌مدت عبارتند از ارائه مشاوره بدون هیچ انتظاری در ازای آن و موثق ماندن در نحوه تعامل روزانه با افراد. این می تواند پایه ای قوی برای روابط حرفه ای ایجاد کند و شهرت شما را در شبکه شما افزایش دهد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *