بنر وب سایت مجموعه ایوسی
بنر وب سایت مجموعه ایوسی
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدایای ویژه طراحی سایت

بازاریابی شهرت چیست؟ (همراه با مراحل اجرا)

راهنمای قهرمان بازاریابی شهرت

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

حفظ تصویر مثبت به شما این امکان را می دهد که یک شرکت را به عنوان یک برند قابل اعتماد در صنعت خود ایجاد کنید. برای توسعه این امر، اجرای تلاش‌های بازاریابی شهرت را در نظر بگیرید که بازخورد، نظرات یا بررسی‌های مثبت شما را ترویج می‌کند و به آنها ارائه می‌دهد. ایجاد یک استراتژی بازاریابی شهرت موثر شامل نظارت بر شهرت دیجیتال و سنتی فعلی شما و اجرای مراحل عملی است که می تواند تصویر شما را بهبود بخشد.

در این مقاله از ایوسی، ما بررسی می‌کنیم که بازاریابی شهرت چیست، مزایای استراتژی بازاریابی شهرت را فهرست می‌کنیم و مراحلی را ارائه می‌کنیم که می‌توانید با جزئیات نحوه اجرای موفقیت‌آمیز آن را دنبال کنید.

بازاریابی شهرت چیست؟

بازاریابی شهرت زمانی اتفاق می‌افتد که پست‌ها، نظرات، بررسی‌ها یا محتوای دیگر درباره برند خود را نظارت، تبلیغ و برجسته می‌کنید. شما معمولاً می توانید یک استراتژی بازاریابی ایجاد کنید که به شما امکان می دهد هر یک از بازخوردهای مثبت برند خود را در رسانه های دیجیتال یا سنتی تبلیغ کنید. این به برند شما کمک می کند شهرت مثبت خود را حفظ کند و تصویر برند عالی را حفظ کند. هدف اصلی مدیریت شهرت این است که ویژگی ها و خصوصیات مثبت سازمان را به نمایش بگذارد تا خریداران و مشتریان احتمالی را متقاعد کند که محصول یا خدمات شما را خریداری کنند.

مرتبط:  مدیریت شهرت موثر

مزایای بازاریابی شهرت

با یک استراتژی بازاریابی شهرت موثر، می‌توانید هر محتوای مثبتی را که در مورد برندتان ارائه می‌شود در کانال‌های خاصی مانند رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های خبری، نظرات و انجمن‌های آنلاین تبلیغ کنید. تبلیغ این پیام مثبت، برند شما را قابل اعتماد می کند و به مشتریان این امکان را می دهد که شرکت را با یک تجربه مشتری عالی مرتبط کنند، که اساساً احتمال خرید از شما را افزایش می دهد. سایر مزایای کلیدی بازاریابی شهرت عبارتند از:

  • افزایش درآمد: بسیاری از مشتریان اگر مطمئن باشند که سازمان تجربه مشتری مثبتی را ارائه می دهد، شرکتی را به دیگران ترجیح می دهند که می توانید آن را از طریق بازاریابی شهرت به نمایش بگذارید. دریافت و تبلیغ نظرات با امتیاز بالا می تواند افراد بیشتری را به امتحان یا خرید محصول شما سوق دهد که می تواند فروش را افزایش دهد.

  • ترافیک بیشتر وب سایت: از آنجایی که شما فعالانه بازخورد مثبتی را در مورد شرکت تبلیغ می کنید، اساساً در حال افزایش آگاهی از آن و برند آن هستید. این ممکن است باعث شود مشتریان به جستجوی سازمان بپردازند تا در مورد برند و محصول آن اطلاعات بیشتری کسب کنند و ترافیک وب سایت شما، تعامل و تاثیرگذاری را بهبود بخشد.

  • نتایج بهتر بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO): ایجاد یک تصویر آنلاین قوی از نام تجاری به برند کمک می‌کند تا اقتدار داشته باشد و به‌طور ارگانیک در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود. این امر به ویژه در صورتی رخ می‌دهد که تلاش‌های رایج برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو، مانند استفاده از کلمات کلیدی در مواد بازاریابی خود را اجرا کنید.

مطالب مرتبط:  بازاریابی دهان به دهان چیست و چرا اهمیت دارد؟

نحوه اجرای استراتژی بازاریابی شهرت

یک استراتژی بازاریابی شهرت موثر می تواند به بهبود تصویر و آگاهی برند شما کمک کند. سعی کنید استراتژی ای ایجاد کنید که با اهداف سازمان و تلاش های تبلیغاتی موجود مطابقت داشته باشد. برای اجرای یک استراتژی بازاریابی معتبر، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. اعتبار فعلی برند خود را ارزیابی کنید

قبل از اینکه بتوانید استراتژی بازاریابی شهرت را اجرا کنید، شهرت فعلی خود را بررسی کنید، که شامل حضور آنلاین و سنتی شما در رسانه ها می شود. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام حوزه ها را باید بهبود بخشید، زیرا بهتر می توانید درک کنید که مردم از چه چیزی بیشتر در مورد برند شما لذت می برند. تمام حوزه‌های وب‌سایت و حضور سنتی خود، از جمله داستان‌های مطبوعاتی، بررسی‌های آنلاین و نظرات در انجمن‌ها را مرور کنید. درباره بازخوردهایی که رقبای شما دریافت می کنند نیز تحقیق کنید و آنها را با بازخورد خود مقایسه کنید تا یاد بگیرید چگونه می توانید ایده های جدیدی را برای تلاش های تبلیغاتی خود ایجاد کنید تا برند خود را متمایز کنید.

مرتبط:  ۸ نرم افزار محبوب مدیریت شهرت

۲. زمینه های بهبود خود را مشخص کنید

داشتن درک بهتر از اینکه شهرت آنلاین و آفلاین شما چگونه به نظر می رسد می تواند به شما امکان دهد مناطق بهبود یافته را پیدا کنید. به مواردی توجه کنید که در آن مشتریان بازخورد یا پیشنهاداتی در مورد کارهایی که برند یا محصول شما می‌توانند برای بهبود عملکرد انجام دهند ارائه کردند و از این ورودی برای ایجاد استراتژی‌هایی برای بهبود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در یک انجمن آنلاین متوجه رتبه‌بندی شدید که می‌گوید وب‌سایت شما می‌تواند کاربرپسندتر باشد، می‌توانید استراتژی‌هایی برای بهبود عملکرد وب‌سایت خود ایجاد کنید. سپس می‌توانید تلاش‌های بازاریابی را اجرا کنید که سایت بهینه‌شده شما را ارتقا می‌دهد.

مرتبط:  شهرت شرکت: چیست و چگونه می توان آن را بهبود بخشید

۳. نظارت و پاسخ به بررسی

به طور منظم از بازخوردهایی که در مورد برند و محصول خود دریافت می کنید به روز باشید. شما می توانید این کار را با نظارت دقیق بر بررسی ها، نظرات و سایر اشکال ورودی برند خود انجام دهید و هر بار که افراد از شرکت، نام تجاری یا محصول در برخی از رسانه ها نام می برند، برای اعلان ها ثبت نام کنید. مطلع ماندن از بازخورد به محض وقوع به شما این امکان را می دهد که بدانید مشتریان چه زمانی از شما می خواهند که بهبودی ایجاد کنید. شما می توانید این تغییرات را در اسرع وقت اعمال کنید تا از افزایش احتمالی شکایات یا شهرت منفی جلوگیری کنید.

مرتبط:  ۷ گام برای مدیریت شهرت آنلاین

۴. یک برنامه عملیاتی برای بازخورد منفی اجرا کنید

یک راه موثر برای محافظت از شهرت برندتان این است که یک برنامه پیشگیرانه در نظر بگیرید که به شما کمک کند بلافاصله به محض بروز مشکل، آن را حل کنید. این به شما کمک می کند تا چالش های خاصی را در اسرع وقت کاهش داده و حل کنید. شما می‌توانید این کار را با تهیه و ارسال پاسخ‌ها و راه‌حل‌های مثبت برای بازخورد منفی موجود در وب‌سایت‌های مختلف بررسی، رسانه‌های اجتماعی یا انجمن‌های محصول انجام دهید. به عنوان مثال، اگر شخصی بازخورد منفی قابل توجهی در مورد تجربه خدمات مشتری خود ارائه می دهد، یک پاسخ مثبت آماده داشته باشید، بابت ناراحتی عذرخواهی کنید و توضیح دهید که برای جلوگیری از تکرار این مشکل چه می کنید.

گزینه دیگر تهیه طرح رسانه ای در صورت بروز اخباری در مورد شرکت است. می توانید یک بیانیه مطبوعاتی یا اطلاعیه رسانه ای ایجاد کنید که به یک موضوع خاص، موضع سازمان در مورد آن و آنچه شرکت برای حل آن انجام می دهد، بپردازد.

مرتبط:  مدیریت شهرت و ریسک رقابتی در تجارت

۵. دیگران را تشویق کنید تا برند شما را تبلیغ کنند

اگر مشتریانی دارید که به طور مداوم تجربه مثبتی از برند، خدمات یا محصول شما دارند، آنها را تشویق کنید تا با دیگران به اشتراک بگذارند. وقتی مشتریان بالقوه در مورد یک شرکت تحقیق می‌کنند، معمولاً به دنبال بررسی عملکرد سازمان و حساب‌های اولیه از نحوه کار مشتری با شرکت هستند.

از مشتریان خود بخواهید در ازای تخفیف، تبلیغات ویژه یا سایر مشوق ها، یک گواهی یا نظر درباره شرکت به اشتراک بگذارند. این می تواند این احتمال را افزایش دهد که نظرات مثبت بیشتری در مورد شرکت در اینترنت ظاهر شود و توجه مخاطبان هدف شما را به خود جلب کند.

مطالب مرتبط:  بازاریابی در مقابل روابط عمومی: تفاوت ها و ۱۰ نوع شغل

۶. حضور مثبت آنلاین خود را حفظ کنید

ایجاد یک حضور آنلاین مثبت معمولاً به این معنی است که اطمینان حاصل شود که شرکت از قبل آگاهی قوی از برند دارد. به طور مداوم محتوای ارزشمند، منحصر به فرد و جذاب را در وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی خود ارسال کنید تا مخاطبان شما زمانی که می خواهند دانش صنعت را به دست آورند یا اطلاعات بیشتری درباره شرکت بیاموزند، مکان یابی کنند و به آنها مراجعه کنند.

مرتباً کسب و کار را در وب‌سایت‌های مربوطه فهرست کنید تا اطلاعات تماس آن را به آسانی پیدا کنید و این اطلاعات را اغلب به‌روزرسانی کنید. حفظ حضور آنلاین قوی می تواند حرفه ای بودن شما را نشان دهد و شهرت یک کسب و کار را افزایش دهد و شانس شما را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو افزایش دهد و توسط مشتریان بالقوه بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

اگر این مقاله را دوست دارید، لطفا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

آخرین کتاب‌های ایوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *